Čaute trochu som sa potrápil s 830 a Smart bike lights tak som to zosumarizoval, možno to niekomu pomôže. Veľa som čerpal tu na fóre za to díky.
Do mobilu nahrať z Google Play/Appstore Connect IQ appku, v nej si treba nájsť a nainštalovať dátové pole /Smart bike lights/. Po nainštalovaní sa v nastavení v mob. app. do konfiguračného riadku /Lights Configuration/ nakopíruje config text viď. nižšie ten vytvára podmienky ako sa bude chovať svetlo v režime S / smart /. V M /manual/ režime sa chová podľa ručne zvoleného režimu. V režime N /network/ sa chová svetlo ako je nast. v EDGE.
Potom je treba v Garmine nastaviť v konfigurácii displeja v profile (data screens) Smart bike lights ako dátové pole. Configi sú urobené pre 830 a 530 tku. Zmeniť config na iný Garmin alebo upraviť/doplniť funkcie sa dá pomocou programu na tomto linku. https://maca88.github.io/SmartBikeLights/
Moj funkčný config na 830 popis:
- Varia svetlo za denného svetla zhasnuté a začne blikať len keď ide auto.
- pri prudkom zabrzdení zasvieti - len keď nejde auto teda pri zhasnutom svetle
- potom za šera až tmy sa samo preklopí na day light mne sa v noci viac páči - štart blikania pri zap. aktivite, bliká stále a pri priblížení áut sa rozbliká viac. Brzda v tomto režime vypnutá.
POZNÁMKA K BRZDE: Reakcia svetla má oneskorenie pretože sa využíva spomalenie v Edge podľa GPS vypočíta sa raz za sekundu výpočtom rozdielu medzi aktuálnou a predchádzajúcou rýchlosťou.
POZNÁMKA K PREPNUTIU NOČNÉHO REŽIMU: Pri používaní sunset a sunrise začne filter fungovať len vtedy, keď sa získa poloha GPS, pretože je potrebný na výpočet času východu a západu slnka.
Je to super. Skusam si to konfigurovat pre moju 1030, aj mi to funguje ale ja mam rt510. Ten peloton mod mi nejak nechce zobrazit. Co tam mas ako light mode ?
Ale to su myslim dve veci. Prvy odkaz co si dal chapem tak ze 510 aj 515 rovnako vyhodnocuju objekty v skupine/pelotone rovnako iducou rychlostou nezobrazuje a iduce vyssou/inou zobrazuje.
Druhy odkaz hovori ze 515 ma navyse oproti 510 rezim svetla so slabsim svitom a vola sa peloton.
Tak to chapem ja. V reale som rezim peloton nikdy nepouzil jazdime v skupine normalne day flash. Sme si zvykli na to hlavne nepozerat do svetla a pohoda.
Ja myslim ze to odobrate tlacitko na 510 je spravne aj v tom programe svieti pri zvoleni 510 cervenym.
V riadku pre 530 tku je chyba upgradovaný celý článok:
Do mobilu nahrať z Google Play/Appstore Connect IQ appku, v nej si treba nájsť a nainštalovať dátové pole /Smart bike lights/. Po nainštalovaní sa v nastavení v mob. app. do konfiguračného riadku /Lights Configuration/ nakopíruje config text viď. nižšie ten vytvára podmienky ako sa bude chovať svetlo v režime S / smart /. V M /manual/ režime sa chová podľa ručne zvoleného režimu. V režime N /network/ sa chová svetlo ako je nast. v EDGE.
Potom je treba v Garmine nastaviť v konfigurácii displeja v profile (data screens) Smart bike lights ako dátové pole. Configi sú urobené pre 830 a 530 tku. Zmeniť config na iný Garmin alebo upraviť/doplniť funkcie sa dá pomocou programu na tomto linku. https://maca88.github.io/SmartBikeLights/
Moj funkčný config na 830 popis:
- Varia svetlo za denného svetla zhasnuté a začne blikať len keď ide auto.
- pri prudkom zabrzdení zasvieti - len keď nejde auto teda pri zhasnutom svetle
- potom za šera až tmy sa samo preklopí na day light mne sa v noci viac páči - štart blikania pri zap. aktivite, bliká stále a pri priblížení áut sa rozbliká viac. Brzda v tomto režime vypnutá.
