Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftperez napísal:
Verte čomu chcete, ak je to viera, že obmena spalovakov za EV v EU zlepší ekológiu a prispeje k zastaveniu otepľovania, kľudne. Verte bez výhrad, ze všetky opatrenia sú nezištné, z lásky k planéte a ľudstvu, a nikoho ani nahodou nenapadlo, že sa na tom dá aj niečo streliť.


Takže ty neveríš, že elektromobilita dokáže zlepšiť ovzdušie v mestách a s tým súvisiacu zdravotnú situáciu? Ty neveríš, že to s masívnym nárastom počtu áut na cestách treba urgentne (rádovo v najbližších desaťročiach) riešiť viac systémovo? Ty neveríš, že spaľovacie motory pri tomto náraste počtu obyvateľov jednoducho nie sú technológiou pre únosnú budúcnosť v mestách, ktoré - ako sa ukazuje - tou budúcnosťou sú? Ty neveríš, že by sa opakovali situácie ako sú dokázateľne smrteľné londýnske hmly, či dusivý vzduch v amerických veľkomestách šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov?

Ty veríš tomu, že tieto veci vyrieši nezištná automobilová lobby a jej postupná evolúcia spaľovacieho motora, z lásky k planéte a ľudstvu, ako píšeš. Chápem ťa správne?

Hm, teraz pozerám, že tento príspevok vyznieva dosť útočne, pritom ho tak nemyslím a f2f by to bol normálny rozhovor s občasnou iróniou. Naozaj ma zaujíma, ako si pri tvojom rozhľade predstavuješ riešenie týchto vecí (lokálnych emisií a života v meste) s pomocou spaľovacích motorov.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 09:12:01
01
arrow_leftperez napísal:
Ok, tak poďme rovno k veci. Na akom EV jazdíš? Keď si presvedčený o tom, že to má, citujem ťa “racionalny zmysel a prakticky efekt”, tak neverím, že by si bol taký pokrytec a jazdil na benzín, nebodaj naftu. Takže aké elektroauto máš? Skúsenosti, dojmy.


typicke, nedal si jediny podklad pre svoje tvrdenia a hlavne obvinenia a vyzadujes ich od inych. Na akomkolvek relevantnom vedeckom formate by sa z teba po takychto nepodlozenych vyjadreniach stala irelevantna/"na smiech" osoba bez kreditu minimalne v danej oblasti, ale hlavne ze sa tu ohanas vedeckym pristupom.

Tak posledna vec - kde a kto relevantny tvrdi ze sa maju obmienat (a teda zrejme zosrotovavat) ("takmer") nove ICE auta a nahradzat elektro? Taktiez, kde a kto relevantny tvrdi ze kazde dnesne ICE auto a situacia ma lepsiu alternativu v elektre, ked uz opat ides na ludi "a co si ty ze sa mi opovazujes oponovat"? (Ked sa pohrabes v tomto fore tak najdes asi aj moje linky, z ktorych ti snad dopne ze to tak asi/najskorej nieje)

