Kategórie
Bike-techTi, co kazia meno normalnym cyklistom # cestná cyklistika # komunita # cyklodoprava # skúsenosti # poradenstvo # diskusia # jazda v teréne
https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=2208060219281939&id=1025467950874511
posledný komentár: 5. 7. 2023 o 16:53
posledný komentár: 21. 3. 2014 o 15:44
Novinka -8% BMC Teammachine SLR 01 ONE bicykel, carbon/neon red
11 999 €
-8%
MOC 12 999 €
Novinka -18% Raymon Kirana Ultra bicykel, carmine red stealth
3 299 €
-18%
MOC 4 499 €
Výpredaj -13% Wilier 0 SL Disc 105 Di2 bicykel, čierna/červená
4 499 €
-13%
MOC 5 899 €
Novinka -5% Giant TCR Advanced 2 KOM bicykel, carbon
2 699 €
-5%
MOC 2 849 €
Výpredaj -14% Giant TCR Advanced SL 0 Disc bicykel, raw carbon
8 299 €
-14%
MOC 11 399 €
Novinka -15% Giant Propel Advanced 1 bicykel, lcicle white
3 549 €
-15%
MOC 4 399 €
Novinka Giant TCR Advanced Pro 0 Di2 bicykel, ocean twilight/glare chrome
6 299 €
MOC 6 599 €
Výpredaj -10% BMC Teammachine SLR FIVE bicykel, arctic silver/black
3 799 €
-10%
MOC 4 499 €
-31% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, biela/čierna, poškriabaný
949 €
-31%
MOC 1 379 €
-28% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, multicam/strieborná
999 €
-28%
MOC 1 609 €
-38% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, carbon/strieborná
999 €
-38%
MOC 1 609 €
-33% Sharvan City 3 speed 18 skladací bicykel, čierna/strieborná
999 €
-33%
MOC 1 489 €
VO pre cyklistu mi prijde ako ista forma trestania co vo vysledku i tak az tak nefunguje kedze to niektore tu spominane problemy nevyriesi. Take politicke riesenie sijuce horucou ihlou. Tak ako teraz vodici s VO nedodrziavaju niektore pravidla uplne bezne (rychlost, bezpecna vzdialenost, jazda v pruhoch na dialniciach, obchadzanie prekazky atd) tak sa dodrziavanie pravidiel s prichodom VO az tak nezmeni. Problem je len a len v ludoch. Skus v nejakej vyspelej krajine prejst ako chodec na cervenu, napriklad v Japonsku. Ak je nejaky problem s cyklistami tak ho treba riesit inak, zamerat sa napriklad na tu dopravnu vychovu, apelovat na rodicov, kontrolovat dodrziavanie predpisov aj u cyklistov atd atd. A mozeme zajst do extremu a pozriet si ako funguje take Holandsko. Ako maju infrastrukturu prisposobenu cyklistom, kde su cyklisti vacsinou oddeleny od aut, kde ma cyklista priamejsiu a casto rychlejsiu cestu ako vodic. To mi prijde ako opak toho trestania, skor je to forma odmenovania. Zatial co nutny VO sposobi zmensenie zaujmu o cyklodopravu tak oddelena a rychlejsia cykloinfrastruktura sposobi naopak vacsi zaujem o takuto dopravu. V aktualnej dobe ekozelenych to snad pomaly pojde skor tymto smerom ako opacnym.
Napriklad prave dnes uplnou zhodou nahod na obede kolega zacal ze bol so synom na hradzi a ze tam poniektori jazdia sialene ako Sagan. Ze vsak jemu syn obcas vojde znicoho nic do protismeru lebo mu to este tak dobre to bicyklovanie nejde. A ked som sa spytal ze preco ho tam teda berie tak odpoved bola lebo nema kde. Uplne tomu neverim ale dobre, ak je problem neexistujuce miesto na bicyklovanie pre deti tak treba riesit toto nech sa mozu bicyklovat tam a nie ich stvat z dalsieho miesta nejakym VO. A mozeme riesit i tych neohladuplnych cyklistov lebo tam sa tiez s VO problem nijak nevyriesi.
