Ehm, aby to neskoncilo tak ze policajti/lesna straz na crosskach budu nahanat bikerov po lese... Na slovensku je to mozne.
No tak to je dobrý postreh, inak už som pár krát videl chlapíka na 4-kolke v podozrivo policajnom/SBS oblečení, ale zatial v pohode:D ale možnože to s tým nemá nič spoločné, možnože to má súvis tuto s Vihorlatskou strelnicou, či či to je
Podla mna je tento zakon uplne onicom.
Ktoze bude kontrolovovat nelegalny vyrub? Lesaci? Ti podplateni lesaci? Nelegal vyrub bude teda pokracovat.
Hribari co parkuju auta niekde v lese (u nas bezne)? Pojdu za mreze.
A co motorkari? Pohodovkari ktori tam toho skoro nic nenapachaju prestanu jazdit a ti bezohladni budu jazdit este agresivnejsie.
Som biker, ale zároveň som aj majiteľom off-roadu(Nivy), a nepoznám lepší relax ako čas strávený v prírode či už na biku, alebo s autom.
Neviem, ako môže jeden outdoorák, ktorý bikuje (= pohyb vlastnou silou) zároveň mať vrelý vzťah k zahmlievaču fyzickej nemohúcnosti (= motoru) používanému ako náhradka iných nedostatkov (muhehe ), ale budiž
Nikdy som s autom nešiel tam, kde žiadna cesta vyjazdená nebola, čiže vždy som sa držal iba na lesných, poľných cestách, zvážniciach ktoré už predonou vyjazdili napr. lesáci. A nikdy som tam žiadneho bikera nestretol.
To sa nečuduj, väčšina používaných ciest toho druhu čo spomínaš, je pre bikera buď neatraktívna alebo nezjazdná (štrk, koľaje od vozidiel - často VEĽMI hlboké - často ich "vypília" motorkári a ešte z toho majú veľkú srandu...), takže tam nám motorizovaní až tak nevadia, ale problém napr. je ak z normálne použiteľného tracku križuješ cestu s tými "správnymi" koľajami, a už aj sa zbieraš po kusoch alebo si niečo poškodíš. My máme len "násť" cm zdvihu, motorkári zo 30?
Tvrdenie že v lese autá, motorky produkujú splodiny a tým nadmerne poškodzujú prírodu je z môjho pohľadu nezmysel. Veď keď sa sa splodiny do vzduchu už niekde uvolnia, tak sa vždušným prudením predsa prenesú kamkoľvek inde a je to celkový problém, nie len problém konkrétneho lesa, no nie?
Vôbec nejde (len) o exhaláty, ide o narušovanie pôdneho krytu a následnú eróziu (a spomínané koľaje), hluk (ktorý ti "vytesní" zvieratá z okolia aj niekoľko 100 m - ja na biku stretávam snáď viac zveri ako pešo), úniky technických kvapalín (olej, brzdovka, etc.) a aj riziko stretu s pešiakom či bikerom (v kabíne alebo pod prilbou a ešte cez hluk motora nepočuješ...).
A viete niekto o prípade, keď v lese motorkár alebo niekto na off-roade spôsobil nejakému turistovy úraz, nedajbože smrť? Ja nie...
I išiel som si raz z Malého Slavína na hrebeň Svätého vrchu, je tam trasa ktorá z mne neznámych príčin vypadla z Cyklotrás, v jednom mieste je asi 30 m stojka, pod ňou sa tvorí obrovská mláka. Toho dňa tam našťastie bola, lebo v okamihu, keď som ju obchádzal, sa zhora ozval rev motorov a asi o 10-15 s sa na mňa rútila zostava 2 štvorkoliek a 2 motoriek. Keby som nebol mimo chodníka - keby bolo sucho - nemal by som ani ja, ani oni šancu čokoľvek robiť. Nebyť terénnej vlny (vysoké frekvencie sa "za terén" neohýbajú), ja by som ich aspoň počul. Oni mňa nie, bikera nepočuť a cez prilbu a hluk motora už vôbec nie...
Zákon je blbosť, keby sa všetci v lese, motorkári, bikeri, turisti aj off-roadisti viac rešpektovali a brali na seba navzájom ohľad, nebol by žiaden problém...
Outdoorovým ideálom je holý človek na vrchole Everestu... alebo na Južnom póle...
Už len čakám, kedy zakážu (alebo už zakázali??) v prírode fajčiť, lebo sa môže vznietiť...A keď na tým tak rozmýšľam, malo by to asi väčší úžitok ako tento zákon proti moto v lese...
