Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Spasi, zomrie omnoho menej ludi, tiez budu mat menej zbytocnych chorob a celkovo to mozno prispeje k tomu, ze nebudeme v uplnej klimatickej riti, ale len polovicnej. Je to jeden krok z miliona, ale pre ludi najviac zrozumitelny, tak sa kazdy musi k tomu vyjadrit. Ked sa elektrifikovali zeleznice taketo pindy neboli. A tiez to stalo kopu prachov ktore si ludia platia v cene listka. Aj ked pravda na sk ani tato archaicka zmena dodnes poriadne neprebehla, tak tazko cakat, ze clovek bude nadsene vitat nejaky futuristicky elektromobil.
Zobraziť komentár 13.03.2023 - 15:46:46
00
Hlavne elektromobil nie je futuristicky ale skor historicisticky ci ako sa to povie :)
Zobraziť komentár 13.03.2023 - 15:54:24
00
arrow_leftCraObs napísal:


V Norsku bol predaj aut v novembri a decembri cez 150% je logicke že v januári klesli predaje, február je už zas "normálny"

https://insideevs.com/news/656151/norway-plugin-car-sales-february2023/
Zobraziť komentár 13.03.2023 - 16:09:58
00
arrow_leftCraObs napísal:

ale ja viem ja viem, bavíme sa o roku 2035, ale to fakt si dakto myslí že v roku 2035 budú EV za dnešných do 20k €?


čo kupiš dnes za 20k? 1,0 s manualom bez vybavy aj to len korejca, počítaj s cenou 25k a prirataj inflaciu za tych 12r a dostaneš sa k realným cenam. Ono je to v celku úplne jedno lebo na najväčších trhoch Čína/Nemecko bude už v 2030 hotovo. Tym myslim 50% v pesimistickej variante, nejaky zakaz 2035 už nikoho nebude trapiť
Zobraziť komentár 13.03.2023 - 16:58:28
00
Pre rok 2030 je milestone -50% co2 oproti tusim 2021, cize uz v 2030 musi byt ca 40-45% podiel BEV (zvysok PHEV a nejake marginalne znizenia u spalovakov).
Zobraziť komentár 13.03.2023 - 21:50:22
00
Dont wait the future, be the future
-20% CO2
-30% NOx
-50% hluk

Prílohy:

1678765022165253510256557847953.jpg
1678765022165253510256557847953.jpg 237.8 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 14.03.2023 - 04:41:25
10
arrow_lefttrionq napísal:
čo kupiš dnes za 20k?

okrem VW ktoré nie sú až tak ďaleko a Tucsona (čo je ale SUV) tak všetky z prvej 10tky rebríčka EU :) a odhadom aj vačšinu z ďalšej 10tky:
1. Peugeot 208 - 20k€ 1,2 puretech automat alebo 1,5 HDI manual
2. Dacia Sandero 14,5k € - 1,0 s CVT
3. Volkswagen T-Roc 22k € 1,0 TSI, 24,5k € 1,5TSI, 26,5k € 1,5 TSI automat, 25k 2.0 TDI; 29,5k € TDI DSG
4. Fiat 500 13-20k €, 1.0
5. Volkswagen Golf 23-32k € všetko 1,0TSI - 1,5TSI - 2,0TDI aj s hybridmi
6. Toyota Yaris do 21k € 1,5 aj s automatom
7. Opel Corsa do 2Ok € 1,2 benzin a 1,5 CDTI vrátane automatov
8. Hyundai Tucson tam to začína od 26k€
9. Dacia Duster do 20k 1,0 a 1,3 benzín + 1,4dCI, za 21k aj dCI v 4x4
10. Renault Clio 17,5k € 1,3 manual

a toto sú ceny z aktuálnych cenníkov, nie vlaňajších o čom tá štatistika je. sumárne cca 1,3 M vozidiel (nezarátané 2x VW a Tucson). Ospevovaná Tesla Y - od 40k € a 138 128 ks predaných. Ani jedno z uvedených áut podla mňa za svoju životnosť nezmaže 20k € rozdiel v nákupe.
Oni lovia úspech úplne inde, nie na bežne kupovaných autách. A teda treba rozlíšiť či sa rieši nahradenie spalovákov za EV, alebo obmedzenie individuálnej dopravy kam toto celé za mňa smeruje.


ešte na porovnanie, ja som vlani vzal 7 miestnu, Toyotu ProAce city verso, 1,5D za 24k€, dnes je v cenníku za (€29 v základe +1k 3 rada +500€ farba) 31,5k€ a to úžitkovosť je v úplne inom vesmíre. Už je dostupný aj EV model za 44k€ s dojazdom až 275 km (no napr uveze len cca 500kg miesto 700)
Zobraziť komentár 14.03.2023 - 08:08:44
01
arrow_leftCraObs napísal:
A teda treba rozlíšiť či sa rieši nahradenie spalovákov za EV, alebo obmedzenie individuálnej dopravy kam toto celé za mňa smeruje.


