Ale no, ste tu vsetci na cestakoch obete. Mam toho po BA a okoli a karpatoch najazdene dost (gravel a mtb), a nikdy som nezazil vacsiu aroganciu ako ked ide skupinka cestakov (cest vynimkam) a je jedno ci idu po ceste alebo po cyklochodniku.
To samozrejme neospravedlnuje vodicov ked sa spravaju ako hovada, ale myslim si, ze tu su na vine obe strany. Ty to potom len ako individual asi schytas.
Za 4 roky od kedy som zacal jazdit aj gravel, sa mi este ani raz nestalo aby na mna niekto pustil ostrekovace. Mozno to bude tym, ze ked ide auto snazim sa ist nabok ako sa da, a co najmenej ho obmedzit a ked vidim cyklochodnik, idem nan a nie na cestu.
V tomto pripade neporusuju nic, v momente ako je balik 6 cyklistov a viac, tak mozu ist v dvojrade podla zakona. Odovodnenie, vraj je lepsie , ked auto obieha polovicny balik (dlzka) hoci uz pomaly po krajnici v protismere ako dvojnasobne dlhy balik . Tiez je to diskutabilne utvorit takyto dvojrad na ceste, kde ta uz ozaj nema kadial predbehnut.
Kazdopadne suhlasim s tebou, netreba sa nasilu tlacit do premavky ako som aj vyssie pisal v M. Karpatoch a po hradzi som si dobre pojazdil bez konfliktu s vodicmi .
No ved hej, pises ze jazdis gravel, je ti fuk po akej ceste jazdis. Preto to nechapes. Az budes jazdis cisto cestak a nebudes jazdit po skarpe tak zistis ze to nie je také ruzove. Ale tak na to pridu potom vsetci. Bohuzial. Este dobre ze mam tak blizko to rakusko ?
vkotriktak si to zoberme, co je lepsie predbehnut 10 cyklistov za sebou co maju tak 10x2,5m na dlzku tj 25m alebo tak 12m dvojrad?
V tomto pripade neporusuju nic, v momente ako je balik 6 cyklistov a viac, tak mozu ist v dvojrade podla zakona. Odovodnenie, vraj je lepsie , ked auto obieha polovicny balik (dlzka) hoci uz pomaly po krajnici v protismere ako dvojnasobne dlhy balik . Tiez je to diskutabilne utvorit takyto dvojrad na ceste, kde ta uz ozaj nema kadial predbehnut?
Kazdopadne suhlasim s tebou, netreba sa nasilu tlacit do premavky ako som aj vyssie pisal v M. Karpatoch a po hradzi som si dobre pojazdil bez konfliktu s vodicmi .
tak som to rychlo pozrel Nie je presne jasne ako to je. Prelet cez cestu mozes mat ale iba ak je to nevyhnutne. Ale lietat na nej take easy nie je, jasne to ma stanovene iba Nemecko
Pozdraviť, poprosiť, poďakovať, pozrieť sa vľavo, vpravo, keď prechádzaš cez cestu... si sa učil teraz, keď si dospelý?? Už to berieš ako samozrejmosť. To všetko a omnoho viac si sa naučil ako dieťa. Tak potom prestaňme v školách, škôlkach učiť deti, keď to nemá zmysel, robme im iba dozor, nech si hlavy nerozbijú.
Nepochopil si vôbec, čo píšem
Nemôžeme všetko chcieť hneď. A už vôbec nie zásadné zmeny, na ktoré sme neboli zvyknutí. Vždy boli a budú ľudia, ktorí nebudú rešpektovať zákony. Ja nepíšem o utópii. Slováci potrebujú na niektoré veci viac času, sami dobre viete, že vo veľa veciach v porovnaní so zahraničím zaostávame.
Nepochopil, ved preto sa pytam. A ano som natvrdly, preto to stale nechapem.
Ake zasadne zmeny? Ze nemam v aute jazdit ako idiot a mam mysliet aj na cyklistov a chodcov, to je ta zasadna zmena? A vice versa? Mne sa nezda, ze by o tom deti nevedeli. Vedia aj ze sa nema kradnut a ze drogy su zle. Ale zial ako vidime, nestaci to. Dam iny prakticky priklad https://index.sme.sk/c/23355328/aut-bez-pzp-su-statisice-sankcie-su-smiesne-co-sa-zmeni.html
Toto nie je vec zakladneho vzdelavania, ale cisto iba nefungujuceho systemu kontroly a sankcii.
