Takze zakladam tuto temu, aby sa veci suviasace aut, motoriek a hoci aj kosaciek preberali tu a nie medzi bikami. Urcite je tu vela fanusikov (aj odporcov) tejto tematiky, ktory budu radi prispievat
Takze mozeme pokracovat debatou z temy "Škaredé, netradičné bajky a všakovaké výmysly na 2 kolesách" a debatou okolo zahadnej smrti Pininfarina.
No, tak to vyzera, ze mozes jazdit na letnych kedze mas osobne terenne vozidlo. Ale overil by som si to u dopravakov... Len potom nezabudni prisposobit jazdu stavu a povahe vozovky.
Toto právo naisto nevyužijem... V zime len na zimných.
Inak sranda, ako sa zlepší trakcia a ovládateľnosť po zapnutí štvorkolky už len pri intenzívnejšom daždi.
Kedysi som cital test Kia Sportage 2WD vs 4WD nieco ako Haldex, 18m slalom na snehu ,rovnaka motorizacia , rovnake gumy. 2WD suverenne vyhralo, skratka Haldex svojimi zasahmi nijako neprospel k zlepseniu trakcie a plynulosti prejazdu slalomom.
Toto právo naisto nevyužijem... V zime len na zimných.
Inak sranda, ako sa zlepší trakcia a ovládateľnosť po zapnutí štvorkolky už len pri intenzívnejšom daždi.
jj, toto mozem potvrdit, jazdim Outika. A ked zaberie v zakrute S-AWC, to je citit brutalne.
Pekné to tam máš. Aj sa to trápilo, alebo to dalo aj s letnými ľavou zadnou ? Mne sa ešte tiež nechce prezúvať, kým to príde k nám dole, to ešte týždeň, dva vydrží.
Pekné to tam máš. Aj sa to trápilo, alebo to dalo aj s letnými ľavou zadnou ? Mne sa ešte tiež nechce prezúvať, kým to príde k nám dole, to ešte týždeň, dva vydrží.
Dovolím si odpovedať za autora príspevku Grand Vitara je ešte poriadny kus auta s výbornými jazdnými vlastnosťami na rozbitom povrchu, snehu a blate. Túto generáciu máme v dlhej aj krátkej variante a na zimu je to úplne ideálne vozenie, dokonca aj na letných gumách. Auto je stabilné a je vidieť, že majú skúsenosti so 4wd systémami.
- čo sa týka režimov podla motorizácie DDIS má redukciu, 4L a 4H. Podľa toho čo sme skúšali sa permanentne točia všetky kolesá v istom pomere, v prípade, že sa koleso dostane do šmyku tak sa pomer mení a všetko už reguluje elektronika (ktorá fakt funguje)
Je to fakt super auto, taký stredný Offroad z novších aut. Jediné čo sa mi nepáči je, že ho treba držať viac v otáčkach a chýba mu 6 na diaľniciach. Ale popravde, toto auto neni na diaľnice
Na tom snehu ma tiež zaujalo. To až natoľko, že som si o ňom prečítal článok na autorubik.
Žiadne z takýchto áut až po prémiovejšie suv (tuareg) nejazdia dobre vo vyšších rýchlostiach. Tu sa dlhá 6ka nenosí.
Mňa však zaujala kombinácia fajn terénnych vlastností so samonosnou karosériou a dokonca viacprvkovou zadnou nápravou. Jazdí to použiteľne aj po ceste, však?
Inak dočítal som sa, že tie staršie ročníky nemali ESP ale samosvorné diferenciály. Mali sme Jeep Grand Cherokee WJ a ten mal tiež 3 samosvory a považujem to za najlepšiu konštrukciu 4x4. Na druhú stranu do toho išlo snáď 20 litrov drahého prevodovkového oleja. Dokonca to v techničáku bolo zapísané ako kategória G a nemuselo to mať na zimné gumy. Pravdu povedať to ale slúžilo ako rodinné auto a ďalej ako po poli nikdy nešlo. Otec aj tak ľutuje, že ho predal.
