Kategórie
Bike-techBAFANG motor - skúsenosti / recenzie # e-bike # recenzie # nákup bicykla # skúsenosti # poradenstvo # elektromotor # technické otázky # cykloservis
Zdravim. Som zaciatocnik, tak by som potreboval poradit.
Mate niekto dlhodobejsie skusenosti s motormi BAFANG? Jeden predajca mi ich celkom odporuca, iny ma od nich odhovara kvoli servisu.
Moja dilema je totizto kupa e-biku. Jazdeny Haibike SDURO hardseven 4.s najazdenymi 400km, motor yamaha bat 400wh
Alebo novy CTM pulze pro. BAFANG bat 576WH..
Jazdit budem stredne narocny teren.cca 60-70 percent..ostatne cesta.rozpocet cca 1400-1600
Vdaka za kazdu odpoved
posledný komentár: 14. 10. 2020 o 6:43
posledný komentár: 23. 4. 2020 o 22:31
Bosch Interface držiak displeja s predným vývodom kábla (Smart System)
24,99 €
MOC 25,99 €
Akcia -18% Kellys Servisný kit pre Tygon Tayen chránič motora E8000
18,89 €
-18%
MOC 22,99 €
Výpredaj savings Bosch PowerTube BBP3760 Horizontal batéria, 625 Wh
417 €
savings
MOC 699,90 €
Ešte jeden poznatok. Kapacita batérie nieje lineárna. 75% energie sa skrýva v rozpätí 38-42V(50-100% na displayi). V rozpätí 34-38V je už len 25% energie (0-50% na displayi).
36V /3,6V na článok/ u LiIon pod záťažou nie je v žiadnom prípade už iba 25% kapacity.
Pripadá mi, že to niekto nakódoval tak, ako by voltáž mala vypadať BEZ záťaže.
500, 600 a aj 510 majú rovnaké uchytenie. Videl som niekto robí aj redukcie na ine uchytenie tuším SH.
Tieto nové neviem ale aj tak sú nelegálne.
Za chvilu uz budeme za ebikom aj karavany zapajat s takymi krutakmi =)
Alebo sa budu montovat pomocne kolecka proti pretoceniu na chrbat, ako to mavaju Moto dragstery.
Podla tych kriviek to vyzera, ze to ma mat tych 120Nm uz od prveho sliapnutia.
Predpokladam, ze to je pre najvyssiu dopomoc.
Aky je podla teba dostatocny Nm, pripadne max. Nm pre E-biky, kt. ma zmysel?
Alebo sa budu vyrobcovia predhanat?
Krutak ked povies 120Nm, tak sa to zda zase vsetkym ako krutak auta. Co je samozrejme somarina, krutak auta sa udava na klukovke, a to mas na kolesach na 1 tke tak 10x viac (prevodovka, diferencial) a este aj mensie kolesa ako bike. Krutak na ebikoch sa udava na prevodniku (krutak na rotore smiesne jednotky Nm), takze taky krutak mas na zadnom kolese, ked mas zaradeny prevod 1:1. Co ides iba obcas.
Plus otacky prevodniku vs otacky klukovky su neporovantelne. (120 vs 6000)
M600 je uz dostatocny, ten taha uz dobre. M610 odlahceny bude pecka - s ladenim vykonu. Pre jazdcov, co vedia jazdit a maju radi rychlost.
M510 je velmi podareny legal motor. Ma trosku vyssi pitch pri max otackach, tam ho je malinko pocut. Ale, ukazuje mi max 830W pri 48V a je to citit oproti ostatnym legalom. A dokazuje to aj cas do kopca na Kamzik - 6 minut vs 7minut. Takze tu mame legal, co dava 800W. Este sa to nerozkriklo, ale bude davat dole vsetky motory.
No a sranda zacina od 2kW / 200Nm.
Kristiiinka a ty jazdis aj ebajky?
Diq.
No este to musim dotuknut, ale uz otestovane na bajku - prepina to jak oci.
https://lunacycle.com/blog/luna-m600-ludicrous-v2/
Vozím sa na nich keď ich testujem
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Taha karavan =)
2,3kW, 300Nm
---
Skladas Ebiky tak to asi sledujes.
