nazdar minule som si tu vsimol napisane aka je priemerna frekvencia slapania,kolko otacok za minutu len za boha to nemozem najst ak viete kde to bolo pls poslite
aj toto najdes na, v inej teme spominanej stranke, tu je uryvok:
"A kolik je tedy ideální kadence?
Na to se nedá odpovědět naprosto jednoznačně. Záleží na tom, o jak dlouhou trať se jedná. Na ultra maratónské tratě je to údajně mezi 80 – 90 otáčkami za minutu, běžný silniční závod se jezdí mezi 85 – 110 otáčkami – záleží na profilu, na balíku ale i třeba na větru, časovky od 95 do 120 a stíhačka na dráze až 150. Obecně platí čím kratší trať, tím vyšší kadence. Hodně ale záleží na vlastnostech konkrétního závodníka. Silové typy mají větší silovou vytrvalost a preferují kadence nižší, u kadenčních typů je to naopak. Rozdíl může být na průměru až 15 otáček na stejném závodě."
Slapat frekvencne by sa malo preto, ze pri vyssej frekvencii sa menej unavia svaly, ale zasa sa viacej zadychas. Takze treba najst nejaky rovnovazny bod, kedy vies dupat, ale aj dychat -> je to individualne.
Ja napriklad 120 slapat neviem, ani keby to bolo na 100 metroch )) Fakt neviem ako niekto vie slapat 150 - to musia byt uz riadni blazni...
Napriek vsetkemu, ti moze aj tak vyhovovat viacej silove slapanie ako frekvencne..
Musíš vedieť obvod kolesa a mať spočítané zuby na prevodoch, t. j. na prevodníku aj na kazete. A prípadne musíš mať presný tachometer, aby ukazoval rýchlosť s jedným desatinným miestom. Prípadne musíš trochu poznať Excel. Ale stačí aj papier, ceruzka a pre pomoc kalkulačka.
Pôjdeš ustálenou rýchlosťou a pozrieš sa, aký máš prevod. Rýchlosť máš napríklad 32 km/hod a prevod 44x11, t. j. na prevodníku 44 zubov a na kazete 11. Obvod kolesa máš 200 cm, t. j. 2 metre.
Vypočítaš prevodový pomer 44 / 11 = 4, to znamená, že na jednu otáčku kľukami (napr. pravá kľuka z hornej úvrat sa otočí naspäť do hornej úvrate) sa kazetové kolečko otočí 4 krát a aj koleso sa otočí 4x.
Ďalej to znamená, že na jedno otočenie kľukami prejdeš 8 metrov (prevodový pomer x obvod kolesa = 4 x 200 = 800 cm = 8 m).
Ak vydelíš rýchlosť vzdialenosťou prejdenou na jedno otočenie dostaneš koľkokrát pri danej rýchlosti otočíš kľukami za hodinu (32 kmh = 32 000 m za hod. / 8 = 4 000 otáčok za hodinu).
No a keď toto číslo vydelíš 60-timi, dostaneš koľko krát otočíš kľukami za minútu, čize otáčky alebo frekvenciu (4 000 / 60 = 66,6 otáčok za minútu).
No a keď si šikovný, tak si na to urobíš excelovskú tabuľku.
A tých plus-mínus 90 otáčok je vraj naozaj optimálnych - najmenej zaťažuješ srdce, ideš v aeróbnom pásme a nevyrábaš laktát. Samozrejme, musíš mať aj natrénované.
ma vyznam pre mna na cestak kupovat senzor kadencie? Uz co-to na biku odtocene mam, takze viem, zhruba pri akej kadencii sa mi optimalne slape a viem ju drzat aj bez toho, aby som sa pozeral na ciselko. Navyse mam pulzmeter, cim sa primarne mozem riadit pri treningu. Ma potom vobec vyznam sa nejak riadit kadenciou?
