Kategórie
Bike-techrozmýšľam, že by som sa dal na cyklistiku, ale nemam šajnu s akým bicyklom začať. Na začiatok do toho nechcem dať viac ako 500€. Ako som už písal, len chcem začať, takže sa do toho vôbec nevyznám (tým chcem hlavne povedať, že nechcem nič skladať). Prosím Vás o nejaké tipy na kúpu. Meriam 182cm a vážim (neviem, či na tom vôbec záleží) okolo 75 kg. Na záver sa chcem ospravedlniť, že zakladám novú tému, ale podobné témy sú už vačšinou staré a odkazy na bazáre taktiež.
-19% Giant TCR Advanced 2 Disc Pro Compact bicykel, hematite
od 2 199 €
-19%
MOC 2 699 €
Novinka -28% Pinarello Dogma X DuraAce Di2 bicykel, xolar sun
od 10 999 €
-28%
MOC 15 299 €
-13% Giant Propel Advanced 1 28 bicykel, orion nebula, testovací
4 199 €
-13%
MOC 4 799 €
Výpredaj -20% Cannondale Synapse Carbon 2 RL bicykel, beetle green
3 499 €
-20%
MOC 5 199 €
Novinka -15% BMC Teammachine R 01 ONE bicykel, carbon/neon red
9 999 €
-15%
MOC 12 999 €
savings Continental Grand Sport Race 700x25C plášť, kevlar
23,99 €
savings
MOC 38,99 €
Výpredaj -22% Pirelli Cinturato Sport 700x26C TechWALL+,Pro (road) plášť, kevlar
28,99 €
-22%
MOC 40,99 €
savings Schwalbe LUGANO II 700x25C K-Guard plášť, drôt, čierna
10,79 €
savings
MOC 22,99 €
-27% Pirelli P ZERO™ Race 700x28C TechBELT SmartEVO plášť, kevlar, retro
48,99 €
-27%
MOC 77,99 €
Akcia savings Pirelli P4™ Sport 700x32C TechBELT plášť, kevlar
20,99 €
savings
MOC 30,99 €
Vittoria Corsa Pro 700x28C G2.0 plášť, TLR, kevlar, para/black/black
59,99 €
MOC 84,99 €
Akcia -10% Continental Gator Hardshell 700x25C PolyX Breaker plášť, kevlar
51,99 €
-10%
MOC 72,99 €
-19% Pirelli Cinturato Sport 700x32C Pro TechWALL+ plášť, kevlar
29,99 €
-19%
MOC 42,99 €
savings Schwalbe LUGANO II 700x25C K-Guard Active plášť, drôt, classic
14,09 €
savings
MOC 22,99 €
savings Pirelli P Zero Race 700x28C TechBELT SmartEVO plášť, kevlar, classic
49,99 €
savings
MOC 80,99 €
savings Pirelli P ZERO™ Race 700x30C SpeedCORE SmartEVO2 plášť, TLR, kevlar
57,99 €
savings
MOC 91,99 €
Vittoria Corsa Pro 700x26C G2.0 plášť, TLR, kevlar, para/black/black
63,99 €
MOC 84,99 €
-13% Pirelli P ZERO™ Race 700x28C SpeedCORE SmartEVO2 plášť, TLR, kevlar
74,99 €
-13%
MOC 108 €
https://www.strava.com/activities/1681123064/
haute route etapy boli este pomalsie s podobnymi vyskovymi / vzdialenostnymi parametrami ale tam sa to tak nejak nazbieralo za tych 7 dni...
Vyberám prvý cesťák, do užšieho výberu sa dostali: Canyony Endurace CF 7.0, Ultimate CF SL 7.0, Orbea Orca M30 19 a Trek Émonda SL 5. V odkazoch sú geometrie. Všetky uvedené modely sa mi páčia, Canyon má zjavné plusy a mínusy v obchodnom modeli, troška u mňa mínus v semi-kompaktných kľukách. Orbea sa mi páči, ale nie je to práve rozšírená značka, takže v podstate sa o tom človek moc nedočíta, Émonda je proste Émonda, páči sa mi. Trek aj Orbea majú kompaktné kľuky, dajú sa teoreticky vyskúšať vždy, Canyon iba na testovacích dňoch, aj to neviem ešte, čo tam budú za modely.
A áno, viem, že sú to rôzne geometrie, preto sa tu pýtam na názor. Svoje proporcie som tu už uviedol, sú v prvom odkaze, v prvej vete. Najideálnejšie by bolo dostať odpoveď akú veľkosť z ktorého modelu. Trek odhadujem na 52, Orbeu na 51, u Canyonov XS? Nejaké iné postrehy ohľadom vybraných modelov? Asi to bude +/- jedno, ale možno aj nie, neviem. Ešte ma zaujalo riešenie sedlovky na Treku - má to nejaké pozitíva?
Vyberám prvý cesťák, do užšieho výberu sa dostali: Canyony Endurace CF 7.0, Ultimate CF SL 7.0, Orbea Orca M30 19 a Trek Émonda SL 5. V odkazoch sú geometrie. Všetky uvedené modely sa mi páčia, Canyon má zjavné plusy a mínusy v obchodnom modeli, troška u mňa mínus v semi-kompaktných kľukách. Orbea sa mi páči, ale nie je to práve rozšírená značka, takže v podstate sa o tom človek moc nedočíta, Émonda je proste Émonda, páči sa mi. Trek aj Orbea majú kompaktné kľuky, dajú sa teoreticky vyskúšať vždy, Canyon iba na testovacích dňoch, aj to neviem ešte, čo tam budú za modely.
