Cize sa budes ponahlat domov lebo ti dojde baterka v brzdach a bud to nebude brzdit a zabijes sa alebo ti to zablokuje koleso a zabijes sa. Fasacka vychytavka. Bezdrat je nespolahliva technologia a na brzdy sa to podla mna nikdy masovo nepouzije.
Nevidim jediny dovod preco by brzdy mali byt wireless. Stacilo by nieco ako "brake by wire". Paky by mali konektor v mieste kontaktu s riaditkami a ocelovym lankom vystuzene el. vedenie v rame s velkou bateriou s bezpecnostnym systemom automatickeho zablokovania brzd v pripade vybitia baterie. Samozrejme so systemom vcasneho varovania. Zaroven by uzivatel brzdy vedel pouzit ako pakovaciu v aute ako ochranu pred nahodnou kradezou pred kaviarnou.
ja som napisal ze sa to urcite da urobit, ked vedia urobit raketu do vesmiru, alebo urychlovac castic tak urcite sa daju urobit aj bezdrotove brzdy tym ze je to otazka casu, so nemyslel ziadny konkretny cas osobne by som to nevozil samozrejme preco nemusim vysvetlovat. Inac ked si to das do googla najde toh relativne dost, napr takato sranda v podobe prototypu https://www.bikeradar.com/news/worlds-first-wireless-electronic-bicycle-brake/
ja nevidim ziadny dovod, preco by brzdy mali byt elektronicke, ci uz s kablom, alebo bez. Neviem si predstavit myslienky pri vyvoji:
spravime to elektricky! Obcas niekto zabudne nabit baterku, obcas sa moze preseknut kabel. V zime bude vydrz ina. Tak to spravme bezdrotovo, aspon bude mat kazdy prvok svoju baterku a asi nedojdu vsetky naraz za jazdy. Mame komunikaciu, aby za jazdy urcite nedoslo k oneskoreniam a vypadkom? Ako budeme riesit to, ze ked zlyha mechanika, aspon to prestane brzdit, ale ked zlyha elektrika, moze sa stat, ze sa brzdy naplno zaseknu?
Viem, ze lietadla s fly-by-wire problem nemaju, ale su servisovane uplne inak ako nase bicykle. Vsetko je myslim v trojnasobnom pocte, ak by doslo k chybam. Tam to naozaj aj nejaky problem riesi, mechanicky by uz museli byt neskutocne komplexne a nachylnost na chyby vyrazne vacsia, moznosti diagnostiky mensie.
Inac videli ste, ake velke piesty su potrebne na tie nedavno predstavene koncepty ABS pre bajky? Takze to nielen nic nebude riesit, este aj hmotnost nebude "aspon porovnatelna s mechanikou".
Viem, ze tieto argumenty vobec nie su nepriestrelne (roztrhnut mozes aj hydraulicku hadicu, na autach sa s tym tiez obcas experimentuje), argumentovat s vami moc nechcem, ale skuste uz tie bezdrotove brzdy prosim nechat tak
mihallko: ale mozes mat potom aplikaaciu v mobile na tie brzdy .. a ked sa do brzd da senzor teploty, budu sa dat viest dalsie diskusie o typoch kotucov/brzd/dostickach. Predstav si tie moznosti
mihallko ale predstav si ziadne odvzdusnovanie, ziadne zatlacanie piestov pri vymene platniciek, ziadne suchanie platniciek o kotuc, ziaden wandering bite point (ze Shimano?) ...o vsetko sa postara taiwansky CPU
Chlapy, uplne Vam unika pointa. Akonahle bude vsetko elektronicke, budete moct bicyklovat na svojom elektrobiku z pohodlia obyvacky. Proste len nasadite VR prilbu, zoberiete do ruk joystik, sadnete do kresla a poslete bike na najblizsi trail.
Viem, ze tieto argumenty vobec nie su nepriestrelne (roztrhnut mozes aj hydraulicku hadicu, na autach sa s tym tiez obcas experimentuje), argumentovat s vami moc nechcem, ale skuste uz tie bezdrotove brzdy prosim nechat tak
Kde sa na autách experimentuje s bezdrôtovými brzdami? Ak myslíš BBW (brake by wire, čiže normálne po drôte), tak to áno, to sa do áut bežne montuje niekoľko rokov - no aj u tých sa to týka len centrálneho brzdného valca, rozvody ku kolesám sú AFAIK hydraulické.
Ale už druhýkrát tu v diskusii čítam o bezdrôtovom brzdení, tak ma to zaujíma.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
zase nie je problem spravit to tak, ze bez baterky budu piesty vysunute von a koleso zablokovane... a pri 20% ti to zacne pipat
Pripadne vratit brzdenie pedalmi
https://www.bikeradar.com/advertising-feature/trek-madone/
spravime to elektricky! Obcas niekto zabudne nabit baterku, obcas sa moze preseknut kabel. V zime bude vydrz ina. Tak to spravme bezdrotovo, aspon bude mat kazdy prvok svoju baterku a asi nedojdu vsetky naraz za jazdy. Mame komunikaciu, aby za jazdy urcite nedoslo k oneskoreniam a vypadkom? Ako budeme riesit to, ze ked zlyha mechanika, aspon to prestane brzdit, ale ked zlyha elektrika, moze sa stat, ze sa brzdy naplno zaseknu?
Viem, ze lietadla s fly-by-wire problem nemaju, ale su servisovane uplne inak ako nase bicykle. Vsetko je myslim v trojnasobnom pocte, ak by doslo k chybam. Tam to naozaj aj nejaky problem riesi, mechanicky by uz museli byt neskutocne komplexne a nachylnost na chyby vyrazne vacsia, moznosti diagnostiky mensie.
Inac videli ste, ake velke piesty su potrebne na tie nedavno predstavene koncepty ABS pre bajky? Takze to nielen nic nebude riesit, este aj hmotnost nebude "aspon porovnatelna s mechanikou".
Viem, ze tieto argumenty vobec nie su nepriestrelne (roztrhnut mozes aj hydraulicku hadicu, na autach sa s tym tiez obcas experimentuje), argumentovat s vami moc nechcem, ale skuste uz tie bezdrotove brzdy prosim nechat tak
Kde sa na autách experimentuje s bezdrôtovými brzdami? Ak myslíš BBW (brake by wire, čiže normálne po drôte), tak to áno, to sa do áut bežne montuje niekoľko rokov - no aj u tých sa to týka len centrálneho brzdného valca, rozvody ku kolesám sú AFAIK hydraulické.
Ale už druhýkrát tu v diskusii čítam o bezdrôtovom brzdení, tak ma to zaujíma.