Tak isto aj pri SLX brzdách, ktoré majú iné materiály(u lacnejších máš páčky z plastu, pričom plast je flexibilnejší, ako hliník, čo znamená, že bude mať iné vôle pri stlačení páčky, tak isto aj iná hadica, flexibilnejšia, bude mať inú odozvu, pri stlačení páčky sa bude inak deformovať), tak isto môže byť pri iných materiáloch a najmä pri inom nastavení(bite point vs reach) iná páka, takže pocit bude oveľa iný, len problém je, že pocit je len pocit a často pocit klame. Tak isto, ako keď je vonku pocitová teplota -5°C neznamená, že je vonku skutočne -5°C, neznamená, že ak sa brzdy pocitovo znajú byť silnejšie, že sú skutočne silnejšie. Na to treba zobrať silomer a pri rovnakej sile(a pneumatikách) zmerať brzdnú dráhu. Ja som nikdy nepovedal, že pocit nebude iný, pocit bude úplne iný(aj keby všetko bolo rovnaké a pridala sa len možnosť nastavenia, tak by bol pocit niekde úplne inde), ale skutočná efektivita je daná čisto objektívnymi fyzikálnymi vlastnosťami bŕzd, v tomto prípade je to hydraulika, čiže záleží len na pomere piestikov v páčke a v prasati, ktorý keď je rovnaký, tak brzdný účinok bude až na určitú odchýľku rovnaký, čo je proste fakt, ktorý nezmeníš ani keby si sa roztrhal a jednoducho viac zaváži pre ten jeden jediný objektívny brzdný účinok výmena brzdových platničiek a diskov za lepšie/väčšie(väčšie preto,pretože nechceš dosiahnuť čo najväčšiu zápornú akceleráciu, ale čo najväčšiu zápornú uhlovú akceleráciu, to, čo nazývame brzdná sila je v skutočnosti sila v mieste styku kolesa so zemou, ale ja aplikujem brzdou treciu silu v inom mieste, čiže musím svoju silu preškálovať a ak aplikujem rovnakú silu napr. v polovici polomeru,tak je 2x menej účinná ako keby som ju aplikoval v mieste styku kolesa a zeme, ak ju aplikujem v štvrdine, je 4x menej účínná, atď... 140/203 je teda škálovací faktor, ktorý mi určuje, o koľko je menej účinný 140mm kotúč ako 203mm, v tomto prípade je to cca 0.7, čiže strácam asi 30% brzdnej sily), ako výmena bŕzd za možno vyšší rad, ale s rovnakým pomerom plochy piestikov. Proste pomer plochy piestikov je primárny fyzikálny faktor, ktorý hraje rolu a ostatné faktory, ako je napr. tá flexibilita materiálov majú zanedbateľný efekt. Možno tak max. 20% k reálnej brzdnej sile(čo, ako sme si ukázali, je menej, ako 30% pri prechode z 140mm na 203mm kotúč, čiže keď vymeníš kotúč zo 140 na 203mm, tak budeš mať zákonite väčší brzdný účinok ako pri výmene modelového radu bŕzd).
No ale úplne to pri veľkosti piestikov nekončí. Totiž celý piestik sa nedotýka kotúča, teda záleží hlavne na brzdnej ploche platničiek. Aj keď rozdiel vo veľkosti piestikov je len 17% medzi Shimano dvoj a štvorpiestikovými brzdami, pri dvojpiestikových brzdách je hluchá plocha piestika, kedy piestik tlačí len na prázdnu zadnú dosku platničky.
V podstate tým, že človek zoberie také zee dostane všetky výhody SLX, akurát ako bonus dostane väčšie piestiky. Čiže tých max. 20% má už v základe zaručených a k tomu ďalších aspoň 20%(môj odhad však je aspoň okolo 30%) vo väčších piestikoch. Ak ešte vymení disky za lepšie/väčšie a platničky za lepšie/väčšie, dostane najväčší možný účinok.
Skús to povedať mojim Saintom a ľuďom čo si skoro rozbili *** pri stlačení prednej brzdy na parkovisku.
Ako predpokladám, že každý rozumie aspoň základoškolskej fyzike v tom, čo hovorím.
Furt vysvetlujes cosi do hlbky,co tu aj tak 99,9 % ludi netrapi,mozno s tulenikom by si si pokecal.
Kazdy tu je skor vdacny za prakticke rady a skusenosti a nie vypocty k=k a podobne zvasty.A hlavne k veci!
Namiesto:
Resin platne maju lepsi nastup,po zahriati ale zacinaju vädnut,ale su tichucke.
Sinter zaberaju zo zaciatku miernejsie,ale po zahriati nevädnu a maju este lepsi ucinok ako za studena,ale zase su hlucnejsie.
To je vseobecne zname a nepotrebujem vypocty k tomu,aby som to vedel.Stacilo pojazdit jedny aj druhe.
Radsej napises nejaku rovnicu k=k-(p>cx2)/s×3 1/2
To je hned vsetkym jasne,o co ide.
Toho hlupika si nabuduce odpusti,nepoznas ma,nevies kto som,co robim a ake mam skusenosti a vedomsti.
Takze sa niekedy postav od pc,vyraz do skutocneho sveta a skus si overit tie svoje teorie v praxi.
Takze ak mi pre Teba anonym volodaj,ale pre mna skvely inteligentny tipek poradi nieco,comu viem ze sa rozumie a ma prehlad,tak ano dam na jeho radu.
Kdezto na tvoju by som nedal ani keby sem 1000 rovnic napises.A ked sme pri tych motoroch,Ty si tolko motorov nevidel,co ja som drzal v rukach
Anoným z fóra si pre mňa napr. ty a keby som tým rovniciam nerozumel (tak ako drvivá väčšina ľudí nerozumie), tak by mi moc nepomohli. Väčšina netuší čo je normálová sila, že existuje nejaký Pascalov zákon vďaka ktorému brzdy fungujú a podobne. K svojmu životu to nepotrebujú a nemajú najmenší záujem niečo také riešiť. Na to sú tí skúsenejší aby im poradili čo je OK.
Naopak keď mi napíše zihadlo_5, kaprak, katko a iní ľudia, ktorí viem, že majú toho kopec najazdené a poskúšané, osobne ich poznám, tak sa nebudem vôbec zaťažovať s nejakými rovnicami a rovno si kúpim čo mi odporučia.
No ok teda.Radsej budem hlupik,ale budem sa chovat slusne a uctivo.
Ty aj napriek tvojmu titulu,ktory mozno ani nemas a len sa nim chvalis svojim vystupovanim nesiahas ani po clenky niektorym kopacom kanalov.
A tymto koncim tuto debatu