POZNÁMKA K BRZDE: Reakcia svetla má oneskorenie pretože sa využíva spomalenie v Edge podľa GPS vypočíta sa raz za sekundu výpočtom rozdielu medzi aktuálnou a predchádzajúcou rýchlosťou.
POZNÁMKA K PREPNUTIU NOČNÉHO REŽIMU: Pri používaní sunset a sunrise začne filter fungovať len vtedy, keď sa získa poloha GPS, pretože je potrebný na výpočet času východu a západu slnka.
For Edge touch screen devices (Edge 1030/1000/Explore/820/830):
Full screen: The control mode can be changed by tapping on the top left button which contains one character (M, N or S).
Non full screen: The control mode can be changed by tapping on the light icon
For Edge 530:
Make sure that the lights are paired and connected with your Garmin device
On the data screen where you have the data field press the Menu button to open the menu
Navigate to "Data Fields" -> "Connect IQ data fields" -> "Smart Bike Lights" -> "Control mode" and change to the desired mode
Cely navod:
GitHub - maca88/SmartBikeLights: Garmin application for ANT+ bike lights
Screen z mojej 830 trochu som premenoval aj tlačítka.
Ja myslim ze ten day flash light nie je idealne pouzivat v noci, kedze to je dost intenzivne svetlo aj cez den. Ten night flash ma znizenu intenzitu svietenia a aj tak je to dostatocne silne.
Bolo to tu spomenuté :
.....
4. Ak sa auto priblizi, ale potom spomali na vasu rychlost, tak z radaru zmizne ked sa vlecie za vami - na toto si treba davat asi najvacsi pozor, aby clovek nenadobudol falosnu istotu, ze auto odbocilo alebo zastavilo niekde...ked sa potom rozhodne predbiehat, tak na radare sa objavi, ale to uz je tesne za vami.
....
Práve toto som zažil nedávno po meste. Dobehol som autom cyklistu, najprv mu svietilo červené zadné svetlo, keď som sa priblížil blikalo, a keď som spomalil na jeho rýchlosť kvôli premávke tak zhaslo.
Vtedy zmizne moje auto aj z obrazovky? Lebo dovtedy jazdil v pohode, potom sa začal obzerať čo robím, ale jeho
som obehnúť mohol bezpečne až keď sa uvoľnil protiprúd.
Ano zmizne vtedy z obrazovky. To su presne tie situacie kedy sa musi clovek s tym radarom zžiť. Kazdopadne ked sa toto stane to auto je blizko a vzdy ho aj pocujes, resp "citis".
presne tak, jednak ho pocujes a jednak to auto nejak nevydrzi vacsinou ist rovnakou rychlostou
rozdielova rychlost na zobrazenie je myslim 5kmh, cize staci ze malinko slapne na plyn a uz ho vidis
Alebo pomôže ak sa trochu vzdialim? Možno do budúcna, nechať väčší odstup v kolóne? Zachytí ma to znovu?
Ale zase išli sme malou rýchlosťou po meste, videl že mu nechávam priestor a nepchám sa vedľa neho zbytočne.
zachyti ta v akejkolvek vzdialensti od 0 do 140 metrov tusim. Cele to funguje len na principe rozdielu rychlosti - takze je jedno kde si - dolezite je, ze ides rychlejsie ako cyklista - inak ta "nevidi"...
Sakra to fakt tak ziari?
Chcel by som to na cestne presuny, samozrejme aj cez den. Ale cez den tie lumeny az tak vadit nebudu, nie?
Btw, aby som to upresnil - nejde mi ani o to vidiet auta na displeji, na cestach popri Karpat a okolo BA su aj tak stale. Skor mi ide o tu super featuru, ze cim blizsie je auto tym viac to blika
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
###0,73535488#4,4!Dark:1:6:1Es0,r0!RADAR:1:7:1I]1]0!Brake:1:6:1A[-8!:1:0:1D=1##6,5:Varia 515!2,:-1,Off:0!1,Solid:4!1,Peloton:5!1,Day Flash:7!1,Night Flash:6#0::#0:0#B3570##3#0#0
Edit: Brzdov esom neskusal. zapnutie svetla pri priblizujucom sa aute je na - S
Do mobilu nahrať z Google Play/Appstore Connect IQ appku, v nej si treba nájsť a nainštalovať dátové pole /Smart bike lights/. Po nainštalovaní sa v nastavení v mob. app. do konfiguračného riadku /Lights Configuration/ nakopíruje config text viď. nižšie ten vytvára podmienky ako sa bude chovať svetlo v režime S / smart /. V M /manual/ režime sa chová podľa ručne zvoleného režimu. V režime N /network/ sa chová svetlo ako je nast. v EDGE.
