PhilJ Myslim ze tu neslo o vyhananie pomalych z ciest, ale o ludi, ktori na to vyslovene nemaju. Tak ako niekomu nikdy nepojde matematika alebo jazyky, su ludia, ktori jednoducho nezvladaju riadenie auta v premavke bezohladu na to kolko najazdia. Nie je ich vela ale su taki. Raz som sa viezol v aute s jednou babou, kde som sa skutocne bal, nie o seba ale o inych. Nielen ze nevedela poriadne jazdit (zatacat, plynule brzdit, odhadnut rychlost auta do zakruty, parkovanie, a cuvanie ani nehovorim), ale este jazdila rychlo. Nieco na sposob namol opiteho, ktory sa strasne ponahla... Pri nej som si povedal, ze kebyze som policajt rovno jej zoberiem vodicak a bez testov, ze na to ma, by som jej ho nedal.
Inak najviac rizikovy su sebavedomi fagani, ktori jazdia tak ako keby boli na ceste sami a rataju s tym, ze furt sa im niekto uhne. Taki sposobuju viacej nehod ako neskuseni zaciatocnici, zeny, ci starsi ludia. Ti sa boja a su opatrni a / alebo pomali. Ale zase na zapchy maju vlyv aj arogantni / rychli aj pomali / bojazlivi vodici.
Inak suhlas, ze vela pomozu kilometre. Sam som prechadzal tym co pises, sustredenie na riadenie auta plus sledovanie premavky a znaciek bolo vela, vycerpavalo. Ale cim viac som jazdil, tak tym viac bolo soferovanie automaticke a clovek mal cas na sledovanie premavky. Pre mna bol najvacsi problem zvyknut si na obmedzeny vyhlad z auta. Dlho som jazdil na skutri ci motorke (na aute som nejazdil 5 rokov od vodicaku) a po sadnuti do auta som sa citil ako v plechovke s par dierami.
