Na jar by som si rád zaobstaral nový bajk. Chcel som pôvodne full, ale pri rozpočte okolo 1200-1300 to nebudem riešiť. V tejto cene bude asi lepšia varianta HT. A viac peňazí sa mi asi neoplatí do toho vraziť, lebo s mojim jazdením by som to asi nevyužil.
Tento rok som začal viac jazdiť. Momentálne jazdím na starom DEMA Pegas 5.0 s 26" kolesami a jazdím cesta/lúka/les približne v rovnakom pomere. Sem-tam zbehnem nejaký trail, ale tým sa chcem venovať v budúcom roku viac.
Našiel som bajk ORBEA Laufey H30:
https://www.orbea.com/sk-en/bicycles/mountain/laufey/cat/laufey-h30
Zo všetkých, ktoré som zatiaľ pozeral, tak sa mi zdá pre mňa najlepší, ale ja nie som odborník. Čo poviete vy naň?
Prípadne, myslíte, že by som našiel niečo lepšie v podobnej cene? Chcem, aby to malo vidlu 120-140mm a teleskopku. Čiže, ak by nebola, musela byť ostať finančná rezerva na ňu. Nechcem, ale kupovať bajk tak, aby som tam musel meniť komponenty. Prevodov sa pri tom Laufey H30 nebojím, lebo moja Dema mám podľa kalkulačky ešte horšie prevody, aj keď ma 3 píly vpredu.
Jediné, čo mi trochu naháňa strach je prechod z 26" na 29". Mám síce 181cm, ale aj tak sa bojím, aby to nebol veľký skok. Viac ľudí ale povedalo, že nie je problém si zvyknúť, tak snáď by to bola pohoda.
Ak teda mi vie niekto povedať, či ten Laufey H30 stojí za to alebo odporučiť nejaký v podobnej cene, tak by som bol vďačný.
posledný komentár: 26. 4. 2023 o 12:11
A aj začiatočník veľa brzdí - stačí predstava že som ťahal malého pripnuteho za sebou a po asfalte z Kačína k rotunde som dokázal doraziť platne a roztopiť piestik na deore m615. Čiže povedať, že začiatočníkovi stačia lacné brzdy je príliš zjadnodušené
Na to co pisal, ze chce jazdit budu tie brzdy sluzit dobre. Sam jazdim mtb kratko a zaradil bych sa max do kategorie “pokrocili” a dosky na MT400kach som menil az pri 1500km co je normalna vydrz. Jazdim v okoli BA lahke-stredne tazke traily a vazim 102kg. Tak ja ti neviem..ze by som bol talent ze tolko nebrzdim? ?