Ako to je s legislativou v EU.
Mal by byt motor max 250W, max. rychlost 25 km/h v USA 20 m/h = 32 km/h
Zatial to asi nikto neriesi, ale pokial sa to tu vsetko nerozpadne a pri moci budu stale greendeal, tak predpokladam, ze zachvilu budu merat u kazdeho kazdy "prd".
Co myslis ako sa to bude riesit? Budu majitelom zakazovat taketo Ebiky pouzivat, pripadne ich budu odoberat alebo pravdepodobnejsie je, ze budu musiet mat evidencne cisla, majitelia vodicaky, povinna poistka, atd.
---
Neutocim na Teba, len sa pytam cloveka co sa v tom pohybuje =)
Ono tych 250W nominal je definovanych tak zvlastne. Ide tam o nejaky priemerny vykon za poslednych 30minut real jazdy (a elektronika sa snazi ten priemerny vykon doregulovat). A tiez sa tam posudzuje nejake tepelne ohrievanie motora, niekto mi to tak vysvetloval z Norska, tam maju zase iny zakon.
Fakt je, ze vsetky motory davaju pri prvotnom zasliapnuti cez 600W peak. Bafang M510 az 830W a vyhodu ma este tu, ze vie ist aj hodinu vkuse na 830W. (Bafang im kasle na 250W nominal
V Svajciarsku maju vsetky ebajky registrovane, platis rocny poplatok. (To sa moze stat aj v inych krajinach, dokonca som uz pocul nejake sumy, ze EU nad tym rozmysla, ze dan a poistka z kazdeho ebajku.) Nemozes cez hranice jednoducho ani dovazat ebike, iba ked ho mas na dovolenku, ze ho aj vyvezes. (Ale tak Svajciari su zase v tomto psycho) Ale tych 250W nominal a 25kmh to sa isto nezmeni v EU.
V USA maju omnoho rozumnejsii zakon. Tam maju legal 32kmh a tusim max power 750W. A nejake tri classes ebike pohonov, ale tam to zase komplikuju rozne nariadenia jednotlivych statov.
Oni v tej najvyssej classe maju tusim 1000W peak a 30mph (48kmh) a este aj plyn povoleny, ale za to uz tiez musis platit registracny poplatok. Cize nieco ako moped. Je to popisane na nete, vygoogli, ak ta to zaujima. Uz si to nepamatam presne.
A moj nazor, 25kmh v Europe je somarina, bo ta budu na rovine predbiehat aj deti na neelektrickych bajkoch.
Poviem vam zazitok, hlavne ma nenatrite.
Ale v zahranici uz po tomto dost idu, prisne tam kontroluju, ci ti ebike dava limit 25kmh.
Na LMXe uz nejazdim a ak by mal niekto zaujem, pustil by som ho. Je mi vsak za nim luto, bo som sa na nom vela namakal. Iba pre zrucneho cloveka, co sa vyzna a vie si opravit vecicky. Je to vsak velka zabava s tym jazdit, je tu uz citit aj zrychlenie.
To tvoje LMX je na tom podobne ako ten Bitrix v tom videu? (pozri od zaciatku)
Potom su aj silnejsie masiny, Surrony, Valkyra, RevX, alebo aj silnejsi LMX, ale to uz je ina kategoria. Ten moj LMX je este taky ebikovy feeling - da sa na tom v pohode aj pedalovanim bez motora jazdit (strmsie kopce ale uz neutiahnes).
Novy, prva jazda, 6 000$, presiel 2-3 mile (3,2-4,8 km)
Rozmyslali ste uz niekedy nad tym co by ste robili?
Rychlo vytiahnut baterku ak sa to da.
Ked mate baterku doma, v pivnici, garazi, pre istotu vytahovat z ebiku a davat do specialnych nehorlavych tasiek.
Predavaju take.
Clovek si vravi, ze jemu sa to nemoze stat, vsak ma original baterku atd.
Ale ..., lepsie asi takym situaciam predchadzat aj zvysenou opatrnostou ako potom lutovat.
Co si myslite?