Nemam ebajk, ale do buducna cca do 2r mam v plane prechod. Nakolko su ceny dost vysoke (minimalne pri tych modeloch, do ktorych by som siel) kazde euro dobre, ktore sa da usetrit aj tym, ze ram nebude karbonovy ale hlinikovy. Preto som sa na to pytal, ci to ma nejaky zasadny vyznam ako je to u klasickych bajkov. Moja vaha je 90kg + nejaka vybava k tomu,takze tiez ratam cca 94-95kg.
to mi je jasne u klasickeho bajku ten rozdiel medzi karbonom a hlinikom spoznas pri jazde hned, u ebajku to asi az tak zasadne nebude, alebo sa mylim? a co sa tyka celkovej hmotnosti ebajk + jazdec je lepsi hlinik alebo karbon alebo je to jedno? (z dovodu nejakej nosnosti / odolnosti a pod)
Karbónový ram u ebajkov má rovnaký zásadný význam ako u klasických bajkov. A to tú, že znižuje hmotnosť celého bajku...
never tomu. či má ebajk 24kg, alebo 23,3kg je úplne jedno. práve pri týchto ťažkých strojoch sa význam rozdielu hmotnosti medzi hlinou a karbónom stráca
všetko je o individuálnej preferencii... áno, pri čím vyššej dopomoci ten rozdiel nebude asi nejako cítiť, ale pri nižšej dopomoci, ten rozdiel hmotnosti bude evidentný... najmä pri bajku 18,5 kg vs. 27 kg, nehovorím o polkilovom rozdiele... takiste na trailoch dolekopcom, rozdiel v ovládatelnosti asi tiež bude citeľný...
Asi si uplne nerozumieme. Mne ide o to, ze ak si zoberies nejaky ebajk s karbonovym ramom vs ten isty ebajk ale s hlinikovym ramom, ci bude rozdiel podstatny alebo zanedbatelny. A druha vec je ako som pisal, ci z hladiska celkovej hmotnosti jazdec + ebajk je lesi hlinik / karbon / je to jedno
Rozdiel je hlavne v prenose vibracii cez ram na jazdca. Pri karbone je ovela nizsi. Preto sa napriklad gravel bicykle robia s karbonovymi vidlicami aj ked je ram hlinikovy. Celkovy komfort jazdy je vyssi pri karbone.
marYan rozdiel v hmotnosti medzi karbonom a hliníkom je vždy 2 kg a viac, výhoda karbónu je nižšia hmotnosť, vyššia pevnosť, vyššia pružnosť... nevýhoda je že je krehkejší ako hliník... takže ako píšem vyššie je to o individuálnej preferencii...
Každý si chváli to svoje, ale karbónový rám po nešťastnom páde, alebo pri prasknutí z iného dôvodu vieš dať opraviť do takmer pôvodného stavu. Prasknutý hliník už nezachrániš, aj keď ho dáš zvariť, už to nikdy nebude ono a s najväčšou pravdepodobnosťou na tom mieste praskne znovu. Cena nového ebike rámu bude riadna pálka, pokiaľ ho výrobca vôbec ponúka. Kto jazdí okolo komína, ale toto moc do úvahy neberie.
.....presne tak,každý si bude tvrdiť to svoje....tu na fore nájdeš príspevkov ako opraviť prasknutý karbonový rám do aleluja ale žeby sa niekto zaoberal pasknutým hliníkovým rámom,tak to tu nenájdeš....leda ak 20 ročným......a hlavne treba pri presadzovaní tej svojej pravdy čo najviac preháňať,ako napr. 2kg rozdiel v hmotnosťi na celoodpruženom ebajku,to je už fakt na https://www.youtube.com/watch?v=cQJSbz2jVvw
Tak theos F90 ma 22.4 kg 725wh baterku a 85nm. Bosh neponuka asi taku lahku baterku aj to je mozno dovod vyssej vahy ale 27 kilo Ak ten theos vazil aj 23 aby sa mozno zotrel rozdiel v specifikacii tak je to je stale rozdiel 4. kilogramov. Takze tie 3 kg na rame vyzeraju uplne realne. Dokonca to teda vyzera aj na vacsi rozdiel. Tazky mozno bude ten convay aj kvoli vyberaniu baterie klasicky cez stenu trubky lebo to oslabenie musia sanovat niekde inde. Takze tam ram bude asi naozaj dost tazky.