Noldo Boli sme radi, že sme vyšli ale v snehu to šlo prekvapivo dobre, samozrejme v strmších stúpaniach to bolo na hrane ale šli sme. Veľa záležalo na podklade, keď sme sa dostali do rozmočeného alebo blatistého podkladu tak to nešlo skoro vôbec, to by už ale chcelo minimálne AT pneumatiky. Ale celkovo som bol prekvapený ako to šlo Inak aj na diaľnici to celkom ide, určite sú aj pohodlnejšie autá ale s tými sa nedá vyšantit v blate, hehe. Staršie Grand Vitary ročníky do roku 2005, mali trvalý pohon zadku, pripojiteľný predok ale len v teréne a redukciu, výnimočne mali samosvor na zadku. Od roku 2005 Grand Vitary vraj mali samosvorný medzidif len krátke verzie s motorm 1,6, ktoré nemali uzávierku a redukciu, ale to nemám overené v praxi
chmeliak Presne ako píše papatulo, toto je ešte poctivý pohon 4x4. Táto generácia (od roku 2005) Grand Vitary má medzinápravový diferenciál takže sa jedná o stály pohon 4x4 (o tom svedčí aj spotreba - priemer 8l nafty), v teréne sa medzidif uzamkne a v prípade potreby sa priradí redukovaný prevod.Teraz Suzuki ponúka pre Vitaru a S-Cross Allgrip systém, čo je elektronické pripájanie zadku, má to režimy Auto, Sport, Snow a Lock. Suzuki nezaprie skúsenosti so 4x4 takže aj keď medzidif nahradila el. mag. lamelová spojka je to funkčné, rozdiel v režimoch cítiť a len tak ľahko sa to nevzdá aj v náročnejších podmienkach ale do ťažkého terénu to určite nie je. Potom ostáva už len Jimny, ktorý stále má riadny pohon 4x4 s redukciou.
Kamarát má tieto : https://www.stresnenosice-boxy.sk/p/2560/stresny-nosic-na-bicykle-atera-giro-af a uchytenie bicykla je oveľa pevnejšie ako v "klasických" Thule Proride ktoré mám ja. Sú akurát menej komfortné pri nakladaní no zase bicykel sa ani nepohne počas jazdy, a aj zamknutie vypadá bezpečnejšie. Podľa mňa rozhodne stoja za zváženie, len si pozri či ti nebude prekážať košík v uchytení (môj pri preprave v nich musí ísť dolu, v Thule nemusí).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Pali: Takze Ty nemas podla technicaku vozidlo kategorie M1/N1, ale kategorie G?
Práve to pozerám a mám tam napísané M1G. Fčúľ buc múdry...
Inak sranda, ako sa zlepší trakcia a ovládateľnosť po zapnutí štvorkolky už len pri intenzívnejšom daždi.
Na slalom 2WD
Na SK cesty 4WD
Inak sranda, ako sa zlepší trakcia a ovládateľnosť po zapnutí štvorkolky už len pri intenzívnejšom daždi.
jj, toto mozem potvrdit, jazdim Outika. A ked zaberie v zakrute S-AWC, to je citit brutalne.
Dovolím si odpovedať za autora príspevku
- čo sa týka režimov podla motorizácie DDIS má redukciu, 4L a 4H. Podľa toho čo sme skúšali sa permanentne točia všetky kolesá v istom pomere, v prípade, že sa koleso dostane do šmyku tak sa pomer mení a všetko už reguluje elektronika (ktorá fakt funguje)
Je to fakt super auto, taký stredný Offroad z novších aut. Jediné čo sa mi nepáči je, že ho treba držať viac v otáčkach a chýba mu 6 na diaľniciach. Ale popravde, toto auto neni na diaľnice
Žiadne z takýchto áut až po prémiovejšie suv (tuareg) nejazdia dobre vo vyšších rýchlostiach. Tu sa dlhá 6ka nenosí.
Mňa však zaujala kombinácia fajn terénnych vlastností so samonosnou karosériou a dokonca viacprvkovou zadnou nápravou. Jazdí to použiteľne aj po ceste, však?
Inak dočítal som sa, že tie staršie ročníky nemali ESP ale samosvorné diferenciály. Mali sme Jeep Grand Cherokee WJ a ten mal tiež 3 samosvory a považujem to za najlepšiu konštrukciu 4x4. Na druhú stranu do toho išlo snáď 20 litrov drahého prevodovkového oleja. Dokonca to v techničáku bolo zapísané ako kategória G a nemuselo to mať na zimné gumy. Pravdu povedať to ale slúžilo ako rodinné auto a ďalej ako po poli nikdy nešlo. Otec aj tak ľutuje, že ho predal.
chmeliak Presne ako píše papatulo, toto je ešte poctivý pohon 4x4. Táto generácia (od roku 2005) Grand Vitary má medzinápravový diferenciál takže sa jedná o stály pohon 4x4 (o tom svedčí aj spotreba - priemer 8l nafty), v teréne sa medzidif uzamkne a v prípade potreby sa priradí redukovaný prevod.Teraz Suzuki ponúka pre Vitaru a S-Cross Allgrip systém, čo je elektronické pripájanie zadku, má to režimy Auto, Sport, Snow a Lock. Suzuki nezaprie skúsenosti so 4x4 takže aj keď medzidif nahradila el. mag. lamelová spojka je to funkčné, rozdiel v režimoch cítiť a len tak ľahko sa to nevzdá aj v náročnejších podmienkach ale do ťažkého terénu to určite nie je. Potom ostáva už len Jimny, ktorý stále má riadny pohon 4x4 s redukciou.