Po case som sa rozhodol ze vymenim obcas auto za bike pri dochadzani do prace ( cca. 22km ).
Bike bude sluzit hlavne na to ( prevysenie max +/-30m ). Cestou spat obcas trochu obchadzka...
Bike ma byt jednoduchsi v predu jednoplatnicka, vzadu 7-9 prevodov. Vidla staci struna ... , ale dobre bude ak sa da zamknut. Brzdy vsak chcem hydrauliku.
Idealne by bolo ak by sa dala jednoducho zvysit vykon asistencie cca. do 30km/h ( hlavne na cestu do prace ).
Zatial mam vybrate 2 ( prosim nesmejte sa ):
1. RM Crossride e350
https://rockmachine.sk/2019/flash/crossride-e350/matte-black-silver-dark-grey
( vo vypredajoch sa da kupit aj do 1250€ )
2. Riverside 500e
https://www.decathlon.sk/elektrobicykel-riverside-500-id_8405314.html
A to dolezite ... urcite nechcem minut viac ako 1500€, proste je to bike na zodratie.. ziadne zazitky, horske cesty... atd.
A este taky mali detail.. idealne ak by sa dal kupit niekde okolo bb, nechce sa mi servisovat v zaruke niekde mimo ( trocha skoda pre ten rm )
Píšem o Dema Relay 20" model 2021
1. Vybral by som si tento ebike znova :
Ano, myslim ze za danu cenu mu nemam co vytknutm naozaj je kazda jazda radost.
Urcite to nie je nic pre lenivých, komu sa nechce nebude jazdiť ani na ebiku. Stale je to tam pot a namaha...
Skor je to o tom ze za rovnaky cas napr. po praci mozete zajt dalej a viacej.
Asi najlepsie prirovnanie je : Ako keby Vam na pleci sedel taky mali cyklo anjel a ked ho poprosite proste Vam pomoze a ak nie proste nie
2. Dobre vlastnosti
- Bateria 17Ah/630Wh .... 647km/nastupane 3800m zatial absolvovanych 5 cyklov nabijania ( bateria ma aktualne 43% )
Ak mate normalnu kondiciu, 100km je asi zaklad co date, pri dobrol plánovaní 130km bez problemu.
- Deore je naozaj dostatocne 34 vpredu , 11-42 naozaj s dopomocou umozni vybehnúť vsetko normalne
- Prekvapivo nizka hlucnost motora aj v zatazi, oproti napr. Bosh naozaj prijemna zmena.
- Cena
- Zda sa ze uz je dobre odladene na denne jazdenie, ziadne kopanie... atd nic. Aj teplota rano -7 ziaden problem.
- Pri jazde clovek vobec nevnima ze ide na niecom co ma 24kg
- Naozaj radost s každej jazdy
- Ebike Vam moze skratit cestu, dovod je jednoducho ze Vam umozni ist cesty ktore ste nemali radi, alebo ste sa
ich bali.. pretoze ich viete prejst rýchlejšie a plynulejšie
- Ebike Vas nauci jazdit frekvencne ... proste citit ake otacke sa tomu pacia a ake uz nie
- Ebike Vas nauci zakladny servis ( vymenu retaze, mazanmie vsetkeho a kontrolu )
2. Slabsie vlastnosti
- Hmotnost 24kg proste je citit, hlavne ked manipulujete s "mrtvou" vahou
- Shimano MT200 su aj pri 180mm kotucoch slabe, naozaj treba brzdenie planovat
- pevnost a robustnosť rámu, naozaj je pre mna sok aky to je rozdiel, proste to je tvrde
Hrbole ktore predtým ani nemali vyznam, zrazu znamenaju problem .. a zjazd po beznej ceste predstavuje uplne
vytrasenie , pritom to iste som este nedavno absolvoval bez problemu ....
- K ebike by urcite viac sedela prevodovka, dalsi 1kg naviac by to uz nezabilo .. pricom prehadzovacka + retaz .. no
proste uz by to bolo na case vymenit
- Je servisne náročnejší
3. Zle vlastnosti
- Moj kus trápi sedlo, ktore sa aj napriek dotiahnutiu stale vrati na povodne miesto
- vibrovala zadna brzda, trochu pod uhlom bola zadna brzda... oprava 2 minúty doma
Inak zrejme som spravil naozaj dobre ze som presiel po roku relativne intenzivneho jazdenia ( 5000km+ ) a vyskusal par modelov ( ako bosh, shimano tak aj bafang ). Menovite Apache, Bulls, Qayron, Crussis a Lectron...
Celkovo pred kupou na ebikoch najazdene cca. do 350km.
Trochu o bafangu :
- naozaj odporucam zapnut v nastavení 9 stupnov dopomoci
Dovod? Zakladna dopomoc je pri 3 - 5 naozaj uplne mimo, nezmyselne silná ....
Najlepsie to testujem pri ceste do prace kde su viac menej podobne podmienky ( az na vietor ) a chodim to
pravidelne. Naviac motor je v potom naozaj uspornejsi a ani kopce neznamenaju narast spotreby... ale je to
makacka. Ale vydrz baterie zrejme nad 150km na bateriu, ale nie je to taka zabava.... ( premerne odbudalo cca.
