Kategórie
Bike-techPrechod na 1x7 / 1x8 / 1x9 / 1x10 / 1x11 / 1x12 # prevody # výmena dielov # upgrade # poradenstvo # prevodník # kazeta # kompatibilita # technické otázky
Je to finančne ovela menej náročné,ako cenovo premrštené sady Sram 1 x 11,pričom je menej iba o jeden prevod-takže kto chce,smelo do toho-tu je link na tú vychytávku-cena cca 100 Eur:
http://www.koloshop.cz/kazeta-a-pastorky-horske-10sp.-244/general-lee-leonardi-racing-adapter-kazety-sram.html
Akcia -13% SRAM XX1 Eagle DUB kľuky s prevodníkom, 170 mm, 1x12, 34T, pre Cannondale Ai
484 €
-13%
MOC 659 €
Výpredaj -19% Truvativ Stylo 6K Eagle DUB pravá kľuka, 175 mm, 1x12, 34T, Cannondale Ai
82,99 €
-19%
MOC 127 €
Výpredaj -15% Praxis Works G2 HD M30 kľuky bez prevodníka, 1x11/12 sp., 165 mm
138 €
-15%
MOC 178 €
-7% SRAM sada tlmiacich vložiek medzi pastorok kazety XG-1290 RED 10-26
25,99 €
-7%
MOC 33,99 €
savings SRAM PG-1210/1230 náhradné pastorky kazety, 11T/13T/15T
16,79 €
savings
MOC 35,99 €
opatrne zvečním tento príspevok aby aj ďalšie generácie mohli obdivovať jasného a odhodlaného ducha boja proti ničeniu závitov utahovanim na predpísaný moment. A ako z príspevku logicky vyplýva, dodržiavaním predpísanej hodnoty sa nebudeme obťažovať, namiesto nej si zvolime náhodne číslo medzi 0 a danou hodnotou, ktoré vyhlásime za správne, lebo medveď ... Ešte v texte vidím ďalšie dve mentálne saltá ale už sa mi chce spať, tak diky Broňa, dobrú ;-]
Obávam sa, že nechápeš zmysel udávania maximálneho uťahovacieho momentu. Tak ako sa hovorí už v samotnom názve, nejedná sa o "predpísanú hodnotu". Je to MAXIMÁLNY moment na ktorý sa môže daná skrutka pritiahnuť.
Majú tam vyslovene napísané utiahnuť na udávaný moment.
Pre AXS majú tiež na stránke kde je zobrazený moment 11Nm napísané "Utahovací moment". Žiaden maximálny sa nespomína.
to aj ked na sedlovej objimke mate napisany moment 8nm, tak to tam jbnete na max. bez toho, aby ste si zistili kolko znesie napr. ram alebo stena sedlovky? len za to, ze to tam vyrobca napisal, este neznamena, ze staci pri dotahovani odpojit zdravy rozum a rvat vsetko na maximalny utahovaci moment.
priklad s kolesami v pneuservise je totalne scestny. kolesa maju byt dotiahnute tak, aby si ich vedela povolit aj 50kg zena, ked dostane defekt a potrebuje menit koleso. v servisoch to dotahuju pistolou rad radom hlava nehlava a potom moze bezny clovek skakat po kluci, davat tam metrove predlzovacie trubky a neviem co a nepohne s tou skrutkou ani keby sa posrau..
na mojom novom cestaku mam Sram Rival eTap AXS 12speed(Canyon Ultimate), kazetu XG-1250 10-30 a zvazujem ju vymenit za kazetu Sram XG-1250 10-36. Pri dlhsim vyjazdoch do kopcov by som aj ocenil aj lahsi prevod.
1) predpokladam ze musim dokupit novu sram flattop retaz na tu novu 10-36 kazetu?
2) mam este kolesa DT Swiss P1800 DB Spline 32 so Shimano 11speed. Viem ich nejak prerobit s prislusnou 12s Shimano kazetou aby sedeli s Sram eTap systemom? Ak by s tym boli opletacky tak tie kolesa pojdu do sveta.
Diky
Nikde nepíšem, že to platí pre každý typ, dal som to len ako príklad. Dal som tam aj príklad z iného manuálu pre šalter AXS, ktorý sa môže montovať na inú pätku ako UDH. Majú to aj v ostatných manuáloch, nemá význam sem dávať každý jeden. Proste je tam konkrétne číslo, ktoré značí uťahovací moment, nie maximálny uťahovací moment.
ta suvislost je podstatna, lebo si vedia osefovat obe strany sustavy skrutka - zavit. to, ze udavaju max moment aj pri inych prehadzovackach svedci len o tom, ze skrutka na prehadzovacke tolko znesie. nie, ze lubovolna patka znesie 10, 11, nebodaj 12 nm. takisto ako pri sedlovej objimke 8 nm neznamena, ze tolko znesie sedlovka, alebo pri zamku na sedlovke 10nm neznamena, ze tolko znesu lyziny sedla, alebo 6nm na predstavci neznamena, ze tolko znesu riaditka (niektore ano, niektore nie) a dalo by sa pokracovat. prehadzovacka na patke drzi v pohode aj s ovela mensim momentom ako 12nm bez vaklania alebo samovolneho uvolnovania. predtym nez nieco idem dotiahnut na tak velky moment, by som si pozrel aky max moment znesie patka, ak to vyrobca nespecifikoval, ak to dotiahnem s citom, nie na max moment, co udal vyrobca prehadzovacky.
nemyslel som moju manzelku, lubovolny vodic lubovolnej hmotnostnej kategorie by si mal byt schopny vymenit koleso, co predpoklada, ze skrutky nebudu zatiahnute nasmrt. ak mas taky servis, tak klobuk dole pred nimi. moja skusenost s pneuservismi bola nastrielat kolesa raz dva na auto s pistolou, lebo vonku caka xy dalsich aut a to potom dole nedal ani svaty. posledne 3 roky mam 2 sady kolies a radsej si ich prehadzujem sam..
tými pneuservismi súhlasím. V apríli 2019 som kúpil auto a v októbri som tam šiel so 4 diskami a pneumatikami, nech mi to nahodia, vyvážia a namonutjú na auto, lebo o 3 dni hlásili snehové prehánky, tak reku na čo čakať. Keď som videl, ako autu predomnou ujko "pneuservisák" drbol zdvihák pod prah rovno do stredu a jedným zdvihákom dvihol celú jednu stranu a prah samozrejme ohol, tak som im len povedal, nech to nahodia, vyvážia a ja si to dám na auto sám.....a potom keď som upozornil tú pani predomnou čo jej spravili s autom, tak som ešte dostal vynadané že bonzujem.....
Skôr pouvažuj nad shimano 5100 11 rýchlostným systémom. Cenovo lacnejší a nemusíš meniť zadný orech maximálne vymeníš kľuky, prehadzovač, kazetu a radiacu páčku.