To by si sa divil, ale to je zakázané dlhé roky.
kilometrová cesta (na pol lúka na pol les k chatovej oblasti) ktorá je zároveň jediná prístupová cesta... tak v tom problém nevidím.
By si sa divil, že na respiračnú alkalózu vo veľkých výškach pomáha pridychovať CO_2
Teda mne ako znalému biochémie to nepríde ako prekvapenie, ale "bežný sedliacky rozum" to asi zaskočí.
Navyše to parciálny tlak kyslíka vo vdychovanom vzduchu nezvýši, ale dokonca mierne zníži, takže to nie je taký unfair prostriedok ako kyslíková bomba - význam by som videl hlavne v noci na udržanie dychového automatizmu (funguje to tak, že organizmus spustí nádych v okamihu, keď pCO_2 prekročí istú hranicu, ktorú v tej výške ale nie je možné bežne dosiahnuť a preto "sa treba nútiť dýchať"), ale aj tak do výšok patria - v záujme bezpečnosti nielen vlastnej - len ľudia, čo na to fyziologicky majú (pár percent populácie).
ver mi ze takym motorkarom tento zakon vobec nevadi, preotze vecsina nemaju od tych strojov papiere a poniektory ani vodicak a len tak dobrovolne nezasatavia si po pokutu,na motorke ziaden problem ujst hocikomu (tak ako policajtom ujdu aj lesnej strazi,staci jeden turusticky chodnik a ich niva je hotova)
.....súhlas, ako vačšina TN bikerov v ramci krátkych výjazdov pravidelne chodievam časť trasy - chata pod ostrým vrchom- sedlo lúčky a pravidelne hlavne cez vikend stretávam a musím sa vyhýbať 6-8 motorkárom , ktorí tam robia riadnu paseku....najlepšie bolo keď som raz zorganizoval so znamými čo majú male deti pešiu turistiku na tejto trase s opekačkou v sedle lúčky -nás 6 dospelých nieslo deti vo veku 0-3 roky v krosnách, babyšatke, babyvaku....no a zrazu zo zákruty motorkári, keďže nás zbadali na poslednú chvilu, tak sme niektorí museli preventívne hodiť aj "rybičku " do trávy, aby sme sa im vyhli.........samozrejme nemali žiadne SPZ ...........a kamarát zasolil hlášku, že to sme mohli opekať na dvojprúdovke ( hasičská ulica) pri hoteli tatra, že tam by bola v nedelu menšia premávka...
ja neviem ako vam ale mne zpaleny benzin ne***** a aj ja sa rad vozim na motorke to je o niecom uplne inom. nevravim ze to je lepsie ale aj to ma svoje vyhody a nevyhody rovnako ako bike
edit // omg dasli co ma problem s diakritikou??
..zbytočne to tu dramatizujete.. som zarytý biker a za pár rokov som stretol motorkárov v lese asi tak 5x, takže s tým smradom by som to tak čierno nevidel... určite tisícky osobných a nákladných automobilov zamorujú naše ovzdušie viac ako pár motorkárov v lese... samozrejme ma poteší ak vďaka novému zákonu ich bude v lesoch menej... v každom prípade cyklista alebo pešiak má výhodu, že motorkára počuje s dostatočným predstihom...
zusky nie vždy, občas závisí na konfigurácii terénu (ako spomínam vyššie)
jediné čo bolo počuť, ale nevedel som si to zadeliť, boli akési "výstrely" - že to bolo vznietenie prechlastanej zmesi vo výfuku, mi došlo, až keď sa cezo mňa prehnali...
Tommy, pri tvojom pravopise sa nečudujem, že ti nedopaľujú elementárne súvislosti.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
mojmu Bratancovy z KE zrusil jeden motorkar cely bike jemu sa nastastie nic nestalo
Teba isto dolekopcom nedobehnu
No tak to je dobrý postreh, inak už som pár krát videl chlapíka na 4-kolke v podozrivo policajnom/SBS oblečení, ale zatial v pohode:D ale možnože to s tým nemá nič spoločné, možnože to má súvis tuto s Vihorlatskou strelnicou, či či to je
Ktoze bude kontrolovovat nelegalny vyrub? Lesaci? Ti podplateni lesaci? Nelegal vyrub bude teda pokracovat.
Hribari co parkuju auta niekde v lese (u nas bezne)? Pojdu za mreze.
