Kenai nesuhlasim s tvojimi predpokladmi, tym padom ani so zavermi:) tvarit sa, ze jedinou moznostou je cyklistov oddelit od aut je nezmysel - uprimne, to je este vacsie sci-fi ako ocakavat, ze uzakonenim 1,5m odstupu to vsetci budu dodrziavat...
Ci sa nam to paci alebo nie, jednoducho cesty patria stale vsetkym (okrem vyhradenych ciest typu dialnic a pod) a musime sa naucit spolu zit - a ak uzakonenim nejakej hranice motoristi pochopia par zakladnych veci, tak to stoji za to:
1. obiehat cyklistu vo vzdialenosti 50 cm nie je ok
2. pri predbiehani cyklistu MUSIS prejst do protismeru, ci sa ti chce alebo nie
3. aj auto ma brzdy a su na to, aby sa pouzili, ked je pred tebou pomalsie vozidlo/cyklista/koc
Skusim postupne:
Zákon o premávke riesi dopravne nehody:
Dopravná nehoda je udalosť v cestnej premávke, ktorá sa stane v priamej súvislosti s premávkou vozidla a pri ktorej
a) sa usmrtí alebo zraní osoba,
b) sa poškodí cesta alebo všeobecne prospešné zariadenie,
c) uniknú nebezpečné veci24)alebo
d) na niektorom zo zúčastnených vozidiel vrátane prepravovaných vecí alebo na inom majetku vznikne hmotná škoda zrejme prevyšujúca jedenapolnásobok väčšej škody podľa Trestného zákona.
Riesit zákonom kazdy jeden pád z bicykla je hlupost.
Najcastejsie priciny dopravnych nehod v 2020 boli:
46% DN - porušenie povinnosti vodiča (nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke, nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov)
14% DN - nedovolená rýchlosť jazdy
6% DN - nesprávna jazda cez križovatku
4% DN - porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky...
Vodici motorových vozidiel zavinili takmer 8000 nehôd, cyklisti 386 DN.
Priority pri znizovani poctu DN by teda mali vychádzat z tychto cisel.
milos21 pri tvojej vlastnej logike si trosku odporujes:) z mojho pohladu to nie je o tom, ze by ludia nevedeli, problem je, ze ludia na to prdia.. takze mozes x krat zaviest vodicske preukazy pre bicykle, pokial ludia spravia skusky a hned na druhy den budu jazdit podobne - tak je to zbytocne
Ni ej to zbytocne lebo im mas co odobrat a je naozaj vela cyklistov, rovnako ako motoristov co na cestu nepatria.
Kenai nesuhlasim s tvojimi predpokladmi, tym padom ani so zavermi:) tvarit sa, ze jedinou moznostou je cyklistov oddelit od aut je nezmysel - uprimne, to je este vacsie sci-fi ako ocakavat, ze uzakonenim 1,5m odstupu to vsetci budu dodrziavat...
Ci sa nam to paci alebo nie, jednoducho cesty patria stale vsetkym (okrem vyhradenych ciest typu dialnic a pod) a musime sa naucit spolu zit - a ak uzakonenim nejakej hranice motoristi pochopia par zakladnych veci, tak to stoji za to:
1. obiehat cyklistu vo vzdialenosti 50 cm nie je ok
2. pri predbiehani cyklistu MUSIS prejst do protismeru, ci sa ti chce alebo nie
3. aj auto ma brzdy a su na to, aby sa pouzili, ked je pred tebou pomalsie vozidlo/cyklista/koc
To je OK nemusis suhlasit. To je vec nazoaru. Ja si myslim, ze tak ako ovca s vlkom v jendom kosiari zit nemoze bez ohladu na predpisy, ani slovanista s interistom chodt do toho isteho podniku.... tak nemozes ochranit cyklistu pred autom viac, ako uz je za pouzitia legistlativy.
1. obiehat cyklistu vo vzdialenosti 50 cm je obcas jednia alternativa k jeho zrazeniu.
