ja ale nie som "cyklovegan", whatever it is ved mam ELEKTRICKU KOLOBEZKU XIAOMI a kazdy den nou jazdim do prace. Na mna toto nenasijes. A za tie zakazy ebajkov na Sumave a Rychlebkach fakt teda nemozem, ebajkeri proste maju co chceli, a bude to este horsie
Dano5: faktor zabavy je vyssi a preto ebajkom dotiahnes ludi, ktori sa chcu len bavit tam, kde doteraz nemohli . Doteraz bola cyklistika hlavne o pote a krvi, takze ti, ktori tomu nechceli nic obetovat pekne sedeli doma a nesrali sa tam, kde ostatni. To je uplne presne ako ked natiahnes asfaltku do lesa , zrazu tam budu ludia jazdit autami. Cyklistika ale nie je o zabave, to je o drine, rovnako ako turistika. Nieco podobne sa deje napr. na mt. Evereste. Tony odpadkov, lebo tam uz dojde hocikto autom do zakladneho tabora a odtial ho vynesu serpovia. Nebyt toho, ze je to pekne vysoko a stale hrozi problem s dychanim a pod. tak by sa tam uz nedalo ani pohnut . Jasne, ze je zabava, ked ta taha motor a nehuci a ne***** to ako motorka a naviac nevazi tonu. Inak argumenty o tom, ako lepsie brzdy a pruzenie umoznilo jazdit niekde, kde predtym nie su hluposti, dalo sa aj s Vckami a bez Skoda, ze si sa dal na "temnu stranu sily"
Ale ine som chcel .. za 3 dni zacnu MS na Slovensku .. to zas bude dopravne peklo
iron.hide: su zase ludia, ktori maju potrebu skatulkovat, lebo ked nezaskatulkuju, nezaspia
Pali65: predviedol si krasny priklad argumentacneho klamu ako skuseny manipulator
áno,to je pravda,že e-bike si kupujú aj tý,ktorý sú lenivý šlapať na normálnom-ale aj tí,ktorý kedysi na normálnych jazdili,a teraz nemôžu zo zdravotných dôvodov (je ich dosť,zničené kolená,vadná srdcová chlopňa a pod-poznám takých) tým e-bike pomohol k tomu,že zasa si môžu ísť pojazdiť,a ver tomu,že títo sa vedia na trailoch správať-problém sú hlavne tý,ktorý by mohli,ale sa im nechce,ale majú dosť peňazí,tak si e-bike kúpia (ale tý sa ďaleko nedostanô,lebo jazdia väčšinou na turbe-po 20 km je baterka OFF ...
hlúpe je to,že sa všetci hádžu do jedného vreca-e-biker = .....
stáva sa mi,že keď na e-biku niekoho zdravím,pozrie že mám baterku,tak sa tvári že nepočul-no čo už,je to jeho problém-predsudky majú velkú moc ...
ak niekoho obieham do kopca alebo na traili,vždy mu nechám lepšiu stopu,nikdy nepískam aby uhol,počkám až sa dá bezpečne obísť-to sú také základné pravidlá,ktoré dodržujem-ten vyšší faktor zábavy tam skutočne je,ale obmedzený v teréne na cca 50 - 80 km,ak sa používa podpora rozumne
...Upozornil, že podle zákona musí na cyklotrasách elektrokolaři i elektrokoloběžkaři dodržovat rychlost pod 25 kilometrů za hodinu. „Zároveň platí, že by měli průběžně šlapat anebo se odrážet a výkon motoru jejich stroje nesmí přesáhnout jeden kilowatt,“
Toto vyzerá, že "strážci" - ako je u nich tradíciou - majú problém s interpretáciou predpisov a že si zamieňajú technické predpisy (dopomoc do 25 km/h, then off, aktívna len pri šliapaní) s nejakým "predpisom o maximálnej rýchlosti" a navyše majú všeobecný problém s porozumením nielen právu, ale písanému textu vôbec. A budú sa čudovať ako Beta holým vajcám, keď ich za takúto fakt že ľubovôľou dohromady splácanú interpretáciu niekto povláči po súdoch, k čomu im Alláh dopomáhaj. (A to viete, že som odporca elektrických hračiek.) Pali65 ebikeri sú úplne rovnaký problém, ako nehorolezci na Evereste. Niekto, kto nemá na to, aby to dal alpským štýlom (žiadni nosiči, žiadny kyslík, len čo sám unesieš), kto možno v živote nebol nielen že vo vysokých kopcoch, ale ani nikdy neliezol (Everest normálkou je v zásade choďák), len má na to, aby si zacvakal stádo otrokov, čo ho tam vytiahnu a vystrkajú a nemá k danej činnosti žiadny vzťah a vlastne o nej ani nechce nič vedieť. Degenerácia at its best.
