Bez toho aby si vedel povedat ako sa ti na "nastavenom" pruzeni jazdi ti to nikto presne na teba nenastavi. Ak mas vzduch tak mozes skusit napriklad nieco taketo https://www.mtbiker.sk/clanky/10463/shockwiz-ked-odpruzenie-mysli.html co ti statisticky odporuci zmenu nastaveni. Mozno sa taketo krabicky daju i pozicat. Ale tiez to funguje rovnako: nastavis a jazdis, trochu upravis a zase jazdis, zase nieco upravis a takymito iteraciami sa k niecomu dopracujes.
Podla mna ak si tak este neurobil skus si to nastudovat, clankov i videii je k tomu plno. Pozri si co je sag, co je kompresia a co odskok (rebound), co je low-speed a co high-speed ak to mas na pruzeni. Ak to mas na vzduch a vies fukat negativnu komoru zvlast tak si pozri co robi. Nastav spravny SAG odporucany vyrobcom podla toho co na tom budes jazdit (je to udavane vyrobcom bud v percentach alebo mm, napriklad 21mm na pohodove jazdenie, 20mm na neutral a 19mm na preteky). Kompresiu a odskok daj do stredu alebo na uplne najmenej a jazdi teren na aky to chces mat nastavene. A skusaj po par krokoch menit vzdy jedno nastavenie, ked sa ti jazdi lepsie tak ho skus zmenit o nieco viac, ked horsie tak sa vrat naspat a bud skus ist na druhu stranu alebo zacni menit nieco ine.
V skratke kompresia je tlmenie ktore tlmi (brzdi) pohyb pruzenia pri stlacani, odksok (rebound) je tlmenie ktore tlmi (brzdi) pruzenie pri vracani sa do povodnej polohy. Tocitkami len nastavujes to ako velmi to brzdi (menis velkost otvoru ktorym preteka tlmiaci olej). Low-speed su potom zmeny v pomalej rychlosti, ked to ako rychlo sa chce stlacit pruzenie je pomalsie (napriklad pomaly prechadzas retarder na ceste) a high speed su zase rychle zmeny, rychle narazy (napriklad rockgarden do ktoreho vletis velkou rychlostou)
Len musis vediet ci sa ti pruzenie alebo tlmenie meni k lepsiemu alebo horsiemu, to jevsetko. Zase uplna veda to nie je ale kazdemu moze vyhovovat podla jazdneho stylu a terenu nieco ine takze ak by ti to pomahal niekto nastavovat tak mu to musis vysvetlit.
Ked uz poznas pojmy tak toto je na zaciatok celkom fajn video kde su vysvetlovane realne rozdiely pri max a min nastaveniach Otvoriť v novom oknethumb_up1thumb_down
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Podla mna ak si tak este neurobil skus si to nastudovat, clankov i videii je k tomu plno. Pozri si co je sag, co je kompresia a co odskok (rebound), co je low-speed a co high-speed ak to mas na pruzeni. Ak to mas na vzduch a vies fukat negativnu komoru zvlast tak si pozri co robi. Nastav spravny SAG odporucany vyrobcom podla toho co na tom budes jazdit (je to udavane vyrobcom bud v percentach alebo mm, napriklad 21mm na pohodove jazdenie, 20mm na neutral a 19mm na preteky). Kompresiu a odskok daj do stredu alebo na uplne najmenej a jazdi teren na aky to chces mat nastavene. A skusaj po par krokoch menit vzdy jedno nastavenie, ked sa ti jazdi lepsie tak ho skus zmenit o nieco viac, ked horsie tak sa vrat naspat a bud skus ist na druhu stranu alebo zacni menit nieco ine.
V skratke kompresia je tlmenie ktore tlmi (brzdi) pohyb pruzenia pri stlacani, odksok (rebound) je tlmenie ktore tlmi (brzdi) pruzenie pri vracani sa do povodnej polohy. Tocitkami len nastavujes to ako velmi to brzdi (menis velkost otvoru ktorym preteka tlmiaci olej). Low-speed su potom zmeny v pomalej rychlosti, ked to ako rychlo sa chce stlacit pruzenie je pomalsie (napriklad pomaly prechadzas retarder na ceste) a high speed su zase rychle zmeny, rychle narazy (napriklad rockgarden do ktoreho vletis velkou rychlostou)
Len musis vediet ci sa ti pruzenie alebo tlmenie meni k lepsiemu alebo horsiemu, to jevsetko. Zase uplna veda to nie je ale kazdemu moze vyhovovat podla jazdneho stylu a terenu nieco ine takze ak by ti to pomahal niekto nastavovat tak mu to musis vysvetlit.
Ked uz poznas pojmy tak toto je na zaciatok celkom fajn video kde su vysvetlovane realne rozdiely pri max a min nastaveniach Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down