2. pri predbiehani cyklistu MUSIS prejst do protismeru, ci sa ti chce alebo nie co ak ti to zakazuje plna ciara alebo zakaz predchadzania ? Ja by som kazdmu signatarovi tej peticie doprial aby sa jeden den riadili vsetci morotisti tymto predpisom. Premavka na vsetkych cestach kde je cyklista by sa spomalila na cca 25km/h A nasledne zastavila. Lebo 25km/h sa na aute ist dlhsiu dobu ani neda. To pojdes na 1 kvalte v akych otackach, co na to chladenie, co nakladiaky ktore nedobrzdia nedokazu sa rozbehnut ? Nasledne predbiehanie 2-3 auta ktore nevidi preco ten prvy brzdi lebo to 3 auto moze mat kludne este prerusovanu ciaru.... no peklo.
3. aj auto ma brzdy a su na to, aby sa pouzili, ked je pred tebou pomalsie vozidlo/cyklista/koc suvisi s bodom 2. ale doplnim ze brzdna draha kamionu s navesom je z 90 na 20km/h okolo 130m ked vezmes v uvahu ze plna ciara je tipicky v zakrute kde vodic nema sancu vidiet cyklistu na taku vzdialenost, ake ma moznosti ? A to uvazujeme perfektnu viditelnost suchu cestu, moznost brzdit na plno (priama cesta)....
Kenai, daj petíciu za zrušenie jazdenia všetkych vozidiel, motorových alebo nemotorových, ktoré sú pomalšie ako 40km/h, aby nejazdili po cestách v premávke.
Mna by zaujimalo ako som mohol zabranit nehode kde mi auto nedalo prednost. Auto stalo a davalo prednost ostatnym autam ktore ma obiehali ale ked som uz bol pri nom tak sa pohol rovno predo mna. By som chcel vediet ako sa tomuto da zabranit teda okrem toho ist peso.
Skusim postupne:
Zákon o premávke riesi dopravne nehody:
Riesit zákonom kazdy jeden pád z bicykla je hlupost.
Najcastejsie priciny dopravnych nehod v 2020 boli:
46% DN - porušenie povinnosti vodiča (nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke, nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov)
14% DN - nedovolená rýchlosť jazdy
6% DN - nesprávna jazda cez križovatku
4% DN - porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky...
Vodici motorových vozidiel zavinili takmer 8000 nehôd, cyklisti 386 DN.
Priority pri znizovani poctu DN by teda mali vychádzat z tychto cisel.
OK, ale myslis ze pachatelia tych DN maju za sebou n rokov bezproblemovej premavky bez skodovej udalosti aleobo cohokolvek a jedneho dna zrazia cyklistu lebo .... (neviem ty doplne preco) ? Mozno su aj taky, ale som presvedceny ze drviva vacsina pripadov su jedinci co maju rocne 3-4 skodove udalosti a raz to skonci DN. Cize risiet treba podla mna aj skodove udalosti. Aj ako pises, kazdy pad z biklu. To je totiz ta prevencia a ochrana. Preto stale hovorim ze sa vychadza z chybnych dat. Napr za seba som mal 5 padov z biku na ceste. 1. kontakt s utom ( zaparkovanym), ale ked ma zajtra zrazi auto. bude to vyzerat, ze ja som bezuhonny chudak cyklista podla statistiky. Kolko krat si sa ty nekontrolovatelne valal po ceste a bola to vec pozornosti a ohladuplnosti, ze ta nikto nezrazil ? Ten pomer zavinenia je uplne iny, ako sa zda byt podla statistiky.
Mna by zaujimalo ako som mohol zabranit nehode kde mi auto nedalo prednost. Auto stalo a davalo prednost ostatnym autam ktore ma obiehali ale ked som uz bol pri nom tak sa pohol rovno predo mna. By som chcel vediet ako sa tomuto da zabranit teda okrem toho ist peso.
Mne sa stalo to iste, aj na biku aj na motorke aj na aute. Zastavil som v kazdom jednom pripade. V autoskole mi instruktor cez motorky povedal: Jazdi ako keby si bol neviditelny. Isiel si tak? Nie spolahol si sa, ze ta pusti a tam sa stala chyba. Je to o miere rizika co si ochotny podstupit. Proste nesmies pripustit vznik koliznej situacie. Tazko tu byt konkretnejsi, nevidel som to.
