nie, ešte ani raz.. Ale asi som naozaj šťastný človek, lebo ako to tu čítam, tak sa to každému deje aspoň raz denne a s novým zákonom očakávajú minimálne 100% nárast na každom prechode.
výsledkom akurát bude, že keď niekto zomrie na prechode, tak vinník bude jasný a nebude sa nikto doťahovať, či vstúpiť mohol, alebo nie. Preto si rozumná väčšina rozmyslí a zafixuje, že pred priechodom sa má spomaliť a zvýšiť opatrnosť. A s tým zvyškom nenarobíš nič, preto ani nemá zmysel sa mu prispôsobovať...pretože celá tvoja argumentácia je postavená na tom, že sa zrazu ľudia začnú vrhať cez priechody a vodiči nebudú tušiť prečo a tým pádom nikto nebude vedieť zastaviť...
Výsledkom je, že zomiera na prechodoch viac ľudí. Je tak trochu tragikomické, že bežná verejnosť sa uspokojí s predstavou, že to "natrieme tým zlým motoristom" a budeme ich môcť zatvárať na bežiacom páse, ale v realite je to vyslovene zlý nápad: http://ekonomicky-denik.cz/absolutni-prednost-chodcu-vzala-krvave-konce/
výsledkom je graf, v ktorom počet mŕtvych osciluje okolo nejakej hodnoty a nedá sa z neho vyčítať dokopy nič, keďže neuvádza žiadne dáta pred zavedením prednosti, kedže takéto dáta nie sú. Pričom počet mŕtvych chodcov reálne skôr klesá, pri viditeľnom náraste dopravy.
Stále nerozumiem tejto tvojej utkvelej predstave, že vstupom zákona do platnosti sa to v chodeckej komunite rozkríkne a všetci sa začnú vrhať do premávky, lebo prednosť..a samozrejme vodiči, ktorý by mali o zákone vedieť ako prvý nebudú nič tušiť. Pričom prakticky sa nič nezmení, keďže hovädo za volantom nejaký zákon nezmení a drvivá väčšina chodcov tak rýchlo svoje správanie nezmení a hádzať sa pred autá nebudú..viď iný článok od susedov https://zpravy.idnes.cz/vyzkum-dopravni-psychologie-prednost-prechod-chodec-p09-/domaci.aspx?c=A140411_134616_domaci_hv
Akurát teda ako som už uviedol, vina bude automaticky na strane vinníka. Pretože ak nejaký scarinko musí flekovať na 5m, tak to nebude chodec, kto sa zrazu zjavil na prechode, ale scarinko, ktorý buď išiel tachometrových 60, veď to je v norme a prechod nevidel, lebo..??
V článku autor hovorí, že sa počet mŕtvych skokovito zvýšil práve po zmene zákona:
V prvním roce účinnosti nového zákona stoupl podle statistik publikovaných Policií ČR počet nehod, způsobených nedáním přednosti na přechodu, na více než dvojnásobek. Stejně stoupl počet chodců, při těchto nehodách zraněných. Počet mrtvých stoupl ještě mnohem dramatičtěji: více než čtyřnásobně.
Mám svoje objasnenie, prečo je to tak, ale to asi nie je relevantné. Dôležitejšia vec v diskusii sú štatistické údaje. Teoreticky to znie celé ľúbivo, ale čísla z reálneho sveta hovoria, že zákon pôsobí presne opačne, ako bol jeho deklarovaný zámer, preto ho považujem za škodlivý a nedomyslený.
Mimochodom, keď sa dobre pozriete na tú rodinku, oni úplne fatalisticky idú cez prechod, v akomsi vedomí nedotknuteľnosti, takmer ako kandidáti na dvojnásobnú Darwinovu cenu.