ale tak to je so všetkým.. aj na cestách, ľudia čo majú dačo odjazdené na aute (ideálne aj na starších hrčiach) sa chovajú úplne inak ako nováčik ktorý rovno kúpil 300 koňového golfa.. fyziku neodrbeš nikde..
tulenik "sú úplne rovnakí problém, ako nehorolezci na Evereste" je hlboké nepochopenie slova "rovnaký". Sám som dlho liezol, tak dačo som pochytil. Trepať sa nehorolezcovi na Everest je poľutovaniahodná a škodlivá mánia, pričom bez kyslíka a bez cudzej pomoci ide stále o extrémny výkon.
Cyklovegáni však hejtujú rekreačného cyklistu, ktorý si chce zajazdiť po lesných zvážniciach, či Päťbojári. Ja sa síce e-bajk kupovať nechystám, ale ak by som chcel na výjazd zobrať manželku, to už by som jej elektrickú prípomoc určite doprial, ak to nemá byť vzájomné trápenie.
Vždy sa mi bridili prehnané regulácie, vo väčšine prípadov treba ľudí nechať na pokoji a nekecať im do toho, čo si majú myslieť a robiť. Sú situácie, kedy to treba urobiť, napr. na ten Everest už sa nebude dať ísť bez predchádzajúcich výstupov na sedemtisícovky a expedície budú aj vo všeobecnosti musieť vyriešiť problém odpadu, ale my tu hovoríme preboha o rekreačných cyklistoch, ktorí možno aj vďaka elektrickej prípomoci vylezú z civilizácie do prírody. Poznám zopár ľudí, čo sa takto prepracovali až k bicyklu bez motora, ale na začiatku si pomohli takto. A nebudem kritizovať ľudí ktorí majú svoje dôvody, prečo chú e-bajk. Môj parťák začal vymýšľať, že by chcel vo vymedzenom čase (má ho málo) užiť viac, akurát som ho upozornil, že v tom prípade sme spolu dojazdili, lebo ja nad podobnou výbavou neuvažujem.
síce nechtiac musím konštatovať,že faktor zábavy je na e-biku výrazne väčší ako do kopca,aj z kopca-kto neverí,nech vyskúša,predsudky sú úplne zbytočné
Aky je dovod, ze je jazda na e-biku dole kopcom zabavnejsia?
Vzdy to je o ludoch. Ked je niekto magor, je jedno na com jazdi. A toto forum je len obraz nasho naroda. Vacsinou je to ok, ale je tu dost ludi, ktori maju potrebu delit sa na "MY" a "oni" . Viaceri maju validne argumenty za aj proti, ale zial skoro vzdy sa to tu strhava na hejt, nech uz je na druhej strane hocikto. Ale to je tiez typicka ludska povaha, predsudky su silna vec.
Dolezite je neskatulkovat, mat open mind, a hlavne respektovat ostatnych z ktorymi zdielame rovnaky priestor (les, traily, atd). Nie kazdy e-biker (bezec, turista, psickar, kolobezkar ...) je magor.
Ku konfliktom vzdy dochadzat bude, ale to neznamena, ze sa mame neznasat. E-biky len priniesli viacej ludi do lesa a ak to bude pokracovat, urcita forma regulacie asi bude nevyhnutna. Nie len na manazovanie velkej masy ludi, ale aj na regulaciu "magor" spravania, lebo zial nie kazdemu to trkne a respektu ho treba naucit.
Respect.
Aky je dovod, ze je jazda na e-biku dole kopcom zabavnejsia?
sory,nenapísal som to dobre-takto to malo byť:
mám bike full 12,7 kg,zdvih vpredu 150 mm Fox factory,vzadu 127 tlmič Fox factory float,plášte WTB trail boss 27,5 x 2,4" / vs e-bike 22,7 kg,zdvih vpredu 160 mm RS Lyrik,vzadu 160 mm RS super deluxe (bandaskový) plášte Maxxis DHR 3C 27,5 x 2,8" , na tom e-biku sa dá rúbať dolekopec viac-je viac zdvihu aj trakcie,nemyslel som to tak že každý e-bike je dolekopcom lepší - tá vyššia váha ma nejako zvlášť neobmedzuje-možno keby som skákal,vtedy asi hej,ale ja neskáčem,len také mierne hopnutie občas dám ...
kupodivu je ten e-bike porovnatelne obratný ako o 10 kg lahší full-to má Merida dobre zmáknuté,bral som ju hlavne kvôli geometrii a odpruženiu-najprv som si ale pozrel testy a nejaké videá,napr: https://www.youtube.com/watch?v=fFawKTyoPJ4
Ja som dokonca zažil, že lenivý človek si dokonca kúpil normálny bicykel a potom na ňom chodil len občas!!! To vaše antiEbajkové nadšenie furt .ičovať je na tabletky.
