Cawte, veľa sa tu píše o plochých aero vypletoch. Skutočne je vplyv takéhoto vypletu na aerodynamiku taký výrazný ,alebo je to zväčša módny hit doby. Pretože sú tu aj určite negatíva, napr.problem zohnať nové pri prasknutí, bočný vietor, vyššia cena... Plánujem kúpu cestných kolies a teraz neviem či je to výhoda, alebo nevýhoda takýto vyplet.
PetoV: chceš počuť, či budeš s takými š*****mi na kolesách rýchlejší alebo? Bočný vietor má význam riešiť skôr kvôli výške ráfiku ako v súvislosti s plochými š*****mi.
Dávnejšie som sa aj zaujímal o túto otázku, a síce, aký je reálny vplyv (resp. výhoda) plochého výpletu. Podarilo sa mi nájsť veľmi zaujímavý článok, kde chlapík porovnával plochý výplet Sapim CX-Ray vs okrúhly Sapim Laser (testované vo veternom tuneli na prednom kolese s 20 š*****mi, ráfik 38mm - všetky parametre okrem výpletu boli na oboch kolesách rovnaké). Výsledok? CX-Ray ušetrili pri rýchlosti 30mph (48km/h) asi 1 aero watt (podľa ich výpočtu 1 watt = 3s na 40km TT 30mph). Pri nižších rýchlostiach je ten "benefit" ešte menší, pri rýchlosti 20mph (32km/h) je to asi 0,5 aero watt. Podotýkam, že testovali čisto vplyv výpletu (alebo teda aspoň sa snažili).
Otázka je, koľko to spraví v reálnych podmienkach. V každom prípade podľa tohto sa dá súdiť, že ďaleko väčší benefit vyplýva povedzme z výšky ráfika, jeho tvaru, kvality ložísk a pod. ako zo samotného aero výpletu. Dokážem to pochopiť u profíkov, kde sa počíta každý watt, pri hobby cyklistike mi to ako terno zrovna nepríde.
Na 38mm ráfiku tie oploštené špice až toľko opticky nespravia, ale na 50ky by som si už určite ploché špice dal. Ani nie preto, že by som od toho očakával nejaký zásadný aero benefit, ale preto, že to bude určite vyzerať lepšie.
MarinD: ja som čítal podobný článok, kde sa testoval prínos aero kolies s 50mm ráfikom, no neviem ho teraz nájsť, a výsledok bol, že prínos kolies nie je nijak úžasný, no samozrejme pri profi úrovni, kde sa hrá na každú sekundu, je to už iná debata, takže samotný plochý výplet určite neurobí žiadny zázrak
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Celý článok ... https://novemberbicycles.com/blogs/blog/aerodynamic-drag-of-lasers-vs-cx-rays
Otázka je, koľko to spraví v reálnych podmienkach. V každom prípade podľa tohto sa dá súdiť, že ďaleko väčší benefit vyplýva povedzme z výšky ráfika, jeho tvaru, kvality ložísk a pod. ako zo samotného aero výpletu. Dokážem to pochopiť u profíkov, kde sa počíta každý watt, pri hobby cyklistike mi to ako terno zrovna nepríde.
Na 38mm ráfiku tie oploštené špice až toľko opticky nespravia, ale na 50ky by som si už určite ploché špice dal. Ani nie preto, že by som od toho očakával nejaký zásadný aero benefit, ale preto, že to bude určite vyzerať lepšie.