Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Zaujímavé aké sú rozdielne skúsenosti medzi sk a nl. Tu ich je fakt veľa - začalo to samozrejme Teslami, ale už ich tu jazdí naozaj veľa všelijakých včetne nejakých malých Peugeotov 208,alebo čo to je, firemné máme teraz dve nové MG, nejaké Volvo XC40, kamoši jazdia na elektro Kii, samozrejme BMW i3 + nejaká divná BMW škatuľa a rôzne VW id, Hyundai, najnovšie je aj dosť Škodoviek vzhľadom na cenu. Včera som prvý krát videl Hyundai Ioniq 6 a to je naozaj hnusné auto.

Sieť nabíjačiek sa rozrastá, rýchlo nabíjačka je výrazne drahšia ako bežná, ale keď mám v mestečku kde bývam do 100m od domu 7-8 nabíjačiek, v práci dosť ďalších, tak to proste neriešim.

Dovolenka je príbeh sám pre seba - ľudia čo s tým jazdia dlhšie a majú už druhé elektro auto v poradí už majú naučené rituály - cestou na dovolenku prejdem 250 km a tam je dobrá reštika, kde sa zastavím na obed a na rýchlonabíjačku a idem ďalej.

Posledne nám tu pribudli aj nákladiaky na elektrinu (niečo ako Tatra), coolblue, čo je niečo ako Alza má vlastnú dopravu primárne na elektrinu - včetne cargo elektrobikov, Amazon tiež Mercedesy Vito primárne elektrické a tak ďalej.

Ale nabíjačky stavajú súkromné firmy ako Business model do budúcna.
Zobraziť komentár 04.04.2023 - 23:20:20
03
Byvaly kolega kupil stary Leaf so 65kkm za 7800, maju to na vozenie okolo dediny + jeho zena na tom robi postarku. On je velky autickar a zrucny mechanik, odkedy ho poznam mal vzdy minimalne jedno benzinove sestvalcove auto (teraz je to Lexus GS, predtym VelSatis, predtym Avantime, predtym XM…) a nikdy menej ako 4 auta sucasne. Ale aj tak najviac najazdia na tom malom Leafe odkedy ho maju.
Rustiny znali si mozu precitat dojmy z prvej ruky
https://www.drive2.com/users/gryberg
Zobraziť komentár 04.04.2023 - 23:22:00
00
akoze ID3 mi z fotiek nejaka mala. take vysoke uzke auticko. akoze mne sa lubia take tie ako ta ID4 to uz je konecne kus auta. Alebo EV6. Len EV6 v nejakej vybave s dojazdom a trochu viac konami ako zakladnych 170 je hned 60K. To mi uplne nezapada do budgetu pre druhe auto do rodiny :D
Zobraziť komentár 04.04.2023 - 23:27:22
00
Pekná mapa s nabíjačkami v BA, ale polovica je súkromná. Ďalšia vec, väčšina má max príkon 22kW, v realite to je tak 16-18kW nabitých za hodinu, čo je pri bežných BEV tak 80-100km dojazdu. Môj čas je príliš drahý na to, aby som každý týždeň tak 2-3x do týždňa po 1,5h ho strávil niekde na nabíjačke.
Zobraziť komentár 04.04.2023 - 23:46:03
00
ale sak tu uz bolo jasne povedane, ze kazdy kto ma vsetkych pohromade chape, ze to dnes nevyhovuje kazdemu.

ja by som napriklad dusevne nedal ani ten rezim co spominal matko001 , ze idem niekam na dovolenku a planujem si cestu, ze tu si dam obed, nabijam a podobne. Jednak chcem tam byt co najskor je mozne. Cize ked niekam cestujem tak dialnica, tempomat na 150 tacho a frcime. A druha vec, ze som cholerik :D, takze riskovat so mnou urcite nechces take, ze niekam pridem a budu tam nahodou nabijacky obsadene. Ja tam bude obedovat namiesto 40 minut 2 hodiny? Budem hladat dalsiu nabijacku niekde cestou? A co ked budu aj tie obsadene? Ludia co ma poznaju vedia, ze v takychto situaciach som potom velmi hnusny. Takze to by si nikto so mnou cestovat elektromobilom nelajsol. :D

