Myslim, ze nejake riziko je, uvidime ako sa to za nejaky cas vyvinie.
Celkova kapacita baterii v BEV je uz teraz omnoho vyssia ako v telefonoch. Technologie su rozne, niektore maju vacsie riziko vznietenia, niektore nizsie.
Pre prehlad, radovy prepocet:
- typicka kapacita
baterie telefonu je radovo 0.01 kWh, cize na 1 kWh je to zhruba 100 telefonov. Realne, cosi menej, ale toto je len radovy prepocet.
- auto s kapacitou 50 kWh je preto ekvivalent 50 000 telefonov. Cize kazdych 20 aut je ekvivalent miliona telefonov.
- Tesla len za rok 2023 vyrobila 1 800 000 aut, co je ekvivalent 90 miliard telefonov. (1 800 000 / 20 * 1 000 000).
Teda len Tesla vlani vyrobila auta (nepocitame s uloziskami), ktore niekolkonasobne prevysili kapacitu vsetkych mobilov na Zemi.
Vieme, ze telefony obcas buchnu - samsung s ich Galaxy Note by vedel rozpravat.
Len tu, ak sa take nieco stane, tak zahasit to nie je vzdy taky velky problem.
Cize ak je pravdepodobnost vybuchu baterie v mobile nenulova, tak tuto hodnotu v aute musis vynasobit 50 000x.
--
Tento prepocet je fakt len orientacny. Ak baterie mobilov mavaju problemy a obcas vybuchuju, tak sa to bude stavat aj autam - ak by pouzivali rovnake technologie. A ta pravdepodobnost ze prdne auto je o par radov vacsia - prave kvoli poctu clankov a teda kapacite baterie.