Nejde mi totizto do hlavy spotreba na mojom Bafangu a to ho uz jazdim 3/4 roka. Zda sa mi, ze bateria 630Wh sa prilis rychlo vycerpa.
Uvedomujem si, ze spotreba zavisi od mnohych faktorov (vaha, teren, stupen dopomoc(W)...atd), ale...
Tu je moj vcerajsi vyjazd.
Vaha 88kg, dopomoc priemerne 5 z 9 stupnov (rovnejsie useky 3 cca 200W, najstrmsie 7 400-450W), 42.8km, z toho cca 50% asfalt rovinka, priemer 21km/h, prevysenie 773m.
V cieli uz sla baterka na 34V a menila farbu na hnedu, cize tipujem, zeby sla do toho "safe" modu, co ma Bafang spraveny a davala by po zvysok cesty len 100W cca.
Tych 50% asfaltu by to mohlo skreslovat, ale mal som zapnutu 5 dopomoc a siel cca 32-35km/h v protivetre polovicu cesty, cize spotreba bola asi ako pri stredne strmom stupani.
Inak na kratsej asi 20km trase, kde idem vacsinou rovinu a je tam jeden kopec v lese s 200m prevysenim mi to spravi na 20km cca 20%, co by bolo podla mna realnejsie, ale na dlhsej strase sa neviem v tkaomto pomere udrzat. Keby som vedel dat tych 60km do tych 20% este by som to bral ako tak, ale davam nieco cez 40km a to sa mi stalo, ze uz aj po 35km sa zacala baterka farbit do hneda .
Zaujimali by ma hlavne odpoved typu, vazim tolko, nastupanych mam tolko m, a baterka mi ukazuje % po XY km.
Zaujimali by ma rozne statistiky roznych jazdcov a ci je to mojim stylom jazdenie, ci ma Bafang pocitov vyssiu spotrebu ako Shimano a Bosch a pod.
Tych 120km je skoro neuveritelny vysledok, tolko casto nebyvaju ani optimisticke dojazdy vyrobcov bajkov uvadzane.
Ale ak ti fukal polku cesty vietor dozadu to si siel skoro zadarmo.
Dojazdy sú dosť ošemetná záležitosť a pokiaľ nie sú ďalšie informácie o trase, tak je to v podstate nič nehovoriace číslo. Dojazdom by som nenazval prejdenú vzdialenosť , ale vzdialenosť prejdenú s asistenciou motora a ako dodat. info zohľadniť nastúpané metre + aké režimy v akom rozsahu boli použité. Alebo ideálne dať do pomeru spotrebované Wh(na trip)/asistované km alebo aspoň vyčítať zo systému úplne elementárny údaj, priemerné Wh/km. Potom by sa dalo hovoriť o reálnom dojazde a predpovedať aký dojazd môžem očakávať pri akej trase. Ale toto bohužiaľ ani slávny Bosch nepovie, pritom tie údaje systém vie čítať , ale loguje ich len na celkové km. Wh sa dozviem len z diagnostiky a podľa diagnostiky to u mňa vyzerá, že 46% všetkých prejdených km som prešiel bez asistencie. Škoda, že sa to nedá logovať separátne na trip a čítať cez displej alebo apku.
marian105 ja som tiež vymenil plášte za menej agresívne, rovnaký rozmer len iný dezén, značka Vittoria Mezcal 29x2.6. Ale tiež som uvažoval o tých Smart Sam, len neboli ako bezdušové. Mimochodom, na 71rokov je to úplne skvelý výsledok. Klobúk dolu, to máte ešte skvelú kondičku.
Ale ak ti fukal polku cesty vietor dozadu to si siel skoro zadarmo.
Naopak nic zvláštního. Vždyť to nemělo ani celých 1000m výškových a k tomu celé po asfaltu. Nepíše svojí hmotnost, která to hodně ovlivní.
Letos jsem jel jednu vyjížďku 130km/1250m výškových/21km/h průměr po jezdivém povrchu (opravdu terén téměř žádný, polovina i dokonce asfalt). Tedy taky extrémně rovinatá trasa (takové běžně nejezdím, většinou přesný opak co nejvíce kopců + více terénu a pak jsou výsledky hned jiné).
A protože jsem to jel s partou klasikářů, tak jsem to odjel úplně celé na ECO a zbyla mi ještě celá polovina baterie. A bylo to pro 750Wh baterku a 100kg soustava (komplet vše včetně kola, batohu, pití...).
