Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Chcel by som mat take zvysky 😁 pekny Astro 😉
Zobraziť komentár 05.09.2022 - 20:07:08
00
Takto to zacne, potom bude pevna vidla a nakoniec gravel :)
Zobraziť komentár 05.09.2022 - 20:34:35
00
radi ti to dobre - sa mi zda ze je to 11sp salter - podla tvaru patky by tam mal ist priamo bez toho medzikusu (b-linku)
Zobraziť komentár 05.09.2022 - 20:36:38
00
Hmm, to mi nenapadlo. Nasucho to radí v pohode, uvidíme vonku. Vďaka za postreh :y:
Zobraziť komentár 05.09.2022 - 20:46:21
00
trávnik tiež pekný :-) aké hnojivo používaš ?
Zobraziť komentár 05.09.2022 - 23:06:09
00
marp ďakujem ;)
Momentálne je tam od piatku vysypaný "Likvidátor travnej plsti" od Florie, ale inak používam trávnikové hnojivo od Mountfield-u, jar-leto raz za mesiac
https://www.mountfield.sk/travnikove-hnojivo-jar_leto-10-kg-1che1045
a už mám pripravené jesenné
https://www.mountfield.sk/travnikove-hnojivo-jesenne-10-kg-1che1051
Zobraziť komentár 05.09.2022 - 23:15:10
01
astroTie big apple plaste mas asi normalne na dusiach ze? inac to vyzera fajne
Zobraziť komentár 06.09.2022 - 09:49:52
00
Ixnay áno, sú na dušiach. Rafiky sú také obyčajné záložné Mavic-y, ktoré nie sú bezdusove. A sú to Schwalbe BIG BEN, šírka tuším 2,0. Používal som ich hlavne na commuting do práce, vydržia veľa.
Zobraziť komentár 06.09.2022 - 14:13:03
01
arrow_leftKristina napísala:
Otázka "do pléna". Pre elektrobicykle sa zaužívalo skrátené označenie e-bike. Akú skratku by ste navrhovali pre klasické "human powered" bicykle? Niečo ako "M-bike" (manuálny bicykel)? Alebo paralela z hudobného priemyslu "electric guitar" vs "acoustic guitar".
P.S. ak nájde Admin vhodnejšie vlákno pre takúto diskusiu, prosím o presun.


V Anglicku je to PUSHBIKE.. Čo mi vždy pilo krv. Však ho netlačím..
Zobraziť komentár 06.09.2022 - 18:43:34
00
Tlacis do pedalov tak asi prero. Anglani maju vsetko ine tak sa nie je co cudovat 😁
Zobraziť komentár 06.09.2022 - 18:48:39
00
Kristina Uz si pojazdila Ripley-ho? Zaujmalo by ma, a mozno aj viacerych, kedze jazdis dva zdanlivo papierovo podobne biky, kde tkvie hlavny rozdiel medzi tymito nizkozdvihovymi trail-downcountry bikmy a nadopovanymi xc-downcountry bikmy? Tabulkovo podobne zdvihy, geo tiez velmi blizka, ale predpokladam ze uplne iny charakter jazdy.
Je to v celku ako takom, ze ruka v ruke zdvihy, mohutnost, atd., sila brzd... ze aj centak zdvihu spravi v konecnom dosledku iny bike, alebo by sa to dalo specifikovat na jednotlive diely ktore robia ten rozdiel, ze trebars hlavnu zasluhu ma masivnejsi ram, system pruzenia, vacsi chod teleskopky, tuhsie kolesa-hrubsie plaste... a ten samotny zdvih, vdaka tomu ze geo- minimalne hlavovy uhol je rovnaky ten rozdiel az tak nerobi.
Zobraziť komentár 07.09.2022 - 14:47:37
00
Môj prvý Full. Doteraz som jazdil len HT. Zatiaľ spokojnosť.

Prílohy:

20220908_092416.jpg
20220908_092416.jpg 566.51 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up2thumb_down

Zobraziť komentár 08.09.2022 - 13:22:49
023
arrow_leftJaiub napísal:
Kristina Uz si pojazdila Ripley-ho? Zaujmalo by ma, a mozno aj viacerych, kedze jazdis dva zdanlivo papierovo podobne biky, kde tkvie hlavny rozdiel medzi tymito nizkozdvihovymi trail-downcountry bikmy a nadopovanymi xc-downcountry bikmy? Tabulkovo podobne zdvihy, geo tiez velmi blizka, ale predpokladam ze uplne iny charakter jazdy.
Je to v celku ako takom, ze ruka v ruke zdvihy, mohutnost, atd., sila brzd... ze aj centak zdvihu spravi v konecnom dosledku iny bike, alebo by sa to dalo specifikovat na jednotlive diely ktore robia ten rozdiel, ze trebars hlavnu zasluhu ma masivnejsi ram, system pruzenia, vacsi chod teleskopky, tuhsie kolesa-hrubsie plaste... a ten samotny zdvih, vdaka tomu ze geo- minimalne hlavovy uhol je rovnaky ten rozdiel az tak nerobi.

