Kategórie
Bike-tech
poradenstvo (29226)
technické otázky (17537)
skúsenosti (15048)
MTB (12576)
výber bicykla (7102)
diskusia (7097)
nákup (6972)
kompatibilita (6047)
údržba (5647)
výmena dielov (5591)
oprava (5528)
horský bicykel (5368)
cenový limit (4738)
vidlica (4578)
nákup bicykla (4067)
recenzie (3589)
značky (3377)
cena/kvalita (3375)
upgrade (3069)
rám (2967)
brzdy (2868)
náhradné diely (2570)
jazda v teréne (2516)
celoodpružený (2069)
cestná cyklistika (1955)
kolesá (1934)
doplnky (1885)
podujatie (1877)
diagnostika (1863)
kotúčové brzdy (1681)
radenie (1669)
cyklopreteky (1662)
cykloturistika (1655)
eshop (1610)
kvalita (1573)
rady (1529)
cyklotrasy (1508)
trasy (1465)
komunita (1360)
hardtail (1349)
plášte (1270)
odpružená vidlica (1227)
veľkosť rámu (1215)
geometria (1199)
downhill (1174)
cyklovýjazdy (1128)
spoločné výjazdy (1118)
prehadzovačka (1074)
cross-country (1013)
výbava (1002)
rekreačná cyklistika (967)
kazeta (940)
prevody (916)
reťaz (878)
cykloservis (876)
bazár (870)
servisovanie (868)
komfort (857)
tlmič (833)
domáce opravy (813)
hmotnosť (812)
elektronika (806)
začiatočníci (771)
cyklomaratón (768)
servis vidlice (761)
enduro (757)
náboje (753)
cestovanie (751)
cestný bicykel (749)
stredové zloženie (727)
GPS (689)
trail (688)
prevodník (683)
hydraulické brzdy (666)
crossový bicykel (649)
e-bike (648)
cyklistické obchody (625)
karbón (606)
tréning (600)
mapy (560)
náradie (559)
cyklopočítač (531)
pedále (507)
oblečenie (505)
mazanie (479)
záruka (477)
maratón (465)
ložiská (460)
outdoor (457)
pohon (433)
servisy (422)
životnosť (414)
navigácia (388)
ochrana (386)
výkon (384)
zimná cyklistika (382)
zdravie (380)
aplikácia (377)
návod (373)
ráfik (362)
dlhé trasy (353)
sedlovka (339)
gravel (322)
prilba (312)
tretry (283)
allmountain (282)
riadidlá (281)
čistenie (278)
defekt (258)
sedlo (256)
predaj (244)
V-brzdy (231)
kellys (229)
dámsky bicykel (229)
preprava bicykla (228)
cyklonavigácia (209)
specialized (207)
jazda do kopca (206)
merida (206)
olej (204)
batéria (202)
cyklistika s deťmi (202)
zdravotné problémy (193)
mestská cyklistika (185)
duše (181)
výrobcovia (170)
bezdušové plášte (164)
hliník (164)
kotúč (164)
voľný čas (160)
tipy (159)
trekingový bicykel (159)
výškové prevýšenie (156)
profesionálna cyklistika (149)
vytrvalosť (140)
gpx (137)
brzdová kvapalina (134)
dovolenka (133)
jazda z kopca (125)
trenažér (124)
oprava defektu (123)
technika jazdy (121)
tlak v pneumatikách (121)
cykloobchod (121)
výživa (120)
svetlá (116)
dobrodružstvo (116)
hobby (115)
detský bicykel (115)
cube (110)
testy (109)
zranenie (106)
zima (106)
elektromotor (105)
author (105)
turistika (99)
motor (96)
pumpa (94)
presmykač (94)
spolu jazdenie (93)
eshopy (93)
nosiče (93)
singletrack (91)
hrkoce (90)
výlet (85)
mechanické brzdy (85)
stretnutie (83)
cyklodoprava (83)
tachometer (83)
sporttester (82)
cykloklub (81)
hydraulika (70)
hodinky (69)
mládež (64)
preprava (62)
deti (60)
regenerácia (58)
výroba (58)
gripy (58)
tmel (57)
batohy (57)
trailbuilding (55)
ventil (55)
cyklistické okuliare (54)
cyklokros (52)
rehabilitácia (49)
ultramaratón (48)
trek (47)
spoločné jazdy (45)
budget (43)
kamera (42)
autodoprava (38)
mazivá (37)
blatníky (37)
chrániče (37)
cyklomapy (35)
hydratácia (35)
ochrana rámu (35)
výrobca (34)
beh (32)
dojazd (30)
rodinná cyklistika (28)
tréningový plán (27)
eventy (27)
okuliare (27)
brašna (27)
váha (26)
nohavice (24)
majstrovstvá (21)
testovanie (21)
značka (20)
kufre (20)
viditeľnosť (19)
dresy (19)
ochrana očí (17)
poistenie (16)
cyklo batoh (16)
taška (15)
osvetlenie (13)
leto (13)
pitný systém (12)
festival (12)
valce (11)
vetrovka (11)
reflexné prvky (10)
nosič (10)
CO2 pumpa (10)
seniori (8)
držiak na fľašu (7)
nadmorská výška (6)
skialpinizmus (6)
letné aktivity (6)
servisná pumpa (6)
bežky (5)
outdoor vybavenie (5)
prevodovky (5)
batoh (5)
ponožky (4)
herka (4)
servisná dielňa (4)
náhradné sklo (3)
recenzia (1)
🔥
+234
+236
Kedze ja regeneraciu povazujem za najefektivnejsi trening za podmienky,ze nasleduje po narocnom tren.dni,za mna dnes absolutne bez biku.