A áno, viem, že sú to rôzne geometrie, preto sa tu pýtam na názor. Svoje proporcie som tu už uviedol, sú v prvom odkaze, v prvej vete. Najideálnejšie by bolo dostať odpoveď akú veľkosť z ktorého modelu. Trek odhadujem na 52, Orbeu na 51, u Canyonov XS? Nejaké iné postrehy ohľadom vybraných modelov? Asi to bude +/- jedno, ale možno aj nie, neviem. Ešte ma zaujalo riešenie sedlovky na Treku - má to nejaké pozitíva?
OK tak na uvod: Ten kalkulator co si pouzil je dost nestastny, lebo v skutocnosti nehovori skoro nic o parametroch ramu. Neda sa z neho urcit ani stack a reach. chybaju uhly, nedaju sa zratat, lebo chybaju dlzky ostatnych stran... Ale na to si uz asi prisiel sam, inak by si sem nepisal. Prehnal som tvoje udaje cez moj kalkulator a nemal by si mat problem ani s aero bikom. Otazkou je tvoja pohyblivost... Ak chces poradit podrobnejsie, napis mi SS. Potrebujem vediet uz tradicne: tvoje ambicie ako cyklistu, zdravotne obmedzenia, vek, vahu, zamestnanie (ci je sedave...), kolko a na com si jazdil do teraz (geo terajsieho biku), kolko planujes vyjazdov do tyzdna ako dlhych.Aspon minimalny test pohyblivosti, ci das ruky na zem v predklone, ak nie kolko chyba, ci urobis deep squat.
Nerad by som ti sem proste nahadzal velkosti ramov bez aspon tychto zakladnych udajov.
Tvoja pohyblivost v kombinacii s tvojimi mierami by mala byt ok na ktorykolvek bike. Si jeden zo stastlivcov co sa lahko fituju. Potencialny problem vidim vo velmi velkom skoku medzi tvojim jestvujucim bikom a cestnym bikom. Teraz mas bike nastaveny velmi pohodlene. Bavime sa o zmenach radovo cez 10cm. Budes mat inu distribuciu vahy (viac budes drzat na rukach), uzsie sedlo, viac natiahnuty posed, tazsie sa ti bude divat predseba.... jednoznacne tam bude nutne hodne postupneho zvykania si. Nakolko nemas pretekarske ambicie a tiez uz nemas 20 rokov asi by som predsa len vyradil vyslovene agresivne race geometrie (ale take si ani neuvazoval). Z mojho pohladu fittingu mozes mat aj agresivny aerobike, ale nedoporucujem ti to. K velkostiam ramov: Ultimate XS, Endurace S, ORCA 49, Émonda 50.
Az na Ultimate su to vsetko endurance geometrie. Z mojho pohladu to cele konci na dileme ci chces ostrejsiu viac race geometriu co ponuka Ultimate a budes ochotny na sebe trocha zamakat, aby si si zvykol (proporcie na to mas), alebo zvolis pohodlnejsi pristup a siahnes po endurance geo. Co sa tyka konkretneho osadenia bikov a kvality, tam ti moc neporadim, nemam osobnu skusenost so ziadnym z nich. Hadam len asi by som siahol po najlacnejsej variane a usetrene peniaze dal do kolies. Tam to je investiciu citit najviac.
Na dlzku kluk si sa nepytal a ani na sirku rajdov. To su tiez velmi dolezite parametre. Tu ti ale na zaklade mier co si zavesil neviem poradit. Spravnu sirku rajdov vygooglis a kluky vyzaduju videoanalyzu. Ak by si chcel poradit aj s klukami, este pred kupou napis SS hruby odhad sa da urobit vypoctom. Ale ja tak by bolo fajn vidiet ako si sa prisposobil novej polohe a az potom sa ukaze, co este treba doladit ....
Ku konkrétnej geo, keď sa pozerám, tak tie tri okrem Ultimate sú dosť podobné (stack/reach), asi by som šiel troška aj srdcom potom
Dĺžku kľúk a šírku riadidiel som veru neriešil, tam už sa zatiaľ asi len prispôsobím modelu konkrétnemu.
A k tým šťastlivcom - tri roky dozadu som sa zeme nedotkol v predklone ani náhodou, ale tak večerný ľahký strečing robí svoje
Je tam toho vela, popozeraj. Ja osobne nemozem aksia ani citit. Predal som ich hned ako prisli s bikom. Ale ako vravis mnohi ich chvalia, ja viem o jednych co sa rozletela spajdla po par km, ale asi vyrobna vada na kuse.
Ked pises ze cvicis strecing, tak chod do toho ultimatu, mat tovje proporcie idem do toho tiez.
Alebo inym slovom, rovnake dlzky koncatin u dvoch ludi rozhodne neznamenaju rovnaky stack a reach. A tiez jedn clovek moze byt na endurance biku, alebo aj na TT koze, ak mu to dovoli pohyblivost a kondicia. A aby som to uplne zaklincoval, moze mat na dvoch bikoch s rozdielnym stack a reach uplne zhodne uhly v kontorlnych bodoch (lopatky, lakte, bedra...). Znie to matuco, ale ak si to nakreslis, da sa to pochopit.