Koľko chceš minúť? Ja mám tohto ročný Koyuk 1.0 (je tam Sora sada) a som spokojný, v okolí BA nie je veľa kopcov, kde by mi 2x9 nestačilo. Rozdiel medzi 1.0 a 2.0 bol len sade na radenie, inak boli úplne totožné. Budúco ročne modely už majú zmenu, kde na 1.0 je Claris sada, čo rekreačným jazdcom, alebo ľuďom čo to nehrotia bude úplne stačiť. Inak rám, kolesá by mali byť rovnaké aj s vyššími sadami.
Tak preto sa pýtam, že koľko je ideálne minúť a do akej sumy sa neoplatí šetriť, som poučený z predchádzajúceho bajku kde som šetril a nakoniec som do neho investoval toľko že som na začiatku mohol pekne ušetriť.. kto šetrí dvakrát zaplatí Ja mám aktuálne všetky tie kopce za barákom v Bratislave neexistuje u mna trasa bez min.200m výškových Ale sťahujem sa do späť Petržálky a chcem to ako taký hrádzový bajk..
jumperko Ja vážim 110kg, nie som nejaky nejaký vychrtlík. Čo som pozeral, tak pre modely Koyuk 2020, rám, kolesá ostávajú rovnaké, jediné čo sa mení je sada. Na 1.0 je Claris 2x8 (mám to na svojom poskladanom fitnes biku a úplná pohoda v BA a po hrádzi, či na Biely kríž) sú tam brzdy BRRS305 (tie isté mám aj ja som s nimi spokojný, zvládli aj zjazd z Bieleho kríža. Navyše pri mojej váhe sa nadrú trocha viac ako pri niektorých miestnych ľuďoch, čo majú okolo 70kg). Na 2.0 a 3.0 už sú osadené GRX sady (klukach 46/30, Claris je 50/34) s tým, že prehadzovačka je už uspôsobená na gravel, teda na reťaz by ti nemala tak skákať pri jazde v teréne ako pri Clarise alebo Sore (tú mám ja na 1.0 modely 2019, predné kľuky 50/34, budú vhodnejšie na hrádzu), teda kupoval som si tú ochranu na rám, aby sa mi reťaz nebila o zadnú stavbu. Mne ten Koyuk úplne stačí, som s ním max. spokojný. Za pokus by stálo pozrieť na nete, kde sa ešte predávajú, keďže na Koyouk 1.0 2019 je teraz cena 809€, máš tam Sora sadu. Aspoň ja by som šiel do toho. Za tie peniaze sa to oplatí podľa mňa.
Alebo by som navštívil Decathlon pozrel si Triban RC 500. Predáva sa síce len s 28 plášťami, ale je možné ho osadiť až 36 plášťom. Pokiaľ s tým plánuješ jazdiť viac menej hrádzu, tak viac netreba. Má to hliníkový rám, karbónovú vidlu, kotúčové brzdy. Sada je Sora, radenie myslím Microshift, ale veľa ľudí si ho chváli. Cena je 600€. Podľa mňa dobrá cena a recenzie sú kladné, hlavne zo zahraničia. Na Slovensku je to dosť zaznávaná značka, najmä tu na fóre, kde 3/4 ľudí ide po gramoch, watoch, prevodoch a podobných veciach, čo pre bežných smrteľníkov nemá zmysel riešiť.
Toť môj názor... Ak ako viac menej hrádzový bike, tak by som šiel do Tribanu s tým, že v prípade nutnosti vymením plášte za širšie. Inak by som bral ten Koyouk, stačí aj 1.0 a rozhodne by som sa pozrel, či sa ešte dá kúpiť model 2019. Má krajšiu farbu (môj subjektívny názor), lepšiu výbavu (Sora) a stojí 809€ oproti 899€ za model 2020 na Clarise. Inak sú totožné. Za rozdiel v cene si prípadne môžeš kúpiť nové sedlo, keby ti to, čo tam je nesadlo.
jano1987 dobre píšeš ale možno sa dá zohnať ešte aj Koyuk 2.0 2019 ktorý má sadu Shimano 105 cena je 990 euro. Stačí dať do google Koyuk 2.0 a môže si to jumperko pozrieť. Je to 200 euro navyše ale sada Shimano 105 je určite lepšia samozrejme Shimano Sora je tiež veľmi dobrá sada.
Môže byť. Na druhú stranu písal, že to chce viac menej len na hrádzu a tam stačia podľa mňa aj mechanické brzdy. Preto som aj tak radil. Aj keď hydraulické sú isto fajn.
