Lokalizácia
Formulár sa odosiela
bicycletour, nerozumiem kontextu tvojich príspevkov.

Len pre info, Chorvátsko postavilo diaľnice za cenu obrovského, gigantického dlhu v rádoch milard eur. Balancujú na hrane, robia opatrenia, aby ten dlh nejako znížili, nedá sa povedať, či sa im to darí alebo nedarí, tlačia ten dlh pred sebou a ukáže sa, ako to dopadne. Horšie dopadla Čierna Hora, ktorá sa kvôli diaľniciam tak upísala Číne, že teraz jej musí kvôli dlhom vypredávať štátny majetok ... Moc to nesledujem, ale nepredpokladám, že by to vedeli vyriešiť nejako inak.

Ani s tými okolitými štátmi tomu nerozumiem. Ako pomôže slovenskému vzdelávaniu či zdravotníctvu to, či sa niekde v Poľsku stavia či nestavia nejaká diaľnica? (nehovoriac o tom, že okolité krajiny sú aj geomorfológiou aj ekonomicky niekde inde, ako k bankrotu sa približujúce hornaté Slovensko).


Naposledy upravil Jaroh dňa 14.01.2024 - 12:49:07, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 14.01.2024 - 12:48:26
01
stanos4
Ja chcem, aby Slovensko dokončilo aspoň základnú sieť diaľnic. Nemusia sa ťahať nikam na lazy.
Mimochodom železnice stavia štát ešte horšie a stav siete je pred kolapsom. Tak po čom sa teda bude prepravovať tovar?
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 12:49:02
00
Dokončenie rozostavaných úsekov nespochybňujem (i keď aj tam by som, si dával velikánsky pozor na čísla).

A po čom ten tovar prepravujeme dnes? A čo sa zmení v tvojom živote, ak ten kamión pôjde namiesto po diaľnici po kvalitnej ceste prvej triedy?
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 12:50:38
00
Jaroh
Veď treba zastaviť stavbu diaľnic. Slovenská stavebná uzávera svetu nepomôže, tak treba chodiť po celej Európe, že treba zastaviť výstavbu a potom treba zájsť aj do Ázie a Afriky, pretože tam chcú mať aspoň takú životnú úroveň ako bola na Slovensku pred 30 rokmi.
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 12:53:10
00
Jaroh
To sa treba opýtať šoférov, prečo sa stavajú diaľnice a rýchlostné cesty a nie len cesty 1. triedy. A občas treba pozrieť na štatistiky o nehodovosti na rôznych druhoch ciest.
Už vidím tie nákladné auta na cestách 1. triedy. Efektívne využiť financie to áno, ale šetriť odtiaľ-potiaľ.
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 12:54:49
00
Vidim ze absolutne nema zmysel. Kolko x jaroh napisal, ze radsej investovat namiesto ZBYTOCNYCH usekov, navyse typicky predrazenych, dialnic do verejnej dopravy? Verejna doprava zahrna aj zeleznicu. Presne tu zeleznicu ktoru pouzivas ako argument "proti mne"?

A inak, to pred kolapsom - ty si asi nezachytil ze poslednych par (tak intuitivne by som povedal 5+) rokov niektore instituty biju na poplach ze sa nedavaju peniaze na udrzbu a opravy nizsich tried ciest, coz ma za nadledok katastrofalny stav. Co to je, do 5r ci kolko sa ocakava ze 90%? Mostov mimo dialnic bude v havarijnom stave :D
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 13:11:35
00
stanos4
Koľko financií investovala západná Európa do železničnej dopravy a aj tak sa prepravuje po ceste 77 % tovaru. V roku 2011 to bolo 74 %. To je ten Green Deal? Len my na Slovensku to vyriešime inak a tu bude verejná doprava fungovať. Aký argument proti tebe? To sú fakty.
Keďže sú mosty v zlom stave, tak je práveže potreba viac financií na cestnú sieť. Na to si však treba zarobiť a to, čo zarába sú diaľnice a preprava po nich. Tam sa plní rozpočet, pretože tam pretečie 77 % tovarov.
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 13:29:06
00
Prosím ťa, ako zarábajú diaľnice?
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 13:31:38
00
Jaroh
Jeden príklad z českej D8 16,6 km úsek: časové úspory 268 mil Kč/rok, úspora prevádzkových nákladov 241 mil Kč/rok, zníženie nehodovosti 149 mil. Kč/rok pri nákladoch 9,8 mld. Kč.
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 13:47:37
00
https://www.theguardian.com/world/2023/sep/19/european-governments-railways-road-building-report-motorways-funding-rail