Stiahol som si video aj do FinalCutu, súprava prechádza cez začiatok prechodu presne sekundu a 20 políčok, čo pri dĺžke 18 metrov zodpovedá rýchlosti 48,7km/h (určite predtým brzdil, takže neviniatko celkom nebude).
ale ty, resp. autor nemáte čísla z reálneho sveta, resp. nemáte tie čísla s čím porovnať, kedže polícia čr číslami z pred roka 2000 nedisponuje, keďže ich nemali dôvod evidovať. A aj evidencia krátko po zavedení môže byť značne skreslená. Čo však existuje, sú celkové čísla zranených a usmrtených chodcov. Tie ako ich pozerám, tak síce narástli v počte usmrtení v roku 2000, ale určite sa nedá hovoriť o nejakom skokovom náraste, pričom ten nárast nedosiahol ani zďaleka maximá z 90tich rokov a zároveň počet zranených (a mŕtvych) prakticky každým rokom klesá. Takže dávať do súvisu absolútnu prednosť s nejakým nárastom je smiešne a mne to pripadá len také ospravedlňovanie si vlastnej potreby mať prednosť. A podkladať to extrémami ako hentá rodinka, ktorá by zrejme išla rovnako prednosť neprednosť...v tom prípade zakážme rovno akékoľvek púšťanie, resp prechody ako také, lebo veď ľudia si zvyknú a prestanú byť obozretný..
Začnime tým, že ja sám zastavujem chodcom toľko, že sa to možno iným šoférom aj nepáči, to ale neznamená, že nemám vlastný názor na rôzne predpisy, ktoré vyslovene popierajú zdravý rozum. Dať absolútnu prednosť chodcom znamená viac mŕtvych na prechodoch, lebo to najzraniteľnejšiemu účastníkovi cestnej premávky dáva pocit falošnej istoty. To je rovnaká hlúposť, ako sa snažiť ochraňovať čerstvých absolventov tým, že ich nebude možné prepustiť v skúšobnej dobe (Výsledok? Budú si hľadať zamestnanie ťažšie...), tlačiť ľúbivo-populisticky nahor minimálnu mzdu = ešte viac sťažia hľadanie zamestnania tým najmenej vzdelaným a zraniteľným uchádzačom o prácu.
Inak ten článok o náraste obetí nie je jediným zdrojom, čo som videl, ale už sa mi to nechce hľadať.
Už som to tu písal viackrát: zákonmi a represiou sa nedá dohnať to, čo zanedbávame vo výchove a kultúre našich detí...
Moj odhad je, ze tym chcu "riesit" tu dnesnu aroganciu, kde mozes stat aj minuty pri priechode a nezastane ti nikto. To sa potom uz tiez vrhaju chodci pod auta, trpezlivost ludi nie je nekonecna. Len ci by nebolo ucinnejsie, keby bolo v uliciach viac dopravakov a namiesto skakania spoza krickov aj realne riesili to co plati uz dnes...mozno by potom aj ich spolocensky statut a respekt bol o niecom inom ako dnes.
Moj odhad je, ze tym chcu "riesit" tu dnesnu aroganciu, kde mozes stat aj minuty pri priechode a nezastane ti nikto. To sa potom uz tiez vrhaju chodci pod auta, trpezlivost ludi nie je nekonecna.
Myslis napr pri tescu na kamennom? Kde stoji clovek kolko krat xy minut lebo stale chodia chodci cez ten velky prechod ako ovce?
Auta prejdu len ak yo niekto na drzovku skusi pomedzi ludi pripadne ak je par metrov medzera. Pritom je tam semafor ale na co ho zapnut. Pustam vela chodcov na prechodoch ale ludia sa nevedia chovat.
dnes ma uzemnila dodavka na obchodnej v BA. nestihol som sa uhnut ked panko zacal dost prudko cuvat. a ani som nema kde zlava elemtricka z prava dalsia dodavka. nastastie to dobre dopadlo
jo tazko povedat koho chyba to bola, siel som pomaly za nim, lebo prednim bola este elektricka, ked zastavil myslel som ze prave koli elektricke, zastavil som za nim asi meter a pol a zrazu zacal plny cuvat, a uz sa nic nedalo spravit. Ale urcite mam stastie ze ma nepresiel alebo nieco ine vazne
§ 22
Otáčanie a cúvanie
(1) Pri otáčaní platí obdobne § 19; pri otáčaní na križovatke aj § 20. (2) Vodič nesmie pri cúvaní ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky.
