čo kupiš dnes za 20k?
okrem VW ktoré nie sú až tak ďaleko a Tucsona (čo je ale SUV) tak všetky z prvej 10tky rebríčka EU

a odhadom aj vačšinu z ďalšej 10tky:
1. Peugeot 208 - 20k€ 1,2 puretech automat alebo 1,5 HDI manual
2. Dacia Sandero 14,5k € - 1,0 s CVT
3. Volkswagen T-Roc 22k € 1,0 TSI, 24,5k € 1,5TSI, 26,5k € 1,5 TSI automat, 25k 2.0 TDI; 29,5k € TDI DSG
4. Fiat 500 13-20k €, 1.0
5. Volkswagen Golf 23-32k € všetko 1,0TSI - 1,5TSI - 2,0TDI aj s hybridmi
6. Toyota Yaris do 21k € 1,5 aj s automatom
7. Opel Corsa do 2Ok € 1,2 benzin a 1,5 CDTI vrátane automatov
8. Hyundai Tucson tam to začína od 26k€
9. Dacia Duster do 20k 1,0 a 1,3 benzín + 1,4dCI, za 21k aj dCI v 4x4
10. Renault Clio 17,5k € 1,3 manual
a toto sú ceny z aktuálnych cenníkov, nie vlaňajších o čom tá štatistika je. sumárne cca 1,3 M vozidiel (nezarátané 2x VW a Tucson). Ospevovaná Tesla Y - od 40k € a 138 128 ks predaných. Ani jedno z uvedených áut podla mňa za svoju životnosť nezmaže 20k € rozdiel v nákupe.
Oni lovia úspech úplne inde, nie na bežne kupovaných autách. A teda treba rozlíšiť či sa rieši nahradenie spalovákov za EV, alebo obmedzenie individuálnej dopravy kam toto celé za mňa smeruje.
ešte na porovnanie, ja som vlani vzal 7 miestnu, Toyotu ProAce city verso, 1,5D za 24k€, dnes je v cenníku za (€29 v základe +1k 3 rada +500€ farba) 31,5k€ a to úžitkovosť je v úplne inom vesmíre. Už je dostupný aj EV model za 44k€ s dojazdom až 275 km (no napr uveze len cca 500kg miesto 700)