Vzdy to je o ludoch. Ked je niekto magor, je jedno na com jazdi. A toto forum je len obraz nasho naroda. Vacsinou je to ok, ale je tu dost ludi, ktori maju potrebu delit sa na "MY" a "oni" . Viaceri maju validne argumenty za aj proti, ale zial skoro vzdy sa to tu strhava na hejt, nech uz je na druhej strane hocikto. Ale to je tiez typicka ludska povaha, predsudky su silna vec.
Dolezite je neskatulkovat, mat open mind, a hlavne respektovat ostatnych z ktorymi zdielame rovnaky priestor (les, traily, atd). Nie kazdy e-biker (bezec, turista, psickar, kolobezkar ...) je magor.
Ku konfliktom vzdy dochadzat bude, ale to neznamena, ze sa mame neznasat. E-biky len priniesli viacej ludi do lesa a ak to bude pokracovat, urcita forma regulacie asi bude nevyhnutna. Nie len na manazovanie velkej masy ludi, ale aj na regulaciu "magor" spravania, lebo zial nie kazdemu to trkne a respektu ho treba naucit.
Respect.
s tým sa dá súhlasiť,je to hlavne o konkrétnom človeku-je jedno,či má bike,e-bike,alebo psa(pusteného navolno) alebo bežec ...
k regulácii e-bikerov by iste prospelo,keby sa dodržovali základné pravidlá,napr. to hlavné, že e-bike môže mať motor z výkonom najviac 250W a podpora musí skončiť po dosiahnutí rýchlosti 25km/h - realita ?väčšina e-bikov má čip na neobmedzenú rýchlosť,dokonca ho ponúkajú priamo v predajni pri kúpe-to trochu dosť ***** porušovaním zákona ...
Muso ja som zažil, a myslím, že sa to dotklo aj pár ďalších ľudí z fóra vtedy, keď si novinári vysnívali nejaký výklad nejakých predpisov a začali toľko buzerovať "strážcov", že prečo to tak neaplikujú, až tí, aby neboli prepnutými pisálkami/kecálkami vláčení po médiách, to začali v tom novinármi vysnívanom výklade realizovať - a až následne padla kosa na kameň. Preto a nielen preto si myslím, že novinári by mali niesť nejké tie riziká postihu, lebo väčšina z nich doslova nerozumie ničomu a bude svoje neporozumenie nanucovať všade dookola. Niekedy pri pive vám porozprávam príhodu o ropákoch a novinárke. Pali65 ja si hlavne nemyslím, že treba do ľubovoľnej činnosti marketingovo ťahať a tlačiť tie tzv. masy. Pretože akonáhle niečo zmasovie, tak je koniec. Degenerácia na seba nenechá dlho čakať (mám nemenej bolestivú skúsenosť zo zmasovením geocachingu). A naozaj nevidím point ťahať so sebou na bike napr. frajerku a riešiť, ako by mi akože stíhala, aspoň nemusím riešiť, kto mi postráži geriatrickú psicu navyše riešiť problém riešiteľný možno mesiacom ako-tak systematického jazdenia vyplazením 5 kiloeur instead problém vôbec nerieši, plus z môjho skromného pohľadu skôr ďalšie pridáva. (Zjazd s nulovou technikou, zato na 2x ťažšej krave, napr.)
