Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ahojte,
Prosím o skúsenosti a názory na "novinku" bicykla značky Trek, model Supercaliber 9.8 s teleskopickou sedlovkou.

https://trekbikes.sk/bicykle-horske29-celoodpruzene/5183-22156-trek-supercaliber-98-xt-p1-2021-gloss-radioactive-red-matte-black.html#/34-velkost_ramu-s

Konkrétne ma zaujíma či je to vhodný bicykel na XC MTB maratóny na Slovensku pre mňa 100kg jazdca, či 60mm zadný zdvih bude dostatočným. Uvažujem nad ním na závodné jazdenie MTB maratónov. Taktiež ma zaujímajú názory a rozdiely na porovnanie bicykla Specialized Epic Expert 2021.

Ďakujem za všetky odpovede.

Prílohy:

Supercaliber98XT_21_33353_A_Portrait.jpeg.jpg
Supercaliber98XT_21_33353_A_Portrait.jpeg.jpg 314.08 KiB 1 Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 07.10.2020 - 21:07:30
00

MTBIKER odporúča

SKús si zistiť, či niekto nemá ne predajni testovačku, nikto ti nepovie, či to bude zrovna pre teba to pravé orechové
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 09:01:12
00
Pripájam sa k názoru vyššie, najmä vzhľadom na uvedenú hmotnosť jazdca by som určite odporúčal otestovať ten bicykel pred kúpou.
Len tak sa podarí odhaliť napríklad to, či je celok dostatočne tuhý a aké tlaky je potrebné fúkať (či nie príliš vysoké).

Vo všeobecnosti je do budúcnosti risk použitie neštandardného tlmiča.
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 10:41:11
00
Myslím že by si sa nemusel báť, Trek ako jeden z mála udáva aj nosnosť jazdca v tomto prípade 136 kg jazdec + bicykel. Mám kamarátov čo vážia 100 kg a viac a majú vidlice 32 ky a nepociťujú nejaké problémy, ono zaváži aj ako tomu človek naloží to je jasné a zas tie bicykle niečo musia zniesť. Ako je to servisom tlmiča netuším, či má častejšie intervaly a ak je možnosť skúsiť si sadnúť, ako sadne geometria určite som za ;) ináč krásny bike.
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 11:46:49
00
na treku supercaliber 9.8 2020 som sedel, nechcel by som to ani zadarmo :) mozno fail, ze rajdy sa daju vytocit do jednej strany mozno len o cca 45° - 50° neviem presne, kvoli kolizii vidlice s ramom, niekomu nebude vadit, ale ja som nato narazil po 3 metroch, ked som sa chcel otocit na svaznici....predpokladam, ze tento 2021 to ma rovnako, kedze su vtom mieste na rame narazniky....normalne som nechapal, ako je mozne, ze sa take nieco vypusti do predaja este za taku cenu...
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 11:48:52
01
Nie je to nejaká ochrana skôr proti pretočeniu riadítok ? lebo 45 uhol je už sakra dosť rozmýšľam či som v jazde niekedy vôbec tak vytočil rajdy možno keď som ho do auta dával akurát :D
každopádne zaujímavá informácia ;) to by chcelo viac názorov od ľudí čo majú Trek.
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 11:52:14
01
Tak v popise je "Kolo má maximální celkový hmotnostní limit 136 kg (kombinovaná hmotnost kola, jezdce a nákladu).", takže by sa to hodilo overiť na oficiálnej stránke výrobcu / pozrieť manuál.

Inak nejde len o to, či to niečo vydrží a či uznajú reklamáciu prípadného prasknutia rámu, ide aj o to, ako sa ten bicykel bude reálne správať, keď sa človek do toho oprie.
Môj bicykel má tiež nosnosť pomerne štedrú, ale keď som k svojim 80 kg pridal 15 kg batožiny, tak sa rám začal poriadne vlniť, začalo to byť vyslovene nepríjemné.
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 11:56:32
00
arrow_leftJohnny80 napísal:
Nie je to nejaká ochrana skôr proti pretočeniu riadítok ? lebo 45 uhol je už sakra dosť rozmýšľam či som v jazde niekedy vôbec tak vytočil rajdy možno keď som ho do auta dával akurát :D
každopádne zaujímavá informácia ;) to by chcelo viac názorov od ľudí čo majú Trek.


