Lokalizácia
Formulár sa odosiela
oblečenie je iná vec,ja osobne som nikdy nereklamoval obuv, alebo oblečenie.Ale reklamácia bicykla po mesiaci nie sú obnosené topánky.Elektronika je v tomto prípade tiež veľký problém pre zákazníka,ako dobré vieme,elektronika už veľmi dlho nevydrží a v tomto prípade nebude asi ani reklamácia možná,lebo predajca si s tým veľkú hlavu robiť nebude.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 20:26:16
10
Vidis/vidite to ciernobielo. Ja ako zastupca obchodu aj ako spotrebitel mozem s cistym svedomim povedat, ze som na 99% presvedceny, ze na SVK je viac nepoctivych zakaznikov ako obchodov. V praxi vidim mesacne jednotky az desiatky pripadov zneuzivania zakona a systemu zakaznikmi. Urcite ale nejdeme teraz vsetkych zakaznikov hadzat do 1 vreca.

Rovnako ale netreba hadzat do jedneho vreca obchody. Ano su medzi shopmi aj nepoctive, ktore na servis pre zakaznikov kaslu. Pouzijem okridlenu vetu - trh si s tym poradi. Kvalitne obchody budu ziskavat, nekvalitne klesat. Sam ako zakaznik uz nenakupujem vo viacerych obchodoch kde ma sklamali a kde si objektivne myslim, ze mali postupovat inak.

Takze uvidime co prinesie prax, tragicky by som to nevidel. Je fakt, ze niekedy objektivne napr nemozme vec vybavit do 30 dni a reklamaciu uznavame, len dodat diel na opravu trva objektivne dlhsie. Je to par pripadov rocne a zakaznici su rozni, niekto pocka, niekto nie ale napr pre tieto pripady uz mame pozicovnu a ak sa musi cakat vyse 30 dni, vieme dat nahradny bike. Skratka sluzby vedia pokryt vela a aj zo zlej situacie spravit win win.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 20:39:37
07
sice je to mimo temy, ale ked sa bavite o reklamaciach, pre isnpiraciu :-) osobna skusenost z alzy, hodinky Amazfit, po par mesiacoch zhasol displej, ale mobil ich videl a pipali, tak som cakal opravia to, cakali 29 dni a nakoniec zamietli, ze tam znalec nasiel kvapalinu, pritom podla vyrobcu su vodotesne IP68, a mimochodom ani neboli vo vode, mozno len pofrkane v dazdi alebo pri umyti ruk, predajca mi vravel ze mozno kvapka potu, samozrejme dalsie dva pokusy reklamovat to znova a nic, proste znalec sa vyjadril, bodka, dokonca priamo pri tom produkte maju recenzie viacerych nastvanych ludi s podobnym vysledkom
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 21:15:44
01
My sa často stretávame, že záručné podmienky zneužívajú aj samotní obchodníci. Väčšinou z ČR a Poľska. Posielajú nám reklamované bajky alebo komponenty aj staršie ako 4 roky s ručne vypísanými dokladmi o predaji iba pred pár mesiacmi a žiadajú uplatniť záruku.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 21:17:05
00
mathoso s Alzou mám dobré skúsenosti. Garminy kľakli po roku, poslali nové. Tie kľakli ešte skôr, tak som skúsil napísať, že chcem späť peniaze. Vyhoveli.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 21:32:32
00
ved tiez tak, preto som necakal problem, ale tam je zjavne problem vyrobcu, co pise bludy, maju tam uz skoro 10 rovnakych recenzii o zamietnuti reklamacie, a ktovie kolko dalsich je, co im tam nenapisali
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 21:38:21
10
arrow_leftcisty napísal:
mathoso s Alzou mám dobré skúsenosti. Garminy kľakli po roku, poslali nové. Tie kľakli ešte skôr, tak som skúsil napísať, že chcem späť peniaze. Vyhoveli.


Myslím, že je to hlavne zásluha Garminu. Alza to len sprostredkuje.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 21:39:44
02
Najväčší problém v spotrebiteľskej ochrane na Slovensku je ten, že SR bezhlavo preberá smernice EÚ parlamentu, ktoré nie sú absolútne uspôsobené na slovenskú mentalitu a tunajší trh, pričom vlády rušia tuzemské zákony, ktoré tu mali opodstatnenie a dlhoročnú prax a boli presne šité na mieru tunajším podmienkam, kvôli tzv. goldplatingu. Na druhej strane EÚ vymýšľa pre obchodníkov nezmyselné ba až šikanózne predpisy. Čo sa týka tej primeranej lehoty, tak už v tej smernici je priamo napísané, že členské štáty by mali definovať nejakú primeranú lehotu. Ono sa v konečnom dôsledku ten zákon skôr či neskôr bude meniť, pretože sa vo zvýšenej miere začnú obchodníci zbavovať zodpovednosti za vadu a začnú s ľuďmi zametať, presne tak isto, ako sa zvýšili krádeže v obchodoch po liberalizácii trestného zákona. A nie trh to určite nevyrieši, tak ako nevyrieši ani iné veci. Spotrebiteľské právo resp. právo uplatnenia zodpovednosti za vadu je v SR najviac využívaným právom občanov, stačí si pozrieť výročné správy SOI, z ktorých jednoznačne vyplýva, že každoročne riešia tisíce podnetov týkajúcich sa porušovania predpisov pri reklamačných konaniach. Logicky by k takejto liberalizácii zákonov mohlo dôjsť v prípade, ak by sa na obchodníkov ľudia sťažovali úplne minimálne.
Zobraziť komentár 25.10.2024 - 23:00:17
00
arrow_leftFilthy napísal:
Najväčší problém v spotrebiteľskej ochrane na Slovensku je ten, že SR bezhlavo preberá smernice EÚ parlamentu, ktoré nie sú absolútne uspôsobené na slovenskú mentalitu a tunajší trh,


*refendum o vstupe do unie malo najvyssiu ucast, ak si dobre pamatam...cize chceli sme vstupit
*kto chce s vlkmi zit, musi s nimi vyt
*na jednej strane slovaci chcu sa mat ako zapadniari, (benefity a eu prachy to ano) ale povinnosti uz nie.. najvyssi cas uvedomit sa a prekalibrovat sedy puding v mozgovniach.
Zobraziť komentár 26.10.2024 - 12:57:53
12
Najväcsi problem v spotrebiteloch na Slovensku je, ze relativne velka cast z nich su vychcanci, ktori zneuzivaju vsetky moznosti, ktore maju, vo svoj osobny prospech. A zneuzivaju ich daleko za hranicou etiky. Verim tomu, ze väcsina z tychto vychcancov spada do skupiny volicov aktualnej koalicie, kedze etika je cudzi pojem aj pre predstavitelov tejto vlady a to tymto vychcancom imponuje a pride im uplne normalne zneuzivat system vo svoj prospech aj na ukor druhych. Podobnost s vladnymi predstavitelmi nie je nahodna.

Cize ano, asi par slusnych ludi doplati na neseriozneho vychcanca podnikatela (ktory dlhodobo tymto stylom biznis neudrzi), ale omnoho viac serioznych podnikatelov nedoplati na bandu vychcancov spotrebitelov.
Zobraziť komentár 26.10.2024 - 13:36:18
09
keyboard_arrow_up