Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ja som väčšinu udaval alebo vkladal čislo ake som potreboval. Nie čo bolo dane tabulkou.
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 18:03:31
00
arrow_lefttheruck napísal:
sorry ale ten bod 1 je nespravne
pretoze blizssie k stredu je pomalsia obvodova rychlost magnetu a preto je magnet dlhsi cas pri senzore preto je menej presne meranie. presnejsie je co najdalej od stredu-co najblizssie k rafiku

Dobra teoria. :D A ako konkretne zavisi presnost merania poctu otacok od toho, kolko casu stravi magnet pri senzore? Hadam cim kratsi cas je magnet pri senzore, tym vyssia sanca, ze pri urcitej rychlosti a urcitej velkosti medzery medzi magnetom a senzorom uz rele v senzore magnet nezosnima.
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 18:07:30
02
Asi tak. Tacháč počíta počet impulzov. Dĺžka ich trvania mu je voľná.
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 18:11:01
00
Lebo čo som videl na foto montáže, tak skoro vždy som videl montáž drôtového snímača viac pri oske a montáž bezdrôtového asi v strede, alebo viac ku kraju, ale nie úplne pri ráfiku, tak preto sa pýtam kde je najlepšie umiestniť bezdrôtový snímač...aby to bolo ako tak presné...Prečo potom drôtové montujú viac ku stredu ?
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 18:21:31
00
Este Ti nestacilo? :D Namontuj to na stred nech pokojne spavas a hotovo. A ak zvladas odmerat obvod kolesa tak ho odmeraj a jeho obvod v mm zadaj do tachaca - to je to stvormiestne cislo. Ak ho odmerat nezvladas, tak zadaj cislo z tej tabulky. Hotovo.
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 18:24:45
00
Lebo čo som videl na foto montáže, tak skoro vždy som videl montáž drôtového snímača viac pri oske a montáž bezdrôtového asi v strede, alebo viac ku kraju, ale nie úplne pri ráfiku, tak preto sa pýtam kde je najlepšie umiestniť bezdrôtový snímač...aby to bolo ako tak presné...Prečo potom drôtové montujú viac ku stredu ?


Nevidel som všetky snímače sveta, ale väčšinou sú drôtové snímače menšie a aby boli dosť blízko magnetu, musia byť bližšie k oske.
Naopak bezdrôtové snímače sú väčšie (je v nich elektronika a baterka) a preto ľahko dosiahnu aj vzdialenejší magnet ďalej od stredu.

A Jezus má pravdu, robíš z toho zbytočnú vedu. Dôležitá je vzdialenosť magnetu, nech spoľahlivo sníma a ak chceš vyššiu presnosť, tak zmeraj koleso, najlepšie nafúkané a zaťažené tak, ako v prevádzke.
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 18:30:56
00
Jezus:
Neboj sa zvládnem to...nie som keketko ako si možno myslíš, len som chcel vedieť ako si to vysvetlia druhý, tú montáž som myslel...viem to odmerať v milimetroch aj centimetroch aj zadať to viem do počítača, mám meter aj ruky na to aby som to urobil a hlavu na to aby som to vyrátal...Nemusíš sa hneď zavzdušňovať na tím čo sa pýtam...Chcem sa v tom naplno uistiť ako je to čo možne najlepšie namontovať aby to čo možne najlepšie aj fungovalo a čo možne aj najlepšie meralo údaje. Asi toľko, keď sa ty nechcelo písať nemusel si, ale napísal si a ja ty za to ďakujem, len bez bez komentára "ešte Ty nestačilo" by to bolo bez urážky a správnejšie.
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 18:43:26
00
Mi napadlo, že žena má magnet s takým nešťastným úchytom, že sa rád otáčal okolo špice. Preto som ho umiestnil tam, kde sa križujú špice tak, aby bol fixovaný proti otočeniu. Takže umiestnenie určuje poloha magnetu. Proste rob a rozmýšľaj nad vhodným umiestnením podľa tvojej konkrétnej situácie.
A neviem čo chceš rátať pri meraní obvodu kolesa. Ak to chceš rátať z priemeru, tak to nebude presná cesta.
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 19:03:23
00
No jedno otočenie kolesa...
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 19:06:18
00
...a hlavu na to aby som to vyrátal..


aha, týmto si teda myslel jedno otočenie kolesa? To mi nejak nedošlo.
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 19:08:46
00
Myslel som to, aby som to 4-číslie vyrátal z jedného otočenia kolesa...ale nie to som chcel, ale montáž snímača na vidlicu...
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 19:14:47
00
Stále nechápem, lebo tam vôbec nič rátať netreba, ale budiž nechajme to tak.
Teda ešte k tej montáži, o ktorú tu ide: Asi nebolo povedané, že na strane brzdového kotúča je väčšia vzdialenosť vidly a magnetu ako na strane bez kotúča. Tak aj to ber do úvahy, aby ti čidlo správne dosiahlo k magnetu.

Kedysi som sem dal môj spôsob merania obvodu kolesa:
http://www.mtbiker.sk/forum/post813924.html#p813924
Ako vidíš, ja naozaj nič nerátam :-)
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 19:28:40
00
No ak zadávaš podľa tabuliek tak netreba rátať, ale ak to niekto chce na milimetre presne tak si vyráta obvod kolesa v milimetroch na jedno otočenie a má presnejšiu hodnotu, ale to zavisí aj od zaťaženia a plášťu...Ok. dík za upozornenie, to ma ani nenapadlo, že na strane kotúča to je ďalej, ale to nevadí, snímač si aj tak musíš natočiť ku magnetu na 2 mm takže tam si to natočíš viac ako na druhej strane a máš...
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 19:35:55
00
Kice:
tak som to myslel to prerátanie, že si zmeriaš jedno otočenie kolesa a výsledok v milimetroch máš vlastne mieru v palcoch podľa tabuľky a opačne...to prerátanie som myslel odmeranie, zmenu z palcov na milimetre odmeraním-vyrátaním...ale nešlo o to, ale o správnu montáž snímača, som chcel vedieť ako to majú ostatný na tej vidlici namontované, či viac k oske, alebo k ráfiku...a na ktorej strane vidlice ho majú...ale tak asi je to jedno viac menej, nemá to vplyv na správne meranie, ale vplyv má vzdialenosť snímača a magnetu.
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 19:41:28
00
Snímač už ako tak chápeš, ale to meranie obvodu pletieš jedna radosť.
Žiadne prerátanie na palce, žiadne tabuľky, nič také netreba.
Na podlahe si urobíš dve značky na otáčku kolesa. Zmeriaš ich vzdialenosť v mm. Dostaneš 4 miestne číslo, ktoré zadáš do cyklokomputera. To je všetko. Len meriaš, nerátaš.
:-)
Zobraziť komentár 14.01.2016 - 19:56:13
00
keyboard_arrow_up