Kubi: mali sme sharan 85 kw/115PS a bol čipovaný na 140 koní. Išlo to o poznanie lepšie...teraz máme alhambru 2.8v6 150 kw/204PS a ide to jak besné a spotreba nie je až taká vysoká(mesto okolo 12l/100km, mimo mesta sa dá dostať aj na 8l/100km, ale to musíš jazdiť veľmi šetrne:D). Nevýhoda je, že benzín zaberá od vyšších otáčok...a nedá sa tuniť(iba výmenou nejakých dielov). Ale zvuk to má nádherný

a má to dosť tvrdý podvozok, takže slovenské cesty sú na tomto aute na nezaplatenie

Neviem, ale ja si osobne myslím že chipovať motor na také hodnoty aké ste mali vy, je skôr krok späť ( myslím teraz na to T
Di PD-čko, konkrétne motor AUY 85kw ), ak trochu vyznáš v problematike, a niečo ti jednotlivé súčasti motorov hovoria a poznáš ich záťažové maximá, tak asi vieš že medzi motormi AUY a ASZ ( 96kw/ 130PS ) je značný rozdiel čo sa týka veľkosti intercooleru a typu turba. S takými nadsadenými hodnotami ako ty píšeš, odchádza časom s vyšším objemom najazdených kilometrov spojka, a bez výmeny turba a chladiča časom skrz vstreky a trysky na ktoré budú pôsobiť tie zvýšené plniace tlaky zrušíš komplet motor. Tieto motory sa v zahraničí chipujú maximálne na hodnotu 92kw a krútiaci moment sa skoro nemení (6-8 Nm čo je nič), robí sa to len kôli lepšej spotrebe, zmiznutiu turboefektu kt. v nechipnutom stave je niekde až od 1800 otáčok a teda mierne zlepšenej akcelerácii. My sme alhambru kúpili zhruba pred rokom s úmyslom mať doma "spoľahlivé" veľké auto, ktoré vydrží daľších 4-5 rokov bez nadštandarnej starostlivosti.
Celkovo je môj postoj voči
chipu skeptický a nedôverčivý, veď ide o to, aký vplyv to má na motor a spotrebu... Jednoducho povedané, vplyv na spotrebu to má! Nieje potreba tak často radiť, dynamickejšia krivka motoru zabezpečuje akceleráciu aj na vyššom rýchlostnom stupni a do kopca je to úplná rozprávka. Myslím, že pri rovnakom štýle jazdy s a bez chipu spotreba s chipom bude nižšia (no pod 3 l/100km asi nepôjde...) asi o 0,5 - 1 l na 100km, podľa záťaže - bavím sa o normálnej jazde.
Samozrejme že druhá vec je, že ak nám auto ide, tak je potreba toho využiť a tak mu šlapneme po krku a ideméééé...
Spotreba pekne rastie a dá se povedať, že v záťaži to môže ísť oproti normálu zase tak o litrík hore (aj 2 litríky

). Ruku na srdce, pokiaľ to ide, tak na každom rozjazde tomu dám, predbieha se lepšie, proste keď ho čipnem, tak tiež tak idem a všeobecne by bol výsledok asi o liter a pol vyšší v dlhodobej spotrebe než bez chipu.
Vtedy je dobré sa zamyslieť, či nieje lepšie investovať radšej peniaze do kvalitných náplní, olejov a najmä kvalitnej nafty, myslím si že sa tieto investície určite neskôr vrátia...