Scarinko je to netolerantne a nerozumne. Podobne, ako ked sa v case spicky po ceste mota polievacie auto, auto co vysava krajnice, alebo ja na starom traktore, lebo som si povedal, ze na nom budem chodit do roboty. Ja som roky chodil na bajku do roboty, ale nikdy nie tak, aby som zbytocne nasieral ostatnych. Nie je to nikde napisane, bud v sebe tu ohladuplnost mas, alebo nemas a ides bez ohladu na inych. Piny tvrdi, ze sa to da naucit v skolach, ja s nou ciastocne suhlasim ale myslim, ze nie vsetkych a na takych potom treba mat aj ine sposoby vyuky
no ale to je prave ten problem ze to beries ako nasieranie. lebo si vsugerujes ze tam smu jazdit len auta a ktokolvek iny ako v aute ide znamena ze ta nasiera. a toto treba zmenit.
navyse na racianskej su 2+2 pruhy tj ta mozu uplne v pohode obiehat ale im je za tazko aj pohnut tym volantom aby sa preradili do laveho pruhu, polovica z nich este spi za volantom a druha cita instagram za jazdy. ale oni maju vacsie pravo byt na ceste ako niekto na bicykli? ak to niekto berie takto tak koniec debaty.
Este k tomu videu Bratislavske bohyne. Ako cestny cyklista, ked mam za sebou auto, tak mu vzdy ukazem rukou, ze ma moze obiehat a ze ho za sebou registrujem, aj ked on caka na vhodnu prilezitost, aby dodrzal 1,5m (resp. 1 m) odstup a oproti idu auta. Nemam vtedy potrebu vytahovat 1,5m dlhy šulin, len aby som si vyhonil ego nad soferom ako tieto "cyklistky".
to robievam aj ja ale nie kazdy to berie. zvycajne ked do kopca idem prvy do zakruty tak im ukazujem ze mozu obiehat. vela z nich to aj oceni blikackami
Nic proti bohyniam, len nemam rad, ked si vynucuje pravidla niekto, kto ich nedodrzuje ked sa mu to hodi. Nedodrzujes, ok, nepoucuj druhych.
To je ako ked ti pani co ma psa bez voditka a bez kosika zacne nadavat, ze ides bikom po chodniku a je to zakazane 😁.
Na zaklade jedneho videa co vyzera ze je tocene na malo vyuzivanej ceste ideme kritizovat ?
Sa tu dozvedame veci, ze nervy a nevedomost paragrafov maju plechovkari a neziletkari.
Zaujimavy slovensky fenomen, hned z rana byt nasraty na kazdeho co sedi na ziletke.
K tomu penovemu, dokola omielanemu bimbasovi tolko, ze soferi seru na bezpecnu vzdialenost, a stalo sa nie raz ze obiehaniachtivy debilko sa vtesnal medzi mna a oproti iduce auto... 1,5m to nebolo vobec.
Ja som za, kludne 1,5m tyc zakoncena smirglom.
Aspon bude "vidno" (na dverach) ako je to s dodrziavanim vzdialenosti....
S deckami má Piny pravdu.Treba im od mala vtľkať do hláv pravidlá.Oni si to osvoja a potom sa ich snažia aj dodržiavať.Len to je idvidualne od decka k decku.Mlady má 9 rokov a nemám problém ho pustiť aj samého do mesta na bajku.Vie že na prechodoch má čakať,pokiaľ nezastavia autá z oboch smerov, čakať na semaforoch je samozrejmosť.Po ceste sa chodí po krajnici atď.No a keď ho pustia na prechode(skoro vždy zastaví prvé auto),tak pekne šoféra pozdraviť a poďakovať ?.No a potom čakáš na červenej a prefrcia okolo teba na cesťakoch ako nič.Vtedy treba vysvetliť,že to sú "retardi" a že to sa nerobí.No a bez prilby ani z baraku nevychadzat,to aj mňa upozorní že som ju zabudol doma.Ale zase s dcérami isp po ceste je ako za trest.To dávame na ne bacha obidvaja ?.
