Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Ja riesim rovnaku otazku, rozpocet 20-25k Momentalne mam toyotu avensis kombi, 2.0 Diesel 93kW 2009tka, este bez DPFka motor, najazdene 300k, ale uz jeden vstrekovac vyhadzuje chybu/ budem ho menit a auto mam uz 7 rokov tak poskulujem po niecom novsom a bezpecnejsom. Pouzitie ako rodinne auto s jednym dietatom, na mestske rozvazanie, vylety po okoli, stanovacka. Paci sa mi outback, ale ak clovek odmysli 4x4 ktoru vyuzije par krat do roka a aj to musi mat vlastne niekde chatu, tak mu dava vacsi zmysel corolla kombik, idealne 2.0 benzin hybrid.
Ono s tym 4x4 to nie je az take nutne na huby/lyzovacku/turistiku, lebo lepsie je niekedy nechat auto niekde na prijazdovej ceste a tych par metrov uz prejst peso za hubami /turistikou. Za kazdu cenu sa nemusime vsade autom doviezt 3 metre pred atrakciu. Pri lyzovackach napr. na Martinske Hole v zime aj 4x4 auta musia uz pouzivat snehove retaze, takze to ze ma clovek 4x4 mu nie je k ziadnej vyhode. Ideal by bola rav4 hybrid 4x4 co sa tyka prevadzkovych nakladov oproti forestru alebo outbacku, ale zalezi od pouzitia mesto/dialnica/okresky...
Ja som si odvodnoval, ci naozaj potrebujeme 4x4 a aj ked to vyuzijem 15-20x do roka, tak mi dava zmysel. Nie sme vobec lenivi a nevadi nam preslapat od auta x km k cielu. Problem je vacsinou cas a dam aj priklady. Na konci zimy sme skusali skialpy a kedze sme s tymi nemali skusenosti, tak sme nechceli ist hned niekam na hrebenovky do Fatry. Po praci sme 2-3x vybehli na Inovecku chatu - dali sme to sice aj s Civicom ale nenazval by som to safe jazdou. Mohli sme auto nechat dole a vyslapat to peso s lyzami na chrbte, ale pokym by sme sa dostali na chatu alebo aspon na uroven dostatocnej pokryvky, tak by bola tma.
Teraz zacnu ist jesenne huby, ale uz sa aj skor stmieva, cize opat si to mozeme preslapat z asfaltu ale pokym sa dostaneme na spravne miesto moze byt v lese uz sero. Ono sa to nezda, ale aj 5km sviznym krokom je hodina.
Taktiez cez zimu chodime casto (8x-12x) do V. Tatier, kde byva este sneh a casto je pokryvka aj na ceste. Tam mi 4x4 dava asi najviac zmysel, aj ked urcite nie je spasonosna. Pri rovnakej rychlosti sa urcite budeme citit bezpecnejsie. pol Aku Vitaru mate? BoosterJet alebo este VVT?
Toyotu rav 4 s hybridom sme mali požičanú v nórsku a je to dobré auto. Aj výkon to má a spotreba pri plne obsadenom aute 5,5 litra. A to sme ju nešetrili (aj terén aj zrýchlenia a pod) Bola to ale nejaká výkonnejšia.
Jo, hybridná RAVka je skvelé auto, nezmar. Mám ju roky, veľa najazdím v ťažkých podmienkach (terén, brody, sneh), a okrem jednej geometrie sa s ním stále nič nedeje. Predtým som jazdil kopec Subaru, ale toto mne osobne dáva zmysel viac, aj keď štvorkolka ako taká je u Subaru o dosť lepšia. RAVka je robustná rovnako, zato spotreba a celkové náklady sú u nej oproti Subaru smiešne.
Chcel by som vidiet tu spotrebu 5,5 u RAV na dialnicnom presune.
tak hovorí o hybridnej ravke.. to trošku spotrebe pomáha...a v nórsku asi moc po dialniciach nebehal
plne naložená benzínová RAV4 2022 s adaptívnym tempomatom v manuály dala pri 145km/h NR-Praha a naspäť so spotrebou 7,5l /100km
Ja jazdim v praci duster 4x4 hlavne jazdim po nespevnenych cestach a skušal som to vypnut na predny nahon prejdem 90% ciest iba ked je blato alebo zima tak zapinam 4x4 plus s vlečkou, ked človek naraba jemne s plynovým pedálom tak sa pekne da prejst kde človek potrebuje stači že to ma vyšší podvozok
Ja riesim rovnaku otazku, rozpocet 20-25k Momentalne mam toyotu avensis kombi, 2.0 Diesel 93kW 2009tka, este bez DPFka motor, najazdene 300k, ale uz jeden vstrekovac vyhadzuje chybu/ budem ho menit a auto mam uz 7 rokov tak poskulujem po niecom novsom a bezpecnejsom. Pouzitie ako rodinne auto s jednym dietatom, na mestske rozvazanie, vylety po okoli, stanovacka. Paci sa mi outback, ale ak clovek odmysli 4x4 ktoru vyuzije par krat do roka a aj to musi mat vlastne niekde chatu, tak mu dava vacsi zmysel corolla kombik, idealne 2.0 benzin hybrid.