Mne sa kadencmeter osvedcil. Mam HAC4, hore mam tepy a dole kadenciu (volakedy som mal dole vykon). Prinos kadencmetra vidim v tom, ze v terene mam tendenciu jazdit strasne silovo (~60-65rpm). Ked to zbadam, dam lahsi prevod a snazim sa jazdit okolo 80rpm. Inak vnimanie kadencie je velmi subjektivne. Niekedy mi tych 80 pripada strasne vela, inokedy malo. Vacsinou zo zaciatku vyjazdu jazdim silovo na mensich otackach a ku koncu ako mi dochadzaju sily, ide kadencia hore zhruba do 90rpm. Nad 90rpm uz citim, ze tocim napradzno. V kratkych sprintoch dokazem tocit okolo 120rpm.
Trpia kolena. Tuto sezonu mam s nimi dost problemy.
Inak momentalne je frekvencne slapanie preferovany styl, ale to Ty Giro urcite vies. Kazdopadne kazdy ma svoj styl a kto ho nema, ten si ho najde resp. mal by si najst.
ide o to, ze mam Polar S720i, ktory ma funkciu snimania kadencie (ak mas senzor) a dokaze ju potom aj nagrafovat v programe na PC. Ten senzor stoji zhruba 1.500 Sk - a neviem ci ma vyznam do neho tie peniaze pchat... Asi skor nie.
ja to vidim tak, ze ak mas zbytocne prachy tak si to kup, ale ak nenajazdis aspon cca 2000km rocne na ceste tak su to podla mna vyhodene prachy. V terene sa moc neda zabavat s kadenciou s pochopitelnych dovodov...
Ja mam S625x /aj beham/ a od vtedy ako som si dokupil senzor rychlosti tak mi to nejako blbne. Niekedy sa mi ako keby prehodia signaly, takze impulzy z rychlomeru polar vyhodnocuje ako moje tepy a hned mam 223 tepov... Robi mi to hlavne ked idem rychlejsie cca 40-50 km/h. Neviem si predstavit ako by mi to uz muselo blbnut keby som tam mal este aj senzor kadencie. Ma niekto podobny problem?
Červo - už si dostal odpoveď. Zbytočne vyhodené peniaze. Ak si nájdeš vhodný prevod, vypočítaš akou rýchlosťou máš ísť aby si mal pre teba optimálne otáčky a na jar začneš jazdiť takýto prevod (môžu byť aj dva-tri, ale mali by byť ľahšie), tak po najazdení 1500-2000 km už dokážeš aj sám uhádnuť, koľko točís. Teda, nie presne koľko otáčok, ale či si približne v tých zvolených, či točís rýchlejšie alebo pomalšie. A je jedno, na akom prevode.
Musíš vedieť obvod kolesa a mať spočítané zuby na prevodoch, t. j. na prevodníku aj na kazete. A prípadne musíš mať...
A pripadne musiš mať ako všetci normalny ľudia (ktori si chcu merat kadenciu slapania) v 21. storoci na tachometri meranie kadencie + senzor na klukach.
JoKo - zaspali sme dobu? bez urazky samozrejme - pripomenul si mi mojho otca pre ktoreho je kazda technicka vymozenost uplnou hlupostou lebo "on si to vie vypocitat na papieri"..
pre amatera je merac kadencie celkom zbytocna aj ked zaujimava vec.Pre profi je to samozrejme ina vec.Lenze ti pouzivaju uplne inu techniku na meranie kad. a nie tieto amaterske merace typu hac,polar...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
"A kolik je tedy ideální kadence?
Na to se nedá odpovědět naprosto jednoznačně. Záleží na tom, o jak dlouhou trať se jedná. Na ultra maratónské tratě je to údajně mezi 80 – 90 otáčkami za minutu, běžný silniční závod se jezdí mezi 85 – 110 otáčkami – záleží na profilu, na balíku ale i třeba na větru, časovky od 95 do 120 a stíhačka na dráze až 150. Obecně platí čím kratší trať, tím vyšší kadence. Hodně ale záleží na vlastnostech konkrétního závodníka. Silové typy mají větší silovou vytrvalost a preferují kadence nižší, u kadenčních typů je to naopak. Rozdíl může být na průměru až 15 otáček na stejném závodě."