Ja sa skor bojim ze ma proste zo zadu zmangluje auto pri predbiehani lebo to je jediny moment kde to nemam vobec pod kontrolou. Preto na aute jazdim tak aby ma nikto nepredbiehal, na moto uz radsej nejazdim skoro vobec, lebo to co je bezpecne je protizakonne. A na biku sa vyhybam uzkym cestam ako moru a tak redukujem aspon pravdepodobnost.
kenai, síce som cyklistu ešte nezrazil, ale spáchal som nehodu s autom ... predtým som dlhé roky mal naozaj bezproblémovej premávky bez škodovej udalosti .. a od vtedy už to zase je kopec rokov ... takže áno, aj ten čo zrazí cyklistu to môže mať taky tak ... prosím rozšír si optiku
scarinkoNie nic take som nepovedal, ale minule v Sape som si nebol isty, tak som to naozaj zatiahol na krajnicu a nechal auto z vedlajsej prejst. Alebo ked uz idem po hlavnej tak sa snazim mat co najvecsi odstup od auta na vedlajsej ceste. Snazim sa natlacit na auto iduce mojim smerom aby som bol nim aspon ciastocne kryty, Ked je to extra zle, idem na chodnik prechod pre chodcov, ak tam je. Ak auto z vedlajsej stoji, tak kym prejde 2-3m do krizovatky aj pri plnej akceleracii je par sekund, to by mi malo stacit na zastavenie. To sa neda zovseobecnit. Ale ak je volba spolahnut sa vs zastavit, zastavim. Viem ze je to na prd a tak sa snazim jazdit po cestickach pre cyklistov a ano nemam priemerky nad 25km/h aj ked bezne dupem 30km/h.
lapaloma A co bola pricina nehody. Nemusi byt konkretny ide mi len o pochopenie mechanizmu. Nepozornost, unava .....?
lapaloma Dakujem presne tam som smeroval. Ziden pridany predpis nepomeze pri nepozornosti, alebo nevedomosti, alebo hluposti. Pridavat zakazy je ako povedat dali sme vodicovi vodicke opravnenie, ale neverime ze vie ako ma viest vozidlo. To je cele uplne zvratene.
Kenai, daj petíciu za zrušenie jazdenia všetkych vozidiel, motorových alebo nemotorových, ktoré sú pomalšie ako 40km/h, aby nejazdili po cestách v premávke.
To netreba, oni sa zrusia sami a este dostanu aj Dravinovu cenu. Ale vazne to nie je len o bikoch. Preco sa zacali robit chodniky? Preco je na dialniciach predpisana minimalna rychlost ? Proste mame obrovske problemy s kompatibilitou dopravnych prostridkov. Teraz s ebikami pridu aj velomobily a to az bude peklo.
Tak de jure nie, de facto v mojej ucebnici ano. Ale to sa musi kazdy rozhodnut sam za seba. Mne sa lepsie zije s pocitom, ze si za to mozem sam a ze tomu nabuduce predidem.
hlavne, ja teraz chodím dosť do práce bajkom, a keďže cez pracovnú dobu sa jazdí najlepšie jazdím rôzne a dlhšie trasy ako v minulosti .... imho tá správanie sa vodičov nie je také zlé, ak už niečo chcete riešiť tak logiku nadväznosť a hlavne informáciu o tom, že cyklocesta/trasa/koridor vôbec jestvuje a kam sa dostanem ak naň zablúdim. Tu v Ba je proste fakt, že ak o tom naozaj presne nevieš tak to buď nenájdeš alebo ak naň vstúpiš nedostaneš sa tam kde si chcel
HOWGH
Ked zacnes jazdit trochu viac mimo hradzu tak zistis ze to co pises je nerealne.
Bol si na Orave, tak vieš - predvídaj alebo zomri...
