Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Keď som Kvačiansku dolinu prechádzal "za svoje", tak sa na mňa dívali ako na UFO. Jeden chlap sa nechal počuť, že som prvý ktorého tam videl prechádzať na klasike. Pokiaľ vládzem, neriešim. Ak už nebudem vládať, budem sa venovať turistike. Ale to je ešte v nedohľadne.
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 11:13:44
00
arrow_left3jalo3 napísal:
Keď som Kvačiansku dolinu prechádzal "za svoje", tak sa na mňa dívali ako na UFO. Jeden chlap sa nechal počuť, že som prvý ktorého tam videl prechádzať na klasike. Pokiaľ vládzem, neriešim. Ak už nebudem vládať, budem sa venovať turistike. Ale to je ešte v nedohľadne.


Myslíš toto? :lol:
https://www.strava.com/segments/15256960
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 11:24:33
03
arrow_leftJoe70 napísal:
No neviem kto čo berie. Veď slušne odpovedz aké fakty popieram a keď ti to mám zjednodušiť, aspoň odpovedz aký je rozdiel medzi 200W na ebajku a 200W na biobikeu. To je asi najjednoduchšia otázka čo som položil.

Som starší človek, s repasovaným srdcom a miernou nadváhou, tak som v predvianočnom čase a čase roztočenej inflácie obetoval 75 eur z dôchodku a bol som na záťažovom EKG. To aby som vedel, ako si mám na bicykli (klasickom, tzv. bio) dávať, neprekračovať maximum, tak aby som sa dlhšie udržoval zdravý a nie zdochol niekde v kopci. Zároveň som si dal odmerať aj výkon.
Včera som dostal výsledky. Okrem mierne zvýšeného tlaku a cholesterolu, sú všetky močovo-krvné parametre v norme. Vyšetrujúca doktorka konštatovala, že moje zdravie je v lepšom stave ako má 95-98% mužov v mojom veku...
A terazky k tvojej otázke... Priemerný výkon mi spočítali na 166 W a maximálny 215 W. Ešte raz si pozri tie dve čísla. Čo myslíš, kto si viac praskne na rovnakej trati a za rovnakých podmienok? Ja na klasike a s vlastným výkonom 150-200 W, alebo e-motorkár, ktorému motorček dáva 250 W?
Pochopil si, aký je rozdiel medzi klasikou a e-motorkou?
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 11:37:33
010
JoKo: ten motorcek dava vyrazne viac ako 250w, to je len formalny stitok :D
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 13:11:48
00
arrow_leftJoe70 napísal:
No neviem kto čo berie. Veď slušne odpovedz aké fakty popieram a keď ti to mám zjednodušiť, aspoň odpovedz aký je rozdiel medzi 200W na ebajku a 200W na biobikeu. To je asi najjednoduchšia otázka čo som položil.
A mám ďaleko do polnoci :-)


200 = 200
Zaujímavá rovnica.

Ale pozrime sa na spotrebu.
Keď idem na 8 hodinový výjazd dám si na raňajky hrsť ovsených vločiek a hrsť hrozienok, so sebou si zoberiem 4 banány a 4müsli tyčinky, keď sa vrátim dám si špagety so syrom.


Akú spotrebu máš ty na 8 hodinovom výjazde?
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 13:34:26
00
250W je nominálny výkon legálnych motorov pre ebajky v EU. špičkový je niekde okolo 500W, jeden z modelov Bafang má až 600W ak ma pamäť neklame. a potom sú tu tie silnejšie motory a vidíme občas na bazosi ale aj tu v bazári výsledky rôznych homeworkov a celé jednostopé vozítko je vlastne baterka :D
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 13:38:18
00
Výkon elektromotora je závislý od napätia a prúdu idúceho z baterky. Viac A a V, potom viac W :-)
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 14:13:07
00
a postupne aj viac tepla a svetla vo finale ;-)
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 14:35:55
00
arrow_leftJoKo napísal:
Som starší človek … Priemerný výkon mi spočítali na 166 W a maximálny 215 W. Ešte raz si pozri tie dve čísla. Čo myslíš, kto si viac praskne na rovnakej trati a za rovnakých podmienok? Ja na klasike a s vlastným výkonom 150-200 W, alebo e-motorkár, ktorému motorček dáva 250 W?
Pochopil si, aký je rozdiel medzi klasikou a e-motorkou?


Ja som tiez starsi clovek blizim sa k 70, s vacsimi zdravotnymi komplikaciami ako ty. Pokial sa budem riadit striktne textu co si napisal, tak za rovnakych podmienok a rovnakej trati si viac “praskne e-motorkar” ako to ty nazyvas. Rovnake podmienky znamenanaju, ze e-motorkar bez zapnutej pripomoci taha vacsi kus zeleza. Problem je len ten, ze ty a dalsi automaticky predpokladaju, ze ten “E” ide cely cas s motorcekom a vezie si iba svoju ctenu rit.

Ako iny argument starsieho cloveka je to, ze ty si limitovany napr. priemernym vykonom 175 W, ktory si schopny trvale dodavat pocas vyjazdu. Iny clovek - “e-motorkar” s rovnakym hendikepom moze ist do vykonu 175+250. To je cely rozdiel. Cize moze narazovo prekonat vacsie prekazky, zataz, dlzku trate, alebo si dosad co chces. Nepotrebuje riesit, ci je rychlejsi, pomalsi, ide si pre svoje potesenie a radost. Ale to nie je nejaky obhajovaci argument. To, ze prisli ebajky, len umoznilo urcitej skupine ludi sa vratit k tomu, co by za normalnych podmienok nebolo mozne. Bavime sa o MTB.

To je cele. Mier v dusi, viac empatie, vzajomnemu respektu, menej agresivity, tupych hejtov a pekne sviatky.
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 17:13:23
14
no este zeby som nabijal bicygel ked sa chcem ist vozit, bleee
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 17:26:04
04
Mak Moje "hejty" nesmerujú proti takým, ako si ty a tebe podobní...
Nasierajú ma zasrani, ktorí pedelec prečipujú na motorku, keď ma predbiehajú v kopci tak sa vyškierajú "však pridaj dedo" a ešte sa chvália svojou "chytrosťou" na tomto fóre a myslia si, že sú cyklisti.
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 17:28:09
04
Joko - klidek, ja takym vzdy rychlo odpoviem, ze bez toho motora by nevysli ani na mostny nadjazd
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 17:36:57
13
arrow_leftivast napísal:
Nehovor ze za tvojich mladych cias si z velocipedu nekontroloval popredia a mozno aj pozadia ... a napis aj ci si potreboval pomocny motorek ;-]

Skus citat s porozumenim. Nie len za mladych cias ... rozdiel je len tom, ze uz si presne nepamatam naco to bolo dobre :devil:
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 19:06:36
06
Podľa mňa sa to s tými ebajkami trochu zvrtlo... Nieje problém vidieť uja, tetu na bicykli nepedálovať dokopca... Bicykel - nemotorové vozidlo poháňané ľudskou silou vyvíjanou predovšetkým pomocou pedálov alebo ručných kľúk
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 20:08:43
02
Jednostope dvojkolesove
Zobraziť komentár 16.12.2022 - 20:45:27
00
keyboard_arrow_up