config text pre Edge 830
###0,73535488#5,4!Dark:2:7:1H]0Es0,r0!RADAR:1:7:1I]1]0!Brake:1:4:1A[-8!:1:0:1D=1##6,5:Varia 515!2,:-1,Off:0!1,Light Full:4!1,Light Peloton:5!1,Day Flash:7!1,Night Flash:6#0::#0:0#B3122##3#0#0
Potom je treba v Garmine nastaviť v konfigurácii displeja v profile (data screens) Smart bike lights ako dátové pole. Configi sú urobené pre 830 a 530 tku. Zmeniť config na iný Garmin alebo upraviť/doplniť funkcie sa dá pomocou programu na tomto linku. https://maca88.github.io/SmartBikeLights/
Moj funkčný config na 830 popis:
- Varia svetlo za denného svetla zhasnuté a začne blikať len keď ide auto.
- pri prudkom zabrzdení zasvieti - len keď nejde auto teda pri zhasnutom svetle
- potom za šera až tmy sa samo preklopí na day light mne sa v noci viac páči - štart blikania pri zap. aktivite, bliká stále a pri priblížení áut sa rozbliká viac. Brzda v tomto režime vypnutá.
POZNÁMKA K BRZDE: Reakcia svetla má oneskorenie pretože sa využíva spomalenie v Edge podľa GPS vypočíta sa raz za sekundu výpočtom rozdielu medzi aktuálnou a predchádzajúcou rýchlosťou.
POZNÁMKA K PREPNUTIU NOČNÉHO REŽIMU: Pri používaní sunset a sunrise začne filter fungovať len vtedy, keď sa získa poloha GPS, pretože je potrebný na výpočet času východu a západu slnka.
config na 530
###0,73535488#5,4!Dark:2:7:1H]0Es0,r0!RADAR:1:7:1I]1]0!Brake:1:4:1A[-8!:1:0:1D=1##5:Varia 515!Off:0!Light Full:4!Light Peloton:5!Day Flash:7!Night Flash:6#0::#0:0#B3121##3#0#0
Screen z mojej 830 trochu som premenoval aj tlačítka.
###0,73404416#5,4!Dark:2:7:1H]0Es0,r0!RADAR:1:7:1I]1]0!Brake:1:4:1A[-8!:1:0:1D=1##5,4:Varia 515!2,:-1,Off:0!1,Light Full:4!1,Day Flash:7!1,Night Flash:6#0::#0:0#B2713##2#0#0
podla tohto by to malo mat peloton mode
https://support.garmin.com/en-US/?faq=OOCXp8PY6g6oDlBk4G93y8
podla tohto zas nema, tak ja neviem
https://seekingtech.com/garmin-varia-cycling-rearview-radars-rtl510-vs-rtl515/
Druhy odkaz hovori ze 515 ma navyse oproti 510 rezim svetla so slabsim svitom a vola sa peloton.
Tak to chapem ja. V reale som rezim peloton nikdy nepouzil jazdime v skupine normalne day flash. Sme si zvykli na to hlavne nepozerat do svetla a pohoda.
Ja myslim ze to odobrate tlacitko na 510 je spravne aj v tom programe svieti pri zvoleni 510 cervenym.
