poprosil by som tunajších odborníkov o radu, potrebujem kosiť terasovitý pozemok + úzky chodník (ešte som presne nezmeral jeho šírku) a nechcem to kosiť každý týždeň lebo tam nepotrebujem mať anglický trávnik
no a moja otázka znie, akú kosačku si kúpiť ak potrbujem okolo 400-500 m2, tým že nechcem kosiť zbytočne často tak budem kosiť skôr vyššiu trávu ...
na vyžínačku či krovinorez je to asi priveľká plocha a rotačné asi zvládajú len nízku trávu .... alebo to tak nie je? skúsil by mi to niekto vysvetliť prosím Vás?
Len pozor na vyzinacku tot by som na taku plochu nebral ked tak krovinorez i najnizsiu radu - rozdiel vyzinacka - krovinorez - krovinorez vies pouzit noz.
kroviňákom či vyžínačkou to v pohode zvládaš, 400-500m máš vykosené do hoďky..
okrem toho že je pozemok terasovitý je aspoň rovný alebo to je to hrbaté ako polná lúka..
tak ja by som odporučil nejaký mulčovač, možno ti bohate postačí obyčajná kosačka na trávniky, niektoré majú aj funkciu mulčovača a poradia si aj s väčšou trávou a nemusíš sa starať čo so senom a podobne... krovinorez určite nie, to je do nedostupného terénu na rovné plochy je to zbytočná otročina
Jo, da sa aj s klasickou benzinovou kosackou na travu a ta funkcia mulcovania riesi najväcsi problem, ze pri vysokej trave sa rychlo zaplna kos a casto treba vysypat. Ale zas ked sa nemulcuje a zbiera do kosa, tak sa da ta trava dobre kompostovat. Cize aj to stoji za zvazenie. Bubnove su prilis drahe na tu plochu, ale na väcsie zarastene plochy su nenahraditelne.
to hej, ale pokiaľ nechceš seno, tak poriadne výkonný mulčovač aj na veľké zarastené plochy, ale tiež to nie je celkom ono, keď sa pozemok len mulčuje... zasa nie si ničím obmedzený, bubnovky majú svoje llimity, moc prerastená, prípadne poľahlá tráva, prípadne nejaké nálety v tom už im nechutia. ale na tento účel čo sa pýtal, by som bral benzínovú trávnikovú kosačku s funkciou mulčovania a ideálne aj s pohonom