1% na 1,9km ).
- Nechapem pre koho su tie vyssie režimy dopomoci , to je naozaj az nezmyselne ... vyskusat a stacilo.
Zacal som striedat viac reťazí, co som odkukal tu na fore... tak snad sa osvedčí. Viem si predstavit ze ak niekto pouziva tie najvyssie dopomoci + ide co to da retaz ani kazeta asi nema moc dlhu trvanlivost.
Nechcem platit vela penezi tak maximum 1500 euro,
KTM Macina Sport 9CX5 3000 km najazdenych z roku 2018
Ak mas rozpocet 1500 eur kup si novy, napriklad z Mountfieldu.
Na tvoje vozenie do prace postacujuce.
https://www.mountfield.sk/krosove-elektrobicykle
Tak behni do prveho obchodu a kup elektro bike do 1500, predavaci v DE sa snad tiez vyznaju nie?
A pomoci sa neboj, pomoze ti to dostatocne.
Zadefinuj nenarobim a dostanes odpoved aj na druhu otazku, ci sa narobis do kopca.
Vyskusaj uvidis ako sa ti na tom sedi hlavne, chodit na tom budes ty nie niekto iny.
Zacalo sa objavovat po cca. 1050km... ( momentalne cca. 1300km )
Error Code : 08 Fault with motor hall sensor inside
Objavuje sa nahodne ( teda vacsinou ked to clovek necaka )....
Na prekvapenie ale Dema nejak moc nerobí problem, nahradny motor poslaný hneď v pondelok ma doraziť.
Mam doniest bike cca. 1 den a prehodi sa ... Max. bolo treba dokladovat kupu biku ( doklad )... tj. vybavene viac menej po telefone.
1. Motor co prisiel na vymenu ( m400 ) mal inu sadu konektorov ( aj som bol pri tom )
Nasledne sa muselo do Demi reportovat dalsie SN
2. Druhy motor v krabici m400 zabalena m300 ( tiez som sa tesil, a hned po odbaleni bolo jasne ze je zle... ), prisiel tusim 17.5
3. Az tretí motor OK a rovnaké konektory ( dorazil včera )
Co bolo servisovane/menene :
cca. 2200km zadne platnicky ( takto skoro som ich zatial nemenil, najmenej bolo asi po 4000km )
Uz aj predne sa zda ze budu na vymenu o cca. 300-500km
Zadny plast zjazdeny po 2600km, vymeneny za Maxis Crossmark. ( opat cca. 50% ako som zvyknutý )
Dalsi motor uz zda sa bez chyby, po 1700km uz je opat zabehnutý.
Kedze v 6 mesiaci ( jun ) bolo idealne pocasie na pokusy skusil som aj teoreticky dojazd ( 7 mesiac casto fukalo ) :
2,5x do prace + : 124km, asistencia 2/9 zostalo 29% baterie ( zo 100% )
Tj predpokladam ze teoreticka vydrz okolo 140km. na relatívnej rovine ( na tych cca. 124km cca. 300m +/- )
Kopcovitý teren :
79km, nastupane 1400m asistenia 2-3/9 zostatok zostatok 24% baterie
Tj. cca. 90km a 1500 vyskovych zrejme bez problému.
Na to co primarne pouzivam je vydrz baterie nadpriemerna az zbytocna. Za tych 3100km absolvovanych 24 nabíjacích cyklov ( co dava priemerne 124km na baterku )
+ dalsie 2 nepodstatne vady
- hodiny meskaju o 2 minuty na tyzden
- plastovy kryt motora obcas puká
Po cca. 4200km menene predne doštičky... na mna naozaj hrozne rýchlo.
( vlastne vždy doteraz som predne doštičky mal povodne pri výmennej biku )
Po 4300 vymenena zadna kazeta + tentoraz budem striedat uz len 2 retaze a nebudem ich extra merat. ( planujem cca. 4000km a nasledne to znovu vymenit ).
Na 4300km som striedal retaze 3, ale nepodarilo sa mi ich opotrebovat uplne rovnomerne. A uz 2 strielali na 2 najmenších pastorkoch.
Co sa mi este nestalo, na koci sezony prasknutý pedál ... vymenene za nove Force Blizz, tentoraz nie kovove ale nylon. Tak som zvedavy ... Predosel Force Steep 2 trochu nechapem ako sa to stalo, pretoze nic hrozne som im nespravil ... ziadny pad atd. Na prekvapenie tieto blizz su naozaj prijemne, za tu cenu ... hodnotím ich uz po par km lepsie ako predosle. ( len som musel do decatlhlonu za 10€ kupit kluc na pedale, moj klasicky nejak nestacil
Inak po 4760km zatial absolvovanych 37 nabíjacích cyklov ... opotrebenie baterky nebadam obsolutne ziadne.
Naozaj tomu nerozumiem on ide do protismeru a mne nadava za to ze ma zrazil. Inak nastastie vsetko ok ... len pedal si to odniesol.... ale nechapem tuto mentalitu.