tak jeden pise ze da doraz aj ked nafuka spravne priblizne doporuceny tlak a ma aj sag spravne nema token a da takmer doraz na mensom skoku ( kaprak)
iny zasa ze pri spravne nafukanej vidlici doraz nedal nikdy (kvakob)
Porovnanie s pneumatikou je dost nestastne, pretoze pneumatika s vacsim objemom ma aj vacsi "zdvih" a teda aj "sag" sa tam bude ratat s inymi vstupmi. Pri vidlici s tokenmi ale zdvih nemenim.
podla mojich skromnych skusenosti , podla tlaku v pneu je pridany "mikrozdvih",naskor zerie pneu ,plast je plastickejsi voci terenu, no tomu ale treba prisposobit jazdny styl-optimalne tlaky-zakladne- vaha typ terenu...cim je pneu maksia ,tym viac pruzi ,ale je moznost prerazenia plasta ,tuk rafiku atd. ked to viac pustis ,nutnost presne reagovat na "tazsi" necakany teren,prekazku ...odskok moze byt rychlejsi,dobre pre nielen nizsie zdvihy a je to pohodlne...samozrejme maly rozdiel tlakov predne zadne podla rozlozenia vahy...
pri "agresivnejsom" type jazdy ratajuc s "mikrovlnkami az chladnickami" (skalami) upraveny "tvrdy" povrch v bikeparkoch a pod. opretie do klopeniek atd. uz radsej vyssi tlak v pneu - stale ale primerany svojej vahe,cesta to stale nie je a odskok tak 2-3 kliky do pomala pretoze sa nerovnosti zacnu "rychlejsie" prenasat na vidlu -rajdy....
toto vsetko bez zmeny tlaku vo vidlici ....jazdit jazdit a skusat -"hrat" sa a najst to momentalne svoje
Tak ale oni v tom clanku argumentovali tym, ze v cestnej pneu je mensi objem, takze potrebujes vacsi tlak, v MTB plastoch je vacsi objem, takze vies jazdit nizsie tlaky a od toho odvodzovali, ze to tak plati aj pre vidlicu - mensi objem= potrebny vacsi tlak, vacsi objem= potrebny mensi tlak, co je nezmysel.
Z fyziky som na vyske nejako neexeloval, ale co si pamatam, tlak zvykol byt vyjadreny ako sila na plochu. Sila je v tomto pripade rovnaka, zavisi od danej situacie. Plocha cestnej pneumatiky je podstatne mensia, ako plocha MTB pneumatiky, preto je na prenos rovnakej sily na mensej ploche potrebny vacsi tlak. Pri vidlici ale pridanim tokenov plochu zmensime iba minimalne v porovnani so zmensenim objemu a co je najpodstatnejsie, vidlicu fukame nezatazenu. Zatazenim na SAG sa tlak zvysi oproti nezatazenej vidlici, ci uz s tokenom, alebo bez neho, akurat s tokenom bude rozdiel tlakov nezatazenej a zatazenej vidlice vacsi, nakolko pomer zmeny objemu k celkovemu objemu je vacsi. Preto je mozne mat v nezatazenej vidlici mensi tlak, hoci to nemusi na prvy pohlad vyzerat logicky.
ja som ani nereagoval tak na clanok ,len vseobecnejsie z trochu "inej strany" v suvislosti na tebou spomenute pneumatiky,ze tlak v nich vie upravit prejav odpruzenia a treba s tym ratat a staci to zladit par klikmi odskokom a nie "hned" odpustat pneu ci vidlicu ...mozno moze niekomu pomoct si to uvedomit....co sa tyka ostatku suhlasim s Tebou
Ja zas nechápem tie doporučované tlaky, ktoré sú napísané priamo na vidle. Na moju hmotnosť že treba 100 psov, momentálne mám 40-45 psov a pridaný 1 token aby vidlica nebola taká lineárna (REBA 100mm).
taaak oparácia sa podarila, 2ks tokenu od RS som nahodil na štupel s ventilom od lišky, tretí token už klepe o piest , zatial teda bez neho,
ale ked zrežem vystupený okraj tokenu tak vleze,
Zatial rovnaký tlak ako pri homemade tokene ,čo je 70 psov pri mojich 83kg.... zo začiatku je to citlive už na položenie ruk na rajdy. od tretiny ale plynule tuhne pekne progresivne.
musim to isť prevetrať na nejaký ostrejší zjazd.
Ja zas nechápem tie doporučované tlaky, ktoré sú napísané priamo na vidle. Na moju hmotnosť že treba 100 psov, momentálne mám 40-45 psov a pridaný 1 token aby vidlica nebola taká lineárna (REBA 100mm).