(3) Ak to vyžadujú okolnosti, najmä nedostatočný rozhľad, vodič je povinný zaistiť bezpečné otáčanie alebo cúvanie pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby.
ked nevidi, nema co cuvat - je jeho povinnostou VEDIET co ma za autom
A ked uz zacne tak pomalicky. V nakupnych centrach sa ludia radi motaju tesne za autom aj ked vidia, ze pomaly vyliezam. Kamarat tak zlomil jednej zenskej nohu a mal z toho dost velky problem.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Výsledkom je, že zomiera na prechodoch viac ľudí. Je tak trochu tragikomické, že bežná verejnosť sa uspokojí s predstavou, že to "natrieme tým zlým motoristom" a budeme ich môcť zatvárať na bežiacom páse, ale v realite je to vyslovene zlý nápad: http://ekonomicky-denik.cz/absolutni-prednost-chodcu-vzala-krvave-konce/
Stále nerozumiem tejto tvojej utkvelej predstave, že vstupom zákona do platnosti sa to v chodeckej komunite rozkríkne a všetci sa začnú vrhať do premávky, lebo prednosť..a samozrejme vodiči, ktorý by mali o zákone vedieť ako prvý nebudú nič tušiť. Pričom prakticky sa nič nezmení, keďže hovädo za volantom nejaký zákon nezmení a drvivá väčšina chodcov tak rýchlo svoje správanie nezmení a hádzať sa pred autá nebudú..viď iný článok od susedov https://zpravy.idnes.cz/vyzkum-dopravni-psychologie-prednost-prechod-chodec-p09-/domaci.aspx?c=A140411_134616_domaci_hv
Akurát teda ako som už uviedol, vina bude automaticky na strane vinníka. Pretože ak nejaký scarinko musí flekovať na 5m, tak to nebude chodec, kto sa zrazu zjavil na prechode, ale scarinko, ktorý buď išiel tachometrových 60, veď to je v norme a prechod nevidel, lebo..??
Mám svoje objasnenie, prečo je to tak, ale to asi nie je relevantné. Dôležitejšia vec v diskusii sú štatistické údaje. Teoreticky to znie celé ľúbivo, ale čísla z reálneho sveta hovoria, že zákon pôsobí presne opačne, ako bol jeho deklarovaný zámer, preto ho považujem za škodlivý a nedomyslený.
Mimochodom, keď sa dobre pozriete na tú rodinku, oni úplne fatalisticky idú cez prechod, v akomsi vedomí nedotknuteľnosti, takmer ako kandidáti na dvojnásobnú Darwinovu cenu.
Stiahol som si video aj do FinalCutu, súprava prechádza cez začiatok prechodu presne sekundu a 20 políčok, čo pri dĺžke 18 metrov zodpovedá rýchlosti 48,7km/h (určite predtým brzdil, takže neviniatko celkom nebude).
Inak ten článok o náraste obetí nie je jediným zdrojom, čo som videl, ale už sa mi to nechce hľadať.
Už som to tu písal viackrát: zákonmi a represiou sa nedá dohnať to, čo zanedbávame vo výchove a kultúre našich detí...
Myslis napr pri tescu na kamennom?
Auta prejdu len ak yo niekto na drzovku skusi pomedzi ludi pripadne ak je par metrov medzera. Pritom je tam semafor ale na co ho zapnut. Pustam vela chodcov na prechodoch ale ludia sa nevedia chovat.
predpokladam, ze sofer ani netusil, ze niekoho skoro dokalicil ...
Otáčanie a cúvanie
(1) Pri otáčaní platí obdobne § 19; pri otáčaní na križovatke aj § 20.
(2) Vodič nesmie pri cúvaní ohroziť ostatných účastníkov cestnej premávky.
(3) Ak to vyžadujú okolnosti, najmä nedostatočný rozhľad, vodič je povinný zaistiť bezpečné otáčanie alebo cúvanie pomocou spôsobilej a náležite poučenej osoby.
ked nevidi, nema co cuvat - je jeho povinnostou VEDIET co ma za autom
https://www.bratislavskenoviny.sk/policia/26496-vodic-pri-cuvani-v-pesej-zone-zabil-chodca