Pri mazaní orecha záleží aj na jeho konštrukcii. Napr. staršie Mavic SLR mali aj klzné ložisko. Na nich sa dávala len kvapôčka oleja na stavítka a dve kvapky na klzné ložisko. Výrobca doporučoval len olej Mavic. Oproti klznému ložisku (z druhej strany) bolo zapuzdrené ložisko a toto nebolo treba mazať. Tento orech fachčil ľahučko i v mrazoch. (nechválim ho však, mal svoje muchy)
V Šimaňáckom orechu (nemal som ho ešte rozobratý) mám zrejme
vazelínu a pri mrazoch lepí stavítka. Podobne sa mi správa a DT Swiss.
Teda nedá sa všeobecne povedať, čím mazať orech v zime. Zrejme to chce menej maziva a redšieho, resp. chladu odolnejšieho.
Klasický bike nie je veru výrobcom stavaný na mínusové teploty. (rovnako funkčne začínajú zlyhávať aj iné
komponenty ako napr. ťažší chod vidlice)
V minulosti, kedy neboli ešte kvalitné auto oleje, dával sa za zimné obdobie redší a na leto hustejší.