p.s.: mam 31 rokov a som ten mladsi z dvojice. Som cca v 1/3 robenia si vodicaku, ako dosledok toho ze sa nam narodila dcera, a ano, v nasej situacii rozmyslame ze ako prve auto budeme kupovat ICE jazdenku. Chces aj dovody? Tak potom sa urac dodat evidenciu minimalne pre svoje tvrdenia ktorymi sa snazis "vyvratit" platnost zaverov inych ludi. Alebo uz proste drz <|>/neprivlastnuj si "vedecky pristup", aby som pouzil tvoj slovnik.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 09:21:52
10
wawrik. Nie, tak to nie je. Pozri dá čo som napísal a reaguj presne na to, ináč sa zamotané ako s predchádzajúcimi. Napísal som presne toto: …obmena spalovakov za EV v EU zlepší ekológiu a prispeje k zastaveniu otepľovania. Nikde som nespomenul zlepšenie ovzdušia v mestách. S tým čo si spomenul samozrejme súhlasím, EV väčšinu tých problémov v mestách vyrieši, nemám dôvod o tom pochybovať.
Ale ja som to myslel globálne, ak obmeníš spalovaky v EU za EV, tak kvalita vzduchu sa určite v EU mestách zlepší, ale tie EV sa musia vyrobiť a ich výroba nesie tiež CO2 stopu a ich batérie znamenajú obrovskú environmentálnu záťaž ( toto je podľa mňa najväčšia slabina EV- samotný koncept je určite k prírode šetrnejší ako fosil, ale nosič energie a jej distribúcia sú problém). Technológia sa nejak skokovo nemení už roky, stále je to kobalte a lítiu, určite si videl čo znamená ich ťažba v Afrike.
Keďže normálne reaguješ, tak skúsim dať svoj pohľad: začal by som infraštruktúrou- obmedzil by som napríklad vjazd dieslov do centier (obmedzil, nie zakázal, rozvoz tovaru ešte nezvláda byt čisto EV). Moderne spalovaky s euro6 sú naozaj čisté, tie by som nesankcionoval skrze CO2 pokuty. Začal by som riešiť výfuky EV, ktoré sú síce mimo miest, ale pokiaľ je energia do nich z uhlia, tak to problém nerieši globálne. Siel by som severskou cestou, keď sú EV dotované, nech sú ľudia motivovaní ekonomicky k prechodu na EV. Investoval by som do MHD, nech ľudia v meste cestujú ňou. Najprv treba ponúknuť aspoň nejakú alternatívu, ale konkurencie schopnú, ľudia nie sú ochotní ísť s komfortom dole. Vid príspevok vyššie, ide sa kupovať jazdené ICE. Pýtam sa prečo? No lebo aj keď je EV šetrnejší k prírode, tak ekonómia nepustí.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 10:11:54
00
stanos4, tá otázka nebola pre teba. Začínaš komunikovať na úrovni, ktorú nebudem akceptovať.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 10:18:32
00
pereztak opäť: neposudzuj elektromobily a ich ekosystém (zdroje, efektivitu, distribúciu, recyklo) z pohľadu dneška, roku 2023, ale z hľadiska (predbežne) 2035, keď už iné auto ako EV nekúpiš. Dôležité je, aby vedeli naplniť naše mobilitné potreby vtedy, nie dnes. A dokonca v tom roku 2035 ešte nemusia čerpať úplne čistú elektrinu. To bude dôležité v roku (predbežne) 2050, keď by už mala byť planéte uhlíkovo neutrálna.
Dnešné elektromobily nemajú žiadny priamy vplyv na klimatické zmeny či čistotu ovzdušia. Ich hlavný význam dnes spočíva v tom, že sú krokmi rozvoja smerom k uhlíkovej neutralite planéty.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 10:26:01
00
S týmto plne súhlasím a napriek tomu, že EV dnes nedokáže ekonomicky nahradiť ICE ( na SVK), tak moje ďalšie auto bude EV. A myslím si, že pokiaľ nezvládneme riadenú fúziu jadra, tak planéta CO2 neutrálna nebude.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 10:32:07
00
Páči sa mi ako bojujete za ekológiu, ale ak sa vymenia všetky autá, lietadlá, lode, kombajny, žeriavy, buldozéry, kamióny, hasičské tatry hasiace v Grécku, sanitky, ktorým nikdy nesmie dôjsť šťava a nemôžu si dať pauzu na nabíjanie, lebo by bol potrebný ich dvojnásobný počet, zájazdové diaľkové autobusy, karavany v púšti, tanky s 1000L nafty, stíhačky, zrušia denné krúženie stratotanekru US Airforce nad Poľskom a Rumunskom, Paríž-Dakar tiež nemusí byť ani elektrický a aj formule 1 sa môžu zrušiť, lebo to ničí planétu. Nemocniciam aj atómovým elektrárňam treba zrušiť naftové záložné zdroje a dať lithiové baterky, ktoré niektorí ľudia milujú ako jediný najlepší vynález na svete.

Ale v jenom nemáte pravdu. Elektriny, ani kobaltu a niklu nebude na všetky miliardy týchto vozidiel. A moc by sa z tých 25% emisií neznížilo na 15%. Lebo by sa naopak zvýšilo opotrebovanie ciest aj pneumatík ťažšími vozidlami, výrobou nabíjačiek, túžbou kobaltu, niklu, nemožnosť 100% recyklovať, výroba elektriny z uhlia....

Tým že nariadia všetký osobné autá elektrické, iba odstránia z miest smog a trošku to celkovo emisne zníži, lebo elektrické autá sú pre bežnú populáciu drahé a majú slabý dojazd a ani za 100 rokov nebudú mať lepší, ak tam budú osádzať lithiové članky 18650. Batérie sú tu viac ako 100 rokov a takmer vôbec sa neposunuli vpred, narozdiel od čipov. V meste je jediný dobrý nápad na verejnú dopravu trolejbusy, Pretože ani v lete nedokážu jazdiť baterkové autobusy aspoň pol dňa a cez zimu, keď sa vykuruje a otvárajú dvere a stále sa rozbieha, tak to vydrží 2 hodiny jazdy. A po 10 rokoch novú obriu baterku.

