Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Vytahujem tuto temu, lebo som sa konecne dostal k junovemu vydaniu Vela a precital si clanok o prijme tekutin na biku od nejakeho felciara. Bol som zhrozeny urovnou jeho prispevku. Neviem ci dostal za ulohu naplnit 3 strany aj za cenu opakovania viacerych viet. Isty naznak odbornosti mu neupieram, aj ked mnohe z jeho myslienok (?) by mohli byt napadnutelne. A vy co, verite podobnym clankom od pochybnych Dr.?
Zobraziť komentár 28.07.2006 - 10:59:32
00
ja tie clanky ani necitam
Zobraziť komentár 28.07.2006 - 16:54:55
00
Hmm, ja som si pozeral vo vele testy bikov, kedze rozmyslam o novom biku a bol som prekvapeny, ked u jednoho modelu zjazdili vidlu pod ciernu zem a u inej znacky (osadenej tou istou vidlou) iba skonstatovali, ze obcas nestiha ... tak som to dalej ani nepozeral ... testy budu vzdy subjektivne, lebo kazdemu sedi nieco ine.
Zobraziť komentár 31.07.2006 - 09:04:20
00
testy budú vždy len o pocitoch testujúceho.
daj päť vidiel (odpružených) do ruky piatim testerom a budeš mať 25 rôznych názorov. V lepšom prípadne sa zhodnú v 30%.

ja som zastanca presných hmatatelných meraní. Auto na STK - dostaneš protokol so všetkými parametrami brzd, CO, CO2.... a nikto ti nepovie, že tebe to smrdí viac ako by malo.

čo sa týka vidiel - aj na to existuje testovacia stolica a koncom augusta sa chystám na kukuč.
Nevýhoda takéhoto testovania? všetky vidly sú pri uchytení rovnocenné a až po spustení a zapísaní grafu je vydieť ako ktorá vidla funguje .... Nakolko mám možnosť k nahľiadnutiu výsledkov jednotlivých testovaní, dovolím si tvrdiť, že opisy "z ruky" sa strašne mýlia!!! niektoré vidly o ktorých som si z opisov myslel, že to je bomba, tak testy nevyzerali až tak ružovo.

Tak som si vykopal hrob ...... :oops:
Zobraziť komentár 31.07.2006 - 09:49:27
00
testy budú vždy len o pocitoch testujúceho.
daj päť vidiel (odpružených) do ruky piatim testerom a budeš mať 25 rôznych názorov. V lepšom prípadne sa zhodnú v 30%.

ja som zastanca presných hmatatelných meraní. Auto na STK - dostaneš protokol so všetkými parametrami brzd, CO, CO2.... a nikto ti nepovie, že tebe to smrdí viac ako by malo.

... ... ...

Tak som si vykopal hrob ...... :oops:


Biking je o pocitoch z jazdy. Takze aj ked si vyberies podla objektivneho (laboratorneho) testu, nakoniec mozes byt prekvapeny prijemne aj neprijemne. Nehovoriac o tom, ze vzhladom na skoro nekonecnu variabilitu terenu a podmienok ta vzdy budu cakat prekvapenia. Takze si ten hrob kludne zahrab a netrap sa. :P
Zobraziť komentár 31.07.2006 - 10:47:28
00
omyl !!!

na testovacej stolici je vydieť nábeh kolesa na prekážku a o kolko sa zdeformuje pneu, ktorá ti povie aká je citlivosť vidly. Po prelezení prekázky máš zákmity,x krát za sebou a podla tvaru ti prezradia kvalitu tlmiča. Tomu sa hovorí citlivosť a ovladatelnosť.