Vzdálenost je z těch vlivů jeden z těch menších. Také hraje roli, ale ne tak velkou jako výškové metry, použitý režim přípomoci, hmotnost soustavy. I povrch hraje větší roli při velkém rozdílu typu asfalt vs opravdu terén (opravdu náročné terény si vezmou ne tak malou spotřebu i na rovině).
tu najdes co hladas, ak si to este nevidel.
https://www.mtbiker.sk/forum/post1953936.html#p1953936
Stahujem data vo formate CSV + tie kolaciky stupen asistencie a spracovavam v exceli (pozri prilohu)
Keby pracujem v Boschi, tak v PC by si kazdy nasiel to co potrebuje, co si teraz musim dorabat sam.
Ale aspon sa tie data daju stiahnut.
---
Ty mas asi Ebike flow.
V novsom systeme od Boschu to nejde.
Myslel som, ze novsi bude aj lepsi, co sa tyka vystupov dat z motora.
Za mě jsi udělal krásný výsledek.Vem si že průměr 19,5km/h na 120km trase je dost vysoký a ještě k tomu to nebylo po rovině a foukal protivítr.Není nad čím přemýšlet,jel jsi velmi zkušeně,obzvláště když Ti ještě zbylo trochu šťávy v baterce.Pneumatiky rozhodně široké nemáš,spíše naopak.Jest-li se Ti zdá že kolo klade velký odpor tak pouvažuj o výměně pneumatik ve smyslu jezdivějšího vzorku běhounu.Já považuji za standard gumy 2,35 a to i pro biokolo.Řeš to zatím většími tlaky,ale to už je Ti asi jasné.Také bike máš hodně těžký,ale s tím už asi nic nenaděláš.
Já jsem proti Tobě mlaďas (66),ale 120km dám na kole naprosto výjímečně,většinou tak těch 60-70km.I když se tedy snažím jezdit co nejvíce v terénu a asfalt je jen nutné zlo pro přesuny mezi terény.Používám nejnižší přípomoc na cca 95% trasy,jen když je nějaká střecha tak si pomáhám drobet více.
Niekto povie, že riešim somariny, ale keď si prejdete fóra ako emtbforums.com, electricbikereview.com, pedelecforum.de, tak nie som jediný, kto by uvítal takéto dáta. Je to ebike a tak ako športového jazdca viac zaujímajú vm, kadencia, navigácia, priem. rýchlosť, tak mňa zaujímajú aj power štatistiky. V tomto Boschu vôbec nerozumiem. Napr. by som si rád zmenil zostatok baterky v [%] na [V], čo je za mňa presnejší údaj ako ich nepresný percentuálny ekvivalent. A ešte by sa pár vecí na zozname našlo
Uplne Ti rozumiem.
Ja som rad, ze z toho strasieho systemu vytiahnem aspon to csv a viem to spracovat k nejakemu uzitku.
Z toho novsieho uz nedostanes ani to.
Vdaka bohu aspon za tie %, niektori tam maju 5 paliciek, takze nevie ci mu zostalo 59% alebo 41%.
Toto nechapem preco je problem tam dat aspon tie %.
Bateria mi vydrzi na jedno nabitie 1500 vyskovych metrov (podla Garminu Edge 830) a 100km. No vlastne este 13% zostalo, pricom na Tour+ bol dojazd este 19km... To je neskutocne. Jazdim 90% casu na Tour+, kopec nekopec, vynimocne ked je velmi tazky teren (stojky...) tak eMTB mod. Evidujem si vyskove metre a vychadza mi priemer cca. 5,54% baterie na 100 vyskovych. Do kopca jazdim s tlmicom na medium, presuny po asfalte so zamknutym.
Ja som z htcka a gravelu zvyknuty slapat s priemernou kadenciou 90-95 a to sa mi dari aj na tomto ebiku. Ten motor ma proste taky vykon, ze ak mam tu kadenciu, tak to do kopca taha a taha...,motor si len tak vrci. Pulzy mam v zone 2. No a este mozno podstatne info, ze jazdim s SPD pedalmi a tretrami, zvyk je zvyk. No a vyuzivam celu 12 spd kazetu, cize to v kopcoch nelamem.
Navyse bateriu som nabijal zatial len 2x.
Tolko moje skusenosti. Pobeham s tym niekolko dni po sebe take trasy, ktore by son nikdy kvoli unave, tak casto nejazdil. Za mna uplne top bike. Necakal som taky dojazd ani pojazd.
Já jsem konečně po dvou letech odjel jednu vyjížďku úplně celou na ECO, ale mám ho navýšené na 20% u Brose (to je údaj z maximálního násobiče 410%, tzn. je přidává to pak 20% ze 410% výkonu jezdce, tedy 82%). V originále bývalo nastaveno 15% (tzn. 61,5% výkonu jezdce) dříve, později s novějším SW pak už jen 12,5% (51% výkonu jezdce). Režim je čistě lienární.