Asi si uplne nerozumieme. Mne ide o to, ze ak si zoberies nejaky ebajk s karbonovym ramom vs ten isty ebajk ale s hlinikovym ramom, ci bude rozdiel podstatny alebo zanedbatelny. A druha vec je ako som pisal, ci z hladiska celkovej hmotnosti jazdec + ebajk je lesi hlinik / karbon / je to jedno
Ja som mal karbonový ram a teraz mam hlinikový rám.
Pri jazde ziadny rozdiel necítim ani dolu kopcom.
Ale pri prenasaní cez padnutý strom som už rozdiel cítil.
Ked sme boli s kamošom na výjazde a prenášali jeho o kilo a dačo ľahší karbonový ebajk a potom môj hliník tak to sme už cítili, ale nič strašné.
Takto páni... V segmente klasických bajkov je rozdiel medzi karbónom a hliníkom markantný, avšak ebajkový segment je trochu špecifický... Za posledných pár rokov obrovským spôsobom vzrástli certifikačné kritériá pre ebajkové rámy, čo malo za následok dve veci... Rámy musia byť extrémne tuhé v každej jednej časti, a teda 1) Viac vrstiev (hrubšie vrstvy) karbónu a tým zvýšená hmotnosť aj u karbónových rámov (len pre ilustráciu karbónový rám Haibike Flyon bol ťažší ako jeho hliníkový brat) a 2) Stratu tej najlepšej vlastnosti karbónového rámu a to, že kde sme chceli aby pružil, tak pružil a kde mal byť pekelne tuhý, tak bol (teraz musí byť tuhý všade)... Takže karbónový rám na ebajku okrem chlapáckeho ego faktoru a miernej (ale fakt miernej) úspory hmotnosti už veľa výhod nemá... Trochu ľahšia opraviteľnosť tam je, ale opraviť je možné v pohode aj hliník... Najväčšou súčasnou výhodou je naozaj asi to, čo píše clxno1...
To ze haibike nevie spravit lahky ram je skor chyba haibiku ako nedostatocny potencial karbonu. Ako som pisal na strane dozadu, naprikald ten Theos od Kellysu odvazeny na 22.4 kg a nie na 26 alebo 27. Okrem lahkej 725wh baterie to je zjavne aj vyrazne lahsim ramom a neviem si predstavit ako by to dokazali bez karbonu. Rozdiel vo vahe ramu vyzera ze bude znacny. 4.5 kila je extremna uspora a sor to ukazuje kam sa s tym karbonom da ist ked to je spravene dobre.
to nie je karbón, ale hybrid karbónu s oceľovými vláknami využívaný v leteckom priemysle. preto F90 stojí 8200€, čo vôbec nie je málo, tam si za tie kilá do mínusu parádne priplatíš. porovnateľné karbónové bajky s rovnakým motorom a baterkou ako má Conway, napr. Cube Stereo Hybrid 140, či Radon Render sú okolo 24,5 kg, hliníkový Radon Render 25,85 kg.
ten komfort ak spravis 100km na karbonovom ráme a hlinnikovom myslím že je cítit.. Treba si dat otázku ale kolko takých výjazdov máš. samozrejme myslím 100km v teréne.
Potom už len dizajn. Podla mna je lepšie obzvlášť pri e-biku ked máš nejaké to kilo naviac ako potom plakat ked padnes niekde do šutrov alebo po dlhom používani, že sa ti s tým rámom niečo stane. Karbón na e-biku je pre vela ludí otázka len prestíže a dizajnu pretože hlavná výhoda je uspora hmotnosti a tá sa počíta hlavne u klasických bicyklov. U e-biku kedže je tažší a zrejme aj užívatel nebude mat 60kg tak je dôležitá práve tuhosť a vydrž a nie či si ušetril niekde kilo.
