Lokalizácia
Formulár sa odosiela
v com je vlastne vyhoda tych vysokych rafikov? Ano je to amaterska otazka ale fakt ma to zaujima lebo pri kazdom bocnom vetre co sa stava dost casto napr na petrzalskej hradzi to musi celkom tlacit na tie rafiky, ci sa mylim?
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 09:54:57
00
aerodynamika,mensie usilie pri rovinach,v zjazdoch:prevysuju vyhody proti nevyhode vietor
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 10:06:14
00
Okrem toho sa neda povedat, ze vzdy plati "cim vyssi rafik, tym vacsi problem s bocnym vetrom". Zavisi to od mnoho inych veci, hlavne profilu rafika, zvoleneho obutia, typu a poctu pouzitych spic, uhlu vetra. Napriklad popularne high-end hliniky s nie prilis aerodynamickym 25-30mm rafikom a sirokymi duralovymi spicami (Campagnolo Eurus/Shamal, rozne vyssie rady Mavic Ksyrium) su z vlastnej skusenosti vo velkej vacsine situacii citlivejsie na vietor ako moderne 50mm karbonove rafiky s vhodne zvolenym obutim, v mojom pripade Campagnolo Bora One (24,2mm siroky rafik, 22mm siroka predna galuska).
K tym vyhodam dalej treba priratat spravidla vacsiu tuhost kolesa (kratsie spice, tym padom lepsie "bracing angle" - uhol vypletu vzhladom k naboju).
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 10:17:30
00
váha , akcelerácia, zotrvačnosť, pevnosť celku, vplyv vetra plus/minus- smer , sila, či fuka v nárazoch alebo konštantnou rýchlosťou
Skusenosti s Racing zero-hlinik, DA C24 a C50...
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 10:29:36
00
V aktualnom cisle casopisu Roadbike je porovnavaci test kolies s vysokym rafikom a cenovom rozmedzi 500-1500€. Nie su to full carbony ale carbon + hlinik. Test vyhrali Vision pred Mavic Cosmic, atd.. For je skor v tom ze tieto kolesa pre srandu porovnali s nizkoprofilovymi DTSWISS R23 dicut a tieto nizkoprofilove porazili vitaza testu vo vsetkych aspektoch, aj ked stoja 400€. Ked to niekoho zaujima, mozem vecer doma pozriet co vsetko sa testovalo, ale z hlavy to bola vaha, akceleracia, bocny vietor, tuhost, spracovanie. Jedine kde nizky rafik nevyhral bol "coolness factor". Nieze by som tvrdil ze to je svata pravda, ale kto cita nemecke casopisy tak vie, ze sa vyzivaju v laboratornych testoch a nielen v tom z coho je aky pocit.
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 11:01:33
03
A treba si uvedomiť tvar priečneho prierezu vrátane pneu. Taký tvar bol vo fyzike v 6.tej triede definovaný ako najlepšie "obtekajúci"
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 11:08:53
00
arrow_leftSpeedster napísal:
V aktualnom cisle casopisu Roadbike je porovnavaci test kolies s vysokym rafikom a cenovom rozmedzi 500-1500€. Nie su to full carbony ale carbon + hlinik. Test vyhrali Vision pred Mavic Cosmic, atd.. For je skor v tom ze tieto kolesa pre srandu porovnali s nizkoprofilovymi DTSWISS R23 dicut a tieto nizkoprofilove porazili vitaza testu vo vsetkych aspektoch, aj ked stoja 400€. Ked to niekoho zaujima, mozem vecer doma pozriet co vsetko sa testovalo, ale z hlavy to bola vaha, akceleracia, bocny vietor, tuhost, spracovanie. Jedine kde nizky rafik nevyhral bol "coolness factor". Nieze by som tvrdil ze to je svata pravda, ale kto cita nemecke casopisy tak vie, ze sa vyzivaju v laboratornych testoch a nielen v tom z coho je aky pocit.


ak ti to nebude vadit a obdazovat ta, rovno ten clanok odfot a zaves sem :)
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 11:11:59
00
Z osobnej skúsenosti sú vyššie ráfiky (Bora Two 50 mm) poznať pri rýchlostiach nad 40 km/h, dovtedy je to len ten coolness factor.
Neviem ako to popísať, ale keď šliapeš povedzme 45 km/h tak pri Eurusoch som mal v nohách ten pocit že sa preťahuješ s veterným mlynom a to u Bora neexistuje, ten odpor od kolies pri vyššej rýchlosti je isto nižší.
Sranda je, že veľký rozdiel robí to, či je vpredu 22 mm alebo 25 mm galuska. 25 mm vpredu je fakt cítiť, ale negatívne!
Inak Bory používam stále, možno keby bol super víchor ale to je lepšie zostať doma.
Objektívne je to ale luxusný doplnok, praktickejšie by zrejme bolo niečo ako Shamal Mille...
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 13:45:41
00
Bora je naviac
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 13:57:01
00
ako uprimne, mne sa to velmi paci, ten "cool" faktor je tam obrovsky, je to ako pekne elektrony na aute :) bolo mi jasne ze nieco na tom bude. Ked budem dosahovat nejaku vykonnost uz, tak si take "elektrony" vyskusam, ci to pocitim :)

Dakujem za slusne a odborne odpovede chlapi
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 14:57:54
01
U vysokých ráfkov je dôležitá ich vonkajšia šírka a profil. Úzke a vysoké ráfky sú náchylné na bočný vietor. Na druhej strane široký (25-26mm) ráfik s U profilom, t.j. nie ostrou hranou je v bočnom vetre aj pri mojej nízkej hmotnosti dobre ovládateľný. S/časné moderné kolesá s vysokými ráfkami majú ráfky širšie ako niektorí ešte vozia na MTB.
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 16:09:41
00
Rád by som vás poprosil o radu ...mám za sebou nepríjemnu skusenosť , kedy pri dobrzďovaní zo 70Km/hod na mojom Pinarelle a karbonoch C50 do rýchlosti 30-40 km/hod som pocítil brutálne vybrácie do predstavca a riaditok...Koleso sa mi začalo brutálne " vlniť" a ledva som dobrzdil do nulovej rýchlosti...stalo sa mi to prvý krát pri daždivom zjazde z kopca a naposledy predvčerom tiež v zjazde na suchom povrchu. Po rovine , silovom šliapaní , v stoji bez zmeny riadenia...Bike som nechal rozobrať, a vidlica , rám , ráf , bez známok prasknutia...No samotný ráf predneho kolesa som nechal skontrolovať pri opätovnom nasadení galusky / predlžoval som ventilky z galdy , aby viacej trčali z ráfu / a bolo nutné ho DOCENTROVAŤ...mohlo spomenutú vybráciu spôsobiť rozcentrovanie predného kolesa? Dnes som v práci , najskôr zajtra to môžem preveriť. Na docentrovanom kolese som ešte nejazdil , ale technik ktorého som poveril skúškou danú závadu už nepozoroval...tak teraz babo raď. diky
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 17:04:48
00
Nie je to častý jav, ale občas sa to stáva. Ja som to raz zažil dole Hyľovom. Má to aj nejaký anglický výraz, neviem to narýchlo nájsť na 'trubke,'. Možno niekto šikovnejší to sem postne.
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 17:22:54
00
To mi poser kozy...presne tam som to zažil, a prvý krát v zjazde do Košickej Belej...a čo to spôsobuje?
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 17:36:29
00
http://www.bike-forum.cz/forum/rozkmitani-rezonance-karbonoveho-ramu.html
Zobraziť komentár 05.08.2016 - 18:45:02
00
keyboard_arrow_up