Dalšia kontrola je na riditkách, kde sa meria priebeh posunutia riditok do výšky, čiže vieš presne zmerať aký náraz si dostal do rúk (to je ten komfort jazdy, resp. pocit z ovladatelnosti biku.) takže pri prezretí grafu vieš presne čo budeš cítiť pri prejazde a ako sa bude správať.
http://www.tuning-test.cz/video.html

prečo špičkové týmy F1 majú tolko elektroniky - aby im prezradila to, čo sa z pocitou jazca v žiadnom prípade nedá vyčítať.
Zobraziť komentár 31.07.2006 - 11:03:22
00
S tou STK si sa šmykol. Pôjdeš s jedným autom na tri stanice STK a dostaneš do ruky tri rôzne výsledky. A keďže som na jar nemal čas zájsť na STK, tak som dal techničák kolegovi. Ten prišiel naspäť aj so známkou, osvedčením a protokolom. Na STK auto ani nevideli...
Zobraziť komentár 31.07.2006 - 21:44:44
00
JoKo chcel mozno aj naznacit, ze meranie z jedneho stroja, ktory ma urcite nejaku chybu merania nemozno povazovat za smerodajne. Meranie by malo byt opakovatelne aj v inom laboratoriu.
Zobraziť komentár 01.08.2006 - 07:36:59
00
ked si pôjdeš nechať merať tlmič auta, tak dostaneš iné hodnoty? tie stroje musia byť homologované, tak by si mal dostať +- to isté, ale na Slovensku je možné všetko :-( Samozrejme zaklad je poctivo prejsť cez STK a nie sa pozerať z auta z vonku ... aj ja som tak bol :oops:

problém je v tom, že ten stroj je len jediný, takže merania budu vždy za uplne rovnakých podmienok a žiadne laboratorium, ešte nedozrelo na testovanie vidlí okrem pocitov. Vedia povedať ,je tuhšia, jemnejší chod, ale nevedia povedať prečo a v čom sa to prejavý. toto všetko vieš z grafu vyčítať. Samozrejme treba najprv pochopiť princíp ..... len to niekoho môže bolieť. Obrovská výhoda je, že si tam uchytíš akúkolvek vidlu a vidíš ako sa správa pri tvojej váhe. Potom sa môže upraviť a zmerať znovu .... vieš porovnať výsledky úprav


čo všetko sa dá vydieť na grafe? až hnusne veľa.
http://www.tuning-test.cz/3_4.html - vysvetlenie ako to vlastne prebieha pri prejazde 3cm prekážky pri rýchlosti 10km/ hod a pri rôznych váhach jazcov. Zodpovie veľa otázok.
Zobraziť komentár 01.08.2006 - 08:12:14
00
Teraz vazne. Pokial neide o jazdca spickoveho tymu, ktory meni vidlice podla typu terenu najblizsej sutaze tak prilis podrobne informacie su skor zahmlievajuce. Mam na mysli schopnost vyhodnotit parametre vidlice a patricneho terenu a tiez schopnost utiahnut to financne. Mozeme pripadne sa pustit do debaty o "ladeni" vlastnosti vidlice, ale to tiez patri do alchymie srovnatelnej s mazanim beziek na preteky.
Zobraziť komentár 01.08.2006 - 08:15:12
00
vidlu si na seba, upravíš len raz. Z gafu vyčítač, či je to urobené k dokonalosti a potom sa už len vyvážaš a nemusíš do toho ani pichnúť.

skôr som chcel dať do pozornosti, že každá vidla sa dá upraviť k svojmu maximu, citlivosť, aby sa dal pri váhe jazca využiť plný chod vidly... = komfort
Zobraziť komentár 01.08.2006 - 08:34:22
00
vidlu si na seba, upravíš len raz. Z gafu vyčítač, či je to urobené k dokonalosti a potom sa už len vyvážaš a nemusíš do toho ani pichnúť.

skôr som chcel dať do pozornosti, že každá vidla sa dá upraviť k svojmu maximu, citlivosť, aby sa dal pri váhe jazca využiť plný chod vidly... = komfort


S tym suhlasim.
Zobraziť komentár 01.08.2006 - 09:45:36
00
Ďakujem, čo piješ? :lol:
Zobraziť komentár 01.08.2006 - 10:09:58
00
Ďakujem, čo piješ? :lol:


Dakujem, prave som dopil. :P
Zobraziť komentár 01.08.2006 - 16:00:01
00
Niet lepsich testov, ako poznatky z praxe, preto odporucam http://www.mtbr.com/reviews/. Z osobnej skusenosti s niektorymi komponentami mozem potvrdit, ze sedia.
Zobraziť komentár 04.08.2006 - 20:27:35
00
keyboard_arrow_up