Ale prt, karbón nie je otázkou prestíže. Ak konštruktér povymýšľa rám plný kotkodákov,, tak to z hliníka ktorý má zjavné limity nedáš. Potom nemáš inú ako karbónovú možnosť. Aj taký hliníkový dinosaurus ako Whyte už má karbónové rámy - z plezíru to asi nebude...
"Karbon je zpět z Humpolce!
Další perličkou a informací, kterou by nejspíš dostatečně silně docenili především skalní příznivci značky Whyte, je skutečnost, že se tato značka po letech soustředění se čistě na hliník (karbonové skvosty nechal jednoduše jiným a dělal to, v čem se cítí silný) opět vrací ke karbonovým rámům. Opět to ale není pouze z důvodu aktuální módní vlny, ale z čistého pragmatizmu. Ten říká, že postavit kolo s parametry, které byly na jeho počátku jasně vytyčeny, bez zapojení karbonu prakticky nelze!"
hovorím Dizajn a prestíž nielen prestíž. Veľa ľudí vrátane mna sa nedostane k plnému potencialu čo tie drahšie bicykle v dnešnej dobe ponúkajú. A ked sa aj dostanú je to pár krát v roku. Keby tak ľudom záležalo rovnako tak ako na výbere bicykla ako aj na technike alebo výletoch s ním bolo by to lepšie. Len kliknúť a objednat je jednoduchsie ako pojazdit nejaké náročnejšie kopce. Z vlastných skúsenosti čím lepšiu techniku mám tým viacej si tu jazdu na bicykli užívam a vyberám rôznorodý terén. Môžeš mat karbonový bicykel na xy penazi ale splní rovnaky účel ako hlinnikový ked sa s tým vyvážas po lahkých cyklotrasách. Ovela dôležitejšie ako nejaky drahy bike alebo komponent je,že si s tým bicyklom niekde v prírode ak vieš ešte zvladnut nejaky tažši trail je to bonus k tomu
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
never tomu. či má ebajk 24kg, alebo 23,3kg je úplne jedno. práve pri týchto ťažkých strojoch sa význam rozdielu hmotnosti medzi hlinou a karbónom stráca
https://www.youtube.com/watch?v=cQJSbz2jVvw
Ja som mal karbonový ram a teraz mam hlinikový rám.
Pri jazde ziadny rozdiel necítim ani dolu kopcom.
Ale pri prenasaní cez padnutý strom som už rozdiel cítil.
Ked sme boli s kamošom na výjazde a prenášali jeho o kilo a dačo ľahší karbonový ebajk a potom môj hliník tak to sme už cítili, ale nič strašné.
Potom už len dizajn. Podla mna je lepšie obzvlášť pri e-biku ked máš nejaké to kilo naviac ako potom plakat ked padnes niekde do šutrov alebo po dlhom používani, že sa ti s tým rámom niečo stane. Karbón na e-biku je pre vela ludí otázka len prestíže a dizajnu pretože hlavná výhoda je uspora hmotnosti a tá sa počíta hlavne u klasických bicyklov. U e-biku kedže je tažší a zrejme aj užívatel nebude mat 60kg tak je dôležitá práve tuhosť a vydrž a nie či si ušetril niekde kilo.
"Karbon je zpět z Humpolce!
Další perličkou a informací, kterou by nejspíš dostatečně silně docenili především skalní příznivci značky Whyte, je skutečnost, že se tato značka po letech soustředění se čistě na hliník (karbonové skvosty nechal jednoduše jiným a dělal to, v čem se cítí silný) opět vrací ke karbonovým rámům. Opět to ale není pouze z důvodu aktuální módní vlny, ale z čistého pragmatizmu. Ten říká, že postavit kolo s parametry, které byly na jeho počátku jasně vytyčeny, bez zapojení karbonu prakticky nelze!"
https://www.bikeandride.cz/2023/11/whyte-e-lyte-lehky-ebike-made-in-uk-tech-news/