Existuje určitý primárny spoločenský cieľ, ktorý sa "rieši" - je ním obmedzenie individuálnej automobilovej dopravy (referenčne v horizonte desaťročí, ale urgentné je to už aj teraz). Zdražovanie áut však nie je súčasťou plánu na jeho dosiahnutie, je skrátka len dôsledkom viacerých okolností. Spalováky sa nejdú obmedziť, aby boli autá drahšie, ale aby sa znížila ich uhlíková stopa. To, že dôsledkom je aj zdražovanie áut, je bočným efektom viacerých okolností, ktorému však nikto okrem petrolheads a zopár pomýlených politikov brániť nebude, keďže vedie k primárnemu cieľu - obmedzeniu individálnej automobilovej dopravy.
Zobraziť komentár 14.03.2023 - 08:38:49
00
arrow_leftcokupit napísal:
Spasi, zomrie omnoho menej ludi, tiez budu mat menej zbytocnych chorob a celkovo to mozno prispeje k tomu, ze nebudeme v uplnej klimatickej riti, ale len polovicnej. Je to jeden krok z miliona, ale pre ludi najviac zrozumitelny, tak sa kazdy musi k tomu vyjadrit. Ked sa elektrifikovali zeleznice taketo pindy neboli. A tiez to stalo kopu prachov ktore si ludia platia v cene listka.

Keď sa elektrifikovali železnice tak cestujúci v podstate nepostrehol rozdiel to je dosť iná situácia. Je to porovnatelné ako cesta v autobuse alebo trolejbuse na rovnakej trase.. a zmena ceny lístka nebola násobná a tažíme z nej desaťročia :)
Len tu kde je to spasenie? Dakde tu bol článok že nový EV má väčšiu stopu ako nový spalovák, preklopí sa to až pri istom počte najazdených km (150-200tis.) t.j. v priemere za viac ako 10 rokov, niekedy skôr, niekedy nikdy. Veľké spasenie je len nevypúšťanie si bordelu (z výfuku) pod nos v meste.
možno by stálo zato spraviť prieskum a štatistiku prečo aj tí nemci či iný západ menia tie autá čo sa tu o to ľudia trhajú (lebo cena :) ).. lebo podla mňa to nebude o dajakom servise.. proste 10 ročné auto s nájazdom 200tis bude furt 10 ročné s nájazdom 200tis, v prípade EV akurát s menším prejavom vibrácií od motora, ale rovnako obúchané, ušmudlané, oškrkané, vysedené, vyprdené a 10 rokov staré technológiami a normami.
a tam sa kruh uzavrie a zistíme že sme si spasili :finger: :headbang:


Jaroh že sa ide cielene obmedziť individuálna doprava som teda oficiálne prezentovať ešte nezachytil nikde :)
Zobraziť komentár 14.03.2023 - 08:43:15
02
arrow_leftCraObs napísal:
Jaroh že sa ide cielene obmedziť individuálna doprava som teda oficiálne prezentovať ešte nezachytil nikde :)


Európska únia to deklaruje už roky, osobitne (ale nielen) v oblasti mestskej mobility. A k tomu cieľu sa - viac alebo menej úprimne a viac alebo menej úspešne - hlási stále viac a viac štátov a miest v Severnej Amerike.
Zobraziť komentár 14.03.2023 - 08:47:28
01
Marza na tych lacnych autach je pokial si dobre pamatam minimalna a zaraba sa skor na nahradnych dieloch.
Stale sa ale porovnava technologicka novinka s vybehovymi modelmi. Chce to skratka este par rokov a vacsi podiel ev na trhu a potom sa mozme o niecom bavit. Mimochodom mne osobne trh so spalovakmi silne pripomina trh s domacimi tlaciarnami. Samotna krabica je relativne lacna, original tonery su potom aj za patinu ci stvrtinu ceny tlaciarne.

