Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
no ved ti chcu len poradit skusenymi ocami co este kupovat a co uz je len zbytocny priplatok.
tiez mame drahe bicykle ale niekomu kto najazdi 500km rocne po hradzi ich odporucat nebudeme. ale ak chce a ma na to nech si kupi.
a tiez je velmi tazke poradit niekomu co najazdi vela a nema vela penazi co konkretnne si ma kupit. tam hladas rady skusenych ktory poznaju pomer cena/vykon a to ze jazdia na niecom drahom je irelevantne.
O všetkom by sa dalo takto polemizovať, že čo človeku reálne stačí a čo je už luxus. Reálne človeku stačí, keď má kde bývať a má čo jesť. V skutočnosti k životu nepotrebuje nič viac.
Áno, v zásade aj to najlacnejšie nové auto nás tak nejak dovezie tam, kde chceme. Áno, film sa dá sledovať aj na 26" televízore. Áno, počúvať hudbu sa dá aj z malého tranzistorového rádia. Áno, variť sa dá aj bez výkonného kuchynského robota. Ale je každého osobná vec, či si za 20 000 € kúpi novú Daciu, staršie BMW alebo čokoľvek iné, pretože každý má iné potreby, preferencie, koníčky a možnosti. Chválov názor je len Chválov názor a je neprenosný. Osobne z autičkárov sledujem len Vaculíka a občas mechanikov ako Tomáša z Naša garáž alebo Robina z Bezkomprese. Motoristickí novinári ma príliš nezaujímajú, aj tak si málokedy môžu dovoliť povedať nahlas svoj skutočný názor.
Pred pár rokmi bol prieskum v EU, ktorého za zúčastnilo cca 500 tisíc šoférov. Bol zameraný na to, čo požadujú aby ich auto malo a čo reálne aj používajú a čo im v aute chýba. Výsledky boli také (už si to presne nepamätám) , že okolo 90% potrebovalo len elektrické predné okná a rádio, 50% chcelo klímu, elektrické zadné okná požadovalo menej ako 40% ľudí, tempomat okolo 35% ľudí atď, dosť to klesalo, čo ľudia chcú a používajú reálne.
Z objektívneho hľadiska, aj 2. najnižšia výbava áut má všetko, čo človek potrebuje aby ho to neobmedzovalo, elektrické okná, klíma, rádio, tempomat, nejaké parkovacie senzory atď.
Každý so svojími peniazmi môže robiť čo len chce, ale v tomto má Chvála pravdu, auto za tých 20-24 tisíc už má všetko, čo človek potrebuje aj veľa vecí navyše aby mal pohodlie. Mal som možnosť niekoľkokrát šoférovať RR Ghost a určite to je na km inde ako Fabia, ale aj tá je pre bežný život dostatočná bez výrazných obmedzení.
tak kto by sa už chcel hádať s motoristickým influencerom ... ale ja na mojich cestách chcem čo najlepšie svetlá tempomat aspoň obyčajný ... a čo najlepšie sedadlá. Nuž a z moderných vecí, ktoré som doteraz nemal by som chcel vyhrievaný volant a tempomat radšej adaptívny ... občas nás doma prepadne chuť vymeniť 14 ročného avensisa ... ale jednoducho nie som ochotný toľko peňazí zaplatiť aby som šiel do minimálne rovnako pohodlného auta ... 20tisíc je výsmech pri dnešných cenách .... a to my najazdíme len okolo 15 tisíc ročne, takže podľa niektorých by nám mala stačiť fábia
Na dobré sa ľahko zvyká, uvedomíš si to až o to prídeš.
V našich klimatických podmienkach sú vyhrievané sedačky a volant veľkou pohodou. Hlavne pri častých kratších jazdách. Auto ešte ani nemá v úmysle kúriť a ty už vnímaš tepelnú pohodu.
Potom detaily, ako napríklad automaticky stmievajúce spätné zrkadlo. Ani si neuvedomujem, že také niečo mám, pretože ma zo zadu nikdy neoslnia. Netreba prepínať po starom tú páčku.
A to je tá pohoda, že neriešiš maličkosti, ako to zrkadlo, zapínanie stieračov, zapínanie/prepínanie svetiel, kúrenie či klímu. Obsuhuje sa to samo, bez zásahu.