Na 50 psov asi 80%, preto som tie tlaky znížil. Inak už vyše 2 rokov neviem tú vidlu nastaviť Prvé roky stále púšťala tlak napriek servisu. Vedy som vozil tiež 40 psov, ale behom výjazdu som chodil po dorazoch (niekedy k tomu prispelo aj stratenie tlaku), tak som skúsil pridať jeden token, ale aj ta som nebol úplne spokojný. Teraz od zimy sa tá vidla spamätala a drží tlak, tak postupne znižujem tlak z 60 psov (v zime bola potreba vyššieho tlaku) na terajších asi 45 psov. Ale ešte som takto nejazdil, teraz mám SAG tak cca 25-30%. Ešte zvažujem aj odstránenie toho tokenu, tak možno tento rok to dajako nastavím Vravím zlatá dobrá pružinová Tora, síce mala len 80mm zdvih, ale chodila perfektne...
ja som skusala pike s jednym tokenom, sag som nechala na 25-30% a vyuzivala som tak cca 140 mm zo 160mm ( aj pri skokoch)
takze token isiel do prec, pretoze radsej chcem vyuzivat 150-155 mm zdvihu ( rezerva na prasacky dopad zostava 5mm
paci sa mi to tak viac
taaak oparácia sa podarila, 2ks tokenu od RS som nahodil na štupel s ventilom od lišky, tretí token už klepe o piest , zatial teda bez neho,
ale ked zrežem vystupený okraj tokenu tak vleze,
Zatial rovnaký tlak ako pri homemade tokene ,čo je 70 psov pri mojich 83kg.... zo začiatku je to citlive už na položenie ruk na rajdy. od tretiny ale plynule tuhne pekne progresivne.
musim to isť prevetrať na nejaký ostrejší zjazd.
po skúške vonku pojde tlak z 70 na 60psov. a bude to podla mojich predstáv, vidlica od stredu zdvihu pevnejšia, neprepadáva sa ....
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
iny zasa ze pri spravne nafukanej vidlici doraz nedal nikdy (kvakob)
...ako keby kazdy jazdil inak
https://www.bikerumor.com/2017/06/07/suspension-tech-air-volume-affect-suspension-forks-ride-quality/#more-162554
pri "agresivnejsom" type jazdy ratajuc s "mikrovlnkami az chladnickami"
toto vsetko bez zmeny tlaku vo vidlici ....jazdit jazdit a skusat -"hrat" sa a najst to momentalne svoje
Z fyziky som na vyske nejako neexeloval, ale co si pamatam, tlak zvykol byt vyjadreny ako sila na plochu. Sila je v tomto pripade rovnaka, zavisi od danej situacie. Plocha cestnej pneumatiky je podstatne mensia, ako plocha MTB pneumatiky, preto je na prenos rovnakej sily na mensej ploche potrebny vacsi tlak. Pri vidlici ale pridanim tokenov plochu zmensime iba minimalne v porovnani so zmensenim objemu a co je najpodstatnejsie, vidlicu fukame nezatazenu. Zatazenim na SAG sa tlak zvysi oproti nezatazenej vidlici, ci uz s tokenom, alebo bez neho, akurat s tokenom bude rozdiel tlakov nezatazenej a zatazenej vidlice vacsi, nakolko pomer zmeny objemu k celkovemu objemu je vacsi. Preto je mozne mat v nezatazenej vidlici mensi tlak, hoci to nemusi na prvy pohlad vyzerat logicky.
ale ked zrežem vystupený okraj tokenu tak vleze,
Zatial rovnaký tlak ako pri homemade tokene ,čo je 70 psov pri mojich 83kg.... zo začiatku je to citlive už na položenie ruk na rajdy. od tretiny ale plynule tuhne pekne progresivne.
musim to isť prevetrať na nejaký ostrejší zjazd.
a kolko z toho zdvihu 100 mm realne vyuzijes ?
takze token isiel do prec, pretoze radsej chcem vyuzivat 150-155 mm zdvihu ( rezerva na prasacky dopad zostava 5mm
paci sa mi to tak viac
ale ked zrežem vystupený okraj tokenu tak vleze,
Zatial rovnaký tlak ako pri homemade tokene ,čo je 70 psov pri mojich 83kg.... zo začiatku je to citlive už na položenie ruk na rajdy. od tretiny ale plynule tuhne pekne progresivne.
musim to isť prevetrať na nejaký ostrejší zjazd.
po skúške vonku pojde tlak z 70 na 60psov. a bude to podla mojich predstáv, vidlica od stredu zdvihu pevnejšia, neprepadáva sa ....
Ake potrebujes?
Rozdiel v poslednej casti chodu markantny