Lokalizácia
Formulár sa odosiela
a keby skončil slovnaft, bolo dosť elektriky pre každého na nabíjanie :D
Zobraziť komentár 16.08.2023 - 13:40:44
00
keby skoncil slovnaft, tak mas na slovensku problemy o ktorych este ani netusis, ze existuju.

mimochodom, neviem ci si pamatam dobre ale, ze zhruba 40% elektriny na prevadzku celej Slovnaft Groupy si vyrobi vo vlastnej elektrarni. Dodava teplo a elektrinu aj ostatnym subjektom.

Tych ludi co pracuju rovno v Slovnafte a v ekonomicky napojenych firmach tiez asi nechces zivit zo statnych. Zarabaju trosku ine dukaty jak predavacka v dolnom kubine.
Zobraziť komentár 16.08.2023 - 14:13:04
01
A nákladná cestná, letecká a lodná doprava bude tiež chodiť na baterky? Vlaky na neelektrifikovaných tratiach?
Zobraziť komentár 16.08.2023 - 14:26:19
00
1:19:00
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 16.08.2023 - 15:23:37
00
arrow_leftskynet napísal:
a keby skončil slovnaft, bolo dosť elektriky pre každého na nabíjanie :D

Keby si dával pozor, počul by si ako elon je proti zrušeniu ropného priemyslu. Totiž by to malo katastrofálne následky.
Zobraziť komentár 16.08.2023 - 16:28:40
01
Zubesuch Ty to síce netušíš, ale ja o tom viem.
Zobraziť komentár 16.08.2023 - 16:34:18
00
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 16.08.2023 - 20:34:03
00
schracovana carshareing firma z 2019 kolko krat to už bolo rozoberané..

https://insideevs.com/news/672926/china-abandoned-electric-car-graveyard-byd-geely/
Zobraziť komentár 16.08.2023 - 20:44:51
00
arrow_leftperez napísal:
A nákladná cestná, letecká a lodná doprava bude tiež chodiť na baterky? Vlaky na neelektrifikovaných tratiach?

Pravdepodobne nie. Pri velkych objemoch energie (kamiony na dlhych tratiach) je ako ulozisko vhodnejsi vodik. Baterky skor na dodavky a kratsi rozvoz. Pri lietadlach to budu skor synteticke paliva. U vlakov vodik a elektrifikacia trati. A presun dlhsieho transportu z kamionov na vlaky.

Toto je beh na dlhe trate, potreba energie z fosilnych paliv je obrovska a riesenia budu rozne tak, aby boli fosilne paliva nahradene tam, kde je to mozne. A jednym z dolezitych rieseni bude aj znizenie spotreby - menej kamionovej dopravy, menej lietania. Ci uz zakazmi, alebo ekonomicky - clo a dane za paliva.

Ked uz bol spomenuty Slovnaft. Ten pouziva vo svojich procesoch vodik. Ziskava ho transformaciou zo zemneho plynu. Vodik ostava, halda CO2 sa vypusti. Keby mal ziskavat vodik cisto - elektrolyzou vody - potreboval by konstantne cca 400 MW elektriny. To dava zhruba 1 reaktor v Mochovciach. A to je len vodik, co ide do ich vyrobkov. Tak velke objemy fosilnej energie spotrebuvame.
Zobraziť komentár 16.08.2023 - 22:51:47
01
arrow_leftwill napísal:
A presun dlhsieho transportu z kamionov na vlaky.

toto tu malo byť už dávno.. akurát ekonomicky je to o dosť drahšie + vykládka, prekládka, nakládka.. a zaplatia to zas ludia na tovare (rovnako ak prirúbeš dane na palivách, a tak ako keď teraz zdraželi palivá)..
ono je to celé vlastne len o peniazoch, o nič iné nejde, mať neobmedzené finančné neriešime takéto diskusie.
Zobraziť komentár 17.08.2023 - 08:45:05
00
Bude to drahe. Velmi drahe. Transformacia hospodarstva bude vacsia ako po komunizme. Musi byt. Inak to nejde. Aktualne takmer kazda ekonomicka aktivita generuje CO2. A teda, ked minas peniaze, tak generujes CO2 - priamo alebo nepriamo.
Nikto iny, ako ludia to nezaplati. A cim menej budu minat (cim bude vsetko drahsie, alebo cim budu vacsie dane), tym menej CO2 sa vyprodukuje.
Zobraziť komentár 17.08.2023 - 10:38:21
00
ono posledne 2r sa skor ukazuje že nakladna doprava bude skor tiež na baterky, vodík nedava zmysel ani tam

pre príklad
prvých 21ks zo 100ks objednaných Semi u Pepisco. Vo veľkom ich vyrábajú aj Volvo a další tradičný vyrobcovia. Amazon ma dodavky od rivianu už aj v europe atd


man - https://press.mantruckandbus.com/corporate/already-more-than-500-order-enquiries-man-to-launch-electric-truck-for-long-distance-transport-in-2024/

volvo - https://www.volvogroup.com/en/news-and-media/news/2023/feb/news-4474482.html

platí to aj pre vlakovú a hromadnú dopravu
v Nemecku prechadzaju z vodikovych vlakov na bateriove, v dolnom sasku ich objednali rovno 102ks
https://zdopravy.cz/vlaky-na-vodik-dalsi-uz-nechceme-oznamil-jejich-prvni-zakaznik-nakoupi-bateriove-jednotky-171604/
https://www.lnvg.de/lnvg/pressemitteilungen/artikel/102-neue-akku-triebzuege-fuer-niedersachsen-lnvg-bereitet-ausschreibung-noch-fuer-2023-vor

ale da sa toho dohľadať ďaleko viac
Zobraziť komentár 17.08.2023 - 12:09:18
01
Vodik je svina, takze tym baterkam aj rozumiem. Mozem mat stare info. Vdaka za tieto nove.
Ak menia aj vlaky na bateriove a nie vodikove, tak tam asi nejaky problem bude. Alebo za tym bude ekonomika. Elektrolyzery a vodikova infrastruktura stale este nie su vo vyznamnej miere. Moze byt, ze vodik ostane len pre staticke instalacie a doplnanie do metanu.
Zobraziť komentár 17.08.2023 - 15:39:01
00
Tam ide o efektivitu = ekonomiku.
Zobraziť komentár 17.08.2023 - 15:44:12
01
Nejaký kolotočiar mal víziu :lol:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/pokus-elektrifikovat-kamiony-s-pomoci-troleji-je-naproste-fiasko-prvni-testovaci-trat-po-vyhozeni-5-miliard-rozebiraji/

Prílohy:

66.jpg
66.jpg 81.44 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 17.08.2023 - 15:55:16
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up