Ale inak som pohodak :P
Zobraziť komentár 04.04.2023 - 23:58:37
02
skynet mapa nabijaciek.
okresy SE, SI, MY, Jablonica, Holíč, Brezová pod Bradlom - kolko aut sa da realne nabijat a pouzivat ludom z bytoviek? a ako daleko od bytu?
Zobraziť komentár 05.04.2023 - 00:17:46
00
My ked cestujeme na dovolenku zasadne ideme v noci :)
clovek okolo 22:00 sadne do auta, vybehne na dialnicu nastavi tempomat a rano o 8:00 je v toskansku :)

Aj so zastavkou na ranajky o 9:00 na plazi :)

Takze ist elektroautom na dovcu by bolo asi trosku zlozitejsie kedze v noci si clovek moc “obed” neda 😅 a po plnych dialniciach cez den plnych dovolenkarov fakt nemienim jazdit 😅
Zobraziť komentár 05.04.2023 - 01:35:33
04
Zipsik amen. To isté u nás. + využiť čas kedy deti spia. 4.hodiny ešte nejako presedia, ale.10 uz nie
Zobraziť komentár 05.04.2023 - 06:34:18
01
J asom bol 2x v chorvátsku na tesle, a cesta bola uplne v pohode. Na nabíjačkách sme stáli 1,5h. A to mal kamoš starú teslu, skoro 10 ročnú, 600 000km najazdené, a nabíjanie bolo ešte grátis.
Takto vyzerá cesta s teslou 3 z DK do Zadaru. Nie je to zase nič extra hrozné. Nastavil som 130km/h po dialnici.

Prílohy:

tesla.jpg
tesla.jpg 259.75 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 05.04.2023 - 07:01:46
01
arrow_leftquasimoto napísal:
Ako dobru cenu ma vzhladom ku velkosti Citroen e-C4 ak clovek nepotrebuje dlhy dojazd, nejakych 32-33 tis.
Pripadne nove ID3 od 38 + nejaka zlava u dilera a clovek je na cca 35 € s modernejsim autom ako C4.

Teraz je za super cenu aj VW ID.4 co je uz vyrazne vacsie auto a je za akciovych 39 tis €.

To neviem kto si kupi taketo sracky, ked Megane RS v plnej palbe stoji okolo 46 tis.
Zobraziť komentár 05.04.2023 - 07:24:00
01
vsak to ID4 má snáď aj lepšie zrýchlenie a vyšší výkon, nie? A zadokola
Zobraziť komentár 05.04.2023 - 07:25:51
00
Presne statistiky neviem, ale tie “sracky” si imho kupi viac ludi ako spominany Megane RS :)
Zobraziť komentár 05.04.2023 - 07:27:36
01
Id4 nema lepsiu dynamiku ako Megane RS.

Ale zas lepsie vybaveny Tiguan 1.5 TSI s automatom stoji dnes okolo 38-40tis, cize v tom svetle ta cena ID4 nie je taka strasna.
Zobraziť komentár 05.04.2023 - 07:30:20
01
Tesla S Plaid s 1100HP je pomalšia na Nurburgringu ako o 20 rokov starší Viper s motorom s pickupu s 500 koňovým motorom, či o 5 rokov staršia Giulia QV, ktorá je lacnejšia a má "len" 510 koní. Asi toľko k výkonom BEV.
Zobraziť komentár 05.04.2023 - 07:39:59
02
Jo pravda, ID4 nemá ten základný model nejaký výkonný.
Zobraziť komentár 05.04.2023 - 07:41:25
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up