Tak v podstate áno bude to len na rovinu, do kopcov mám druhý bajk. Len aspoň pevné osky to chce a brzdy hydraulické asi skrz zvyk nech je brzdný systém podobný ako na mtb. A v sadách sa nevyznám viem že nechcem jednoplacku každopádne do jara času dosť takže aj bazar budem sledovať Ešte čo to načítam o nich.
Ak vieš, že nebudeš jazdiť v teréne, kľudne by som pozrel aj cestné biky. Dajú sa nájsť s pohodlnou geometriou, prevody budú vhodnejšie na jazdenie po rovine, pneu 28 nie sú až taká katastrofa, netreba to fúkať na 10 barov. Hrádza má reálne celkom fajn povrch, tak netreba nejaké 37+ pneu. Sám mám na fitness biku, čo s ním jazdím po BA na 28 a nepociťujem veľký problém. Je to menej pohodlné na rôznych hrboloch ako 37 gumách, ale nič extra problémové. Dajú sa tu nájsť nájsť aj kotúčové, aj klasické brzdy. Cestný bike bude o niečo lacnejšie ako gravel. Aj nad tým by som možno porozmýšľal.
Ako pisal Jano hore o decathlon biku ak ho nechces na nejaku bujacinu ale skor ako doplnok k mtb-cku tak ti staci za 600€ ten triban rc500. sam ho mam ale rc520 ta ma 105ku sadu a hydromechanicke brzdy a nesetrim ho ci na ceste alebo v “terene” a nemal som snim ziadny problem
V podstate rovnaké bicykle Soot 50 má tri úchyty na košík na vodu a ľahšie prevody. Soot 50 (46/30 - 11/34) a Koyuk 3.0 (46/30 - 11/42). Obidva bicykle sú veľmi dobrá voľba.
Pozor! Prevody na Koryuk 3.0 sú preklep. Správne má byť uvedená kazeta 11-34z a prehadzovačka RD-RX810. Prehadzovačka RD-RX812 je určená na 1x11z a nezvládne 2x11 s kazetou 11-40/42.
Takže oba bajky majú úplne rovnaké prevody.
Kristína... no preklep, ako preklep mne sa to tiež nezdalo, keď dali prvé obrázky s popiskami...
ale keď sa pozrieš do toho katalógu, čo tu niekto dával 50 MB to malo, tak je tam jasne vidieť vzadu kazeta 11-42 je väčšia ako tá na 2.0 a to mi nešlo do hlavy ako to môže tá zadná prehadzovačka zobrať 16 zubov vpredu a 31 zubov vzadu = 47 zubové rozpätie... ale ževraj to zvláda, že už to niekto niekde videl veľká placka vzadu a dvojpíla vpredu...
na Koyuk 2.0 je spoza zadnej kazety vidieť brzdový kotúč, na 3.0 kotúč vôbec nevidno... takže fyzicky tam fakt narvali 11-42
minimálne 11-36 by tam muselo byť, lebo priplatiť si 200€ za rovnaký bajk, ktorý bude mať akurát o 1 prevod navyše s rovnakým rozsahom ako o radu nišší, by absolutne nemalo logiku...
Kristína... no preklep, ako preklep mne sa to tiež nezdalo, keď dali prvé obrázky s popiskami...
ale keď sa pozrieš do toho katalógu, čo tu niekto dával 50 MB to malo, tak je tam jasne vidieť vzadu kazeta 11-42 je väčšia ako tá na 2.0 a to mi nešlo do hlavy ako to môže tá zadná prehadzovačka zobrať 16 zubov vpredu a 31 zubov vzadu = 47 zubové rozpätie... ale ževraj to zvláda, že už to niekto niekde videl veľká placka vzadu a dvojpíla vpredu...
na Koyuk 2.0 je spoza zadnej kazety vidieť brzdový kotúč, na 3.0 kotúč vôbec nevidno... takže fyzicky tam fakt narvali 11-42
minimálne 11-36 by tam muselo byť, lebo priplatiť si 200€ za rovnaký bajk, ktorý bude mať akurát o 1 prevod navyše s rovnakým rozsahom ako o radu nišší, by absolutne nemalo logiku...
Možno je na Koyuk 3.0 kazeta 11 - 36 miesto 11 - 42. To by tá prehadzovačka asi mala ešte zvládnuť nie?
podľa obrázka tam môže byť toto, ale aj to je 11-40 zubov... stále moc - 29 plus 16 je 45 zubový rozdiel a prehadzovačka RX810 by mala mať rozsah 40 zubov
lebo SLX 11-42 má tuším posledné dva kotúče čierne a tu je vidno iba jeden... no asi budeme musieť počkať až keď to bude naživo , že čo to tam vlastne dali
podľa obrázka tam môže byť toto, ale aj to je 11-40 zubov... stále moc - 29 plus 16 je 45 zubový rozdiel a prehadzovačka RX810 by mala mať rozsah 40 zubov
aj shimano píše, že sú to len doporučené kombinácie, že GRX pasuje aj s inými sadami... je to proste nejaké divné...
ale tak asi to majú vyskúšané...
