petrik Je to mechanik, jeden že vraj jeden z najväčších odborníkov na Slovensku na Subaru, čo som zachytil. Jasne, je to reklama, ale vždy pomenuje problémy na danom aute, motore, na čo si treba dať pozor a tak. Stále lepšie ako na niektorých fórach, kde ľudia radia o autách a v živote v nich možno ani nesedeli, lebo môjho koňa brat pes, raz mal to auto a to sa rozpadlo. Čo na tom, že kúpil vtedy pojazdný vrak. To už nikoho nezaujíma, resp. sa k tomu nevie dopátrať. Napríklad aj Chvála už má vypnuté komentáre myslím, lebo toxicita,
U známeho v rodine už cez 30 rokov jazdia len na Alfách, majú tam 2x 156 s 2.0 TS, jeden manuál, jeden Selespeed (jediné auto kupované ako nové), 166 s 2.4JTDm 129kW s automatom a s 2.0 V6 turbo, 159 s 3,2JTS, GT s 3,2 V6, mali aj 147 s 1.6 TS 88kW, 155 2.0 16v Turbo Q4.Každé s tých áut má najazdených 300+ tisíc km, okrem tej 155, čo je víkendový miláčik. Servisuje im to jeden pán v ČR. Servis nie je lacný, ale všetky autá idú ako nové. Problém je ten, že Alfa je zaznávaná značka a rýchlo padala na cene. Takže cca 10 ročnú 156 so 150 koňovým benzínom si človek kúpil za cenu jazdenej Fábie 1.2HTP 1. generácie. Kto si kupoval také autá? Mladý ľudia, čo mali hlboko do vrecka, takže aj tak vyzeral
servis tých áut. Predsa len, 150 koní je 150 koní a Fábia je Fíbia. Začalo sa to kaziť? Predali to hovienko padalo a padalo. Odtiaľ aj veľmi zlá povesť. Taká Octavia 1. generácie mala tak primitívny podvozok, že aj keď si človek ho nechal úplne rozbiť, na jazdných vlastnostiach si to veľmi nevšimol. Pri sofistikovanom podvozku Alfy to už bol problém. Takže ak niekto kúpil Alfu s vymláteným podvozkom, tak sa zrazu čudoval, kde sú tie legendárne jazdné vlastnosti. Stačilo ho dať opraviť. Repas podvozku na 156 stojí okolo 1000-1200€ aj s robotou. Ľudia boli odchovaný na legendách typu Octávia, kde podvozok drží a drží a oprava vyjde na 200€. Takže sú potom tak trocha v šoku z tej ceny. Doma sme mali Toledo, čo stálo na tej istej platforme ako Golf 4, A4, Octávia. Keď si porovnám, ako jazdilo to Toledo a ako jazdí známeho 156 s udržiavaným podvozkom, nedá sa to porovnať.