Treba si uvedomiť aj v súčasnosti silu médií. Moja "obľúbená" Cyklokoalícia napríklad (chválim za snahu zlepšovať čo sa dá, stavebné projekty atď, ale s ich politikou mám problém). BMW si spravilo fotky pred novou budovou SND s nápisom, že sú radi, že už XY rokov podporujú SND (naliali tam milióny v rámci spozorstva). Cyklokoalícia to začala vo veľkom hejtovať, že hnusné autá zaberajú verejný priestor a dokedy to budeme trpieť atď. BMW na to reagovalo, že to bolo len na 1 hodinu a vybavili si všetky povolenia od mesta a sú ochotný ich poskytnúť. Alebo keď nejaký rok, či 2 dozadu polícia riešila cyklistov medzi Starým mostom a TPD, ako je ten nadjazd, kde na 1 strane sú cyklisti, na druhej strane chodci. Autor tam dával podrobný manuál, ako sa z toho vykecať, keď pôjde cyklista po tej pešej časti. Alebo že spravili nejakú mimi plošinu z cesty na chodník, aby mamičky mohli ľahšie ísť hore a hneď séria fotiek, ako tam 25+ ročný vyskakujú na bicykloch hore a po chodníku odchádzajú. A podobné prípady. To už veľa ľuďom začalo liezť na nervy, že či im nešibe, tak začali rozdávať bany. A z profilu Cyklokoalícia si to objajovali tým, že koľko cyklistov zabilo chodca. Alebo fotka dodávky na chodníku, kde sa evidentné niekto sťahoval. Totálny hejt. Chápem, dodávka tam nemala čo robiť. Tak isto chápem aj danú osobu, že to nechcela sedacie súpravy atď nosiť 500m ďaleko. A buchli tam fotku bicykla s vozíkom, že takto by to bolo v poriadku. Rozmer dodávky je tak 2x5-6m, rozmer toho vozíka bolo 1,8x5m. A teraz ten paradox, keď za bicyklom sa môže ťahať prívesný vozík široký max 110cm podľa slovenskej legislatívy, čo sa časť ľudí ohradila, aj to že pohľadu chodca je mi jedno, či to je dodávka, alebo taký veľký vozík a bicyklom, alebo zaparkované ufo. Ďalšie kolo banov a podľa nich je to v poriadku. Nie je to predsa auto. Problém je ten, že veľa ľudí to číta, majú dosah na verejnú mienku a veľa ľudí sa tým nechá ovplyvniť. Potom CK plače, že ich niekto neprizval na nejaké rokovanie, alebo tvorbu zákonov. Keď verejne podporujú porušovanie zákonov a vyhlasujú, že auto a vodič auta je najväčší nepriateľ na svete, bude sa tomu niekto rozumný čudovať? Asi nie. O tendenčných článkoch ak sa stane nehoda cyklista/chodec s autom ani nehovorím. A ľudia sa tým nechávajú ovplyvňovať. Čo na tom, že ten chodec šiel ma červenú a doslova skočil pod auto. Nedôležité. Hodia napís v štýle Ďalší zrazený chodec, dokedy to budeme trpieť a ide sa ďalej. Kopa ľudí si už nedá tú námahu zistiť, čo sa ozaj stalo. A to nie je len Cyklokoalícia, ale aj iné organizácie, blogeri, politici čo si chcú šplhnúť. Ľudia čo píšu pod Cyklokoalícia, píšu aj pod Políciu, sem a inde, šíria svoje názory. Potom človek povie, že požaduje rovnaký meter ma všetkých bez rozdielu, či to je cyklista alebo šofér auta a už je to nepriateľ, lebo si dovolil siahnuť na nedotknuteľnosť cyklistov.
Či by bol vodičák trest? Asi áno. Tak isto ako je trestaná väčšina slušných šoférov kvôli pár idiotom. U kamoša medzi 2 dedinami je cca 8km úsek cesty. Bola tam normálne 90, krásna cesta, rovná. Za 3 roky tam boli v noci zrazený 2 chodci a 3 cyklisti. Všetci boli opitý, v tmavom oblečení, na zlej strane cesty, v strede cesty, bez reflexných prvkov, svetiel, atď. Všetko boli známy notorici. Už tam majú 60. Všetci skáču od "radosti". Na druhú stranu, ak chce cyklista jazdiť po ceste, mal by ovláda pravidlá. Šoférovať bicykel v premávke je oveľa náročnejšie ako šoférovať auto. Je náchylnejší na výtlky, retardery, kanále. Nemá žiadne spätné zrkadlo (česť mizernému promile jedincov). Vplýva naňho počasie, okolné prostredie, bicykel je labilnejší ako auto. Auto sa môže šoférovať od 18, lebo sa daný jedinec by mal byť už psychicky pomerne vyspelý. Nie je to preto, že to je náročnejšie šoférovať.