Zákon nezákon - základom je tolerantnosť/ohľaduplnosť. Buď to v sebe máš (vďaka rodičom/výchove), alebo nemáš. To, že máš právo niečo robiť, niekade ísť, neznamená, že ho musíš využívať. Aj voliť máme právo a koľko voličov ho využíva? Ja som len rekreačný cyklista, a ako vodič niektorých cyklistov fakt neznášam. Dám príklad - hustá premávka, autá v každom pruhu, a jeden cyklista v mojom. Ideme veľa autobusovej zastávky. Ja byť cyklistom, tak sa stiahnem na zastávkový "pruh". aby mohlo auto za mnou prejsť. Ale dotyčný nie. Toto považujem za ukážku toho, čo sa tu rozoberá. Máš právo ísť po ceste - tak ideš, bez ohľadu na to, že môžeš uhnutím na zastávku pomôcť premávke za Tebou.
Treba začať od seba. Sám seba vychovávať. Ak máš deti - vychovávať aj ich.
titomi no ale to mas trosku opacne, lebo ten cyklista prave nesmie do zastavkoveho pruhu alebo bus pruhu pokial tam je plna ciara alebo v tom pruhu nie je oznacenie pre bicykel ako zdielany bus/bike pruh
Vobec neriesim mesto, lebo rychlosti nie su tak vysoke a kraj cesty byva lepsi-sirsi.
V BA a okoli je to podla mna naopak. V meste davas pozor na okraj cesty, zvlneny asfalt, bordel, nespravne osadene kanalizacne poklopy..a mimo mesta je to lepsie, ale neda sa povedat, ze to plati vseobecne.
titomi s tou autobusovou zástavkou Ti napíšem to, čo sa mi stalo v nedeľu. Išlo viac aut za sebou, tak reku trocha vybočím do zastávky, nech ich nebrzdím. No keď zástavka končila, tak návrat späť už nebol taký jednoduchý. V poradí asi 4. auto ma vytrúbilo, že kde sa pchám. Už to jednoducho vodič auta bral, že sa pchám z vedľajšej cesty.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
To samozrejme neospravedlnuje vodicov ked sa spravaju ako hovada, ale myslim si, ze tu su na vine obe strany. Ty to potom len ako individual asi schytas.
Za 4 roky od kedy som zacal jazdit aj gravel, sa mi este ani raz nestalo aby na mna niekto pustil ostrekovace. Mozno to bude tym, ze ked ide auto snazim sa ist nabok ako sa da, a co najmenej ho obmedzit a ked vidim cyklochodnik, idem nan a nie na cestu.
A k teme bohyn, 😂
https://www.instagram.com/reel/C85NurDOXZe/?igsh=MWN4NmNkdjZyZnFobg==
A hned na dalsom videjku poucuju soferov ze si maju drzat odstup 😂
Tym je asi povedane vsetko, idem ja, co tam po pravidlach, ale druhi ich dodrziavat musia.
Kazdopadne suhlasim s tebou, netreba sa nasilu tlacit do premavky ako som aj vyssie pisal v M. Karpatoch a po hradzi som si dobre pojazdil bez konfliktu s vodicmi .
vkotriktak si to zoberme, co je lepsie predbehnut 10 cyklistov za sebou co maju tak 10x2,5m na dlzku tj 25m alebo tak 12m dvojrad?
Kazdopadne suhlasim s tebou, netreba sa nasilu tlacit do premavky ako som aj vyssie pisal v M. Karpatoch a po hradzi som si dobre pojazdil bez konfliktu s vodicmi .
Ok, beriem, tak ale 3 rada co nataca “prelety” okolo asi ok nie je, alebo 3 a vedla seba argument asi bude “bola prazdna cesta”
https://www.instagram.com/reel/C5K2bqdKP2e/?igsh=cGtxajhxaXdraDF2
Nic proti bohyniam, len nemam rad, ked si vynucuje pravidla niekto, kto ich nedodrzuje ked sa mu to hodi. Nedodrzujes, ok, nepoucuj druhych.