A dal jsem při 100kg soustavě, Brose motor, 750Wh baterka, pláště mírně rychlejší (Wicked Will 29x2,6"/Rock Razor 27,5"x2,6): 2350m výškových, 120km, cca 1/3 trasy opravdu pořádný terén, 2/3 převážně neasfaltové jezdivější cesty.
Na nezvýšené ECO (tu menší hodnotu, která bývá teď u Rotwildu přednstavená) mi vychází, že bych mohl dát někde kolem 2700-2800m výškových, ale testovat to nikdy nebudu, protože na nenavýšené ECO tyhle dlouhé trasy jsou už moc pro mojí problematickou patelární šlachu. Teď mám ECO nastavené tak, že to šlacha dává bez rizika přetížení.
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
Jaký má režim násobitel výkonu jezdce je úplně fuk, když se srovnává maximální režim motoru. Jen ten režim vůbec musí umožnit se dostat na maximum motoru (což nejvyšší režimy umožňují vždy u všech motorů, u některých i nižší režimy, ale to teď není podstatné).
O něco menší násobitel u Bosche pouze znamená, že pro maximální výkon motoru musí jezdec podat o malinko větší výkon, ale i tak to je při těch 340% dost málo.
Brose má představeno pro Turbo 410% a jediný důsledek toho je, že už při dost malém výkonu jezdce se dostane motor na svoje maximum a při dalším přidávání výkonu jezdce se pocitově téměř nic neděje.
Za mě je tohle spíš nepříjemné, mám u Brose Turbo snížené na 300%, i tak se na maximum motoru dostanu hodně snadno. Na maximum motoru se dokážu dostat už i na Sport režim, který je nastavený na 200%.
Rozhodující je v těch testech pak pouze maximální výkon motoru, kde Bosch je o trošku výkonější než EP8. EP801 je na tom trošku lépe, ale pořád dle dosavadních měření o chlup hůře než Bosch.
Brose a Bosch jsou na tom +- stejně.
U Boschu musis mat aspon 180W.
Aspon tu to tak tvrdia.
1. https://www.bike-magazin.de/komponenten/e-bike-motoren/shimano-ep801-im-test-mehr-power-fuer-den-shimano-e-bike-motor/
Tu su dalsie nejake hodnoty v grafoch. Samozrejme ine. Tu asi rataju vykon Spolu. Jazdec + motor. Neviem.
2 https://ebikespass.de/e-bike-motor-talk-shimano-ep8/
A tu zasa ine hodnoty
3. https://www.mbr.co.uk/buyers_guide/best-ebike-motor-388838
Tak si mozeme vybrat =)
---
Podla mna su to len hry s cislami.
U Boschu to vobec nesedi na tych 340%, vychadza to menej.
Podstatne je, ze podla toho 1. testu je Ep8 motor o dost slabsi. 465W vs 566W.
Comu sa da asi verit, je to aj potvrdene v roznych testoch na Youtube.
Aj ked tam vobec neriesia vykon jazdca a dalsie podmienky.
Proste sadne na jeden potom na dalsi, atd. Teda nikto nevie akym vykonom slapal s tymi roznymi bikami.
Ci to je ferove.
Na druhej strane ale zase to zakladne nastavenie na Ep8 dopomaha viac ako na Bosch CX gen4.
Samozrejme kym sa Bosch nedostane na max vykon, ale u ECO a Tour+ by ste museli sliapat riadnym vykonom.
U e-MTB uz staci tak okolo 230W a mate max podporu. (vid moja tabulka, ked uverim, ze max je 566W z 1. testu )
---
peniakfoto
Kolko mas nastavene ECO na Schimane? 49Nm?
a na Trial?
Pytam sa kvoli tomu, ze sme si vymenili s kamaratom biky a bol som dost prekvapeny ako ta Ep8 ECO dopomaha.
On tam ma 49Nm (profil 1) Defaultne, nemenil to nastavenie.
Ked to porovnam s mojim Boschom ,tak moje ECO je o dost slabsie.
Netrufnem si to presne odhadnut ale mozno tak 30-36 Nm.
Jedine, ze to testnem zasa na jeho a prestavim si profil 2 na mensie Nm
Len neviem ci ho bude chciet este menit =) Lebo mi hovoril, ze ten Bosch je slaby =)
A to isiel na Tour+. Myslel som, ze mu to bude v pohode stacit, To je moja najvacsia dopomoc, kt. pouzivam pri vyjazdoch.
Len som necakal akym vykonom bude sliapat. Len 134W. (posledny riadok)
Ja na tom useku Raca - BK slapem priemerne tak 190 W.
84 kg vs 105kg
Uz mi vravel, ze dal dole 5 kg a trenuje kondicku.
Tak dufam, ze ho to nakoplo a niekedy nabuduce bude vladat viac ako len 134W.