Do mobilu nahrať z Google Play/Appstore Connect IQ appku, v nej si treba nájsť a nainštalovať dátové pole /Smart bike lights/. Po nainštalovaní sa v nastavení v mob. app. do konfiguračného riadku /Lights Configuration/ nakopíruje config text viď. nižšie ten vytvára podmienky ako sa bude chovať svetlo v režime S / smart /. V M /manual/ režime sa chová podľa ručne zvoleného režimu. V režime N /network/ sa chová svetlo ako je nast. v EDGE.
config text pre Edge 830
###0,73535488#5,4!Dark:2:7:1H]0Es0,r0!RADAR:1:7:1I]1]0!Brake:1:4:1A[-8!:1:0:1D=1##6,5:Varia 515!2,:-1,Off:0!1,Light Full:4!1,Light Peloton:5!1,Day Flash:7!1,Night Flash:6#0::#0:0#B3122##3#0#0
Potom je treba v Garmine nastaviť v konfigurácii displeja v profile (data screens) Smart bike lights ako dátové pole. Configi sú urobené pre 830 a 530 tku. Zmeniť config na iný Garmin alebo upraviť/doplniť funkcie sa dá pomocou programu na tomto linku. https://maca88.github.io/SmartBikeLights/
Moj funkčný config na 830 popis:
- Varia svetlo za denného svetla zhasnuté a začne blikať len keď ide auto.
- pri prudkom zabrzdení zasvieti - len keď nejde auto teda pri zhasnutom svetle
- potom za šera až tmy sa samo preklopí na day light mne sa v noci viac páči - štart blikania pri zap. aktivite, bliká stále a pri priblížení áut sa rozbliká viac. Brzda v tomto režime vypnutá.
POZNÁMKA K BRZDE: Reakcia svetla má oneskorenie pretože sa využíva spomalenie v Edge podľa GPS vypočíta sa raz za sekundu výpočtom rozdielu medzi aktuálnou a predchádzajúcou rýchlosťou.
POZNÁMKA K PREPNUTIU NOČNÉHO REŽIMU: Pri používaní sunset a sunrise začne filter fungovať len vtedy, keď sa získa poloha GPS, pretože je potrebný na výpočet času východu a západu slnka.
config na 530
###0,73535488#5,4!Dark:2:7:1H]0Es0,r0!RADAR:1:7:1I]1]0!Brake:1:4:1A[-8!:1:0:1D=1##6:Varia 515!null:-1!Off:0!Light Full:4!Light Peloton:5!Day Flash:7!Night Flash:6#0::#0:0#B3121##3#0#0
Ovládanie 530 je trochu iné ako na 830.
For Edge touch screen devices (Edge 1030/1000/Explore/820/830):
Full screen: The control mode can be changed by tapping on the top left button which contains one character (M, N or S).
Non full screen: The control mode can be changed by tapping on the light icon
For Edge 530:
Make sure that the lights are paired and connected with your Garmin device
On the data screen where you have the data field press the Menu button to open the menu
Navigate to "Data Fields" -> "Connect IQ data fields" -> "Smart Bike Lights" -> "Control mode" and change to the desired mode
Cely navod:
GitHub - maca88/SmartBikeLights: Garmin application for ANT+ bike lights
Screen z mojej 830 trochu som premenoval aj tlačítka.
.....
4. Ak sa auto priblizi, ale potom spomali na vasu rychlost, tak z radaru zmizne ked sa vlecie za vami - na toto si treba davat asi najvacsi pozor, aby clovek nenadobudol falosnu istotu, ze auto odbocilo alebo zastavilo niekde...ked sa potom rozhodne predbiehat, tak na radare sa objavi, ale to uz je tesne za vami.
....
Práve toto som zažil nedávno po meste. Dobehol som autom cyklistu, najprv mu svietilo červené zadné svetlo, keď som sa priblížil blikalo, a keď som spomalil na jeho rýchlosť kvôli premávke tak zhaslo.
Vtedy zmizne moje auto aj z obrazovky? Lebo dovtedy jazdil v pohode, potom sa začal obzerať čo robím, ale jeho
som obehnúť mohol bezpečne až keď sa uvoľnil protiprúd.
rozdielova rychlost na zobrazenie je myslim 5kmh, cize staci ze malinko slapne na plyn a uz ho vidis
Ale zase išli sme malou rýchlosťou po meste, videl že mu nechávam priestor a nepchám sa vedľa neho zbytočne.
Ja to do lesa neberiem, sa bojim ze to stratim.
Chcel by som to na cestne presuny, samozrejme aj cez den. Ale cez den tie lumeny az tak vadit nebudu, nie?
Btw, aby som to upresnil - nejde mi ani o to vidiet auta na displeji, na cestach popri Karpat a okolo BA su aj tak stale. Skor mi ide o tu super featuru, ze cim blizsie je auto tym viac to blika