Najlepšie by bolo napísať alebo zatelefonovať do CTM. Oni budú vedieť ale aj tak je to nejaké divné že by tam dali naozaj kazetu 11 - 42 a žeby to aj fungovalo keďže by to podľa správnosti fungovať nemalo.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Alebo by som navštívil Decathlon pozrel si Triban RC 500. Predáva sa síce len s 28 plášťami, ale je možné ho osadiť až 36 plášťom. Pokiaľ s tým plánuješ jazdiť viac menej hrádzu, tak viac netreba. Má to hliníkový rám, karbónovú vidlu, kotúčové brzdy. Sada je Sora, radenie myslím Microshift, ale veľa ľudí si ho chváli. Cena je 600€. Podľa mňa dobrá cena a recenzie sú kladné, hlavne zo zahraničia. Na Slovensku je to dosť zaznávaná značka, najmä tu na fóre, kde 3/4 ľudí ide po gramoch, watoch, prevodoch a podobných veciach, čo pre bežných smrteľníkov nemá zmysel riešiť.
Toť môj názor... Ak ako viac menej hrádzový bike, tak by som šiel do Tribanu s tým, že v prípade nutnosti vymením plášte za širšie. Inak by som bral ten Koyouk, stačí aj 1.0 a rozhodne by som sa pozrel, či sa ešte dá kúpiť model 2019. Má krajšiu farbu (môj subjektívny názor), lepšiu výbavu (Sora) a stojí 809€ oproti 899€ za model 2020 na Clarise. Inak sú totožné. Za rozdiel v cene si prípadne môžeš kúpiť nové sedlo, keby ti to, čo tam je nesadlo.
Takže oba bajky majú úplne rovnaké prevody.
ale keď sa pozrieš do toho katalógu, čo tu niekto dával 50 MB to malo, tak je tam jasne vidieť vzadu kazeta 11-42 je väčšia ako tá na 2.0 a to mi nešlo do hlavy ako to môže tá zadná prehadzovačka zobrať 16 zubov vpredu a 31 zubov vzadu = 47 zubové rozpätie... ale ževraj to zvláda, že už to niekto niekde videl veľká placka vzadu a dvojpíla vpredu...
na Koyuk 2.0 je spoza zadnej kazety vidieť brzdový kotúč, na 3.0 kotúč vôbec nevidno... takže fyzicky tam fakt narvali 11-42
minimálne 11-36 by tam muselo byť, lebo priplatiť si 200€ za rovnaký bajk, ktorý bude mať akurát o 1 prevod navyše s rovnakým rozsahom ako o radu nišší, by absolutne nemalo logiku...
ale keď sa pozrieš do toho katalógu, čo tu niekto dával 50 MB to malo, tak je tam jasne vidieť vzadu kazeta 11-42 je väčšia ako tá na 2.0 a to mi nešlo do hlavy ako to môže tá zadná prehadzovačka zobrať 16 zubov vpredu a 31 zubov vzadu = 47 zubové rozpätie... ale ževraj to zvláda, že už to niekto niekde videl veľká placka vzadu a dvojpíla vpredu...
na Koyuk 2.0 je spoza zadnej kazety vidieť brzdový kotúč, na 3.0 kotúč vôbec nevidno... takže fyzicky tam fakt narvali 11-42
minimálne 11-36 by tam muselo byť, lebo priplatiť si 200€ za rovnaký bajk, ktorý bude mať akurát o 1 prevod navyše s rovnakým rozsahom ako o radu nišší, by absolutne nemalo logiku...
Možno je na Koyuk 3.0 kazeta 11 - 36 miesto 11 - 42. To by tá prehadzovačka asi mala ešte zvládnuť nie?
lebo SLX 11-42 má tuším posledné dva kotúče čierne a tu je vidno iba jeden... no asi budeme musieť počkať až keď to bude naživo
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-11-speed/CS-M8000.html
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-11-speed/RD-RX810.html
aj shimano píše, že sú to len doporučené kombinácie, že GRX pasuje aj s inými sadami... je to proste nejaké divné...
ale tak asi to majú vyskúšané...
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-11-speed/CS-M8000.html
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-11-speed/RD-RX810.html
aj shimano píše, že sú to len doporučené kombinácie, že GRX pasuje aj s inými sadami... je to proste nejaké divné...
ale tak asi to majú vyskúšané...