A co motorkari? Pohodovkari ktori tam toho skoro nic nenapachaju prestanu jazdit a ti bezohladni budu jazdit este agresivnejsie.
Neviem, ako môže jeden outdoorák, ktorý bikuje (= pohyb vlastnou silou) zároveň mať vrelý vzťah k zahmlievaču fyzickej nemohúcnosti (= motoru) používanému ako náhradka iných nedostatkov (muhehe
To sa nečuduj, väčšina používaných ciest toho druhu čo spomínaš, je pre bikera buď neatraktívna alebo nezjazdná (štrk, koľaje od vozidiel - často VEĽMI hlboké - často ich "vypília" motorkári a ešte z toho majú veľkú srandu...), takže tam nám motorizovaní až tak nevadia, ale problém napr. je ak z normálne použiteľného tracku križuješ cestu s tými "správnymi" koľajami, a už aj sa zbieraš po kusoch alebo si niečo poškodíš. My máme len "násť" cm zdvihu, motorkári zo 30?
Vôbec nejde (len) o exhaláty, ide o narušovanie pôdneho krytu a následnú eróziu (a spomínané koľaje), hluk (ktorý ti "vytesní" zvieratá z okolia aj niekoľko 100 m - ja na biku stretávam snáď viac zveri ako pešo), úniky technických kvapalín (olej, brzdovka, etc.) a aj riziko stretu s pešiakom či bikerom (v kabíne alebo pod prilbou a ešte cez hluk motora nepočuješ...).
I išiel som si raz z Malého Slavína na hrebeň Svätého vrchu, je tam trasa ktorá z mne neznámych príčin vypadla z Cyklotrás, v jednom mieste je asi 30 m stojka, pod ňou sa tvorí obrovská mláka. Toho dňa tam našťastie bola, lebo v okamihu, keď som ju obchádzal, sa zhora ozval rev motorov a asi o 10-15 s sa na mňa rútila zostava 2 štvorkoliek a 2 motoriek. Keby som nebol mimo chodníka - keby bolo sucho - nemal by som ani ja, ani oni šancu čokoľvek robiť. Nebyť terénnej vlny (vysoké frekvencie sa "za terén" neohýbajú), ja by som ich aspoň počul. Oni mňa nie, bikera nepočuť a cez prilbu a hluk motora už vôbec nie...
Outdoorovým ideálom je holý človek na vrchole Everestu... alebo na Južnom póle...
To by si sa divil, ale to je zakázané dlhé roky.
V tom nikto!
... dýchajúci z tlakovej fľaše čistý DUSÍK
Teda mne ako znalému biochémie to nepríde ako prekvapenie, ale "bežný sedliacky rozum" to asi zaskočí.
Navyše to parciálny tlak kyslíka vo vdychovanom vzduchu nezvýši, ale dokonca mierne zníži, takže to nie je taký unfair prostriedok ako kyslíková bomba - význam by som videl hlavne v noci na udržanie dychového automatizmu (funguje to tak, že organizmus spustí nádych v okamihu, keď pCO_2 prekročí istú hranicu, ktorú v tej výške ale nie je možné bežne dosiahnuť a preto "sa treba nútiť dýchať"), ale aj tak do výšok patria - v záujme bezpečnosti nielen vlastnej - len ľudia, čo na to fyziologicky majú (pár percent populácie).
.....súhlas, ako vačšina TN bikerov v ramci krátkych výjazdov pravidelne chodievam časť trasy - chata pod ostrým vrchom- sedlo lúčky a pravidelne hlavne cez vikend stretávam a musím sa vyhýbať 6-8 motorkárom , ktorí tam robia riadnu paseku....najlepšie bolo keď som raz zorganizoval so znamými čo majú male deti pešiu turistiku na tejto trase s opekačkou v sedle lúčky -nás 6 dospelých nieslo deti vo veku 0-3 roky v krosnách, babyšatke, babyvaku....no a zrazu zo zákruty motorkári, keďže nás zbadali na poslednú chvilu, tak sme niektorí museli preventívne hodiť aj "rybičku " do trávy, aby sme sa im vyhli.........samozrejme nemali žiadne SPZ
edit // omg dasli co ma problem s diakritikou??
jediné čo bolo počuť, ale nevedel som si to zadeliť, boli akési "výstrely" - že to bolo vznietenie prechlastanej zmesi vo výfuku, mi došlo, až keď sa cezo mňa prehnali...
Tommy, pri tvojom pravopise sa nečudujem, že ti nedopaľujú elementárne súvislosti.