Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Už tá biela qurva móže dolézt. Dakovala za rady. Guma z Nemecka už doma. hehe

no na zimaky dost brutalny rozmer :shock: , na co to pojde?
Zobraziť komentár 15.11.2008 - 19:15:20
00
šak dneska dával ocov kamoš 18" micheľinky na subaru... :lol: aj my už máme prezuté :P
Zobraziť komentár 15.11.2008 - 20:13:29
00
naco je dobre take siroke koleso na zimu?
Zobraziť komentár 15.11.2008 - 22:54:33
00
Cim vacsia kontaktna plocha pneumatiky s cestou, tym lepsie.
Akurat prejazdnost hlbsim snehom je horsia, lenze vdaka globalnemu oteplovaniu toho snehu hadam az tolko nebude (aspon dufam).
Zobraziť komentár 16.11.2008 - 09:43:29
00
18" je veľkosť disku, šírka je to prvé číslo. napr. 225/45/17 šírka/nejaký percentuálny pomer, ale neviem čoho k čomu :D /veľkosť kolesa(disku)
Zobraziť komentár 16.11.2008 - 12:08:10
00
225/45/17:
sirka = 225 mm
profil = 45% z sirky = 45% z 225 = 101,25 mm
priemer = 17" = 43,18 cm
Zobraziť komentár 16.11.2008 - 13:27:39
00
Cim vacsia kontaktna plocha pneumatiky s cestou, tym lepsie.


A toto ti kto povedal?

Zoberme si váhový pomer 50:50 auta o váhe 1600kg, to je cca. oktávia.
Rozmer pneumatiky 225 mm je oproti 205 mm o 9,7% viacej. To je fakt.
Človek by povedal že je to lepšie veď ma na ceste drží viac gumy.
Pri plošnom tlaku na pneumatiku je to pri rozmere 205mm 1,95kg na mm šírky,
pri rozmere 225 mm je to 1,77kg, čo je 10,1% rozdiel v zaťažení pneumatiky.
Čím väčšia kilogramová záťaž je na profile pneumatiky, tým väčšia sila je potrebná
na to aby pneumatika stratila kontakt s vozovkou. Preto sa pre jesenné, zimné a "iné" podmienky
používajú užšie pneumatiky.

A pre chytrolínov, porovnávajte iba pneumatiku rozdielnej šírky od jedného výrobcu
v rovnakej zmesi. A nie kolieska z rokov minulých s dnešnými špičkovými pneumatikami.
Zobraziť komentár 16.11.2008 - 18:39:05
00
veď je preukázané testami, že pneumatika, ktorá v jednom rozmere bola na 1. mieste v teste, tak už v inom nemusí byť a väčšinou ani nie je...stačí si nájsť testy ADAC

a kto porovnáva staré s novým? :wink: logika sama povie, že novšie je zrejme lepšie...
Zobraziť komentár 16.11.2008 - 22:25:24
00
Čím väčšia kilogramová záťaž je na profile pneumatiky, tým väčšia sila je potrebná
na to aby pneumatika stratila kontakt s vozovkou. Preto sa pre jesenné, zimné a "iné" podmienky
používajú užšie pneumatiky...

priznam sa, ze toto tvrdenie ma prekvapilo, tiez som totiz zastanca sirsej pneu z dovodu lepsej stability a vacsej stycnej plochy pri brzdeni a smyku, tzn. ze na zimu a leto pouzivam rovnaku sirku a neriesim lepsiu priechodnost brodenim v snehu v pripade uzsej pneu... :shock:
Zobraziť komentár 16.11.2008 - 23:37:23
00
tak tak, staci si vsimnut rally auta ked jazdia v snehu, vtedy maju obute uzucke pneu.
Zobraziť komentár 17.11.2008 - 08:38:40
00
http://www.dunlop-tires.com/dunlop_sksk/news/2006/february/28/dunlop_sp_winter.jsp
objednane :P pri vymene ma v pneuservise "presvedcili" ze uz je cas na nove :cry:
Zobraziť komentár 18.11.2008 - 21:06:18
00
Aký rozmer? Minulý rok boli tieto Dunlopy na 2. mieste v teste ADAC, rozmer 205/55 R16. tu sú čísla
Zobraziť komentár 18.11.2008 - 21:27:07
00
195/65 R15 T91,hej vyberal som podla testov aj letne
Zobraziť komentár 18.11.2008 - 21:29:07
00
Vladol Moje pneu majú rozmer 215/50 R17 a 235/45 R17 a zajtra budú obuté na VW Touran cross. Rozmerovo som objednával to isté čo mám obuté v lete.
P.S. Brodiť sa v snehu neplánujem a snažím sa nejazdiť v extrémnych podmienkach na cestách bo nepotrebujem aby ma nejaký "relí buják" sundal. Nejde len o to čo zvládnem na ceste ja ale aj čo zvládnu iní.
Zobraziť komentár 19.11.2008 - 10:11:02
00
Jéj Rado, Ty máš Cross Touran? :)
Zobraziť komentár 19.11.2008 - 10:12:10
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up