ja hovorim o D4 starsieho data, este bez DPF. kamos ho ma. mal problem s tryskami, s prilisnou karbonizaciou a podarilo sa mu zadret loziska na kluke. mal vo zvyku sem-tam ist po dialnici par minut rychlejsie 170-180, vraj aby sa motor precistil. tak sa precistil, nestihal sa kvoli bordelu v motore mazat (nieco sa tam muselo upchat). v HDI 1,6 je tiez problem s motorom, moc karbonu sa tam tvori, je to vraj sposobene konsrtrukciou toho motora. nam sa stalo, ze nam pri nejakych 80tis km odislo turbo, hoci sme dbali na caste vymeny oleja. vinnik sa nasiel, karbonom sa upchalo mikrositko v mazacom kanali turba (privadza
olej k turbu, aby sa mazalo a chladilo). takze turbo islo na repas, vycistila sa olejova vana, mikrositko sa dalo prec. uz je to len o tom, menit casto olej, aby turbo neodislo na necistoty, ktore sa v motore tvoria a k nemu dostanu. menit olej! toho by sa mal kazdy drzat, jedno ake ma auto. ale ak je to diesel s turbom, tak ovela viac ako benzin bez turba.