EU, Norway, Switzerland and the UK spent €1.5tn (£1.29tn) between 1995 and 2018 to extend their roads – but just €0.93tn (£0.8tn) to extend their rail networks.

In the four years that followed (2018-21), the average gap in investment in rail and road decreased from 66% to 34%

Hehe, iste to nema nic spolocne s tymi 77% co uvadzas. Ale pravdaze, ze bezbrwhe liatie penazi ci do zeleznice, alebo teleportacie situaciu zazracne nevyriesi.

A ano, vytiahol si ako argument proti mne ze, aspon tak si to napisal/vyznelo to, ze ako chceme prevazat veci ked zeleznica je na tom este horsie - aj ked "jaroh" hovori, ze investujte aj do tej zeleznice NA UKOR ZBYTOCNYCH/PREDIMENZOVANYCH ciest.

Neviem co ta triggeruje, ale reagujes akoby si cital s klapkami na ociach.
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 13:58:36
00
bicycletour, myslel som samozrejme slovenské diaľnice (iný reliéf, iný manažment, iná ekonomika) a myslel som ako zarábajú pre investora, ktorým je štát. Lebo bavíme sa o štátnych a európskych peniazoch, nie o peniazoch užívateľov diaľnic. Napísal si, že "Keďže sú mosty v zlom stave, tak je práveže potreba viac financií na cestnú sieť. Na to si však treba zarobiť a to, čo zarába sú diaľnice a preprava po nich." To, čo uvádzaš, sú úspory užívateľov diaľnic, nie "zárobok" z nich pre toho, kto má opravovať mosty. Ako sa tá úspora v čase, nákladoch, škodách dostane do tých mostov? Nijako. Lebo tvrdíš hrušky, ale argumentuješ jablkami.
A mimochodom, ak si si teda vygúglil pozitívne externality, tak prosím dokonči prácu a uveď aj negatívne externality.
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 14:00:45
00
stanos4
Ako je to možné, že v Nemecku majú oveľa kvalitnejší stav železničnej siete a aj tak sa tam preváža 72 % tovaru po cestách?
Prečo asi sa investuje viac do ciest? Pretože sú flexibilnejšie a ako som spomínal, stačí pár výluk a dopravcovia musia aj tak využívať diaľnice.
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 14:12:23
00
Častejšie vidím nové kie naložené na kamióne ako vlaku ... To o niečom napovedá... Asfalt dostane dobre na hubu
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 14:14:58
00
Jaroh
A tí užívatelia diaľnic žijú a platia dane a mýto kde asi?
Vyčíslené negatívne externality diaľnic ani železníc som nenašiel. Môžeš prispieť.
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 14:16:16
00
arrow_leftbicycletour napísal:
stanos4
Ako je to možné, že v Nemecku majú oveľa kvalitnejší stav železničnej siete a aj tak sa tam preváža 72 % tovaru po cestách?
Prečo asi sa investuje viac do ciest? Pretože sú flexibilnejšie a ako som spomínal, stačí pár výluk a dopravcovia musia aj tak využívať diaľnice.


tiez neviem ako je mozne, ze na slovensku mame tak katastrofalny stav zeleznic a itak sa prevaza po svk 32% tovarov a v nemecku iba 19%. Mal by som par tipov, ale sak naco sa trapit. Ty si itak ides svoje, koncim reakcie na teba.

https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/TRAN_HV_FRMOD__custom_2575546/bookmark/table?lang=en&bookmarkId=9432469f-7169-466d-8169-96b87fd71898
Zobraziť komentár 14.01.2024 - 14:26:58
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up