Treba si uvedomiť aj to, že nie je výbava, ako výbava. Inak funguje ohrev sedačiek v nejakom obyčajnejšom aute, inak funguje v prémiovke. Bohužiaľ stále platí, že dostaneš to, čo si zaplatíš.
trochu smiesne ze ludia spochybnuju ze niekto kto ma astona/toyotu nemoze inym radit co im staci. pride mi to ako ked ludia neposluchnu tlsteho lekara ked im hovori ze ked neschudnu s ich cukrovkou to bude len horsie. reakcia typu “ co mi ma co on radit”. a pritom v oboch pripadoch je to jasne. je to podcast o peniazoch, ktore vedia slovaci manazovat otrasne (vacsina, cest vynimkam) takze jasne ze ti nepovie “vies co, kup si passata za 45k lebo zasluzis, kasli na odkladanie na dochodok”. tak isto ako ti doktor nepovie “viete co ja vam do toho nemam co kecat kedze sam mam zlu zivotospravu”.
kto si chce/moze zobrat rady super.. kto nemusi/nechce.. nevadi:)
corsair Koľko to je? Lebo všetci sa tu oháňajú, že auto, čo ho dobieha, pokiaľ nejde výrazne rýchlejšie, môže sa tam kľudne napchať v 110km/h a ten čo ho dobieha musí spomaliť a je to v poriadku. Ale nikto nechce dať to číslo. Jediné, čo vieme, že rozdiel 20km/h je v poriadku podľa nich. Ďalej čo vieme, tak zákon povoľuje rozdiel v rýchlostiach 50km/h, keďže jazda je povolená len v rýchlosti 80-130km/h a 20km/h predstavuje rozdiel 2/5. Tak koľko to je? Je to predsa seriózna otázka.
ale zase ked Tvoja rychlost narasta a priblizuje sa k rychlosti svetla, cas sa spomaluje, takze nikdy nedobehnes predbiehane vozidlo...
Nejak mi to nevychadza
Treba si uvedomiť aj to, že nie je výbava, ako výbava. Inak funguje ohrev sedačiek v nejakom obyčajnejšom aute, inak funguje v prémiovke. Bohužiaľ stále platí, že dostaneš to, čo si zaplatíš.
ohrev sedačiek je riešený odporovými káblami.. ako presne ináč funguje odporový kábel v prémiovke a v inom aute? fakt si myslíš že v prémiovke dostaneš niečo navyše?
kamoš robí vo firme ktorá pre fauvééé group vyrába nádrže do prémioviek ako je lambo, RSQ8 a podobné...
mali občasný problém že autá po natankovaní proste ostali nepojazdné.... zistili ž eproblém bol v príliš tenkostennej trubičke v palivovej nádrži ktorou ide palivo...
riešením by bolo použiť hrubšiu (náklady 1cent / nádrž navyše)... bolo to zamietnuté pre príliš vysokú cenu
)
a ty si myslíš že máš v prémiovke nejaké čarovnejšie odporové káble hej naivita nepozná hraníc
ohrev sedačiek je riešený odporovými káblami.. ako presne ináč funguje odporový kábel v prémiovke a v inom aute? fakt si myslíš že v prémiovke dostaneš niečo navyše?
Dondi, posadím ta do Dustera s vyhrievanými sedadlami a hneď budeš cítiť rozdiel.
V ňom keď to zapneš, tak asi po desiatich minútach pocítiš trochu teplejšie pod zadkom (a nikde inde) a to je všetko. )
mám obyčajný citroen, vyhrievané sedačky od jesene do jari ani nevypínam keďže mám rád teplúčku... hrejú v podstate okamžite po naštartovaní manželka má 5ťkový golf.. tiež hrejú skoro okamžite (teplo cítiť do pár sekúnd po zapnutí). ale hej prémiovka má prémiový odporový káblik
No tak ale napr. v Tayrone si mozes vybrat, ci chces vyhrievat iba zadok, alebo krize. Dokonca funguje ohrievanie a ventilacia naraz, cize napr. mozes chladit zadok a zohrievat krize. Alebo v lete chladit len zadok, aby ta neseklo v krizoch.
mám obyčajný citroen, vyhrievané sedačky od jesene do jari ani nevypínam keďže mám rád teplúčku... hrejú v podstate okamžite po naštartovaní manželka má 5ťkový golf.. tiež hrejú skoro okamžite (teplo cítiť do pár sekúnd po zapnutí). ale hej prémiovka má prémiový odporový káblik
Máš pomerne zjednodušenú predstavu o technických riešeniach
To fakt rozlišuješ len základnú funkcionalitu zariadení a nepripúšťaš horšie lacnejšie prevedenie versus lepšie, pracnejšie a teda drahšie...
Sedačka je vyhrievaná odporovým káblikom a teda každá rovnako.
Auto má kolesá poháňané cez prevodovku spaľovacím motorom a teda nemôže byť rozdiel medzi Trabantom a Mercedesom.
