Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftbranomelis napísal:
Ja mám rád v podstate všetky autá...poteší ma aj keď mi niekto požičia starý Yaris...ale ak to má človek už jazdiť denne a rýchlo sa zaradiť do kolóny napríklad na modernom aute pomaly bez šance..Ten Tiguan musí najskôr dosiahnuť plniaci tlak a potom vystrelí, spodok úplne nič....GLK sa len stlačil pedál, počkalo sa okamih na prevodovku a od spodku auto na stovku doslova preskočilo ako elektromobil. Jazda v ľahkom teréne špička, automat si šiel krokom akýkoľvek kopec....Na tiguane mám manuál a prekvapilo ma, že pri cúvaní do kopca, ktorý mal asi 50m dĺžku a sklon tak 25% som spálil spojku - nepoužiteľné v teréne. Po nespevnenej ceste podvozok je ako rebriňák...GLK aj vo vyššej rýchlosti filtrovalo všetko....Servis na MB bol v podstate len prehnitá zadná nápravnica - vymenená v rámci nejakej divnej záruky po 14 rokoch. Ale aj tak je ten Tiguaník milý....Len čakal som od rádovo novšieho auta menší rozdiel v celkovom spracovaní....Ostatné aj nové autá sú už na dotyk ďaleko horšie ako Tiguan alebo všeobecne koncern...Aj super auto Corolla pôsobí veľmi podivne, keď sa do toho sadne. Dokonca nová stojí menej ako starší Tiguan.

Ono zacal by som tym, ze porovnavas auta rozdielnych segmentov.

Tiguan je segment zodpovedajuci u premii Audi Q3, BMW X1, MB GLA.

MB GLK je vyssi segment, zodpovedajuci BMW X3, Audi Q5 - v tomto segmente VW nemal a nema ziaden model.

Co sa tyka veci typu odhlucnenie a pod, vacsinou (u kvalitnych europskych aut) ma segment vacsi vplyv ako vek, ak sa bavime u aut do 10-15 rokov. Takisto velkost/razvor ma vplyv na prejav.

Opacne ked by som zobral novy Mercedes A vs 10rocny Passat, tak ten Passat bude tichsi, kultivovanejsi aj napriek veku.

Inak pokles v spracovani a detailov je snad u vsetkych automobiliek az na vynimky, v rodine mame 2 najnovsie MB C a maju vyrazne horsie interiery ako Passat B8aj B9, strasne setrenie. Aj oproti starsim C, to je zial trend, velke displeje ale potom v aute za vyse 60 tis nie je polstrovanie v odkladacom priestore vo dverach a vsetko tam rezonuje napr.

Inak do vaznejsieho terenu (alebo aj menej vazneho ak ma ist o dlhsie useky) treba bud manual s redukciou alebo automat idealne s HDM, inak si to odnesu spojky.

A co sa tyka odozvy na plyn, tam maju velky vplyv konkretne rocniky, napr VW mal asi 2-3 rocniky dost zle, potom s dalsom emisnou normou sa to opat zlepsilo a pod- medzi rokmi 2013-2019 snad kazdy 2 rok bola nova emisna norma. Ale vo vseobecnosti nove auta maju cielene mierne spomalene reakcie kvoli emisiam/spotrebe, aspon v standardnom rezime.
Zobraziť komentár 20.03.2025 - 08:48:46
00
arrow_leftquasimoto napísal:
Inak do vaznejsieho terenu (alebo aj menej vazneho ak ma ist o dlhsie useky) treba bud manual s redukciou alebo automat idealne s HDM, inak si to odnesu spojky.

Alebo niečo s elektrikou - napríklad hybridná RAVka sa v „teréne“ šoféruje plynulejšie aj ako bežné Subaru ľubovoľného veku, dávkovanie plynu potrebuje menej pozornosti. Bez problémov preští HDM automaty.
Zobraziť komentár 21.03.2025 - 10:10:42
00
Len zase nevie dobre rozdelovať točivý moment na jednotlivé kolesá - prešmykujú kolesá kým iné sa ani nehnú. Mali sme RAVku požičanú v Nórsku, pojazdili sme aj po ľahkom teréne, tak viem porovnať so starou X3, Forestrom(Outbackom), Vitarou aj Teslou. Výkonovo je to dobré (to bola tá najvýkonejšia verzia). Spotreba super. Len veľa lesklých prvkov aj na karosérii aj vnútri.

Prílohy:

IMG_20230728_211806.jpg
IMG_20230728_211806.jpg 363.65 KiB 11.0246,62.1438 Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 21.03.2025 - 10:14:33
00
V Trail móde s tým nemávam problémy. Rozdiely v nastavení ESP naprieč značkami síce sú, ale v globále si nemyslím, že by niektoré bolo jasne lepšie ako iné. Všetky autá v skupine nakoniec dôjdu kam treba, problém je skôr šoférsky skill. No čo sa týka techniky, elektrika do terénu jednoznačne áno, robí jazdu blbuvzdornejšou.
Zobraziť komentár 21.03.2025 - 10:23:24
02
Keď je šmykľavo, rozdiely sú veľké. Vačšine ľudí samozrejme stačí akékoľvek 4x4. Ale veľký vplyv majú samozrejme aj pneu.
Zobraziť komentár 21.03.2025 - 10:30:54
00
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/v-rakousku-rusi-limit-100-km-h-na-dalnici-kvuli-cistote-ovzd/r~1f5dc27e065411f09af20cc47ab5f122/
Zobraziť komentár 23.03.2025 - 19:45:21
12
Som si prave vsimol na dialnici,ze na Slovensku aktualne jazdia pod majakmi v sprievode policie (jedno auto) nielen transporty penazi, ale aj tie do Mojsovej Lucky (kafilerka).
Zobraziť komentár 24.03.2025 - 14:03:39
00
slintačka, krívačka, coskoro bude zasadat bezpecnostna rada statu, nemôžu si predsa dovolit, aby sofer auta niekde bezdovodne zastal, nebodaj išiel inou trasou...
Zobraziť komentár 24.03.2025 - 19:22:13
00
Gdo miluje pána ráčkujúceho, ponukam pekny rozhovor ...

Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Zobraziť komentár 27.03.2025 - 10:40:13
02

taky mensi problem na disku, pojde to este opravit?

Prílohy:

IMG-d34e47e64d4b17427ca8733a02586c4c-V.jpg
IMG-d34e47e64d4b17427ca8733a02586c4c-V.jpg 191.09 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 27.03.2025 - 12:49:01
00
zbrúšiť / zarovnať ? tam asi inak nie je moc čo opravovať (podla mňa)
Zobraziť komentár 27.03.2025 - 13:02:38
01
No len nájsť niekoho kto ma takú presnú masinku.
Zobraziť komentár 27.03.2025 - 13:25:00
00
arrow_leftbobris napísal:
taky mensi problem na disku, pojde to este opravit?

ako sa ti to podarilo?
Zobraziť komentár 27.03.2025 - 13:36:28
00
No mne nie zial.
Zobraziť komentár 27.03.2025 - 14:27:25
00
arrow_leftdoki napísal:
ako sa ti to podarilo?

podla mna - pri zhadzovaní/nahadzovaní kolesa - auto kleslo pod vahou 1-2cm a sklzlo po disku
Zobraziť komentár 27.03.2025 - 14:38:49
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up