Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 13.04.2024 - 09:34:31
00
arrow_leftDerek24 napísal:
Ako môže byť CO2 zlé keď ma v sebe dva kyslíky? Uhlík v noci zjedia rastliny a nechajú kyslik. Ucivo zakladnej školy a vy si nechate vymyť mozgy že je to zlá a strašidelná uhliková stopa.
Ale celý život na planéte je na bazi uhliku… tak je to nakoniec iba marketing …


Lebo my vypúšťame von uhlík, ktorý bol desiatky miliónov rokov uväznený hlboko v zemi. Jedine ak by si túžil žiť v takom pekle, ako bola tá doba. Možno ťa prekvapím, dnes si z pohľadu klímy Zeme žijeme v "dobe ľadovej"
Zobraziť komentár 13.04.2024 - 16:35:31
00
Skor sme v dobe medziladovej, poslednych cca 11 tis. rokov
Zobraziť komentár 13.04.2024 - 17:43:07
00
Dnes som si uzil elektromobilitu na ebajku. Tam je to supeové. Po ceste nazad som posledný km tahal za svoje. Pohoda.
Neviem si predstaviť že by mi došla baterka na aute km pred bydliskom … :) tlaciť domov 2 tony musi byt zaujimavé …
Zobraziť komentár 13.04.2024 - 21:04:13
01
Kolkokrat v zivote ti dosiel benzin a tlacil si domov?

arrow_leftDerek24 napísal:
Dnes som si uzil elektromobilitu na ebajku. Tam je to supeové. Po ceste nazad som posledný km tahal za svoje. Pohoda.
Neviem si predstaviť že by mi došla baterka na aute km pred bydliskom … :) tlaciť domov 2 tony musi byt zaujimavé …
Zobraziť komentár 14.04.2024 - 21:28:36
03
na ebiku maš tiež 30km pod 0% ? ne asi co
Zobraziť komentár 15.04.2024 - 20:12:14
00
https://e.dennikn.sk/minuta/3941124
Zobraziť komentár 15.04.2024 - 20:45:23
00
Zdá sa že ľudia tomu začínajú rozumieť. Hybrid, ako som písal je naoptimálnejšia voľba ak už chce mať človek elektriku... :)
Zobraziť komentár 16.04.2024 - 08:16:15
00
Ani nie. Hybrid je poväčšinou blbosť. Jedine od toyoty RAV4. Ale tá je dnes už tak drahá, že sa to neoplatí.
Bežný hybrid má viac nevýhod ako výhod.
Zobraziť komentár 16.04.2024 - 08:29:31
00
Hybrid je síce pohodlné riešenie (najmä plug-in), ale má problém, pretože je to podľa niektorých výpočtov najmenej ekologické riešenie, keďže sa kumulujú negatívne dopady oboch módov - výroba, prevádzka a recyklácia aj spalovacieho motora aj batérie.
Zobraziť komentár 16.04.2024 - 09:22:43
00
Jaroh
Nič sa neakumuluje. Výroba a recyklácia hybridu je menej energeticky aj uhlíkovo náročnejšia než batériového elektromobilu. Hybridy majú však reálne vyššie emisie pri prevádzke.
Zobraziť komentár 16.04.2024 - 09:27:10
00
Ako myslíš. (Inak, neviem, čo presne znamená "uhlíkovo náročnejšie").
Tak či onak, píšem o negatívnych environmentálnych dopadoch celkovo, videl som live prezentáciu nejakej kalkulačky, ktorá to počítala a skrátka tak to vyšlo. Boli tam započítané nielen emisie GHG a tuhých častíc v celom životnom cykle vrátane výroby zariadení na ťažbu a spracovanie, atď atď,, ale aj enviro- a socio-dopady ťažby a transportu surovín či pomer jazdenia na elektro a ICE, skrátka široký široký rozsah parametrov. Mali sme k tomu s daným autorským tímom aj dlhú diskusiu, bolo to zaujímavé a iba predávam, ako som kúpil. Ale je faktom, že to boli "iba"vedci, nie fóristi na MTBiker :-) :-) .

Ale hádať sa nejdem, nie som na to expert a musím pracovať.
Zobraziť komentár 16.04.2024 - 09:50:58
00
Minuly tyzden som bol na zaujimavej konferencii eFleet day.
Zaujimavu prezentaciu mala napr Voltia, ktora sa zaobera elektrifikaciou flotil (okrem ineho mnohe last mile delivery zluzby typu DPD, DHL atd).

Podla ich skusenosti a prepoctov sa aktualne neda povzovat EV za 1:1 nahradu za napr diesel.
Aktualne im to vychadza skor na cca 60% pripadov, kedy dava zmysel prechod na EV. Asi by ich mal niekto z tunajsich expertov ist doskolit :)

Hybridy su podla viacerych studii najefektivnejsie a nie je pravda, ze len Toyota RAV4, to je blbost :)
Velmi zaujimave sa javia aj nove typy hybridov na styl ako to ma napr Honda, ze vacsinou sluzi spalovak ako generator.

Nevyhodnost hybridov sa riesila u PHEV, kedze sa zistilo, ze velmi malo ludi ich realne dobija - vtedy samozrejme vlacia zbytocne tazku bateriu.
Dovod je, ze mnoho ludi to dostalo ako sluzobne povinne a neriesili nejake nabijianie (koncovi uzivatelia nechceli PHEV).

A preto sa aj meni pocitanie PHEV v ramci flotilovych emisii CO2:
https://www.transportenvironment.org/discover/plug-in-hybrids-to-lose-low-co2-status-as-eu-reassesses-how-green-they-really-are/
Zobraziť komentár 16.04.2024 - 10:55:04
02
Hybrid je fajn na eko prevádzku. V meste človek jazdí na elektro a za mestom si ide normálne na spaľovák s rekuperáciou. Toto vidím ako prínos pre ľudí, pretože mnoho miest bojuje so smogom. Takže tá koncentrácia exhalátov v mestách klesne. A aj obyčajná cestná zápcha okolo 8.0 hod vie narobiť smradu až až...
Už za socializmu múdri ľudia vedeli že trolejbusy sú fajn v meste a mimo nich sa neoplatia - a tak nebudovali žiadnú infraštruktúru...

Ale jazdiť mimo mesto a aj dlhé trate na elektriku je zbytočné a dokonca neefektívne.
Zobraziť komentár 16.04.2024 - 11:31:25
00
marseluspp
Vieš o tom, že hybridy majú reálne vyššie emisie ako batériové elektromobily? Pretože v laboratóriách hybridy fungujú skvele, ale realita je iná.
Zobraziť komentár 16.04.2024 - 11:36:53
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up