Je viac nez zrejme, ze tvoje vnimanie reality je diametralne odlisne od toho spoludiskutujucich , tak je na mieste, aby si skor ty predostrel inkriminovane prispevky, nez ostatni stracali cas hladanim niecoho, co vlastne ani nemusi jestvovat .
Mňa by tiež zaujímali tie príspevky, ktoré údajne schvaľujú porušovanie dopravných predpisov zo strany cyklistov. Rozhodne nemám pocit, že by (minimálne spomedzi aktívne diskutujúcich) mal niekto tendencie sa takto vyjadrovať. Skôr sa mi zdá, že minimálne väčšina diskutujúcich tu bez problémov priznáva, že existujú či už napríklad bajkeri jazdiaci na červenú, "agresívne" balíky žiletkárov na hrádzi alebo kuriéri jazdiaci v peších zónach.
Akurát ak by si niekto nezainteresovaný izolovane prečítal tvoje príspevky, musí nadobudnúť pocit, že je to u nás z pohľadu správania sa cyklistov na cestách hotová katastrova a permanentne musíš byť v maximálnom strehu, aby ti nejaký spoza rohu nevybehol rovno pod kolesá. Čo je od pravdy, pri všetkej úcte k tvojim (aj keď podľa mňa vďaka "confirmation biasu" dosť skresleným) skúsenostiam, myslím si dosť ďaleko...
Ludi, z ktorych prejavu mas pocit, ze je to tu uplne zle vo vsetkom, najdes v kazdej diskusii na nete. Podla mnasu to nejaki plateni trolls v ramci hybridnej vojny, na rozduchavanie vasni mezi ludmi v danom state.
To jazdenie cyklistov (a prechádzanie chodcov) na červenú súvisí do značnej miery s tým, že semafory sú prakticky infraštruktúra pre autá. Pri jazde autom už od určitej intenzity dopravy nie je možné mať svetelne neriadenú križovatku. Samotní chodci a cyklisti si poradia aj bez nej (príklad cyklisti: https://www.youtube.com/watch?v=pqQSwQLDIK8, príklad chodci: https://www.youtube.com/watch?v=_PLDxp_0yCo).
Ak by autom bolo jednoduché jazdiť cez križovatku na červenú, tak by sa jazdilo Lenže to vo všeobecnosti nie je, inak by sme semafory nemali. V určitých situáciách sa to však deje, najjednoduchšie je to na "konci zelenej", keď je prechádzanie jedného, niekedy aj dvoch áut celkom bežné. Prípadne pred jej naskočením, u nás je medzi červenou a zelenou ešte 2 sekundy červeno-žltá, čo pre mnohých znamená nie pozor, ale štart. Pritom je to stále červená. (Toto platí aj pre motoristov, aj pre cyklistov.)
Samotné jazdenie cyklistov na červenú nemusí byť v určitých situáciách nebezpečné a preto sa v rôznych formách pristupuje k jeho povoleniu formou dodatkovej tabuľky. Viď napr.: https://radkompetenz.at/en/9327/right-on-red-first-implementation-and-international-guidelines/
Takéto riešenie býva použité na nekolízny smer (teda napr. pravé odbočenie, alebo priama jazda, ak ide o prejazd T križovatkou v priamom smere na strane, kde neústi iná cesta).
Samozrejme, jazdenie na červenú bez povolenia značkou nie je správne a ja ho nielenže nepraktizujem a neobhajujem, ale ho ani nemám rád u druhých cyklistov, pretože mi robí ako cyklistovi z nejakého dôvodu zlé meno. (Hoci na druhú stranu mi nikto ako šoférovi nevyčítal, že iní šoféri jazdia na červenú).
lapaloma prečítaj si diskusie. Tam nájdeš, že je v poriadku ak ide cyklista na červenú, lebo však nič nešlo, tak načo bude čakať, aj tak ohrozuje len seba. Podobných príspevkov sú tu desiatky.
Keď sú ich desiatky, tak daj aspoň päť. Buď konkrétny.
Ked som bol este 20 rokov dozadu v anglicku, tak tam fungovali semafory tak, ze ked chodec alebo cyklista prisiel k prechodu a stlacit tlacidlo na semafore, aby mal zelenu a neslo ziadne auto, tak ta zelena naskocila hned do sekundy. U nas prides k prechodu, nejde ziadne auto, ale ty chces dodrzat zakon a stlacis semafor a ta zelena naskoci za 10-15 sekund, presne vtedy k prechodu pride 20 aut a ty vyzeras ako &qu*****t;, co brzdi premavku. Keby si presiel na cervenu hned, tak to tie auta vobec nepocitia.
vkotrik si mi pripomenul jednu križovatku v KE ..VSS...kto to pozná...idem na bajku od Alejovej,naskočí chodcom zelená na prvej a druhej - cez električkovú koľaj zelená,prejdem,potom je ďalej červená,od Alejovej málokedy idú autá ale zelená svieti dlho lebo od Opátskeho na Barcu ide dosť áut,vraj je to akási "inteligentná" svetelná križovatka ...a ja tam stojím...čakám...aj stlačím to tlačidlo ale furt červená...žiadne autá... stále čakám...potom naskočí zelená autám od Barce do centra...ja stále čakám a čakám na zelenú...dosť chodcov a cyklistov tam prejde na červenú a vôbec sa im nečudujem...nikde nikto ale stoj tam 5 minút ako somár...