Jaiub Papierové zdanie podobnosti "suchých" čísiel je v mojom prípade ovplyvnené setupom a zameraním týchto dvoch bajkov. Síce hlavové uhly by mohli byť rovnaké (66,5°), ale ja už od začiatku jazdím Epic s Flip Chipom v "high" pozícii, t.j. hlavový uhol je zväčšený na 67°a sedlový teda zmenšený na 74,3°. Epic mám postavený s agresívnejším "XCO race" posedom do kopcov a teda riadidlá (700mm) čo najnižšie voči sedlu (momentálne cca mínus 5 - 6cm). Reach Epicu je udávaný pre Low pozíciu 406mm (v pozícii high bude IMHO cca 400mm) a predstavec 70mm. Ripleyová má riadidlá (740mm) cca o 1cm vyššie ako sedlo, reach 450mm a predstavec dĺžku 35mm. Sedlo mám na Ibise cca o 1cm viac vpredu voči BB ako na Epicu. Teda úplne rozdielny setup na oboch bajkoch pre úplne rozdielne zamerania. Posed na Ripley je vzpriamenejší. . Odhadujem že Epic bude mať o 55mm kratší rázvor (wheelbase) vďaka high flip chip pozícii. To je poznať hlavne pri vyšších rýchlostiach kedy je dlhší bajk stabilnejší.
Taktiež charakteristika odpruženia je iná. Vidla Fox F34 so zdvihom 130mm a tlmením Grip2 mám nastavenú trochu inak ako F34 SC so zdvihom 120mm na Epicu. Zadné odpruženie je kapitola sama o sebe. Epic poskytuje 110mm, ale mám v ňom najväčší "volume spacer", aby bol pri šliapaní čo najviac progresívny, poskytoval čo najväčšiu oporu a nemusela som ho tak často úplne uzamykať. DW link na Ibis poskytuje síce iba 120mm zdvih, ale jeho priebeh a celkový prejav je oveľa krajší a "maslovejší" ako jednočap u Epicu. Paradoxne poskytuje pri šliapaní väčšiu oporu ako Epic a tak sa na Ripley dajú jazdiť aj celodenné výjazdy. Plne otvorený tlmič na DW linku však krásne žehlí nerovnosti a necítiť na ňom tuhnutie pri brzdení ani kickback na pedáloch.
Veľký pocitový rozdiel je potom už len v samotnej hmotnosti. Epic mám postavený na 8.82kg vs Ripley 11.83kg. Teraz po lete a v zime mi práve začína čas, kedy Epic rozoberiem a zazimujem. Budem si užívať trailové jazdy na Ripleyovej.
Viem si však predstaviť mať postavenú Ripleyovú aj ako maratónsky full. Kľudne aj so 130mm vidlou. Musela by som prerobiť posed a agresívne znížiť riadidlá, vymeniť "pár" komponentov za ľahšie, aby sa bajk dostal aspoň na hranicu 10kg. Potom by aj Ripley mohla byť veľmi efektívna maratónska raketa.
https://geometrygeeks.bike/compare/specialized-epic-evo-2021-s,ibis-ripley-v4-2019-medium/

Prílohy:

geometrygeeks-bike-compare-specialized-epic-evo-2021-s-ibis-ripley-v4-2019-medium-2022-09-08-19_21_02.png
geometrygeeks-bike-compare-specialized-epic-evo-2021-s-ibis-ripley-v4-2019-medium-2022-09-08-19_21_02.png 89.64 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

20220728_165759.jpg
20220728_165759.jpg 408.65 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Ripley_V4_blu_side10.jpg
Ripley_V4_blu_side10.jpg 469.08 KiB Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 08.09.2022 - 20:22:09
17
Dakujem za vycerpavajucu odpoved :-) Takze by sa to dalo zhrnut skor k charakteru samotneho ramu, priebehu pruzenia, nastavenia posedu, ako k samotnym komponentom?
Presne to mam na mysli, ci trebars pri uvolnenejsom posede a “hrubsich” komponentoch na skor xc-ckovom dc biku sa da porovnatelne jazdit a “blbnut” aj s centi mensim zdvihom obdobne to, co na rovnako vybavenom, charakterovo viac trail-dc biku a nebude ten maly rozdiel zdvihu uz takou prekazkou. Alebo naopak, ci pri light komponentoch na biku typu ripley nebude prekazkou pri xc style jazdy ten viac uvolneny a funny charakter ramu, jeho o dost vyssia hmotnost... Co skor.
Zobraziť komentár 08.09.2022 - 20:54:50
00
zhrniem to do jednej vety-EPIk je tvrdý zavodák a ripeľ je žehličkový zábavníček :)
Zobraziť komentár 08.09.2022 - 21:38:02
04

MTBIKER odporúča

keyboard_arrow_up