To je ako ked ti pani co ma psa bez voditka a bez kosika zacne nadavat, ze ides bikom po chodniku a je to zakazane 😁.
Nepochopil si vôbec, čo píšem
Nemôžeme všetko chcieť hneď. A už vôbec nie zásadné zmeny, na ktoré sme neboli zvyknutí. Vždy boli a budú ľudia, ktorí nebudú rešpektovať zákony. Ja nepíšem o utópii. Slováci potrebujú na niektoré veci viac času, sami dobre viete, že vo veľa veciach v porovnaní so zahraničím zaostávame.
Nepochopil, ved preto sa pytam. A ano som natvrdly, preto to stale nechapem.
Ake zasadne zmeny? Ze nemam v aute jazdit ako idiot a mam mysliet aj na cyklistov a chodcov, to je ta zasadna zmena? A vice versa? Mne sa nezda, ze by o tom deti nevedeli. Vedia aj ze sa nema kradnut a ze drogy su zle. Ale zial ako vidime, nestaci to. Dam iny prakticky priklad https://index.sme.sk/c/23355328/aut-bez-pzp-su-statisice-sankcie-su-smiesne-co-sa-zmeni.html
Toto nie je vec zakladneho vzdelavania, ale cisto iba nefungujuceho systemu kontroly a sankcii.
Scarinko je to netolerantne a nerozumne. Podobne, ako ked sa v case spicky po ceste mota polievacie auto, auto co vysava krajnice, alebo ja na starom traktore, lebo som si povedal, ze na nom budem chodit do roboty. Ja som roky chodil na bajku do roboty, ale nikdy nie tak, aby som zbytocne nasieral ostatnych. Nie je to nikde napisane, bud v sebe tu ohladuplnost mas, alebo nemas a ides bez ohladu na inych. Piny tvrdi, ze sa to da naucit v skolach, ja s nou ciastocne suhlasim ale myslim, ze nie vsetkych a na takych potom treba mat aj ine sposoby vyuky
navyse na racianskej su 2+2 pruhy tj ta mozu uplne v pohode obiehat ale im je za tazko aj pohnut tym volantom aby sa preradili do laveho pruhu, polovica z nich este spi za volantom a druha cita instagram za jazdy. ale oni maju vacsie pravo byt na ceste ako niekto na bicykli? ak to niekto berie takto tak koniec debaty.
https://www.instagram.com/reel/C5K2bqdKP2e/?igsh=cGtxajhxaXdraDF2
Nic proti bohyniam, len nemam rad, ked si vynucuje pravidla niekto, kto ich nedodrzuje ked sa mu to hodi. Nedodrzujes, ok, nepoucuj druhych.
To je ako ked ti pani co ma psa bez voditka a bez kosika zacne nadavat, ze ides bikom po chodniku a je to zakazane 😁.
Na zaklade jedneho videa co vyzera ze je tocene na malo vyuzivanej ceste ideme kritizovat ?
Sa tu dozvedame veci, ze nervy a nevedomost paragrafov maju plechovkari a neziletkari.
Zaujimavy slovensky fenomen, hned z rana byt nasraty na kazdeho co sedi na ziletke.
K tomu penovemu, dokola omielanemu bimbasovi tolko, ze soferi seru na bezpecnu vzdialenost, a stalo sa nie raz ze obiehaniachtivy debilko sa vtesnal medzi mna a oproti iduce auto... 1,5m to nebolo vobec.
Ja som za, kludne 1,5m tyc zakoncena smirglom.
Aspon bude "vidno" (na dverach) ako je to s dodrziavanim vzdialenosti....
Inak, tych videi ako dlabu na pravidla je viac, len musis na tie videa pozerat ocami a nie bimbasom
Treba začať od seba. Sám seba vychovávať. Ak máš deti - vychovávať aj ich.
V BA a okoli je to podla mna naopak. V meste davas pozor na okraj cesty, zvlneny asfalt, bordel, nespravne osadene kanalizacne poklopy..a mimo mesta je to lepsie, ale neda sa povedat, ze to plati vseobecne.