A áno, akonáhle niečo "zmasovie", tak okrem zdebilnenia ešte pribudnú aj "regulátori" a "reštriktéri". Takže splačete nad výdělkem. Alebo sa zamyslite nad sebou, či radšej vyrazíte niekam, kde za deň stretnete tak max. *****ďa, alebo sa budete radostne predierať pomedzi tie blahorečené masy. Potom sa nečudujte, že "médiá" a "mocní" vás navyše stotožnia s niekým, voči ktorým ste sa náležite nevymedzili.
lto cyklistika nie je o zabave ? naco sa tomu venuješ ? pre peniaze ? rad nejakou formou strádaš-trpiš ?
podla mna sa da robit cyklistika pre zabavu ..sice s potom a drinou ale bez krvi
lto cyklistika nie je o zabave ? naco sa tomu venuješ ? pre peniaze ? rad nejakou formou strádaš-trpiš ?
podla mna sa da robit cyklistika pre zabavu ..sice s potom a drinou ale bez krvi
Myslel som to tak, ze cyklistika je pre masochistov .. ta krv tam vacsinou je, vsak to vidis furt v padoch . Ti ktori vedia, ako to myslim, nepotrebuju vysvetlovat, ti ktori nie, tym to nevysvetlim a ostatni si kupia ebike .. ale asi skor ide o to, kto si co predstavuje pod pojmom zabava. Napr. to , co momentalne uvadza Sk Wikipedia ako pojem zabava, je podla mna mimo.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale ine som chcel .. za 3 dni zacnu MS na Slovensku .. to zas bude dopravne peklo
iron.hide: su zase ludia, ktori maju potrebu skatulkovat, lebo ked nezaskatulkuju, nezaspia
Pali65: predviedol si krasny priklad argumentacneho klamu ako skuseny manipulator
hlúpe je to,že sa všetci hádžu do jedného vreca-e-biker = .....
stáva sa mi,že keď na e-biku niekoho zdravím,pozrie že mám baterku,tak sa tvári že nepočul-no čo už,je to jeho problém-predsudky majú velkú moc ...
ak niekoho obieham do kopca alebo na traili,vždy mu nechám lepšiu stopu,nikdy nepískam aby uhol,počkám až sa dá bezpečne obísť-to sú také základné pravidlá,ktoré dodržujem-ten vyšší faktor zábavy tam skutočne je,ale obmedzený v teréne na cca 50 - 80 km,ak sa používa podpora rozumne
Toto vyzerá, že "strážci" - ako je u nich tradíciou - majú problém s interpretáciou predpisov a že si zamieňajú technické predpisy (dopomoc do 25 km/h, then off, aktívna len pri šliapaní) s nejakým "predpisom o maximálnej rýchlosti" a navyše majú všeobecný problém s porozumením nielen právu, ale písanému textu vôbec. A budú sa čudovať ako Beta holým vajcám, keď ich za takúto fakt že ľubovôľou dohromady splácanú interpretáciu niekto povláči po súdoch, k čomu im Alláh dopomáhaj. (A to viete, že som odporca elektrických hračiek.)
Pali65 ebikeri sú úplne rovnaký problém, ako nehorolezci na Evereste. Niekto, kto nemá na to, aby to dal alpským štýlom (žiadni nosiči, žiadny kyslík, len čo sám unesieš), kto možno v živote nebol nielen že vo vysokých kopcoch, ale ani nikdy neliezol (Everest normálkou je v zásade choďák), len má na to, aby si zacvakal stádo otrokov, čo ho tam vytiahnu a vystrkajú a nemá k danej činnosti žiadny vzťah a vlastne o nej ani nechce nič vedieť. Degenerácia at its best.
Cyklovegáni však hejtujú rekreačného cyklistu, ktorý si chce zajazdiť po lesných zvážniciach, či Päťbojári. Ja sa síce e-bajk kupovať nechystám, ale ak by som chcel na výjazd zobrať manželku, to už by som jej elektrickú prípomoc určite doprial, ak to nemá byť vzájomné trápenie.
Vždy sa mi bridili prehnané regulácie, vo väčšine prípadov treba ľudí nechať na pokoji a nekecať im do toho, čo si majú myslieť a robiť. Sú situácie, kedy to treba urobiť, napr. na ten Everest už sa nebude dať ísť bez predchádzajúcich výstupov na sedemtisícovky a expedície budú aj vo všeobecnosti musieť vyriešiť problém odpadu, ale my tu hovoríme preboha o rekreačných cyklistoch, ktorí možno aj vďaka elektrickej prípomoci vylezú z civilizácie do prírody. Poznám zopár ľudí, čo sa takto prepracovali až k bicyklu bez motora, ale na začiatku si pomohli takto. A nebudem kritizovať ľudí ktorí majú svoje dôvody, prečo chú e-bajk. Môj parťák začal vymýšľať, že by chcel vo vymedzenom čase (má ho málo) užiť viac, akurát som ho upozornil, že v tom prípade sme spolu dojazdili, lebo ja nad podobnou výbavou neuvažujem.