Cez Slovensko prejde denne mnoho tisíc kamiónov a v Calais prístave ich je veľké množstvo. Ako by sa tam všetky kamióny nabíjali? To by bolo vhodné tiež na troleje ako to Nemci skúšajú na dialnici.

Zmení sa celý spôsob života, ľudia budú musieť cestovať verejnou dopravou a na bicykli. A čo niekde v Mgadišu, Kongu, alebo tie landrovery v džungli, čo jazdia cez rieku že nateká voda do kabíny?. Alebo kamióny na sibíri v Jakutsku a Laponsku. Totižto južní Nori, Švédi a Fíni bežne necestujú hore na sever a tam na severe je elektromobilov minimum, hoci na juhu je ich plno. Tam na severe majú snežné skútre.

O čo mi ide? Nepáči sa mi že niekto napíše že sa netreba báť a že bude dostatok elektriny a lithia pre miliardy vozidiel a lodí. Aj tak by sa znížili emisie len o málo percent. Airbus a380 by s batériami nevzlietol.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 10:45:10
00
Marabbo, OK. Tak aké máš riešenie pre zastavenie globálneho oteplovania? Alebo sa teda už ideme zmieriť s tým, že v horizonte nejakých 200 rokov sa ľudská populácia zdecimuje na zlomok dnešnej a tak dnes aj naďalej môžeme tancovať na palube Titanicu, ruka hore, srať na naše deti a ich deti?
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 10:48:57
00
arrow_leftperez napísal:
stanos4, tá otázka nebola pre teba. Začínaš komunikovať na úrovni, ktorú nebudem akceptovať.


Neprekvapuje ma. Hlavne ze si uz pridal dalsich x pruspevkov od toho co si vyhlasil ze bol posledny. Uz len to vravi za vela
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 11:00:54
01
Určite si si všimol, že som nepridávali príspevky sám od seba, ale reagoval som na otázky ktoré mi boli položené. Čo to vraví o tebe? Tiež veľa.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 11:03:03
00
perez a poprosim si, aby si mi dodal analyzu k tvojmu statementu na zjavne "moje kupovanie ice": "Vid príspevok vyššie, ide sa kupovať jazdené ICE. Pýtam sa prečo? No lebo aj keď je EV šetrnejší k prírode, tak ekonómia nepustí."

Inak sa jedna o absolutne varenie z vody v tvojom pripade, inak povedane, demagogia, a to si vyprosim, kedze pokracujes v tebou nastolenych utokoch
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 11:05:17
00
systém je taky obmenit vsetky spalovacie za EV a co najrýchlejsie nech sa zarába a samozrejme potom 5ročné EV dávat do šrotu kvoli drahej vyýmene alebo rovno nekontabilite novej lepšej baterie. Hned bude lepšie ovzdušie:) Podla mna Zaklad je znova ludí naučit využivat verejnu dopravu, bicykle nohy a potom sa môžme bavit o význame elektroaut. Obmedzit spotrebu potom bude menej kamionov,menej prepavných lodí a menej lietania. Lebo stale si môžem vybehnut za 100EUR na kávu do Paríža.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 11:13:34
01
Nerozumieš písanému textu? Keď ti teraz odpoviem, znova vytiahneš že som tvrdil, že reagovať nebudem? Dobre, prečo teda ideš kupovať ICE keď nie pre ekonomicky dôvod? A keďže nie si demagóg ako ja, tak odpovieš odpoveďou a nie ďalšou otázkou.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 11:17:14
00
Ako som povedal vyssie, nase dovody a cca situaciu som ti ochotny ozrejmit potom ako zareagujes/podlozis svoje predosle tvrdenia ku ktorym som sa vyjadroval, v poslednom prispevku priamo na zaklade tvojej ziadosti o citovanie/reagovanie na tvoje konkretne vyroky a ze sa za ne ospravedlnis ak sa mylis (teraz este otazka, kedy sa uz mylis a kedy este "mas pravdu" , ako som nacrel vo svojom poslednom traktate, vsakze).

Medzi casom, ovsem, si uviedol dalsie zbierky tvrdeni, ktorych platnost/pravdivost je,slusne povedane, diskutabilna, a aj po upozorneni ta ti to je zrejme jedno... Nehovoriac o utokoch na inych ludi

Otazka - v com nemam rozumiet pisanemu textu? P.s.: moju odpoved z 11:05 som pisal ked tvoja z 11:03
ktora tu vlastne "ani nema byt" ked vlastne ani nereagujes na nieco "podstatne" ale "iba" na cherry-picking co sa ti hodi do osobnych utokov, este nebola
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 11:38:46
00
Ignore list. Nech sa ti darí, a vďaka že myslíš na životné prostredie. Myslím to vážne.
Zobraziť komentár 20.01.2023 - 11:42:30
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up