Niekedy čakám kým ma auto pustí (sú také križovatky, hlavne kde auta dlhšie v ***** stoja), na plnom kruháči radšej spomalím (vždy sa niekto stihne vtisnúť). Zrovna včera som v jednej dedine dával prednosť sprava - ako som neskôr zistil bol som na hlavnej (buď som si značku nevšimol alebo to bola hlavná typu - daj prednosť na vedľajších a na hlavnú nedávaj nič, však ušetríš). Inak keď dávam prednosť sprava (to je jedno či som autom alebo na biku), tak sa na seba nechápavo pozeráme a aj tak idem prvý ja, často sa to berie, že kúsok širšia cesta je hlavná alebo
A ďalšia nepríjemná vec je, že si šoféri myslia, že každý cyklista chodí 10 km/h. Zrovna nedávno cestou do práce vybehlo auto z vedľajšej, pribrzdím, však prejdem, ale zrazu vidím za ním vlečku, tak som brzdil naplno a strhol doprava (išiel spoza domu), vtedy som sa neovládol a pohrozil päsťou...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ci sa nam to paci alebo nie, jednoducho cesty patria stale vsetkym (okrem vyhradenych ciest typu dialnic a pod) a musime sa naucit spolu zit - a ak uzakonenim nejakej hranice motoristi pochopia par zakladnych veci, tak to stoji za to:
1. obiehat cyklistu vo vzdialenosti 50 cm nie je ok
2. pri predbiehani cyklistu MUSIS prejst do protismeru, ci sa ti chce alebo nie
3. aj auto ma brzdy a su na to, aby sa pouzili, ked je pred tebou pomalsie vozidlo/cyklista/koc
Zákon o premávke riesi dopravne nehody:
a) sa usmrtí alebo zraní osoba,
b) sa poškodí cesta alebo všeobecne prospešné zariadenie,
c) uniknú nebezpečné veci24)alebo
d) na niektorom zo zúčastnených vozidiel vrátane prepravovaných vecí alebo na inom majetku vznikne hmotná škoda zrejme prevyšujúca jedenapolnásobok väčšej škody podľa Trestného zákona.
Riesit zákonom kazdy jeden pád z bicykla je hlupost.
Najcastejsie priciny dopravnych nehod v 2020 boli:
46% DN - porušenie povinnosti vodiča (nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke, nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov)
14% DN - nedovolená rýchlosť jazdy
6% DN - nesprávna jazda cez križovatku
4% DN - porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky...
Vodici motorových vozidiel zavinili takmer 8000 nehôd, cyklisti 386 DN.
Priority pri znizovani poctu DN by teda mali vychádzat z tychto cisel.
Ni ej to zbytocne lebo im mas co odobrat a je naozaj vela cyklistov, rovnako ako motoristov co na cestu nepatria.
Ci sa nam to paci alebo nie, jednoducho cesty patria stale vsetkym (okrem vyhradenych ciest typu dialnic a pod) a musime sa naucit spolu zit - a ak uzakonenim nejakej hranice motoristi pochopia par zakladnych veci, tak to stoji za to:
1. obiehat cyklistu vo vzdialenosti 50 cm nie je ok
2. pri predbiehani cyklistu MUSIS prejst do protismeru, ci sa ti chce alebo nie
3. aj auto ma brzdy a su na to, aby sa pouzili, ked je pred tebou pomalsie vozidlo/cyklista/koc
To je OK nemusis suhlasit. To je vec nazoaru. Ja si myslim, ze tak ako ovca s vlkom v jendom kosiari zit nemoze bez ohladu na predpisy, ani slovanista s interistom chodt do toho isteho podniku.... tak nemozes ochranit cyklistu pred autom viac, ako uz je za pouzitia legistlativy.
1. obiehat cyklistu vo vzdialenosti 50 cm je obcas jednia alternativa k jeho zrazeniu.
2. pri predbiehani cyklistu MUSIS prejst do protismeru, ci sa ti chce alebo nie co ak ti to zakazuje plna ciara alebo zakaz predchadzania ? Ja by som kazdmu signatarovi tej peticie doprial aby sa jeden den riadili vsetci morotisti tymto predpisom. Premavka na vsetkych cestach kde je cyklista by sa spomalila na cca 25km/h A nasledne zastavila. Lebo 25km/h sa na aute ist dlhsiu dobu ani neda. To pojdes na 1 kvalte v akych otackach, co na to chladenie, co nakladiaky ktore nedobrzdia nedokazu sa rozbehnut ? Nasledne predbiehanie 2-3 auta ktore nevidi preco ten prvy brzdi lebo to 3 auto moze mat kludne este prerusovanu ciaru.... no peklo.
3. aj auto ma brzdy a su na to, aby sa pouzili, ked je pred tebou pomalsie vozidlo/cyklista/koc suvisi s bodom 2. ale doplnim ze brzdna draha kamionu s navesom je z 90 na 20km/h okolo 130m ked vezmes v uvahu ze plna ciara je tipicky v zakrute kde vodic nema sancu vidiet cyklistu na taku vzdialenost, ake ma moznosti ? A to uvazujeme perfektnu viditelnost suchu cestu, moznost brzdit na plno (priama cesta)....
