Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Myslim, ze nejake riziko je, uvidime ako sa to za nejaky cas vyvinie.

Celkova kapacita baterii v BEV je uz teraz omnoho vyssia ako v telefonoch. Technologie su rozne, niektore maju vacsie riziko vznietenia, niektore nizsie.

Pre prehlad, radovy prepocet:
- typicka kapacita baterie telefonu je radovo 0.01 kWh, cize na 1 kWh je to zhruba 100 telefonov. Realne, cosi menej, ale toto je len radovy prepocet.
- auto s kapacitou 50 kWh je preto ekvivalent 50 000 telefonov. Cize kazdych 20 aut je ekvivalent miliona telefonov.
- Tesla len za rok 2023 vyrobila 1 800 000 aut, co je ekvivalent 90 miliard telefonov. (1 800 000 / 20 * 1 000 000).

Teda len Tesla vlani vyrobila auta (nepocitame s uloziskami), ktore niekolkonasobne prevysili kapacitu vsetkych mobilov na Zemi.

Vieme, ze telefony obcas buchnu - samsung s ich Galaxy Note by vedel rozpravat.
Len tu, ak sa take nieco stane, tak zahasit to nie je vzdy taky velky problem.

Cize ak je pravdepodobnost vybuchu baterie v mobile nenulova, tak tuto hodnotu v aute musis vynasobit 50 000x.

--
Tento prepocet je fakt len orientacny. Ak baterie mobilov mavaju problemy a obcas vybuchuju, tak sa to bude stavat aj autam - ak by pouzivali rovnake technologie. A ta pravdepodobnost ze prdne auto je o par radov vacsia - prave kvoli poctu clankov a teda kapacite baterie.
Zobraziť komentár 11.08.2024 - 22:25:09
03
Vsak pohode, je rozumne nech ludia rozumeju. Lenze hadzat kade tade random clanky, pri ktorych sa vie velke kulove, porozumeniu absolutne nepomaha, prave naopak - tak isto ako to moje ilustracne hodenie zhorenej californie.

By ma zaujimalo, ze kolko z tych co tu ochkali (/tesili sa/pridavali to sem) rok dozadu nad horiacou lodou s autami v holandsku, medzi kt bolo aj "par" elektroaut, okrem pociatocnej "elektroauta podpalili lod" vymyslenej spravy, potom to aj dalej sledovali ze ake boli dovody, a ze vlastne poziar zacal niekde uplne inde ako u e-aut (podla toho co som naposledy o tom zachytil).....

P.s., pri tom prepocte - riziko je nenulove, ale otazne je co tvori tu nenulovu cast. Minimalne znacna cast danych samsungov a podobne bola sposobena mechanickymi problemami, e.g. ohnutie telefonu a zlomenie baterky v gacoch. Pravdaze, e-auta budu mat iste svoje problemy, kt mobily nemaju. A teda napr uz nieraz sem bola pridana aj realna statistika, ze e-auta, v doterajsej praxi, nehoria castejsie ako benzinaky. Tusim aj vtedy tu bolo "kopu kriku" od niektorych ludi ze preco je to bullshit a neveria tomu/este to nema byt relevantne.....
Zobraziť komentár 11.08.2024 - 22:54:40
01
Takto, BEV spotrebuju oproti ICE zhruba 1/3 energie, ktoru este casto dokazeme vyrobit z obnovitelnych zdrojov. Zmysel maju a cesta to je.

Nejake rizika s nimi spojene su. Nezatvarajme pred nimi oci, ale ani ich neprehanajme.

O tej lodi som pocul 3 info - najprv, ze poziar vznikol kvoli BEV, potom ze nie a potom, ze zase ano. Potom som to prestal sledovat. Myslim, ze mieru rizika BEV za nas najlepsie ohodnotia poistovne - ci uz pri poisteni aut alebo garazi. A to par rokov potrva.

Verim tomu, ze zhruba za 10 rokov, ked budem kupovat nove auto uz budu dalsie generacie baterii a toto riziko bude este viac znizene (ak nie eliminovane uplne).
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 08:23:07
02
Obnoviteľné zdroje v Rakúsku vlani pokryli viac ako 87 % výroby elektriny.

https://e.dennikn.sk/minuta/4141927
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 11:08:55
01
Ten článok je celý čudný, nevychádza mi 87% z obnoviteľných...
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 11:31:18
00
Je to spravne - z pohladu generovania elektriny. Tu si to vies porovnat.
https://energy-charts.info/charts/renewable_share/chart.htm?l=en&c=AT&interval=year&legendItems=01

Len to je iba generovanie elektriny. Tej energie spotrebuvame ovela viac - a vacsina zdrojov je zatial fosil.
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 11:59:07
00
jo, už čítam, pletú to tam celkom, výrobu so spotrebou...
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 12:15:11
00
Najmä je to zaujímavé z hľadiska elektromobility - znamená to, že 87% elektriky v batériách je bez emisií GHG. Áno, viem, že emisie tam boli - výroba a stavba OZE, vedení aj elektroaut, ale skrátka je to pre budúcnosť sľubné číslo.


Naposledy upravil Jaroh dňa 12.08.2024 - 12:23:47, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 12.08.2024 - 12:21:37
00
U nás už je 100% bez emisií. Ak nerátame dovoz z pl
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 12:23:05
00
Plyn nie je OZE.
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 12:26:33
00
pravda, na Malženice som zabudol... čiže 96,5% bez CO2
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 12:34:02
00
Ha, až taký prehľad nemám :-) U nás sa vyrába elektrika plynom iba v jednej elektrárni? To je slušné ...-
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 12:51:01
00
ajajaj :^)
https://www.icjk.sk/338/Boj-o-zastarane-biopaliva-z-kukurice-a-repky-Na-Slovensku-sa-nediskutuje-pocut-najma-argumenty-stamilionoveho-biznisu
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 18:58:28
00
Jaroh na Slovensku sa z plynu vyraba elwktrina na viacerych miestach - nielen v Malzeniciach. Su to tzv. paroplynove cykly - plynova turbina vyraba elektrinu a zaroven zbytkove teplo ohrieva vodu. Casro su to male prdy v teplarnach, kde zvysuju efektivitu spaleneho plynu. V pomere k celkovemu vykonu je ich relativne malo - teraz v lete je to cca 7-9% elektriny z plynu.

Slovensko ma velmi dobry energeticky mix. Len co na tom, ked fungujeme v celoeuropskej sieti. Nasa elektrina prudi na juh, kde je jej malo (najma Madarsko) a k nam ide "uholna" z Ceska a Polska.
Zobraziť komentár 12.08.2024 - 20:33:18
00
Tu je "elektricka mapa" ak by to niekoho zaujimalo: https://app.electricitymaps.com/zone/SK
Zobraziť komentár 13.08.2024 - 12:35:04
02

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up