Ono s tym 4x4 to nie je az take nutne na huby/lyzovacku/turistiku, lebo lepsie je niekedy nechat auto niekde na prijazdovej ceste a tych par metrov uz prejst peso za hubami /turistikou. Za kazdu cenu sa nemusime vsade autom doviezt 3 metre pred atrakciu. Pri lyzovackach napr. na Martinske Hole v zime aj 4x4 auta musia uz pouzivat snehove retaze, takze to ze ma clovek 4x4 mu nie je k ziadnej vyhode. Ideal by bola rav4 hybrid 4x4 co sa tyka prevadzkovych nakladov oproti forestru alebo outbacku, ale zalezi od pouzitia mesto/dialnica/okresky...
mravac
Stvorkolka s dobrym krutakom sa zide vzdy, napr.ked potrebujes zo svojej zahrady vytiahnuť Aviu. Ako ja dnes
Ramon1 vodič má na to upozorňoval či mu potom viem zabezpečiť odťah, ja na to ze kľudne nech cúva ze sa nemusí báť. 3 fury, 3 vytiahnutia, ešte mi doniesol pivko😊
Inak ani Korando nie je zlé. Hlavne voči vitare. Forester je iný svet
Sice nebol ciel 4*4, ale ked som pozeral pred cca 2eokmi ssangyongy, tak ma o.i. (sklapanie sedadiel napr) neprijemne prekvapila spotreba, specialne v meste
korando je ako tucson.... auto by to aj bolo vcelku OK ak niekomu teda vyhovujú nie moc velké SUV(za mňa je to nezmysel na kolesách) ale tá spotreba je vcelku peklo na rok 2023....
Tak keď je v hre Subaru, tak spotreba Ssangyongov až taká prekážka byť nemusí. Inak sú to skvelé oldstyle autá, rebrinový rám, poctivé nápravy, vydržia roky. Taký Rexton sa tu na IS default predával zdvihnutý, svetlá výška 30 cm sa fakt len tah ľahko nevidí...
ako pise wawrik nie su to nove hi tech technologie, ale defacto artefakty na kolesach. Dan za overeny agregat s prevodovkou a auto na rame je prave ta spotreba. Ale zas spolahlive a odolne. Myslim, ze v vo videu to popisal Josef Vrtal, ak dobre pamatam
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ono s tym 4x4 to nie je az take nutne na huby/lyzovacku/turistiku, lebo lepsie je niekedy nechat auto niekde na prijazdovej ceste a tych par metrov uz prejst peso za hubami /turistikou. Za kazdu cenu sa nemusime vsade autom doviezt 3 metre pred atrakciu. Pri lyzovackach napr. na Martinske Hole v zime aj 4x4 auta musia uz pouzivat snehove retaze, takze to ze ma clovek 4x4 mu nie je k ziadnej vyhode. Ideal by bola rav4 hybrid 4x4 co sa tyka prevadzkovych nakladov oproti forestru alebo outbacku, ale zalezi od pouzitia mesto/dialnica/okresky...
Teraz zacnu ist jesenne huby, ale uz sa aj skor stmieva, cize opat si to mozeme preslapat z asfaltu ale pokym sa dostaneme na spravne miesto moze byt v lese uz sero. Ono sa to nezda, ale aj 5km sviznym krokom je hodina.
Taktiez cez zimu chodime casto (8x-12x) do V. Tatier, kde byva este sneh a casto je pokryvka aj na ceste. Tam mi 4x4 dava asi najviac zmysel, aj ked urcite nie je spasonosna. Pri rovnakej rychlosti sa urcite budeme citit bezpecnejsie.
pol Aku Vitaru mate? BoosterJet alebo este VVT?
Ale obávam sa, že hybrid je mimo budget.
tak hovorí o hybridnej ravke.. to trošku spotrebe pomáha...a v nórsku asi moc po dialniciach nebehal
plne naložená benzínová RAV4 2022 s adaptívnym tempomatom v manuály dala pri 145km/h NR-Praha a naspäť so spotrebou 7,5l /100km
Ono s tym 4x4 to nie je az take nutne na huby/lyzovacku/turistiku, lebo lepsie je niekedy nechat auto niekde na prijazdovej ceste a tych par metrov uz prejst peso za hubami /turistikou. Za kazdu cenu sa nemusime vsade autom doviezt 3 metre pred atrakciu. Pri lyzovackach napr. na Martinske Hole v zime aj 4x4 auta musia uz pouzivat snehove retaze, takze to ze ma clovek 4x4 mu nie je k ziadnej vyhode. Ideal by bola rav4 hybrid 4x4 co sa tyka prevadzkovych nakladov oproti forestru alebo outbacku, ale zalezi od pouzitia mesto/dialnica/okresky...
mravac
Stvorkolka s dobrym krutakom sa zide vzdy, napr.ked potrebujes zo svojej zahrady vytiahnuť Aviu. Ako ja dnes
Ja som si teraz kupil Dustera 4x4 do roboty a zistil som, že je to na prácu geniálne auto. Fakt som prekvapený.
Kúp letenku do Osla, požičaj za tisícku RAVku a choď ku polárnemu kruhu na ryby a uvidíš spotrebu
Sice nebol ciel 4*4, ale ked som pozeral pred cca 2eokmi ssangyongy, tak ma o.i. (sklapanie sedadiel napr) neprijemne prekvapila spotreba, specialne v meste
(ak som trafil spravne osoby)