Zákon o premávke riesi dopravne nehody:
Riesit zákonom kazdy jeden pád z bicykla je hlupost.
Najcastejsie priciny dopravnych nehod v 2020 boli:
46% DN - porušenie povinnosti vodiča (nevenovanie sa plne vedeniu vozidla a nesledovanie situácie v cestnej premávke, nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov)
14% DN - nedovolená rýchlosť jazdy
6% DN - nesprávna jazda cez križovatku
4% DN - porušenie povinnosti účastníka cestnej premávky...
Vodici motorových vozidiel zavinili takmer 8000 nehôd, cyklisti 386 DN.
Priority pri znizovani poctu DN by teda mali vychádzat z tychto cisel.
OK, ale myslis ze pachatelia tych DN maju za sebou n rokov bezproblemovej premavky bez skodovej udalosti aleobo cohokolvek a jedneho dna zrazia cyklistu lebo .... (neviem ty doplne preco) ? Mozno su aj taky, ale som presvedceny ze drviva vacsina pripadov su jedinci co maju rocne 3-4 skodove udalosti a raz to skonci DN. Cize risiet treba podla mna aj skodove udalosti. Aj ako pises, kazdy pad z biklu. To je totiz ta prevencia a ochrana. Preto stale hovorim ze sa vychadza z chybnych dat. Napr za seba som mal 5 padov z biku na ceste. 1. kontakt s utom ( zaparkovanym), ale ked ma zajtra zrazi auto. bude to vyzerat, ze ja som bezuhonny chudak cyklista podla statistiky. Kolko krat si sa ty nekontrolovatelne valal po ceste a bola to vec pozornosti a ohladuplnosti, ze ta nikto nezrazil ? Ten pomer zavinenia je uplne iny, ako sa zda byt podla statistiky.
Mne sa stalo to iste, aj na biku aj na motorke aj na aute. Zastavil som v kazdom jednom pripade. V autoskole mi instruktor cez motorky povedal: Jazdi ako keby si bol neviditelny. Isiel si tak? Nie spolahol si sa, ze ta pusti a tam sa stala chyba. Je to o miere rizika co si ochotny podstupit. Proste nesmies pripustit vznik koliznej situacie. Tazko tu byt konkretnejsi, nevidel som to.
Ja sa skor bojim ze ma proste zo zadu zmangluje auto pri predbiehani lebo to je jediny moment kde to nemam vobec pod kontrolou. Preto na aute jazdim tak aby ma nikto nepredbiehal, na moto uz radsej nejazdim skoro vobec, lebo to co je bezpecne je protizakonne. A na biku sa vyhybam uzkym cestam ako moru a tak redukujem aspon pravdepodobnost.
lapaloma A co bola pricina nehody. Nemusi byt konkretny ide mi len o pochopenie mechanizmu. Nepozornost, unava .....?
Sú situácie keď Ťa auto bohužiaľ nevidí a ani nemá šancu vidieť a vtedy je jedno že ideš na hlavnej. Na biku si menej viditeľný ako auto.
To netreba, oni sa zrusia sami a este dostanu aj Dravinovu cenu.
HOWGH
Bol si na Orave, tak vieš - predvídaj alebo zomri...
Niekedy čakám kým ma auto pustí (sú také križovatky, hlavne kde auta dlhšie v ***** stoja), na plnom kruháči radšej spomalím (vždy sa niekto stihne vtisnúť). Zrovna včera som v jednej dedine dával prednosť sprava - ako som neskôr zistil bol som na hlavnej (buď som si značku nevšimol alebo to bola hlavná typu - daj prednosť na vedľajších a na hlavnú nedávaj nič, však ušetríš). Inak keď dávam prednosť sprava (to je jedno či som autom alebo na biku), tak sa na seba nechápavo pozeráme a aj tak idem prvý ja, často sa to berie, že kúsok širšia cesta je hlavná alebo
A ďalšia nepríjemná vec je, že si šoféri myslia, že každý cyklista chodí 10 km/h. Zrovna nedávno cestou do práce vybehlo auto z vedľajšej, pribrzdím, však prejdem, ale zrazu vidím za ním vlečku, tak som brzdil naplno a strhol doprava (išiel spoza domu), vtedy som sa neovládol a pohrozil päsťou...