Ak cisto nahodou niekto spozna fesaka na fotke, tak mu odkazte, ze ked chce jazdit po chodnikoch, nech neohrozuje a uz vobec nezraza chodcov. Mne prichadzal od chrbta, tesnotka, ale ok. Predo mnou dve baby, tu vlavo uz strajchol a nakoniec chalanovi co isiel oproti dal normalny seriozny bodycheck, rameno na rameno, ze chalana otocilo. Chalan nepozeral pred seba, ale do mobilu, takze ho nevidel. To samozrejme nedava cyklistovi dovod na nejake vychovavanie, alebo co to vlastne malo byt. Stalo sa to na Tomasikovej BA pri bus zastavke pred Yeme. Miesta na normalne obidenie vsetkych mal dost. Normalne ma to vytocilo...
Nestihli sme. Vsetkych nas to vyviedlo z miery a on proste fical dalej. Ja som ho potom sice "dohnal" na tom prechode, ale nepokracoval som tadial, cez auta(5 pruhov) nemalo zmysel nieco kricat a zelenu tam myslim dostavaju chodci v rovnakom case, takze ked by som aj vykrocil za nim, tak on slape do pedalov v rovnakom case...
Ja za takýmito "tesnotkármi" kričím, ale pochybujem, že ich to akokoľvek ovplyvní v ich ďalšom fungovaní. V poslednom čase ich nejako dosť pribúda, a nie len kuriérov. Teda, zatiaľ ma žiaden netrafil, ale veľa krát len so šťastím. Stačí drobný pohyb stranou a letí k zemi.
Takýto tesnotkar už dávnejšie ustrihol mojmu psovi schvost. Aj keď sme na neho kričali dočkali sme sa akurát zdvihnuteho prostredníka. Neviem, či čokoľvek s nim by malo zmysel, keď sa ešte tváril že vychováva, ten je o sebe presvedčený.
Uviaznutý cyklista v lokalite Fľak
Prostredníctvom tiesňovej linky 112 bola HZS požiadaná o pomoc pre 55-ročného cyklistu v oblasti Kežmarských Žľabov. Muž uviazol v húštine v časti Mokriny v lokalite Fľak. Po lokalizovaní bol nájdený a evakuovaný z nepriechodného terénu. Záchranári HZS pomohli cyklistovi s bicyklom. Následne pokračoval po lesnej ceste na vlastnú žiadosť samostatne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Akurát ak by si niekto nezainteresovaný izolovane prečítal tvoje príspevky, musí nadobudnúť pocit, že je to u nás z pohľadu správania sa cyklistov na cestách hotová katastrova a permanentne musíš byť v maximálnom strehu, aby ti nejaký spoza rohu nevybehol rovno pod kolesá. Čo je od pravdy, pri všetkej úcte k tvojim (aj keď podľa mňa vďaka "confirmation biasu" dosť skresleným) skúsenostiam, myslím si dosť ďaleko...
Ak by autom bolo jednoduché jazdiť cez križovatku na červenú, tak by sa jazdilo
Samotné jazdenie cyklistov na červenú nemusí byť v určitých situáciách nebezpečné a preto sa v rôznych formách pristupuje k jeho povoleniu formou dodatkovej tabuľky. Viď napr.: https://radkompetenz.at/en/9327/right-on-red-first-implementation-and-international-guidelines/
Takéto riešenie býva použité na nekolízny smer (teda napr. pravé odbočenie, alebo priama jazda, ak ide o prejazd T križovatkou v priamom smere na strane, kde neústi iná cesta).
Samozrejme, jazdenie na červenú bez povolenia značkou nie je správne a ja ho nielenže nepraktizujem a neobhajujem, ale ho ani nemám rád u druhých cyklistov, pretože mi robí ako cyklistovi z nejakého dôvodu zlé meno. (Hoci na druhú stranu mi nikto ako šoférovi nevyčítal, že iní šoféri jazdia na červenú).
Keď sú ich desiatky, tak daj aspoň päť. Buď konkrétny.
Nestihli sme. Vsetkych nas to vyviedlo z miery a on proste fical dalej. Ja som ho potom sice "dohnal" na tom prechode, ale nepokracoval som tadial, cez auta(5 pruhov) nemalo zmysel nieco kricat a zelenu tam myslim dostavaju chodci v rovnakom case, takze ked by som aj vykrocil za nim, tak on slape do pedalov v rovnakom case...
Prostredníctvom tiesňovej linky 112 bola HZS požiadaná o pomoc pre 55-ročného cyklistu v oblasti Kežmarských Žľabov. Muž uviazol v húštine v časti Mokriny v lokalite Fľak. Po lokalizovaní bol nájdený a evakuovaný z nepriechodného terénu. Záchranári HZS pomohli cyklistovi s bicyklom. Následne pokračoval po lesnej ceste na vlastnú žiadosť samostatne.
https://hzs.sk/uviaznuty-cyklista-v-lokalite-flak/?fbclid=IwY2xjawEgp6hleHRuA2FlbQIxMQABHZNIM_Ob_r6Gqzu6len2fsWNMDGy3qLFhlcLOD8IWqsA-T-KiX3DSmnlZw_aem_b7723F6qibI4OrXJq32lcg