Je to logické. V oboch len horí benzín
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
tiez mame drahe bicykle ale niekomu kto najazdi 500km rocne po hradzi ich odporucat nebudeme. ale ak chce a ma na to nech si kupi.
a tiez je velmi tazke poradit niekomu co najazdi vela a nema vela penazi co konkretnne si ma kupit. tam hladas rady skusenych ktory poznaju pomer cena/vykon a to ze jazdia na niecom drahom je irelevantne.
Áno, v zásade aj to najlacnejšie nové auto nás tak nejak dovezie tam, kde chceme. Áno, film sa dá sledovať aj na 26" televízore. Áno, počúvať hudbu sa dá aj z malého tranzistorového rádia. Áno, variť sa dá aj bez výkonného kuchynského robota. Ale je každého osobná vec, či si za 20 000 € kúpi novú Daciu, staršie BMW alebo čokoľvek iné, pretože každý má iné potreby, preferencie, koníčky a možnosti. Chválov názor je len Chválov názor a je neprenosný. Osobne z autičkárov sledujem len Vaculíka a občas mechanikov ako Tomáša z Naša garáž alebo Robina z Bezkomprese. Motoristickí novinári ma príliš nezaujímajú, aj tak si málokedy môžu dovoliť povedať nahlas svoj skutočný názor.
Pred pár rokmi bol prieskum v EU, ktorého za zúčastnilo cca 500 tisíc šoférov. Bol zameraný na to, čo požadujú aby ich auto malo a čo reálne aj používajú a čo im v aute chýba. Výsledky boli také (už si to presne nepamätám) , že okolo 90% potrebovalo len elektrické predné okná a rádio, 50% chcelo klímu, elektrické zadné okná požadovalo menej ako 40% ľudí, tempomat okolo 35% ľudí atď, dosť to klesalo, čo ľudia chcú a používajú reálne.
Z objektívneho hľadiska, aj 2. najnižšia výbava áut má všetko, čo človek potrebuje aby ho to neobmedzovalo, elektrické okná, klíma, rádio, tempomat, nejaké parkovacie senzory atď.
Každý so svojími peniazmi môže robiť čo len chce, ale v tomto má Chvála pravdu, auto za tých 20-24 tisíc už má všetko, čo človek potrebuje aj veľa vecí navyše aby mal pohodlie. Mal som možnosť niekoľkokrát šoférovať RR Ghost a určite to je na km inde ako Fabia, ale aj tá je pre bežný život dostatočná bez výrazných obmedzení.
V našich klimatických podmienkach sú vyhrievané sedačky a volant veľkou pohodou. Hlavne pri častých kratších jazdách. Auto ešte ani nemá v úmysle kúriť a ty už vnímaš tepelnú pohodu.
Potom detaily, ako napríklad automaticky stmievajúce spätné zrkadlo. Ani si neuvedomujem, že také niečo mám, pretože ma zo zadu nikdy neoslnia. Netreba prepínať po starom tú páčku.
A to je tá pohoda, že neriešiš maličkosti, ako to zrkadlo, zapínanie stieračov, zapínanie/prepínanie svetiel, kúrenie či klímu. Obsuhuje sa to samo, bez zásahu.
kto si chce/moze zobrat rady super.. kto nemusi/nechce.. nevadi:)
Touto otázkou začína upozornenie na sáčkoch "nedávať na hlavu"
Nejak mi to nevychadza
ohrev sedačiek je riešený odporovými káblami.. ako presne ináč funguje odporový kábel v prémiovke a v inom aute?
kamoš robí vo firme ktorá pre fauvééé group vyrába nádrže do prémioviek ako je lambo, RSQ8 a podobné...
mali občasný problém že autá po natankovaní proste ostali nepojazdné.... zistili ž eproblém bol v príliš tenkostennej trubičke v palivovej nádrži ktorou ide palivo...
riešením by bolo použiť hrubšiu (náklady 1cent / nádrž navyše)... bolo to zamietnuté pre príliš vysokú cenu
)
a ty si myslíš že máš v prémiovke nejaké čarovnejšie odporové káble hej
Dondi, posadím ta do Dustera s vyhrievanými sedadlami a hneď budeš cítiť rozdiel.
V ňom keď to zapneš, tak asi po desiatich minútach pocítiš trochu teplejšie pod zadkom (a nikde inde) a to je všetko.
Asi majú lepší káblik, s nižším odporom 🤣
Máš pomerne zjednodušenú predstavu o technických riešeniach
To fakt rozlišuješ len základnú funkcionalitu zariadení a nepripúšťaš horšie lacnejšie prevedenie versus lepšie, pracnejšie a teda drahšie...
Sedačka je vyhrievaná odporovým káblikom a teda každá rovnako.
Auto má kolesá poháňané cez prevodovku spaľovacím motorom a teda nemôže byť rozdiel medzi Trabantom a Mercedesom.
Je to logické. V oboch len horí benzín