Aky je dovod, ze je jazda na e-biku dole kopcom zabavnejsia?
Dolezite je neskatulkovat, mat open mind, a hlavne respektovat ostatnych z ktorymi zdielame rovnaky priestor (les, traily, atd). Nie kazdy e-biker (bezec, turista, psickar, kolobezkar ...) je magor.
Ku konfliktom vzdy dochadzat bude, ale to neznamena, ze sa mame neznasat. E-biky len priniesli viacej ludi do lesa a ak to bude pokracovat, urcita forma regulacie asi bude nevyhnutna. Nie len na manazovanie velkej masy ludi, ale aj na regulaciu "magor" spravania, lebo zial nie kazdemu to trkne a respektu ho treba naucit.
Respect.
sory,nenapísal som to dobre-takto to malo byť:
mám bike full 12,7 kg,zdvih vpredu 150 mm Fox factory,vzadu 127 tlmič Fox factory float,plášte WTB trail boss 27,5 x 2,4" / vs e-bike 22,7 kg,zdvih vpredu 160 mm RS Lyrik,vzadu 160 mm RS super deluxe (bandaskový) plášte Maxxis DHR 3C 27,5 x 2,8" , na tom e-biku sa dá rúbať dolekopec viac-je viac zdvihu aj trakcie,nemyslel som to tak že každý e-bike je dolekopcom lepší - tá vyššia váha ma nejako zvlášť neobmedzuje-možno keby som skákal,vtedy asi hej,ale ja neskáčem,len také mierne hopnutie občas dám ...
kupodivu je ten e-bike porovnatelne obratný ako o 10 kg lahší full-to má Merida dobre zmáknuté,bral som ju hlavne kvôli geometrii a odpruženiu-najprv som si ale pozrel testy a nejaké videá,napr:
https://www.youtube.com/watch?v=fFawKTyoPJ4
Dolezite je neskatulkovat, mat open mind, a hlavne respektovat ostatnych z ktorymi zdielame rovnaky priestor (les, traily, atd). Nie kazdy e-biker (bezec, turista, psickar, kolobezkar ...) je magor.
Ku konfliktom vzdy dochadzat bude, ale to neznamena, ze sa mame neznasat. E-biky len priniesli viacej ludi do lesa a ak to bude pokracovat, urcita forma regulacie asi bude nevyhnutna. Nie len na manazovanie velkej masy ludi, ale aj na regulaciu "magor" spravania, lebo zial nie kazdemu to trkne a respektu ho treba naucit.
Respect.
s tým sa dá súhlasiť,je to hlavne o konkrétnom človeku-je jedno,či má bike,e-bike,alebo psa(pusteného navolno) alebo bežec ...
k regulácii e-bikerov by iste prospelo,keby sa dodržovali základné pravidlá,napr. to hlavné, že e-bike môže mať motor z výkonom najviac 250W a podpora musí skončiť po dosiahnutí rýchlosti 25km/h - realita ?väčšina e-bikov má čip na neobmedzenú rýchlosť,dokonca ho ponúkajú priamo v predajni pri kúpe-to trochu dosť ***** porušovaním zákona ...
Pali65 ja si hlavne nemyslím, že treba do ľubovoľnej činnosti marketingovo ťahať a tlačiť tie tzv. masy. Pretože akonáhle niečo zmasovie, tak je koniec. Degenerácia na seba nenechá dlho čakať (mám nemenej bolestivú skúsenosť zo zmasovením geocachingu). A naozaj nevidím point ťahať so sebou na bike napr. frajerku a riešiť, ako by mi akože stíhala, aspoň nemusím riešiť, kto mi postráži geriatrickú psicu
A áno, akonáhle niečo "zmasovie", tak okrem zdebilnenia ešte pribudnú aj "regulátori" a "reštriktéri". Takže splačete nad výdělkem. Alebo sa zamyslite nad sebou, či radšej vyrazíte niekam, kde za deň stretnete tak max. *****ďa, alebo sa budete radostne predierať pomedzi tie blahorečené masy. Potom sa nečudujte, že "médiá" a "mocní" vás navyše stotožnia s niekým, voči ktorým ste sa náležite nevymedzili.
podla mna sa da robit cyklistika pre zabavu ..sice s potom a drinou ale bez krvi
podla mna sa da robit cyklistika pre zabavu ..sice s potom a drinou ale bez krvi
Myslel som to tak, ze cyklistika je pre masochistov
tulenik: dobre si napisal