majitel tvrdil, ze mu to nevadi, ze je to kvoli bezpecnosti :) stupne som napisal len odhadom, ale mne to prislo obmedzujuce... ja ked sa otacam na mieste, alebo na prekonanie switchbacku potrebujem viac, ale tak nato ten bike urceny nieje....
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 12:02:39
01
Pruzenie obstaravaju aj pruzne casti zadnej stavby - tu by som sa pri vyssej hmotnosti jazdca tiez obaval o pevnost a ake to bude mat jazdne vlastnosti. Druha vec, ktoru by som zvazoval je, ci budes mat kde ten zadny tlmic dat servisovat. Je to taka netypicka vecicka, cize aj ked mas blizko dobry servis na tlmenie, moze to byt problem ( vid napriklad Ohlins, ktory velmi servisovat nikto nechce). Rozpocet je celkom pekny, takze by som sa skusil poohliadnut aj po inych vyrobcoch.
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 12:41:54
00
Joj chlapci hejtujete tu spickovy XC zavodny bajk. Preco by nemal byt dost tuhy? Zlomit zadnu stavbu? Skoro vsetky XC celopera dnes zadny cap nahradzuju pruznostou karbonu.
100kg jazdec nie je ziaden extrem, bajk to znesie uplne v pohode.
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 13:25:43
04
arrow_leftJohnny80 napísal:
Nie je to nejaká ochrana skôr proti pretočeniu riadítok ? lebo 45 uhol je už sakra dosť rozmýšľam či som v jazde niekedy vôbec tak vytočil rajdy možno keď som ho do auta dával akurát :D
každopádne zaujímavá informácia ;) to by chcelo viac názorov od ľudí čo majú Trek.


Presne tak, je to kvôli pretočeniu riaditok . Ja to mám na remedy 7 a vôbec mi to nevadí ale je pravda, že som sa ešte nesnažil otáčať na 5 centovke :D
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 14:05:31
00
arrow_leftpol napísal:
majitel tvrdil, ze mu to nevadi, ze je to kvoli bezpecnosti :) stupne som napisal len odhadom, ale mne to prislo obmedzujuce... ja ked sa otacam na mieste, alebo na prekonanie switchbacku potrebujem viac, ale tak nato ten bike urceny nieje....

trek to oznacuje ako knock block,zarazka v hlavovom zlozeni
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 16:36:03
00
No neviem, na Remedy to ide zvrtnúť takto. Odhadom 80+ stupňov. Na traily sa mi ešte nestalo, že by som došiel až na doraz. Jedine kedy ma to obmedzuje, tak keď ho dávam do auta bez predného kolesa. Nejdú rajdy natočiť rovnobežne s rámom tak aby ležali na dne batožinového priestoru.

Prílohy:

472240A9-A6EB-4A3D-A1DE-8447F0B0B4F0.jpeg
472240A9-A6EB-4A3D-A1DE-8447F0B0B4F0.jpeg 1.43 MiB Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down

0CB2E92F-9D64-454F-A19C-853B5BEC5A41.jpeg
0CB2E92F-9D64-454F-A19C-853B5BEC5A41.jpeg 1.32 MiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 08.10.2020 - 16:45:00
02
volodaj na teba som si hneď spomenul že máš Trek Remedy a teraz takto na fotke keď to vidím mi nepríde ako niečo strašné, však do tam tej pozície dať bajk, to možno ak ho položím kdesi v zjazde a letím do čučoriedok :D milované rigoly sa vedia o zábavu postarať :)
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 17:08:09
00
Ten knock block je dobrá vec. Tiež som sa díval, že na čo by mi taká somarina bola, že kto by už len pretočil riaditká. Až do prvého pádu na zasneženom ľade..potom bike spadol pri podniku, lebo majiteľ bol lakomý kúpiť riadne stojany na bicykle. No..a odvtedy mám v hornej rámovej trubke vyrytú krásnu drážku v laku:) Našťastie výrobcovia to dnes dávajú do luxusnejších bajkov pomerne sériovo...nielen Trek...
Supercaliber je isto výborná voľba pre dané podmienky, isto aj pevný...Ale treba skúsiť ozaj aj EPIC verziu EVO na 120 zdvihoch a potom MONDRAKER F-Podium DC...tento konkrétne:
https://www.mondrakersk.sk/horsky_bicykel-mondraker_fpodium_dc_carbon_rr,_carbon_blue_red,_2021-884939713-233259244-xc-race-2021/
Zobraziť komentár 08.10.2020 - 18:46:04
00
keyboard_arrow_up