Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Zdravim. Trosku odveci, ale treba mi poradit.

reklamoval som nieco, a do 30 dni sa mi vobec neozvali, cize v podstate mam narok na vratenie kupnej ceny.

ako tam ist aby ma v ziadnom pripade neodbili.
Nejedna sa o 500sk, a je to vacsia firma, urcite ma skusenosti takze treba mi tam ist na istotu!

vie niekto poradit ? :)
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 12:44:32
00
Po 30 dnoch ti musia vratit peniaze, alebo dat novy tovar. Ako ty chces. Odbit ta nemozu. A keby chceli, povedz ze pojdes na ŠOJku. Proste trvaj na vrateni penazi. Nemozu ti vobec nic. Mas doklad o reklamacii? S datumom a pod.. Ak hej a je tam podpis, peciatka, vsetko, tak to nedaj z ruky, kym ti nedaju peniaze, alebo tovar. S tym by si sa potom mohol ohanat aj na tej ŠOJke.
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 13:26:47
00
podobny problem mal moj kamarat cca.pred tromi rokmi v kaktuse.Tiez si vykladali zakon po svojom.Ale ked som im dal k telefonu cloveka zo SOI ky tak sa doslova pos.ali.Do 30 dni ti musia bud vratit opraveny tovar,alebo vymenit za novy.Pripadne peniaze. 8)


Naposledy upravil triki dňa 08.12.2007 - 14:05:57, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 08.12.2007 - 13:36:29
00
hmm, ono to nie je ani ŠOJ a ani ŠOI. Je to SOI, resp. Slovenska Obchodna Inspekcia.
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 14:03:17
00
Ale problem nie je nazov soi-ky,ale dodrziavanie zakona zo strany predajcu.
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 14:07:12
00
Podstane je, aby si mal v rukach protokol o prevzati vyrobku na reklamacnu opravu. Potom plati vsetko , co bolo spomenute vyssie: bud novy vyrobok alebo vratenie kupnej ceny. Co si z toho vyberies, je na tebe. Jasne, ze predavajuci ti bude prednostne ponukat novy vyrobok.
Ale moze ti ponuknut aj zlavu na opraveny vyrobok ako kompenzaciu nedodrzania 30-dnovej lehoty na vybavenie reklamacie. Nemusis s tym suhlasit.
Ak sa nepletiem, vsetko podstatne by si mal najst v zakone 634/1992 o ochrane spotrebitela a v zakone 40/1964 - Obciansky zakonnik, samozrejme v novelizovanom zneni.
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 14:36:11
00
super, toto som chcel. zakon som hladal, ale nevedel som najst, lebo nieorientujem sa v tom ani trosku, ale takto to je uz ine kaffe.

Este doplnim, ze kupil som to v obchode normalne, ale ked som siel reklamovat, tak ma poslali do autorizovaneho servisu, cize teraz do servisu ist a od nich pytat peniaze?
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 15:02:18
00
Partnerom pre vybavovanie reklamacie je vzdy predajca, ziadny servis.
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 15:25:21
00
no oni ma upozornili na to, ze ked chcem ist reklamovat, mam ist do toho autorizovaneho servisu, a tam si mozem uplatnit zarucnu opravu. cize je to v sulade s tym co sa pise v tom zakone.
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 16:31:52
00
Vserko co povedal Jfab plati. Zalklad je mat doklad o reklamacii.
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 16:33:37
00
To tazko,tovar si kupoval v predajni a nie v servise.Ked sa ti pokazi televizor tak ho pojdes dat reklamovat do servisu?????
Spamataj sa... :roll:
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 16:35:00
00
no oni ma upozornili na to, ze ked chcem ist reklamovat, mam ist do toho autorizovaneho servisu, a tam si mozem uplatnit zarucnu opravu. cize je to v sulade s tym co sa pise v tom zakone.

hm, to sa ti stalo v nejakom obchode tu v KE? ak hej kludne napis, nech viem kde si mam davat pozor :)
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 16:48:13
00
takze nasiel som reklamacny poriadok firmy, v ktorej som kupil vyrobok -


Riešenie reklamácie neopraviteľného výrobku v záručnej dobe
V takomto prípade kupujúcemu ponúkneme adekvátny model daného výrobku, ktorý parametrami plne nahradí neopraviteľný výrobok. Ak sa daný výrobok už nevyrába a nie možná ani náhrada kupujúcemu budú vrátené peniaze v aktuálnej cene výrobku, aby mal možnosť zakúpiť si taký istý výrobok. Ak sa už identický výrobok nedá kúpiť, bude mu vyplatená posledná oficiálne zverejnená cena. Tieto postupy sú bežné a celosvetovo zaužívané pri obchode s výpočtovou technikou, lebo riešia problém neustáleho prudkého znižovania cien výrobkov a nepoškodzujú ani jednu zo zúčastnených zmluvných strán.

lenze ja podla zakona mozem ziadat vratenie kupnej ceny, cize ceny za kt. som ju kupil ja, alebo za kt. sa momentalne predava ?
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 16:49:57
00
Reklamacny poriadok nemoze ist nad ramec zakona. Ako pre teba, tak aj pre predavajuceho plati zakon. Este raz: reklamujes tam, kde si kupil.
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 16:56:02
00
jj to mi je jasne. siel som reklamovat ku nim, ale mi povedali ze ked to chcem mat rychlejsie, tak nech idem do autor. servisu, lebo aj oni tam posielaju tieto veci ( btw jedna sa o LCD). tak preto som to niesol tam, aby som ho mal skor, lebo som ho chcel predat.
kedze je autorizovany servis, musi s nimi mat zmluvu atd atd, uvidime co z toho.

Je to Samsung LCD, odislo na nom DVI vstup, kupeny v datacome!

rozpraval som s kamosom co robi v datacome, hovori ze s nimi sa to vybavuje v servies, a ze mi maju dat novy kus alebo peniaze, ale ze zo zakona nevypliva ze oni ma maju informovat ze je to opravene, ja sa musim informovat, to je pravda ?

a v zakone je - Predavajuci je povinny o vybaveni reklamacie dat pisomny doklad najneskor do 30 dni od datumu uplatnenia reklamacie.

moze tu byt hacik ze oni ne su predajcovia
Zobraziť komentár 08.12.2007 - 17:03:47
00
keyboard_arrow_up