Slapat frekvencne by sa malo preto, ze pri vyssej frekvencii sa menej unavia svaly, ale zasa sa viacej zadychas. Takze treba najst nejaky rovnovazny bod, kedy vies dupat, ale aj dychat -> je to individualne.
Ja napriklad 120 slapat neviem, ani keby to bolo na 100 metroch
Napriek vsetkemu, ti moze aj tak vyhovovat viacej silove slapanie ako frekvencne..
Pôjdeš ustálenou rýchlosťou a pozrieš sa, aký máš prevod. Rýchlosť máš napríklad 32 km/hod a prevod 44x11, t. j. na prevodníku 44 zubov a na kazete 11. Obvod kolesa máš 200 cm, t. j. 2 metre.
Vypočítaš prevodový pomer 44 / 11 = 4, to znamená, že na jednu otáčku kľukami (napr. pravá kľuka z hornej úvrat sa otočí naspäť do hornej úvrate) sa kazetové kolečko otočí 4 krát a aj koleso sa otočí 4x.
Ďalej to znamená, že na jedno otočenie kľukami prejdeš 8 metrov (prevodový pomer x obvod kolesa = 4 x 200 = 800 cm = 8 m).
Ak vydelíš rýchlosť vzdialenosťou prejdenou na jedno otočenie dostaneš koľkokrát pri danej rýchlosti otočíš kľukami za hodinu (32 kmh = 32 000 m za hod. / 8 = 4 000 otáčok za hodinu).
No a keď toto číslo vydelíš 60-timi, dostaneš koľko krát otočíš kľukami za minútu, čize otáčky alebo frekvenciu (4 000 / 60 = 66,6 otáčok za minútu).
No a keď si šikovný, tak si na to urobíš excelovskú tabuľku.
A tých plus-mínus 90 otáčok je vraj naozaj optimálnych - najmenej zaťažuješ srdce, ideš v aeróbnom pásme a nevyrábaš laktát. Samozrejme, musíš mať aj natrénované.
ma vyznam pre mna na cestak kupovat senzor kadencie? Uz co-to na biku odtocene mam, takze viem, zhruba pri akej kadencii sa mi optimalne slape a viem ju drzat aj bez toho, aby som sa pozeral na ciselko. Navyse mam pulzmeter, cim sa primarne mozem riadit pri treningu. Ma potom vobec vyznam sa nejak riadit kadenciou?
Pochybujem, že po informácii o kadencii sa budeš snažiť meniť štýl šlapania. To je ako s údajom o výške.
Zdar!
Trpia kolena. Tuto sezonu mam s nimi dost problemy.
Inak momentalne je frekvencne slapanie preferovany styl, ale to Ty Giro urcite vies. Kazdopadne kazdy ma svoj styl a kto ho nema, ten si ho najde resp. mal by si najst.
Zdar!
Ja mam S625x /aj beham/ a od vtedy ako som si dokupil senzor rychlosti tak mi to nejako blbne. Niekedy sa mi ako keby prehodia signaly, takze impulzy z rychlomeru polar vyhodnocuje ako moje tepy a hned mam 223 tepov... Robi mi to hlavne ked idem rychlejsie cca 40-50 km/h. Neviem si predstavit ako by mi to uz muselo blbnut keby som tam mal este aj senzor kadencie. Ma niekto podobny problem?
A pripadne musiš mať ako všetci normalny ľudia (ktori si chcu merat kadenciu slapania) v 21. storoci na tachometri meranie kadencie + senzor na klukach.
JoKo - zaspali sme dobu? bez urazky samozrejme - pripomenul si mi mojho otca pre ktoreho je kazda technicka vymozenost uplnou hlupostou lebo "on si to vie vypocitat na papieri"..
Powertap od firmy cycleops...
Ale urcite nie nejaky polar a hac.