Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Myslim ,ze policajt to nema ako odkontrolovat. Skontroluju tak maximalne rozmer pneumatiky.
Zobraziť komentár 28.02.2017 - 20:58:36
00
Ono ten mensi priemer treba aj dorovnat vyssim profilom pneumatiky. Lebo niektore auta to maju uplne dementne a potom zimne kolesa ovplyvnuju aj tachometer a ukazuju aj o viac nez 10kmh menej ako letne.
Profil su percenta zo sirky pneu cize ak uberies aj sirku pneu a aj priemer disku tak musis mat poriadny profil. Da sa to aj vypocitat o kolko bude vysledny priemer kolesa iny.
Napriklad rozdiel medzi 175/65 a 185/65 pri rovnakom priemere disku je 13mm v priemere.
Zobraziť komentár 28.02.2017 - 21:05:50
00
Hej, to je ešte jedna alternatíva, že by som zobral užšie R15 ako mám teraz v zime obuté a širšie R16 na leto. Takže to teraz fakt nevyriešim a budem o tom rozmýšľať na jeseň, teraz len prehodím pneumatiky... Ale veľmi pekne ďakujem za názory, budem to potom zvažovať. Je to ako pri bikoch, čo človek, to iný názor :)

palo1707, ja sa bavím len o kombináciách čo mám v TP - 6,5Jx15ET35 195(185)/65 195/60 a 6,5Jx16ET37 205/55 ako to presne meria netuším.


Naposledy upravil milos21 dňa 28.02.2017 - 22:14:15, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 28.02.2017 - 21:15:45
00
arrow_leftHosť napísal:
inak pokiaľ to umožňuje TP tak doporučujem zimné disky brať s menším priemerom, ja napríklad letné mám 17 a zimné 16 a sú aj užšie, viac gumy lepšie tlmí nerovnosti a chráni aj disk, užšie pneu by mali byť zasa lepšie do hlbokého snehu..

Takto to mam teraz na zimu aj ja. V lete 18" a v zime 16" s vyssim profilom. Na zimne rozbite slovenske cesty ideal. Komfortnejsie a mensie riziko cvaknutia. Plus nove Nokiany maju aramidove bocnice.
Zobraziť komentár 28.02.2017 - 21:18:17
00
http://www.no1pneu.sk/informacie a rady/kalkula-ka-rozmerov
Zobraziť komentár 28.02.2017 - 22:25:44
00
arrow_leftHosť napísal:
užšie pneu by mali byť zasa lepšie do hlbokého snehu..

len ono to je zas teória v praxi skoro nevyužitelná (ak človek nebýva na Orave a podobne).. koľko krát za rok sa brodí autom v čerstvej kope snehu? má význam kvôli max 3-5 dňom v zime o tomto špekulovať?
z druhým dôvodom že "balóny" sú lepšie na diery a nerovnosti súhlasím 8)
Zobraziť komentár 01.03.2017 - 07:41:56
01
jasné súhlasím, chcel som to tam dopísať, len som bol lenivý... ono je skôr otázka že či pár mm na šírke a danom dezéne spraví nejaký zázrak... ja to ale mám v technickom tak nastavené že pri 16 palcoch je aj menšia šírka pneu, neviem či to je aj obecne pri iných autách.. ja ak som za túto zimu spravil 500 km tak to je moc :D takže zimné gumy sa mi prudko oplácajú, ale zas keď už som išiel tak väčšinou len do zasnežených kopcov, aj domov to mám cez 17% brdek a keďže obec to prehrnie maximálne raz za deň ťažko sa zrovna trafiť do toho čas kedy to je...to najviac potešilo, keď som kvôli posledným 400m musel dávať reťaze, ale to už je pekne dávno vzhľadom na priebeh posledných zím
Zobraziť komentár 01.03.2017 - 08:27:07
00
Ono uzsie zimne pneu maju aj nizsi valivy odpor co ciastocne kompenzuje zvyseny odpor zimnych pneumatik.
A moc siroke pneu na zimu maju velke naroky na vysku dezenu, nakolko ojazdene siroke pneu budu horsie odvadzat vodu alebo snehovu kasu nez rovnako ojazdena uzka pneumatika.
Zobraziť komentár 01.03.2017 - 09:18:27
00
ja to riesim tak ze mam nonstop plechace na zimnych gumach. predok/zadok sa rovnako zjazdieva takze ziadne prehadzovanie kolies do kriza, ziadne sezonne prezuvanie az pri vymene novych. KAMA sice nerobi aramidove bocnice napriek tomu vytlky ignorujem. da sa povedat ze to auto je taky lapac vytlkov :lol:

Prílohy:

kama.jpg
kama.jpg 98.01 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 01.03.2017 - 10:10:39
00
a vieš dať percentuálne ten rozdiel medzi 195 R15 a napr 205 alebo 215 R16 či R17? lebo hej ono to sú síce fakty vyplývajúce z fyziky, ale rozdiel odvodu vody v ráde jednotiek % je zanedbatelný :wasntme:
Zobraziť komentár 01.03.2017 - 10:11:05
00
arrow_leftpalo1707 napísal:
Vsimat si to budes najviac ty ked ti budu suchat pneumatiky o tlmic a vnutra blatnikov :D

To je jedna vec a ďalšia je tá, že pri predpísanom rozmere sa pri otáčaní kolies pneumatika otáča na zemi v strede pneumatiky. Stred otáčania je v strede pneumatiky, kdežto pri "posune" disku voči polomeru otáčania sa bude pneumatika otáčať na svojom kraji, v extrémnom prípade aj mimo.
Zobraziť komentár 01.03.2017 - 14:04:01
01
Keď som už začal, tak sa "pochválim", okrem Meridy mi do rodiny pribudla ďalšia žena Oplica Astra H GTC s poslabším motorom 1,6l 77kW, ale na pohodu stačí :) ďalší žrút peňazí, zimný setup je celkom v pohode, len moc špekulujem :lol:

Prílohy:

DSCF4732.JPG
DSCF4732.JPG 491.03 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 01.03.2017 - 15:02:37
04
A jeje. Polska pomsta nemcom..


Naposledy upravil palo1707 dňa 01.03.2017 - 16:40:41, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 01.03.2017 - 16:39:55
00
Astru H som mal aj ja...ale 5 dverový hatch a s motorom 1.6 16v 85kW...predával som ju keď mala 197tis km a maximálna spokojnosť.Nikdy ma nenechala v "štichu" a náklady na servis minimálne...k Oplu sa určite raz vrátim (teda vraj ho chcú GM predať do Peugeotu tak podľa toho :-) )
Zobraziť komentár 01.03.2017 - 16:40:36
00
Tak sa vratis k opleugeotu :D
Zobraziť komentár 01.03.2017 - 17:04:48
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up