Prečo by vodičák mal spôsobiť stratu záujmu o cyklodopravu? To je taký istý argumet, ako keď sa rušili povinné prilby pre cyklistov. Lebo ľudia nebudú bicyklovať. Lebo prilby sú drahé. Za 20€ v Decathlone si človek kúpiť normovanú prilbu. Za 20€. Čo to je? Na babetu treba dokonca prilbu na motorku, ťa stojí násobne viac a ľudia neremcajú s tým. Alebo ten prieskum, že prečo ľudia nenosia prilby. Cca 50% odpovedalo, že zákon neprikazuje, resp. To stojí peniaze,cca 40% bolo, že si kúpili zlú veľkosť a 10% že im to príde zbytočne, oni vedia bicyklovať. 2-3 roky dozadu som čítal článok ohľadom nehôd cyklistov v Holandsku, že bez pričinenia auta tam ročne umrie 150-220 cyklistov pri nehodách. Podľa doktorov, cca 85% cyklistov mohlo prežiť, keby mali prilbu. Ale nemali. To nie je zrovna malé číslo. Napriek tomu tam odmietajú nosiť prilby. Bol som na jednom workshope, bol tam Peter Velits, ten cyklista. Ľudia sa ho pýtali, že čo si majú kúpiť, aký bicykel a aké doplnky atď. Vieš čo povedal? Prvá vec ktorú si musíte kúpiť, keď si kúpite bicykel je prilba. Bez nej by nikto nemal zadať na bike. "Trápny" britský cyklista Chris Hoy povedal, že bez nasadenej helmy ani nesadne na bicykel a nechápe ľudí, čo ju nepoužívajú. Že pre neho to je rovnaké, ako keby sa v aute nepripútal. Pýtali sa nejakého pretekára, čo jazdí ten Red bull šampionát, čo jazdia cez mestá po strechách a podobne, čo to aj niekoľkokrát vyhral, že čo je základný kameň výbavy na bicykel. On že helma. Bez nej ani na krok.
Na jednej strane chceme aby boli cyklisti, či chodci chránený, ale ignoruje sa ich výchova. Dopravná výchova neexistuje. Nikto ich nekontroluje, polícia ich správanie dlhodobo ingnoruje. Namiesto toho sa zodpovednosť za ich životy presúva na šoférov áut. Aj podľa českej, či nemecké polície, tak za cca 75% nehôd cyklistov môže samotný cyklista. Ak berieme, vyslovene nehoda cyklista-auto, tak dlhodobo je pomer cca 60-40 na strane cyklistov. Ak teda chceme, aby mali cyklisti menej nehôd a máme tieto údaje, tak je načase začať riešiť príčinu tých nehôd. Ak sa budeme tváriť, že na strane chodcov a cyklistov je všetko v poriadku, nikam sa nepohnene.
V 80 rokoch minuleho storocia sme na zakladke chodili na dopravne ihrisko a mali sme aj skusky, kde nam policajti vystavili preukaz cyklistu. Nemal ziadu pravnu hodnotu, bol to kus maleho papeiera, ale mne ako malemu chlapcovi sa pacilo, ze som mal preukaz a isty cas som ho aj hrdo nosil.
Dopravne ihrisko zrusili, stoji tam nakupne centrum, ale suhlasim s tym, ze dopravna vychova by sa mala zakomponovat do ucebnych osnov na ZS.
Ja sa snazim uz od mala mojim detom vysvetlovat dopravne znacky, krizovatky a preco tu musime stat a tam nie, takze by mali byt sposobile ist na cestu, ale toto urcite nerobi kazdy rodic a verim tomu, ze hocijake decko ide na cestu a vobec sa neorientuje v pravidlach, ci v znackach.
Posledny faktor je osobnost, Vodic, co je zaroven motorkar, ci cyklista, ci sa sprava v drvivej vacsine pripadov inak ako vodic, ktory jazdi len na aute, pretoze si zaziva situacia aj z opacnej strany barikady.
Cyklista, ktory ma vodicak a soferuje detto, pretoze zazil XY pripadov nezodpovednych cyklistov na ceste.
Ale ked je niekto debil je jedno, ci jazdi na bicykli, motorke, ci ma vodicak. On tym debilom bude za volantom aj kokptitom bicykla.
Osobne si vsak nemyslim, ze ludia nevedia ako maju na bicykloch jazdit. Staci si pozriet videa kdejakych cyklodementov a neuvidis na nich nevedomost, ale takmer vzdy aroganciu a ignorantstvo. A podobne je to aj s vodicmi. Vedia az na vynimky vedia co maju robit, ale ignoruju to lebo su majstri sveta.
A nielen ako cyklista. Aj ako chodec môžeš chodiť na červenú a policajt ti nemôže odobrať vodičák. A to je chodcov viac ako cyklistov, čiže väčší problém. Žijeme v zlom svete
"Ak cyklista požil viac alkoholu ako je stanovená hodnota, hrozí mu v blokovom alebo rozkaznom konaní pokuta až do výšky 650 eur."
Nemusím nič hľadať ak bude treba, tak si vymyslím aj 100 prípadov... 😁
Tomu useku sa snazim co najviac vyhybat , v podstate komplet vsetkym cyklotrasam okolo Vahu .
A aby som bol v teme, tak dnes som musel jednemu, co isiel rano do prace oproti mne, sice pekne od neho, ze svietil, blikal, no presne oprotiiducim do oci. Tak som mu ukazal zaklopanim na prilbu, ci mu sibe.
Pouzitie vystrazneho zvukoveho signalu bolo uplne namieste,
Posádka auta strnula, ja som len dufal, ze ten ... neprejde az do praveho.
Tie 2-3 sekundy mohol pockat ...
https://www.youtube.com/watch?v=22P5c2FHR-E