Velka skoda, ze EU nepouzije silu byrokracie a nezavedie standardy na rozmery bateriovych modulov do ev. Aby boli kompatibilne a zamenitelne. To by v dlhodobom horizonte zvysilo konkurenciu, stlacilo ceny a clovek by si mohol do auta poskladat baterky podla osobnych potrieb a preferencii.
Zobraziť komentár 14.03.2023 - 09:19:31
00
arrow_leftcokupit napísal:
Velka skoda, ze EU nepouzije silu byrokracie a nezavedie standardy na rozmery bateriovych modulov do ev. Aby boli kompatibilne a zamenitelne. To by v dlhodobom horizonte zvysilo konkurenciu, stlacilo ceny a clovek by si mohol do auta poskladat baterky podla osobnych potrieb a preferencii.


Tým by si uťal rôzne smery vývoja batérií hneď na začiatku. Aj v Číne robí modulové batérie jediná značka a nijako nadštandardne úspešná teda nie je.
Zobraziť komentár 14.03.2023 - 09:23:49
01
arrow_leftcokupit napísal:
Marza na tych lacnych autach je pokial si dobre pamatam minimalna a zaraba sa skor na nahradnych dieloch.
Stale sa ale porovnava technologicka novinka s vybehovymi modelmi. Chce to skratka este par rokov a vacsi podiel ev na trhu a potom sa mozme o niecom bavit. Mimochodom mne osobne trh so spalovakmi silne pripomina trh s domacimi tlaciarnami. Samotna krabica je relativne lacna, original tonery su potom aj za patinu ci stvrtinu ceny tlaciarne.

Myslim, ze diskusii pri prospelo korektne nazyvanie veci. Vybehovy model je nieco, coho produkcia sa konci.
Neplati ze spalovak= vybevhovy a elekotrmobil = novy.
Vybehove boli teraz aj prve generacie BEV ako Kia Niro, Hyundai Kona.

Spalovaky vybehove nie su, stale sa vyvijaju nove modely, ktore postupne prichadzaju a este budu prichadzat na trh (co sa po cca roku 2027 spomali vzhladom na bezny 6-7 rocny zivotny cyklus a zakaz predaja od 2035).

Naopak prave kvoli aktualne navrhovanym EU7 musia automobilky investovat obrovske peniaze do spalovakov, cize o vybehovosti nemoze byt rec. Prakticky vsetky automobilky navrhovane normy kritizuju (su fakt absurdne v aktualnom zneni) pricom do EU7 musia investovat prostriedky, ktore by inak mohli ist do vyvoja BEV v silne rastucej konkurencii najma cinskych znaciek. Kedze BEV su omnoho jednoduchsie na vyrobu ako spalovaky, tak nove znacky vznikaju ako huby po dazdi, obzvlast v Cine ale aj USA.

Kazdopadne buducnost EU vyrobcov nevidim velmi ruzovo prave z dovodu rychleho prechodu na BEV, kde sa obavam podobneho scenara ako s telefonmi, ked takmer vsetci pozraju len na cenu a kupuju cinsku techniku (bez ohladu na rizika a dalsie sporne veci s tym spojene, podobne ako sa nemci ulakomili na lacnu rusky plyn a nepozerali dva kroky dopredu). U aut to bude asi pomalsi proces, no prudke zvysovanie cien ho moze urychlit, za 10-12 rokov si cinania mozu vybudovat akceptovatelne image znaciek.

A ak sa to udeje, zial to ovplyvni zivotnu uroven vacsiny EU, kedze automobilovy priemysel je jednym z nosnych prvkov EU, know how, export, zamestnanost. V tomto odvetvi v EU pracuje ca 14 milionov ludi, co je 6% zamestnanych, cize cca kazdy 15-16. zamestnanec je v automotive.
A zial nevidim ine inovativne odvetvia, kde by sa Europa javila ako lider v porovnani s USA alebo Aziou, teda ze by sa crtali odvetvia, ktore by nahradili vypadok automotive.

Preto uplne nerozumiem nekritickemu nadseniu z tejto mimoeuropskej konkurencie, obzvlast cinskej v kontexte geopolitickej a socialnej situacie.
Tiez mi pride zvlastne, ako maju cinske firmy ovela mensie bariery vstupu na trh EU, ako je to opacnym smerom (vyska ciel je neporovnatelna, vyroba aut bola este par rokov dozadu v Cine nemozna bez spoluucasti vo vyrobnom podniku s domacim vyrobcom).

Bottom line: chamtivost a aktualny zisk si vyberu svoju dan.
Zobraziť komentár 14.03.2023 - 10:32:13
00
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 14.03.2023 - 11:27:47
11
arrow_leftCraObs napísal:
Ospevovaná Tesla Y - od 40k € a 138 128 ks predaných.

pozor, Tesla udava ceny bez DPH, cize model Y je po zlaceneni od 48k€ + poplatok za dorucenie, cize skoro 49k €.
Zobraziť komentár 14.03.2023 - 11:34:28
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up