Kludne sem davajte akekolvek treningove aktivity,kt.podla Vas vedu k zlepseniu cyklistickej formy.
Zobraziť celý text
Kludne sem davajte akekolvek treningove aktivity,kt.podla Vas vedu k zlepseniu cyklistickej formy.
Diskusia (10 210)
Podobné témy
MTBIKER odporúča - Cyklistické trenažéry a valce
MTBIKER odporúča - Regenerácia, nápoje a suplementy pre cyklistov
,,Many power meters calculate power using the average angular velocity (AVG) per rotation instead of the instantaneous angular velocity (REAL) value: this may introduce an additional error, up to 4.5%,,
A dalej pisu, ze na meranie "instantaneous" pouzivaju zabudovany gyroskop. Menej pis a viac citaj
Ty potrebuješ pomoc. Máš v tom guláš, nevieš čo je podstané, aký je rozdiel medzi Favero a ostatnými wattmetrami používajúcimi Average výpočet výkonu.
Deklarujú pri tomto inom - Real výpočte až 4,5 % rozdielny výkon oproti Average výpočtu. 312 je podľa nich reálny výkon. Pri Average výpočte je výsledný výkon len 298 W. To je až o 4,5 % menej ako ich ,,reálny,, výkon. Tažké pochopit ?
Ivan, v idealnom svete mas k dispozicii okamzitu uhlovu rychlost a tangencialnu zlozku sily (a dlzku ramena ergo kluky). Sucinom sily, dlzky ramena, okamzitej uhlovej rychlosti dostanes okamzity vykon. Ale kedze je pre bezne wattmetre zrejme problem vypocitavat okamzitu uhlovu rychlost, nahradzaju je priemernou, takze ide o aproximaciu, ale stale musia pouzit ten isty vzorec P = F. r. ω
A este raz, z tych obrazkov nijako nevyplyva, zeby IAV ukazovalo vacsi vykon ako priemerny wattmeter.
Všetko, čo robí Assioma inak (nielen Assioma, pokiaľ si dobre spomínam,aj pedále od PowerTapu majú vzorkovaciu frekvenciu v desiatkach Hz, čo indikuje ekvivalentný postup), je to, že síce ako každý z wattmetrov používajúcich tenzometre integruje silu po dráhe a výsledok delí časom, ale na rozdiel od väčšiny iných neintegruje raz za polotáčku alebo otáčku (keď akcelerometer zaregistruje zmenu pohybu z "dole" na "hore" a naopak), ale si tú otáčku rozdelí na viacero úsekov. Hlavná príčina, prečo je to presnejšie, je tá, že vďaka mŕtvym uhlom netočíš stále rovnakou uhlovou rýchlosťou, keby si to dokázal, tak by odchýlka medzi tými dvomi metódami bola nulová, a obzvlášť to neplatí pri použití oválnych prevodníkov.
No a potom nastáva fáza č. 2, ktorú voláme vektorový súčet. A po nej numerická integrácia.
Fakt ti odporúčam vyjadrovať sa iba k veciam, na ktoré máš kvalifikáciu, povedzme aspoň bakalársky diplom (ako na prírodovedných, tak na technických odboroch je fyzikálna a matematická nalieváreň v základných kurzoch počas prvých 2 ročníkov, a toto tu by mal vedieť fyzik, chemik, strojár, stavbár aj elektrikár, lebo všetci majú ako mechaniku, tak aj matematickú analýzu), a nie tu predvádzať obchodníka s dojmamipojmami a jašteričím olejom. Primitívne "usudzuješ", ako by asi mohlo niečo akože fungovať (s dôrazom na "akože", lebo o tom, ako to celé funguje, nemáš duncta), a potom sa snažíš poskladať krasoreč, ktorá by to, čo si myslíš, ale čo nie je pravda, snaží "predať".
Medzi komerč-vypatlo by to možno mohlo fungovať, ale žiaľ, tu sa pohybuje ako doktorov, tak inžinierov viac, ako ti môže byť milé. Cope with it.
Ja len, že wattmetre vraj merajú výkon akým sa ,,tlačí,, do pedálov.
https://www.mtbiker.sk/shop/prislusenstvo/wattmetre
Ked občas poriadne zatiahnem za pedále ukazuje wattmeter niekedy nulové hodnoty preto sa ťahaniu pedálov smerom na hor radšej vyhýbam.
Pôvodne sa ako aproximácia okamžitej uhlových rýchlostí počas jednej otáčky pedálov použila priemerná uhlová rýchlosť za celú otáčku, teraz, pomocou toho gyroskopu, sa táto priemerná uhlova rýchlosť rozkúskovala do viacerých priemerných uhlových rýchlostí za malé úseky jednej otáčky pedálov - a tým sa viac začala približovať k tej okamžitej uhlovej rýchlosti.
Teda laicky a zjednodušene povedané, hádam som to nedoplietol
V prípade ťahu alebo tlaku, ako písal tulenik je to jedno, tenzometer meria len celkovú výslednú silu vyvinutú na kľuky v danom časovom úseku, a teda je jedno, ako bola táto sila dosiahnutá, či len tlačením, ťahaním alebo oboma.
A sme došli. Vraj presnosť +- 1 %. Primitívne teoreticky.